Poll
image

Wat beschouw jij als spam?

maandag 21 maart 2005, 06:00 door Redactie, 15 reacties
Alle ongevraagde commerciele e-mail
28.92%
Alle commerciele e-mail
2.03%
Alle e-mail met dubieuze inhoud
6.94%
Alle onzinnige e-mail
7.36%
Spiced Ham in een blikje
5.76%
Alle ongevraagde e-mail
48.99%
Reacties (15)
21-03-2005, 09:20 door Anoniem
Da's wel een erg autistische opvatting van die keuzeoptie Root
21-03-2005, 10:29 door Anoniem
Door Anoniem
Da's wel een erg autistische opvatting van die keuzeoptie Root
In mijn ogen heeft Root gelijk. Ik heb ook voor "alle ongevraagde
commerciele e-mail" gekozen. Hoe kan je nou mail die van een bekende
komt, maar waar je niet om gevraagd hebt, als spam bestempelen? De
spamfilters doen dit in ieder geval niet (meestal; false positives komen
voor), dus waarom zou je dat zelf wel doen?
21-03-2005, 10:45 door Anoniem
Door Anoniem
Da's wel een erg autistische opvatting van die keuzeoptie
Root


Root hep wel gelijk
21-03-2005, 13:07 door Anoniem
Door root
En als ik nu eens een offerte-aanvraag binnenkrijg op mijn werk, is dat dan
geen "ongevraagde commerciele e-mail"?

Dat hangt er weer vanaf wat voor baan jij hebt. ZIt je bij een sales afdeling,
dan is het geen spam. Tenzij het weer niks te maken heeft met wat je
verkoopt, maar dan alleen als ze jou iets proberen te verkopen. Daarnaast
kan het natuurlijk ook zijn dat ze per ongeluk zo'n aanvraag naar het
verkeerde adres hebben verstuurd binnen je organisatie.

Ben je een loodsmedewerker, dan zit je waarschijnlijk niet te wachten op
een offerte-aanvraag (wellicht heb je niet eens een bedrijfsemailadres), en
dan zou het spam kunnen zijn als het echt niks te maken heeft met het
bedrijf waar je voor werkt, en als je er zelf niet om gevraagd hebt.
21-03-2005, 13:17 door Anoniem
Het bulk-aspect is ook belangrijk. Een persoonlijke mail is geen bulk, dus
niet spam.
22-03-2005, 08:04 door Anoniem
Die poll werkt niet goed: het is niet duidelijk dat je maar 1 (een) antwoord
kunt aanvinken. Daarom komen de bovenste twee het meest aan de beurt.
22-03-2005, 08:07 door Anoniem
Als je kiest voor "alle ongevraagde e-mail", dan komt dat overeen met het
dichtspijkeren van je brievenbus. Dan kan ik je geen een-op-een mailtje
sturen om je iets te vragen of mee te delen. Dan sta je me eigenlijk zelfs
niet toe om te reageren als je me een kutbericht stuurt. Erg autistisch!
22-03-2005, 10:16 door Anoniem
Ik heb zelf gekozen voor alle ongevraagde mail, maar dat
dekt niet de lading, maar imho wel het beste.

Wat ik zelf zie als spam is alle ongevraagde nutteloze mail,
dus vrienden/kennissen/familie die naar iedereen in hun
contactlijst weer een kettigbrief, humor mail of wat dan ook
sturen, die je al 6000x hebt gehad en al lang niet meer leuk
is. Ook de wel bekende virus waarschuwingen die
overduidelijk hoax zijn vallen daar ook onder.
Wat bij vrienden/kennissen/familie bulk mails vervelend is,
is dat er eerst enkele honderden e-mail adressen staan en
dan komt pas de e-mail. Dit soort mails zijn natuurlijk erg
interressant voor spammers, aangezien er altijd veel privé
adressen instaan.

Daarnaast in principe alle ongevraagde commerciële niet
relevante emails.

Een reactie op hierboven ergens:
Een offerte aanvraag op je werk wel aangevraagd, niet zozeer
direct, maar indirect doe je dat als je een e-mail adres
hebt als bedrijf zijnde.
22-03-2005, 11:40 door Anoniem
als alle ongevraagde email spam zou zijn dan is de oplossing
van het spamprobleem simpel.

