Poll
image

Maak jij bezwaar tegen de bodyscan op Schiphol?

maandag 28 maart 2011, 13:48 door Redactie, 16 reacties
Nee, teveel moeite
14.29%
Nee, waarom zou ik?
28.67%
Ja, ik laat mij handmatig fouilleren
33.88%
Ik vlieg nooit
23.17%
Reacties (16)
28-03-2011, 14:20 door SirDice
Al diverse keren wezen vliegen via Schiphol maar die bodyscanners nog nergens gezien. Volgens mij staan die dingen ook alleen maar bij de vluchten naar de USA (waar ik toch nooit naar toe ga).
28-03-2011, 14:35 door Spiff has left the building
Niet vliegen scheelt ook weer mooi flink wat CO2-uitstoot.
28-03-2011, 18:20 door Anoniem
Bezwaar maken tegen de bodyscan... Wat een onzin. Ik zou niet weten waarom ik daar bezwaar tegen zou moeten maken. Ik heb niets te verbergen. Degenen die de bodyscan weigeren hebben dus blijkbaar wel iets te verbergen en mogen ze van mij de toegang tot het vliegtuig ontzeggen. Ik moet er niet aan denken dat er zo'n moslim in zijn gewaad de bodyscan weigert, vervolgens bij mij in het vliegtuig stapt en even later het hele vliegtuig ontploft door de bommen die hij onder zijn gewaad mee naar binnen smokkelde. Ik wil graag op de plaats van bestemming aankomen, dus gewoon iedereen door de bodyscan en degenen die weigeren geen toegang tot het vliegtuig geven.
29-03-2011, 07:29 door Syzygy
Door Spiff: Niet vliegen scheelt ook weer mooi flink wat CO2-uitstoot.

Jij neemt de pont naar New York zeker ??
29-03-2011, 12:34 door Spiff has left the building
Door Syzygy: Jij neemt de pont naar New York zeker ??
Haha, nee hoor, als ik werkelijk daarheen zou moeten, dan zou dat per vliegtuig zijn. Varen is uiteraard niet praktisch.
De oceaan zwemmend overbruggen zou ook wel stoer zijn, maar eveneens weinig praktisch.
29-03-2011, 17:19 door Anoniem
Voor de Scan: Nee, geen bezwaar.
Voor het gebruik van de geinstalleerde Scan-apparatuur: Ja, wel bezwaar. Deze Scanner slaat immers XX dagen aan scan informatie op, op de hardeschijf (ondanks dat de overheid en leverancier zeggen dat dat niet gebeurd, ja ja...).
30-03-2011, 08:12 door SirDice
Door Anoniem: Ik moet er niet aan denken dat er zo'n moslim in zijn gewaad de bodyscan weigert, vervolgens bij mij in het vliegtuig stapt en even later het hele vliegtuig ontploft door de bommen die hij onder zijn gewaad mee naar binnen smokkelde.
Jij gaat zeker ook de deur niet uit als het onweert? De kans dat je door de bliksem getroffen wordt is namelijk vele malen groter dan dat je het slachtoffer zou worden van een bomaanslag. Misschien kun je beter met de staatsloterij mee doen, zelfs de kans dat je daarmee de jackpot wint is nog groter.
30-03-2011, 12:58 door MrTre
Door Spiff: Niet vliegen scheelt ook weer mooi flink wat CO2-uitstoot.

Zonder jou vliegt dat vliegtuig ook wel ^^

Maar inderdaad: geen bezwaar voor de scan an sich, maar meer voor de eventuele opslag ervan.
30-03-2011, 13:31 door Anoniem
Door Anoniem: Bezwaar maken tegen de bodyscan... Wat een onzin. Ik zou niet weten waarom ik daar bezwaar tegen zou moeten maken. Ik heb niets te verbergen.....

Mooi daar is er weer eentje die graag met ons z'n prive gaat delen, kom maar op met de details....
- waarom reageer je anoniem?
- wie ben je?
- wat is je telefoonnummer?
- wat is je emailadres?
- hoe veel staat er op je bankrekening?
- hoe vaak heb je sex?
- met wie?
- wat is je creditcard nummer?
- heb je een strafblad?

dat lijkt me een aardig begin, maar wees niet bang om nog meer te delen met ons.
31-03-2011, 10:32 door Above
Door Anoniem: Bezwaar maken tegen de bodyscan... Wat een onzin. Ik zou niet weten waarom ik daar bezwaar tegen zou moeten maken. Ik heb niets te verbergen. Degenen die de bodyscan weigeren hebben dus blijkbaar wel iets te verbergen en mogen ze van mij de toegang tot het vliegtuig ontzeggen. Ik moet er niet aan denken dat er zo'n moslim in zijn gewaad de bodyscan weigert, vervolgens bij mij in het vliegtuig stapt en even later het hele vliegtuig ontploft door de bommen die hij onder zijn gewaad mee naar binnen smokkelde. Ik wil graag op de plaats van bestemming aankomen, dus gewoon iedereen door de bodyscan en degenen die weigeren geen toegang tot het vliegtuig geven.

Mensen die zoals jou denken moeten ze op een andere planeet dumpen. Planet Mind Control and Fear.
Bij voorhand verdenk je al een Moslim in een gewaad. Zo een invloed heeft de media al op je gehad.
Zo makkelijk ben je beïnvloedbaar. Dat is pas erg.
31-03-2011, 12:21 door Preddie
Door Spiff:
Door Syzygy: Jij neemt de pont naar New York zeker ??
Haha, nee hoor, als ik werkelijk daarheen zou moeten, dan zou dat per vliegtuig zijn. Varen is uiteraard niet praktisch.
De oceaan zwemmend overbruggen zou ook wel stoer zijn, maar eveneens weinig praktisch.


