Internetprovider XS4ALL is een klachtenprocedure gestart die haar klanten duidelijkheid moet geven bij klachten over hun uitingen op internet. De procedure voorziet in anoniem contact tussen de klager en de beklaagde. De ISP vindt de nieuwe klachtenprocedure noodzakelijk gezien de recente rechtspraak over onrechtmatige uitingen op internet, bijvoorbeeld smaad, laster en inbreuk op intellectueel eigendomsrecht.
"internetproviders hebben een rol in de doorgaans complexe beoordeling van vermeend onrechtmatige uitingen. Privacy van hun klanten is daarbij geen absoluut recht." zo laat de provider weten.
De nieuwe klachtenprocedure is vanaf vandaag van kracht, en zorgt ervoor dat de beklaagde een melding van de klacht krijgt, nog voordat deze door XS4ALL wordt beoordeeld. Een beklaagde internetter kan hierdoor zelf zijn verantwoordelijkheid nemen. Dit kan voorkomen dat de klacht escaleert tot een onnodige juridische actie van de klager. Bovendien minimaliseert het de kans dat de provider gedwongen wordt om persoonsgegevens van de klant te overhandigen. Klagers kunnen op deze pagina hun klacht kwijt.
Met dank aan Simon H. voor het melden van dit nieuws
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.