Archief - De topics van lang geleden

Xp home blijft continue hangen

02-01-2006, 08:16 door Anoniem, 17 reacties
Hallo,

Ik heb problemen met mijn PC thuis. Na een hele hoop gedoe en virus
meldingen en dergelijke heb ik maar besloten om alles opnieuw te
installeren. Ik heb alle partities verwijdert en vervolgens opnieuw opgestart
om windows opnieuw te installeren.
Dit gaat allemaal prima. Als je vervolgens met XP wil gaan werken na de
installatie blijft het systeem al bij het minste of geringste vast hangen.
Bijvoorbeeld: Een mail met attachment versturen vanuit express. Je typt
tekst en als je dan een afbeelding erbij wil zoeken in een map hangt ie
vast.
Een ander probleem is ook dat de cd-rom drive continue open blijft gaan.
Ook als ik de orginele xp cd erin duw spuugt die hem gewoon uit.
Ik heb WIndows XP home edition geinstalleerd en Norton 2004 met alle
updates. Verder is er nog niks geinstalleerd.

Iemand enig idee wat er aan de hand is? Voordat ik alles opnieuw heb
geinstalleerd kreeg ik virus meldingen zoals backdoor.trojan en
download.trojan. Ook kreeg ik meldingen van windows-messenger????!!
met de mededeling dat ik van een bepaalde site registry repair
programma's moest downloaden en installeren. (Niet gedaan overigens)

Mvg. Patrick
Reacties (17)
02-01-2006, 16:45 door G-Force
Ik krijg zo een idee dat het opnieuw installeren van het besturingsysteem
mis gelopen is. U zegt dat het CD-rom station steeds open blijft. Weet u
zeker dat het BIOS niet aangetast of veranderd is?

Als u virusmeldingen krijgt, heeft u dan ook de betreffende malware ook
volledig verwijderd?

In zo'n geval (als ik u was) dan zou ik eerst de Harde Schijf opnieuw
helemaal formatteren en het besturingsysteem opnieuw installeren. Als dit
probleem aanblijft, dan zou het probleem in het BIOS kunnen liggen.
02-01-2006, 19:30 door Anoniem
Door Anoniem
Hallo,

Ik heb problemen met mijn PC thuis. Na een hele hoop gedoe
en virus
meldingen en dergelijke heb ik maar besloten om alles
opnieuw te
installeren. Ik heb alle partities verwijdert en vervolgens
opnieuw opgestart
om windows opnieuw te installeren.
Dit gaat allemaal prima. Als je vervolgens met XP wil gaan
werken na de
installatie blijft het systeem al bij het minste of
geringste vast hangen.
Bijvoorbeeld: Een mail met attachment versturen vanuit
express. Je typt
tekst en als je dan een afbeelding erbij wil zoeken in een
map hangt ie
vast.
Een ander probleem is ook dat de cd-rom drive continue open
blijft gaan.
Ook als ik de orginele xp cd erin duw spuugt die hem gewoon uit.
Ik heb WIndows XP home edition geinstalleerd en Norton 2004
met alle
updates. Verder is er nog niks geinstalleerd.

Iemand enig idee wat er aan de hand is? Voordat ik alles
opnieuw heb
geinstalleerd kreeg ik virus meldingen zoals backdoor.trojan en
download.trojan. Ook kreeg ik meldingen van
windows-messenger????!!
met de mededeling dat ik van een bepaalde site registry repair
programma's moest downloaden en installeren. (Niet gedaan
overigens)

Mvg. Patrick



Hallo Patrick. Heb je, voordat je Win XP opnieuw
installeerde, de harde schijven volledig geformatteerd? Het
zou kunnen dat er nog sporen van een virus op staan. Mocht
dit het probleem niet zijn, kan ik je aanraden Universal
Plug and Play (let op: NIET Plug and Play!!!) uit te
schakelen. Dit kan haast niet anders de oorzaak zijn van het
opengaan van de cd-romspeler.

Uitschakelen van Universal Plug and Play kan op
verschillende manieren. Aangezien ik niet weet of Win XP
Home voorzien is van het programma Services
(Configuratiescherm > Systeembeheer > Services); indien ook
aanwezig in jouw versie van Windows kun je het volgende doen:
- ga in het venster "Services" naar "Universele Plug en
Play-apparaathost"
- selecteer deze, rechtsklik erop en kies "Eigenschappen"
- bij "Opstarttype:" selecteert u "Uitgeschakeld"
- bij "Status van service" drukt u op de knop "Stoppen"
- klik op OK en beeindig het programma "Services".

Er is ook nog een andere manier om Universal Plug and Play
uit te schakelen. Dit doe je met het programma "UnPlug 'n
Pray", te vinden op deze website http://grc.com/unpnp/unpnp.htm.

Het is sowieso heel verstandig om onverwijld Service Pack 2
te installeren, direct na het opnieuw installeren van
Windows. In SP2 staat UpNp namelijk niet aan. Bovendien zal
Windows Messenger niet meer automatisch worden meegestart,
een groot beveiligingsrisico voor nieuw geinstalleerde XP
machines (versie 2001)!!! Het is met deze 2
beveiligingsrisico's zelfs heel gemakkelijk voor een hacker
om bij de eerste de beste aanmelding van jouw pc op
internet, een flinke lading schadelijke code op je pc uit te
voeren...

Microsoft verstrekt gratis CD-roms met Windows XP Service
Pack 2. Die zou ik gebruiken voordat je uberhaupt verbinding
met internet maakt.

Veel succes, en laat ff weten hoe het verloopt. Altijd benieuwd.