Mocht je dat laatste toch overwegen, laat het ons dan tijdig weten dan zorgen we voor wat media aandacht ... ;)
31-03-2011, 12:30 door Preddie
Door Anoniem: Bezwaar maken tegen de bodyscan... Wat een onzin. Ik zou niet weten waarom ik daar bezwaar tegen zou moeten maken. Ik heb niets te verbergen. Degenen die de bodyscan weigeren hebben dus blijkbaar wel iets te verbergen en mogen ze van mij de toegang tot het vliegtuig ontzeggen. Ik moet er niet aan denken dat er zo'n moslim in zijn gewaad de bodyscan weigert, vervolgens bij mij in het vliegtuig stapt en even later het hele vliegtuig ontploft door de bommen die hij onder zijn gewaad mee naar binnen smokkelde. Ik wil graag op de plaats van bestemming aankomen, dus gewoon iedereen door de bodyscan en degenen die weigeren geen toegang tot het vliegtuig geven.


Zoals eerder aangegeven als jij niks te verbergen hebt horen wij graag wat persoonlijke gegeven van jou ?

Andersom gezien; waarom zou je iemand willen controleren die niet verdacht is? Waarom moet jij je blootstellen aan een dosis straling als je toch niks bij je hebt ?

Jij impliceert met je bericht dat je denkt dat moslims alleen aanslagen plegen? Natuurlijk zit daar een deel van waarheid in 8 op de 10 aanvallen wordt gepleegd door een moslims en daarom zijn zij een groep die je inderdaad goed in de gaten moet houden. Maar dat wil nog niet zeggen dat jij elke passagier moet schenden in zijn of haar privacy, dat je elke passagier bloot moet laten staan aan een dosis straling, dat betekent nog niet dat je elke passagier moet gaan behandelen als verdacht/crimineel......

Onderzoek heeft uitgewezen dat de kans groter is om de staatsloterij te winnen dan getroffen te worden door een aanslag in het vliegtuid (zoals SirDice ook al aanhaalde) Maar op het moment dat jij een lot koopt mag je er niet vanuit gaan dat je wint, je mag bijv nog geen huis gaan kopen van het geld dat je nog niet gewonnen hebt de kans is immers zou klein dat niemand jou het geld wil lenen alvorens je gewonnen hebt........ Het rare is dat de kans dat er een aanslag plaats vind in het vliegtuig nog kleiner is, echter moeten we er dan wel vanuit gaan dat zoiets gebeurt en maatregelen treffen ..... Een Simpele risico analyse laat weten dat het plaatsen van bodyscanners absoluut niet de juiste maatregelen zijn ...... kijk bijv. eens naar Israël hoe die hun vliegtuigen en passagiers controleren, daar kunnen wij nog wat van leren ...
04-04-2011, 11:09 door Anoniem
Controle kan ook leuk zijn, volg gewoon dit stappenplan..

1. Weiger de body scan en opteer voor de foullering
2. Verklaar dat je homofiel bent en niet door een man wil worden betast omdat je man daar niet van gediend is
3. Zorg ervoor dat het vrouwtje geen plekken mist...
25-10-2011, 13:14 door fatalflashback
Door Anoniem:
Door Anoniem: Bezwaar maken tegen de bodyscan... Wat een onzin. Ik zou niet weten waarom ik daar bezwaar tegen zou moeten maken. Ik heb niets te verbergen.....

Mooi daar is er weer eentje die graag met ons z'n prive gaat delen, kom maar op met de details....
- waarom reageer je anoniem?
- wie ben je?
- wat is je telefoonnummer?
- wat is je emailadres?
- hoe veel staat er op je bankrekening?
- hoe vaak heb je sex?
- met wie?
- wat is je creditcard nummer?
- heb je een strafblad?

dat lijkt me een aardig begin, maar wees niet bang om nog meer te delen met ons.
ik ben ook bereid dit te beantwoorden.. nog geinteresseerd??

ik maak ook geen bezwaar, en vind het echt geen probleem
02-05-2012, 19:45 door Anoniem
Ik ben moslima. Ik wil graag een vakantie houden in NY met mijn man, die daar jaren heeft gewoond, en mijn kind. Ik heb niets te verbergen, maar zo'n scan houdt mij nu nog tegen. Ik wil simpelweg niet dat letterlijk mijn kruis en borsten gezien worden. Een vrouw mag me fouilleren. Ik lees hier dat je ook kan kiezen tussen bodyscan en fouilleren.. of heb ik dat verkeerd begrepen?
09-05-2012, 01:27 door Anoniem
hele war on terror is bullshit. brainwashing, mindcontrole. als we maar bang genoeg zijn accepteren we alles. er gaan 2 keer zo veel mensen dood aan pinda alergie als aan bomaanslagen. wereld dominantie is het doel. controle over elk aspect van ons leven. je bent vrij om te doen wat ze zeggen. democratie, vrijheid ziijn iets uit het verleden. tegenwoordig hebben we eigenaren. het idee is niets nieuws, helaas hebben ze nu de middelen om het uit te voeren. en tegen de tijd dat de massa wakker wordt, is het al te laat. ga maar een afgelegen eiland zoeken of zo iets. weg van de sheeple.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.