image

Spam minder gehaat door consumenten

vrijdag 25 mei 2007, 14:58 door Redactie, 7 reacties

De hoeveelheid spam die mensen ontvangen mag dan gestegen zijn, ongewenste commerciële e-mail kan de gemiddelde consument bijna niets meer schelen, zo blijkt uit Amerikaans onderzoek. Inmiddels gebruikt 71% van de Amerikaanse internetters een spamfilter, toch ontving 37% van de ondervraagden meer spam dan vorig jaar.

Het aantal consumenten dat spam als een groot probleem beschouwt daalde van 25% naar 18%, terwijl 28% junkmail helemaal niet meer als een probleem ziet. De helft van alle mensen vindt spam irritant, maar geen probleem. De daling van het aantal spamhaters wordt veroorzaakt doordat er veel minder pornospam rondgaat. De onderzoekers ontdekten ook dat ouderen en lager opgeleiden minder problemen met junkmail hebben dan mensen die onder de vijftig of hoger opgeleid zijn.

Reacties (7)
25-05-2007, 16:13 door sjonniev
Spam kost consumenten spam minder tijd en en vooral minder
geld...
25-05-2007, 16:43 door Anoniem
Dan zal ik wel jong en hoog opgeleid zijn, want het is mij
alleen maar meer en meer gaan irriteren!
25-05-2007, 17:33 door Anoniem
Laten ze bij de providers maar eens de spamfilters weghalen, kijken of de
mensen dan nog zo denken.
25-05-2007, 22:22 door Anoniem
ik wil niks zeggen hoor. maar er staat bij dat het wel gaat om
{zo blijkt uit Amerikaans onderzoek .inmiddels gebruikt 71%
van de "Amerikaanse internetters een spamfilter", toch
ontving 37% van de ondervraagden meer spam dan vorig jaar.
. en dus heeft het betekenis op ons hoor . en dat wij er
hier wel last van hebben staat er dus niet bij:
25-05-2007, 23:33 door Jozo
Laat de providers de spamfilters maar eens uitzetten, kijken wat de
consumenten dan nog van spam vinden.
28-05-2007, 09:28 door Anoniem
Hoe zou het internet eruit zien zonder? Hoeveel servers en
tijd zou er vrij komen bij providers en hosting toko's om
andere leuke dingen mee te doen? Geen probleem? Spam is het
kankergezwel van het Internet!
30-05-2007, 12:30 door Anoniem
de spam filters bij orange zijn zo gigantisch goed, dat hun
interne mail naar de klanten toe ook als SPAM wordt gemarkeerd.

en als ik alle emails met spam in het subject moet wissen
houd ik niet over van legetieme mail.

want vooral spam wordt niet gemarkeerd.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.