Groet,

Eddy Blom (myspamvault@punkass.com)
03-01-2006, 19:27 door Anoniem
Nee ik heb de schijven niet eerst geformateerd. Ik weet
eigenlijk ook niet hoe ik dit moet doen. Ben blij dat ik een
beetje weet hoe dat met die partities in z'n werk gaat.
Als ik na de installatie een virusscan laat lopen vind hij
ook nog steeds virussen zoals download.installer en een of
andere trojan.nog wat....
Dus formatteren lijkt me allereerst de beste optie alleen is
voor mij dan de vraag hoe? Julie hebben vast een antwoord....
03-01-2006, 19:30 door Anoniem
Ik krijg ook meldingen in de zin van Isass.exe
toepassingsfout. Het systeem wordt afgesloten...
18-08-2007, 08:51 door Anoniem
gezellig jaar 20067 haha....

formatteren. cd xp erin. pc aan zetten.... starten via cd-rom.
partitie verwijderen, partitie aanmaken c met ntft .
c formatteren, xp instaleren.
18-08-2007, 11:44 door Anoniem
Gezellige, het moet strenger, ik heb het weeral met een wat
oudere laptop meegemaakt!
Wat nu volgt lijkt belachelijk door zijn eenvoud en het gaat zo:
1/ herformateer de hele schijf met een Linux-distro (niet
GPartEd, die gaat er te gemakkelijk over), bijv Ubuntu. Stop
de installatie wanneer alles geformateerd is.
2/ herformateer nu opnieuw naar NTFS. Nu ben je zeker dat er
niets overgeblven is in een of andere sector.

Op een wat hoger niveau: maak een dual boot. Nu is GPartEd
wel handig. Maak 4 partities:
1 NTFS +/- 15MB
2 ext3 +/- 5 MB
3 ext3 +/- 5 MB voor home-directories
4 LinuxSwap 1 MB max

installeer WinEksPee op 1 NTFS
installeer een handige en volledige Linux (zie DistroWatch.com)
mijn favo's (die op zowel oudere als nieuwe pc's uitstekend
en eenvoudig werken, wérken)
linuxMint.com
Mepis.org
Wolvix.org

Je schijf wordt nu in 1e plaats door grub onder Linux
behandeld, sindsdien is geen enkele van mijn 8 pc's nog in
de fout gegaan bij het opstarten van WinEksPee.

Succes
19-08-2007, 01:27 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
19-08-2007, 09:55 door Anoniem
'restjes' van virussen kunnen je natuurlijk nooit
infecteren. Het zijn geen organismen oid. :-) Het process
start op of niet. Na een format en herinstallatie van XP
start niks *zomaar* op.

Ik denk dat we hier te maken hebben met een klassiek Windows
probleem.

Zorg gewoon dat je je schijf eerst hebt geformatteerd.
Installeer dan XP. Wat hier vlgs mij mis gaat is dat de PC
gewoon direct aan het internet hangt, ZONDER ROUTER. Op die
manier ben je natuurlijk weer binnen 10 minuten het haasje.
LSASS.exe crasht omdat het wordt aangevallen met buffer
overflows vanuit de grote boze internetwereld.

Mocht je idd geen router hebben: koop er meteen een. Dit
werkt het allerbeste als firewall. Installeer daarna XP
Home. Vervolgens kun je in alle rust de boel updaten met
Service pack 2, zonder dat RPC-DCOM achtige wormen bij je
binnen komen.

De allerbeste oplossing is natuurlijk nog altijd om Windows
de prullenmand in te gooien en Ubuntu Linux oid te gaan
gebruiken.

Succes.
19-08-2007, 11:15 door Anoniem
Aub,maak die schijf eerst goed schoon,en neem geen Virusscanner
van Norton of Symantec.
Kies er eentje zoals Kaspersky of NOD32,dan weet je op voorhand dat
je PC beter beveiligt wordt.
19-08-2007, 19:22 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
19-08-2007, 20:26 door Anoniem
Door Beukenoot
Aub,maak die schijf eerst goed schoon,en neem geen Virusscanner
van Norton of Symantec.

Ik kan ook niet Kiezen tussen Norton en Symantec. Welke moet ik Nou
nemen?
20-08-2007, 13:19 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
09-11-2007, 18:00 door Anoniem
Ik heb ook een issas.exe probleem. Geprobeerd in de veilige modus
op te starten (ctrl f8) maar hij blijft in een loop hangen. Start elke keer
opnieuw op met systeemfout: wachtwoord klopt niet.
Alle tips geprobeerd (behalve opnieuw installeren, daar wil ik nog ff
mee wachten ivm tijd die het kost.
Help !
10-11-2007, 12:12 door Anoniem
Door Anoniem
Ik heb ook een issas.exe probleem. Geprobeerd in de veilige
modus
op te starten (ctrl f8) maar hij blijft in een loop hangen.
Start elke keer
opnieuw op met systeemfout: wachtwoord klopt niet.
Alle tips geprobeerd (behalve opnieuw installeren, daar wil
ik nog ff
mee wachten ivm tijd die het kost.
Help !
geen security issue en onhandig om die oude onderwerp terug
te halen.
10-11-2007, 12:20 door Anoniem
Vraag !

Wat heeft dit met Securtity te maken??
Of is een slechte installatie ook al een beveillingsprobleem??
14-11-2007, 17:42 door Biker
Niet zo moelijk doen, formatteerd het spul en instaleerd het
op nieuw en NOD32 als antivirusscanner er op. Pc wordt er
niet traag van en werkt perfect.
Probeer het ergens te downloaden.
17-11-2007, 23:03 door Kerberos
Heeft inderdaad niets met securiity te maken maar probeer eens om
met F8 naar de veilige modus te gaan. (Zonder de "CTRL") knop...
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.