image

XS4ALL start procedure voor internetklagers

vrijdag 2 februari 2007, 10:23 door Redactie, 5 reacties

Internetprovider XS4ALL is een klachtenprocedure gestart die haar klanten duidelijkheid moet geven bij klachten over hun uitingen op internet. De procedure voorziet in anoniem contact tussen de klager en de beklaagde. De ISP vindt de nieuwe klachtenprocedure noodzakelijk gezien de recente rechtspraak over onrechtmatige uitingen op internet, bijvoorbeeld smaad, laster en inbreuk op intellectueel eigendomsrecht.

"internetproviders hebben een rol in de doorgaans complexe beoordeling van vermeend onrechtmatige uitingen. Privacy van hun klanten is daarbij geen absoluut recht." zo laat de provider weten.

De nieuwe klachtenprocedure is vanaf vandaag van kracht, en zorgt ervoor dat de beklaagde een melding van de klacht krijgt, nog voordat deze door XS4ALL wordt beoordeeld. Een beklaagde internetter kan hierdoor zelf zijn verantwoordelijkheid nemen. Dit kan voorkomen dat de klacht escaleert tot een onnodige juridische actie van de klager. Bovendien minimaliseert het de kans dat de provider gedwongen wordt om persoonsgegevens van de klant te overhandigen. Klagers kunnen op deze pagina hun klacht kwijt.

Met dank aan Simon H. voor het melden van dit nieuws

Reacties (5)
02-02-2007, 11:39 door Anoniem
Tegen die tijd dat je alles ingevuld hebt weet je niet meer waar je klacht
over ging :-)
02-02-2007, 14:17 door Anoniem
@Anoniem: En zo hoort het! Klagen is zo 20ste eeuw!
03-02-2007, 00:36 door Deuteronomium
Goed initiatief, deze ISP kent haar verantwoordelijkheden
waar het om het belang van haar klanten gaat.
03-02-2007, 14:39 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
03-02-2007, 23:00 door Anoniem
Er was een tijd van revolutie en is een tijd van geschiedenis...
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.