Computerbeveiliging - Hoe je bad guys buiten de deur houdt

Panda security

29-11-2011, 19:11 door Anoniem, 2 reacties
Wie heeft ook negatieve ervaringen met Panda Security? Heb (had) al geruime tijd problemen die ik per mail door heb gegeven aan panda. Elke mail werd binnen 1 minuut door een automatisch verstuurde mail door Panda beantwoord wat helaas geen oplossing voor mijn probleem bood. Telefonisch contact vraagt veel geduld en wanneer het wel lukt weigeren medewerkers hun naam bekend te maken om op die manier elke verantwoording te ontlopen. Heb panda inmiddels van mijn pc verwijderd (augustus 2011). Heb via mail te kennen gegeven niet meer van hun diensten gebruik te willen maken. Tot mij grote verbazing krijg ik vandaag gewoon de melding dat panda het op prijs stelt dat ik wederom gebruik ga maken van hun diensten en dat de kosten (€ 83,00) van mijn rekening worden afgeschreven. Heb daarop enkele malen met panda gebeld (wderom geen namen van gesproken werknemers) en geeist de ongevraagde diensten te cancelen. Heb daarop een nietszeggende mail ontvangen als antwoord. Ben benieuwd waar dit toe leidt.
Reacties (2)
30-11-2011, 10:29 door LightFrame
Sommige bedrijven verkopen het product met een "annual subscription" (abonnement) en als je daarmee instemt en met een creditcard betaalt, zal er na een jaar automatisch weer geld worden afgeschreven. Betaal je met iDEAL dan kan 't niet. Nu kun je er op tegen zijn, maar anderen zijn weer blij dat ze op deze manier niet kunnen vergeten de licentie tijdig te verlengen.

Mocht je de mail nog hebben die je na betaling hebt ontvangen dan zal daarin wel te vinden zijn hoe je dit abonnement kunt stoppen. Anders zal de informatie ook echt wel ergens op de site van Panda te vinden zijn.

Wanneer de problemen die je met Panda hebt per e-mail niet afdoende worden verholpen, kun je die problemen beter op het forum van Panda posten. Dan zien meer mensen die klacht en daardoor zullen de mederwerkers van Panda ook meer hun best doen om de klachten zo snel mogelijk te verhelpen.

Het is wel zo netjes om eerst even op het forum te kijken of daar dezelfde problemen al zijn gemeld en behandeld.
30-11-2011, 11:02 door Mysterio
Het is zo irritant wanneer klanten perse je naam willen weten! Ze zoeken gewoon een pispaal en aangezien de gemiddelde telefoonslaaf net zo veel invloed heeft op het bedrijf als de thuisgebruiker, snap ik wel dat de helpdeskmedewerker liever geen privé gegevens aan een boze klant geeft.

OT: Automatische afschrijvingen kun je gewoon laten terugboeken door de bank en met creditcard is het al helemaal makkelijk om de afschrijving ongedaan te maken.

Het opzeggen van een abonnement loopt via een procedure. Klant worden kan vaak bijzonder makkelijk, opzeggen moet vaak met ondertekende brieven en motivatie etc... Gedoe. Zoals LightFrame zegt is het bedrijf gevoelig voor reputatie. Gooi je probleem openbaar op hun forum. E-mail is verborgen voor de massa, het forum is open. Wellicht dat er meerdere klanten zijn met dit probleem, wellicht dat de support afdeling je de juiste route kan wijzen.

Mijn negatieve ervaring met Panda is gebaseerd op het functioneren van het product, niet de klantenservice. Ik heb zelden direct contact en dat wil ik zo houden.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.