image

T-Mobile lekt inloggegevens klant via Twitter

vrijdag 17 september 2010, 14:14 door Redactie, 7 reacties

T-Mobile Webcare heeft per ongeluk de inloggegevens van een klant openlijk via Twitter verstuurd. Het ging om de My T-Mobile inloggegevens van Mark Sedney. "We hebben net een fout gemaakt met de My T-Mobile inloggegevens van een klant. Mag uiteraard nooit gebeuren. Fout direct hersteld. Excuus", zo laat de telecomaanbieder op Twitter weten.

Nadat T-Mobile de gegevens had getweet, werden die door iemand gebruikt om het account van Sedney aan te passen. "See you in court amigo's!", aldus de ontevreden klant. Volgens het Webcare-team is dit eerste keer dat dit gebeurt, maar mag het "natuurlijk niet voorkomen." Inmiddels is Sedney door de telecomaanbieder gebeld en heeft men uitgelegd hoe het kon gebeuren. Daarnaast krijgt hij één maand een gratis abonnement. "Haalt de ellende niet echt weg, maar goed..", besluit Sedney. T-Mobile gaat ervan uit dat de fout niet nogmaals wordt gemaakt.

Reacties (7)
17-09-2010, 14:20 door Anoniem
Ik mag hopen dat Mark Sedney het wachtwoord niet voor meerdere sites heeft gebruikt.
17-09-2010, 15:59 door Anoniem
Wordt het niet eens tijd dat bedrijven/instellingen die klantgegevens "verliezen" een flinke boete wordt opgelegd ?Wat te denken van €/$ 10 per item.
17-09-2010, 17:24 door Anoniem
Voor de duidelijkheid: het aanbod van 1 maand heb ik niet geaccepteerd...
17-09-2010, 17:51 door Turkdale
Hmm..
Is dit geen privacyschending ?
Rechtzaakje en hij zal 1 maand gratis abbonementje wel kunnen verlengen tot 2 jaar ;)
17-09-2010, 19:42 door Rajaat
Mark moet er ook de zonnige kant van in zien, hij is niet de enige van in wie z'n T-Mobile account is ingebroken. Paris Hilton is hem voor geweest.
17-09-2010, 22:29 door GerBNL
Tja, één maandje abonnement is niet erg gul van t-mobile.
18-09-2010, 12:53 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.