Poll
image

Beste bescherming tegen wormen?

maandag 24 mei 2004, 11:14 door Redactie, 22 reacties
Firewall
21.68%
Besturingssysteem updaten
9.68%
Geen bijlages openen
3.75%
Geen Windows gebruiken
10.7%
Strengere straffen voor wormschrijvers
1.36%
Geen Internet gebruiken
10.77%
Er bestaat geen bescherming
4.36%
Wat zijn wormen?
4.36%
Anti-virus software
33.33%
Reacties (22)
24-05-2004, 11:24 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
24-05-2004, 11:29 door Anoniem
Door Hugo
Uhhh.... wormen en bijlages.... Wat is dit voor een poll?

Dat is juist een hele goede optie in de poll, kan je een beetje het
kennisnivo uit afleiden.
24-05-2004, 13:12 door Anoniem
En wat d8 je van anti-virus software? Ben benieuwd hoe deze een worm
kan tegengaan
24-05-2004, 14:17 door Anoniem
Poll laat goed zien dat in ieder geval dat ruim 40% niet snapt wat een
worm is en wat deze doet... terwijl daar de teller nog van op 0,0% staat...
tja.
24-05-2004, 14:39 door Anoniem
Door Hugo
Uhhh.... wormen en bijlages.... Wat is dit voor een poll?

Wel eens van mass mailer worms gehoord?
24-05-2004, 15:37 door Anoniem
Ik mis de optie :
-een halfjaarlijkse wormkuur (wel op doktersrecept)
24-05-2004, 17:16 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
24-05-2004, 23:34 door Anoniem
antivirus software is als een asperientje als je al hoofdpijn hebt, het duurt
even voordat het werkt
25-05-2004, 07:46 door Anoniem
Volgens mij bestaat de beste oplossing, los van "Geen
Internet gebruiken" waarvan de formulering ook niet
waterdicht is, uit een combinatie van meerdere antwoorden. :-)
25-05-2004, 08:54 door Anoniem
In ieder geval is duidelijk dat een groot deel van de bezoekers hier onder
invloed staat van reclame voor anti-virus producten.

Er wordt wel gescholden op MS maar een lapmiddel als een virusscanner
krijgt geen enkele kritiek.
25-05-2004, 10:50 door Anoniem
Door NielsT
Raar dat de meeste mensen antivirus software kiezen, veel wormen
verspreiden zich zo snel dat je een goeie kans hebt besmet te raken
voordat antivirus fabrikanten hun definities geupdate hebben.
Slammer bijvoorbeeld wordt ook niet eens gedetecteerd door de meeste
virusscanners omdat deze niets naar de hardeschijf schrijft maar in het
geheugen blijft "hangen".

Je hebt gelijkt..... een virus scanner helpt meestal niet.... ook een firewall
niet... als je die een beetje slecht heb geconfigureerd..... en er komt toch
altijd weer een nieuw soort worm, die van allerlei gaten gebruik maakt. ook
in firewall software zitten fouten.
25-05-2004, 11:57 door Anoniem
Door Anoniem
Je hebt gelijkt..... een virus scanner helpt meestal
niet.... ook een firewall
niet... als je die een beetje slecht heb geconfigureerd.....
en er komt toch
altijd weer een nieuw soort worm, die van allerlei gaten
gebruik maakt. ook
in firewall software zitten fouten.

Idd:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.witty.worm.html
26-05-2004, 13:32 door Wietse
Combinatie firewall met niks onnodigs open, een ander mail programma
als outlook en geen attachments openen werkt volgens mij nog het beste.
Of zit ik er nou helemaal naast.
Ook dit is natuurlijk niet feilloos maar ik voel me hier toch best prettig bij....
26-05-2004, 14:33 door Anoniem
Door Anoniem
Door Hugo
Uhhh.... wormen en bijlages.... Wat is dit voor een poll?

