image

Consument deelt meer op smartphone dan desktop

dinsdag 6 augustus 2013, 16:20 door Redactie, 2 reacties

Consumenten blijken veel meer content via hun smartphone en tablet te delen dan dat ze thuis achter de desktop doen. ShareThis onderzocht 4,9 miljard 'sociale patronen' op de desktop en 1,2 van deze patronen op mobiele apparaten. Daaruit blijkt dat mobiele consumenten twee keer zoveel op content klikken en delen dan op de desktop het geval is.

In het geval de gebruiker een iPhone heeft is het verschil zelfs een factor drie. Het verschil tussen iPhonegebruikers ten opzichte van andere mobiele platformen is een factor anderhalf voor Apple's smartphone. Het delen van content via Facebook en Pinterest gebeurt vooral via de smartphone, terwijl het delen van content via e-mail voornamelijk op de desktop gebeurt.

Image

Reacties (2)
06-08-2013, 21:51 door Binsbergen
Jammer, maar het artikel/onderzoek zou meer waarde hebben als de reden achter deze verdeling bekend gemaakt zou worden.
07-08-2013, 11:22 door schele
Gok: op de telefoon blijft iedereen veel meer ingelogd in Facebook en Pinterest en is delen dus makkelijker. Daarnaast spendert de huis tuin en keuken gebruiker vermoedelijk meer tijd achter zn telefoon dan de PC (voor wat betreft faceook, pinterest etc.).
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.