image

Phishingaanval op ING-klanten duurt voort

vrijdag 26 maart 2010, 10:46 door Redactie, 17 reacties

Er lijkt maar geen einde aan het aantal phishingaanvallen op ING-klanten te komen. De bank waarschuwde vorige week voor een golf van e-mails die klanten vragen om in te loggen. Volgens een woordvoerder komt het normaal niet voor dat er zoveel phishingmails verschijnen. De bank adviseert klanten om nooit hun TAN-codes af te staan.

De kwaliteit van de laatste phishingaanvallen laat te wensen over. "Wij willen van deze gelegenheid gebruik om u te informeren onze Rekening Beoordelen Elftal dat er op sommige ongewone activiteiten in uw rekening", is de openingszin van één van de meest recente berichten. De phishingsites worden gehost op gehackte websites in de Verenigde Staten en Senegal. De e-mailberichten hebben als afzender ing@emailing.ing.nl en alert@ing.nl.


Reacties (17)
26-03-2010, 12:03 door Anoniem
Misschien kunnen een Rekening Beoordelen Elftal in Zuid-Afrika deze zomer verwachten! Gesponsord door ING
26-03-2010, 13:14 door RenePieters
Je vraagt je af, komt er dan niet een paperclip tevoorschijn die roept: "Hello, it looks like you're trying to write a phishing mail. Do you need help with that?" Ik voorspel een nieuwe groeitak: Lokalisatie van Phishing mails.
26-03-2010, 15:15 door Mazzaroth
Sorry hoor maar als je hier intrapt ben je toch wel zéér traag in het hoofdje...
26-03-2010, 16:08 door Anoniem
Nou zijn veel mensen al jaren gehersenspoeld door het waanzinnige taalgebruik in slecht vertaalde handleidingen van goedkope gadgets...
26-03-2010, 16:18 door Anoniem
ja jezuusss
haha moet je alleen al, de woorden en hoe ze ze gebruiken zien
klopt van geen kant
ben je echt dom als je hier in trapt
26-03-2010, 17:00 door spatieman
en er zijn genoeg ezels die er in trappen.
26-03-2010, 17:08 door Anoniem
Ik ben ook klant van de ing,maar ik ga niet op dit gedoe in op internet.
Ik wacht wel tot ik een brief krijg van de ing zelf,wanneer er dingen gaan veranderen krijg je wel automatisch een brief per post.
Daarin worden de nieuwe veranderingen doorgegeven.
Veranderingen worden nooit wegens veiligheidsoverwegingen per mail gedaan.
27-03-2010, 14:30 door Anoniem
Zoals je kan zijn zijn dit weer allemaal achterlijk buitenlands dwazen die hun (van geen kanten kloppende) verhaaltje door google translate hebben gehaald!

MAN, als je hier in trapt......


*zucht*
27-03-2010, 14:44 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
27-03-2010, 14:46 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
27-03-2010, 14:47 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
27-03-2010, 16:09 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
28-03-2010, 23:12 door monica8
1. De veronderstelling dat het buitenlanders betreft die een tekst door en translator halen en zo de phishing tekst maken, is onjuist.
2. De Nederlanders die hier achter zitten hebben of een medische en/of een tactische reden om de tekst zo te verspreiden.
3. Er zal nog heel wat afgelachen worden over de domme analyses van "experts" over deze Postbank/ING phishings, als de achtergrond bekend word van deze boefjes die met deze Postbank/ING phishing al jaren hun geld verdienen.
29-03-2010, 10:37 door carolined
Hee Monica,
Weet je meer dan wil zeggen ? Want je verhaal suggereert toch dat er heel wat te halen is.
Carol
29-03-2010, 17:41 door monica8
Door carolined: Hee Monica,
Weet je meer dan wil zeggen ? Want je verhaal suggereert toch dat er heel wat te halen is.
Carol
1. Het is gebruikelijk dat mensen meer weten dan ze zeggen
2. Volgens ING/Postbank is er nooit een probleem (geweest), dus hoeft er ook niets aan te worden gedaan.
3. Deze phishers doen al jaren dezelfde ING/Postbank Phish in NL/D en dus zullen ze er wel aan verdienen. "Heel wat" is relatief aan de bestedings behoefte van de phishers, Het gebeurt niet elke dag dus ze verdienen ogenschijnlijk voldoende
01-04-2010, 19:22 door Anoniem
1. De veronderstelling dat het buitenlanders betreft die een tekst door en translator halen en zo de phishing tekst maken, is onjuist.
Leg uit, want dit kan bijna niet anders dan door een online vertaalmachine gehaald. Zelfs een buitenlander die slecht Nederland spreekt maakt geen halve zinnen en zulk een niet-kloppende zinsbouw. Misschien allochtone Nederlanders die geen NL kunnen en daarom dus toch de online vertaler gebruiken.
Je andere 2 punten geloof ik niet. Wel dat er geld verdiend wordt want er zijn ezels genoeg die daar nog in trappen.

Er is ook geen probleem, behalve als je echt dom bent. Daarnaast vergoed de ING de schade dus heeft die er ook alleen last van, niet de klant.
09-04-2010, 21:19 door Anoniem
Door Anoniem:


....

.... Daarnaast vergoed de ING de schade dus heeft die er ook alleen last van, niet de klant.


Je denkt dat die onkosten niet op 1 of andere sluikse manier weer door de klant terug betaald word ?
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.