Wel eens van mass mailer worms gehoord?
Nee nog nooit van gehoord. Mits ze niet van een gat in
Exchange, QMail of Sendmail gebruik maken bestaan die ook
niet.

Indien het een gat exploit binnen je Outlook waardoor het direct
wordt uitgevoerd op kernel-niveau en vervolgens jouw computer
infecteert wanneer je je mailt opent, blijf het zo dat
gebruikersinterventie vereist is voor spreiding (je moet je
Outlook opstarten en op Get Messages klikken).
26-05-2004, 14:59 door Anoniem
beetje vage en incomplete poll.
Ik krijg het idee dat er even snel een poll in elkaar gejast moest worden.
De beste bescherming is gewoon je pc uitlaten.

kortom, de vraag is niet goed gesteld, dit had moeten zijn:
Wat is de beste bescherming tegen wormen indien u gebruik wilt maken
van het internet en e-mail.
26-05-2004, 14:59 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
27-05-2004, 16:53 door Anoniem
Intrusion Prevention is de beste oplossing:

- Met Anti Virus ben je eigenlijk altijd te laat omdat het aanvalspatroon
eerst gelanceerd moet worden voordat de anti-virus bedrijven hun
software eraan aanpassen;
- patchen kost of veel tijd (als het het goed doet) of maakt systemen
misschien instabiel. Daarom wordt het te weinig gedaan en zijn
organisaties kwetsbaar voor wormen;
- Firewall doet geen check op de content van internetverkeer dus houdt het
wormen per definitie niet tegen.

Intrusion Prevention dus...
28-05-2004, 02:34 door Anoniem
wat een gedoe allemaal, zoals de vraag gesteld is, is er maar 1 antwoord
op mogelijk

GEEN INTERNET GEBRUIKEN

als je alles wat je kunt doen hebt gedaan/geinstalleerd en geupdate houdt,
zit je nog steeds met

0 DAY

DUS..... simpel he
28-05-2004, 09:22 door Anoniem
Door Anoniem
wat een gedoe allemaal, zoals de vraag gesteld is, is er maar 1 antwoord
op mogelijk

GEEN INTERNET GEBRUIKEN

als je alles wat je kunt doen hebt gedaan/geinstalleerd en geupdate houdt,
zit je nog steeds met

0 DAY

DUS..... simpel he

Nee, niet als je een goed IPS hebt draaien.
En geen Internet is natuurlijk geen serieuze oplossing... Kan mij niet
voorstellen dat je dat kunt verkopen aan bijvoorbeeld de Wehkamp...
28-05-2004, 16:54 door Anoniem
Nah, wil er absoluut niet weer een flamewar van maken. Maar
geen Windows gebruiken is een 99% effectief middel tegen
bijna alle problemen...
Er zijn natuurlijk allerlei discussies mogelijk, maar in de
praktijk lost het op dit moment gewoon alle problemen op.
'PC niet aanzetten', 'er bestaat geen bescherming' of 'geen
internet gebruiken' is natuurlijk lulkoek, want het is niet
alsof het probleem niet op te lossen valt.
Maarja, zodra iedereen Linux zou gaan gebruiken wisten ze
dat ook wel weer uit pure dommigheid te verknallen, probleem
is met name het percentage digibeten op deze wereld als je
het mij vraagt.
29-05-2004, 13:32 door Anoniem
mja, Strengere straffen geven is nu al te laat. Er zijn al zoveel. De virussen
en worm netwerken zijn nu al zo groot dat ge da nimer kunt stoppen...
30-05-2004, 22:50 door Anoniem
Helaas maar een antwoord mogelijk in de eerste plaats dus
antvirussoftware, maar ja wat stelt antivirussoftware nog voor zonder
firewall en het regelmatig patchen van lekken in het besturingssyssteem.
en opletten natuurlijk onbetrouwbare mail met bijlage niet openen. en dan
maar hopen dat er niet alsnog een virus door de beveiliging heen glipt
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.