Laten we even aannemen dat e-mail een gesloten systeem is en
dat je alleen per mail om mail kan vragen. Dan valt je
'aanvraag' ook onder spam (omdat degene bij wie je de
aanvraag doet niet om jouw aanvraag heeft gevraagd) en is
dus alle email die gestuurd wordt spam (want mail waar om
gevraagd is kan niet bestaan aangezien de aanvraag spam is
en dus naar /dev/null verdwijnt).

Ik zat ook even te denken aan de missende optie 'alle
ongewenste e-mail' maar dat is wel een beetje een
cirkeldefinitie dan. Ik vind alle spam spam.
22-03-2005, 19:04 door Ton Berger
Door root
Vreemd dat veel mensen "alle ongevraagde e-mail" kiezen. Ik
krijg toch
genoeg e-mail binnen waar ik niet om heb gevraagd, maar wat
bij mij toch
niet onder spam valt. Thuis is dit bijvoorbeeld mail van
bekenden en op
mijn werk mail van klanten.

Je hebt helemaal gelijk. Ik vraag mij ook af of diegene die
deze keuze hebben gemaakt wel de consequenties hebben
onderkend, n.l. dat ook ongevraagde berichten van vrienden,
bekenden en familie hieronder vallen
.
22-03-2005, 19:09 door Ton Berger
Door Anoniem
Ik heb zelf gekozen voor alle ongevraagde mail, maar dat
dekt niet de lading, maar imho wel het beste.

Wat ik zelf zie als spam is alle ongevraagde nutteloze mail,
dus vrienden/kennissen/familie die naar iedereen in hun
contactlijst weer een kettigbrief, humor mail of wat dan ook
sturen, die je al 6000x hebt gehad en al lang niet meer leuk
is. Ook de wel bekende virus waarschuwingen die
overduidelijk hoax zijn vallen daar ook onder.
Wat bij vrienden/kennissen/familie bulk mails vervelend is,
is dat er eerst enkele honderden e-mail adressen staan en
dan komt pas de e-mail. Dit soort mails zijn natuurlijk erg
interressant voor spammers, aangezien er altijd veel privé
adressen instaan.

Daarnaast in principe alle ongevraagde commerciële niet
relevante emails.

Een reactie op hierboven ergens:
Een offerte aanvraag op je werk wel aangevraagd, niet zozeer
direct, maar indirect doe je dat als je een e-mail adres
hebt als bedrijf zijnde.

Het is mij duidelijk je hebt gewoon de verkeerde kennissen,
vrienden en familie gekozen.
22-03-2005, 19:14 door Anoniem
Als je nu ongevraagde e-mail vertaalt naar irrelevante e-mail?
Een ongevraagde e-mail is wanneer deze (zeer) relevant is
enorm gewenst. Die heb je graag. Ook dat mailtje van
vrienden of familie die je nog even dat samenkomen helpen
herinneren, heel relevant, graag. Of die wijziging in
contactgegevens van die leverancier of fabrikant, graag.
Maar ongevraagde irrelevante zaken worden veelal als spam
ervaren.
23-03-2005, 09:14 door Anoniem
Door Anoniem
Wat ik zelf zie als spam is alle ongevraagde nutteloze mail,
dus vrienden/kennissen/familie die naar iedereen in hun
contactlijst weer een kettigbrief, humor mail of wat dan ook
sturen, die je al 6000x hebt gehad en al lang niet meer leuk
is. Ook de wel bekende virus waarschuwingen die
overduidelijk hoax zijn vallen daar ook onder.
Wat bij vrienden/kennissen/familie bulk mails vervelend is,
is dat er eerst enkele honderden e-mail adressen staan en
dan komt pas de e-mail. Dit soort mails zijn natuurlijk erg
interressant voor spammers, aangezien er altijd veel privé
adressen instaan.

Daarom wijs ik mensen die dit doen altijd meteen op de
problemen hiervan en dat het ongewenst is. Ik heb zulke
mailtjes dan ook al jaren niet meer gehad.


Een reactie op hierboven ergens:
Een offerte aanvraag op je werk wel aangevraagd, niet zozeer
direct, maar indirect doe je dat als je een e-mail adres
hebt als bedrijf zijnde.

Volgens dezelfde redenering vraag jij door het hebben van
een e-mailadres ook indirect om reclame.
23-03-2005, 09:21 door Anoniem
Wat een onzin dat het juiste antwoord er niet bij zou staan.
Spam is een halve eeuw geleden al gedefinieerd door Monty
Python. Alle andere antwoorden zijn zeker fout, dus is het
laatste antwoord de beste optie. Zo werkt multiple choice toch?
24-03-2005, 21:37 door Anoniem
heerlijk dit
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.