Computerbeveiliging - Hoe je bad guys buiten de deur houdt

wachtwoord kwijt geen toegang meer tot me pc

21-04-2009, 21:13 door Anoniem, 89 reacties
Hallo iedereen, ik heb van een laptop met windows vista eergisteren me wachtwoord veranderd en die ben ik vergeten. Dus nu kom ik me laptop niet meer in en ik heb geen andere accounts, ook geen gast account. Ik kom er echt niet meer in en ik heb geen hersteldiskettes of wat dan ook omdat ik namelijk niet weet hoe ik dat moet doen en in mijn omgeving is er ook niemand die mij erbij kan helpen. Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen want ik heb financieel gezien niet de mogelijkheid om mijn laptop weg te brengen en een monteur er naar te laten kijken, vandaar dat ik via deze weg hulp probeer te zoeken

alvast bedankt gr. me
Reacties (89)
22-04-2009, 09:42 door cpt_m_
Donwload bijvoorbeeld Hiren's BootCD en brand deze op een CD.
Start je PC opnieuw op en zorg ervoor dat de PC opstart vanaf de CD.
Hierna kun je kiezen uit een aantal hoofdmenu's, onder menu Password Tools kun je bijvoorbeeld kiezen voor Active Password Changer, met dit programma kun je je huidige wachtwoord veranderen.
Succes.

Ps. er zijn tal van andere methodes, die zullen waarschijnlijk wel volgen in deze Topic.
22-04-2009, 09:44 door Anoniem
Denk niet dat je hier hulp in gaat krijgen want wij weten niet of jij de echte eigenaar van de laptop bent want wie zegt niet dat je een dief bent die een laptop heeft gestolen en nu via hier in de laptop probeert te komen
22-04-2009, 10:12 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
22-04-2009, 19:02 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
22-04-2009, 19:59 door Anoniem
Dat is simpel op te lossen met onderstaand freeware tooltje:

http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/

Overigens, Hirens Boot CD is een ISO vol met illegale meuk. Wellicht wat minder verstandig om daarmee aan de slag te gaan.
22-04-2009, 21:46 door Ilja. _V V
Door Anoniem: wie zegt niet dat je een dief bent die een laptop heeft gestolen
Zit wat in. Aan Redactie vragen om dit type anonieme vragen niet meer te plaatsen?

Door Spirit:
Door rookie: Laptops hebben vaak een hele makkelijke restore functie, je moet dan tijdens het opstarten op een F6 of iets dergelijks drukken en wordt Windows weer terug gezet naar de fabrieks instellingen.
Neee, is het echt zo makkelijk? Lol
Hihi. Alleen sommige OEM-installaties hebben zo'n mogelijkheid, dan zit er ook een herstelpartitie op de hardeschijf.
Maar nu toch al bezig: Bij het opstarten van Windows F8 indrukken & dan Veilige Modus kiezen. Dan Administrator klikken die meestal nog geen wachtwoord toegewezen heeft gekregen, Configuratiescherm, Gebruiker nieuw wachtwoord geven, opnieuw starten. Ahum... Voor deze ene keer dan nog maar... ;-)
13-05-2009, 18:58 door Anoniem
Door cpt(m): Donwload bijvoorbeeld Hiren's BootCD en brand deze op een CD.
Start je PC opnieuw op en zorg ervoor dat de PC opstart vanaf de CD.
Hierna kun je kiezen uit een aantal hoofdmenu's, onder menu Password Tools kun je bijvoorbeeld kiezen voor Active Password Changer, met dit programma kun je je huidige wachtwoord veranderen.
Succes.

Ps. er zijn tal van andere methodes, die zullen waarschijnlijk wel volgen in deze Topic.

WAAR IS DAT SITE HIREN S BOOTCD DAN ,IK KOM ER NIET IN ?
14-05-2009, 09:32 door Anoniem
Zoals ik al eerder zei wie zegt niet dat je een dief bent ik hoop dat de redactie tegen dit soort topics actie onderneemt aangezien dit wel een hele simpele manier is om in een systeem te komen als dief zijnde :P
Maar goed er staat hier boven genoeg info om er in te komen en hirens bootdisk kun je download op de site die met google te vinden is :P
14-05-2009, 11:52 door MarkII
Wel eens gehoord van oph live cd?

Probeer het eens.
14-05-2009, 15:46 door Anoniem
Door Ilja. _\\//:
Door Anoniem: wie zegt niet dat je een dief bent die een laptop heeft gestolen
Zit wat in. Aan Redactie vragen om dit type anonieme vragen niet meer te plaatsen?

Door Spirit:
Door rookie: Laptops hebben vaak een hele makkelijke restore functie, je moet dan tijdens het opstarten op een F6 of iets dergelijks drukken en wordt Windows weer terug gezet naar de fabrieks instellingen.
Neee, is het echt zo makkelijk? Lol
Hihi. Alleen sommige OEM-installaties hebben zo'n mogelijkheid, dan zit er ook een herstelpartitie op de hardeschijf.
Maar nu toch al bezig: Bij het opstarten van Windows F8 indrukken & dan Veilige Modus kiezen. Dan Administrator klikken die meestal nog geen wachtwoord toegewezen heeft gekregen, Configuratiescherm, Gebruiker nieuw wachtwoord geven, opnieuw starten. Ahum... Voor deze ene keer dan nog maar... ;-)
Of gewoon een hulpfunctie renamen en dan cmd.exe renamen naar die hulpfunctie. via een linux live cd.
Daarna leuk windows booten en hulp functie kiezen.... woow System rechten in cmd.
dan is het simpel...
NET USER naam wachtwoord /add
NET GROUP Administrators naam /add

En je hebt een nieuw account aangemaakt....
16-06-2009, 21:18 door Anoniem
Ik heb het ook en als ik met veilege modig en dan staat er niet administartor

HELP!!!!!!!!!!!!
17-06-2009, 14:32 door Anoniem
Laptops/nootbooks zijn tegenwoordig goed beveiligd. Je hebt dan de originele install cd nodig van het apparaat. Maar dat kost natuurlijkt geld. Als je er helemaal niet in komt, dan een herstel cd bestellen. Is almost de enige optie.

Je kan ook hier kijken of het helpt : www.bootdisk.com/
Ook voor mensen die deze site nuttig vinden is het natuurlijk ook goed bruikbaar.
17-06-2009, 15:30 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
18-06-2009, 08:16 door Anoniem
want ik heb financieel gezien niet de mogelijkheid om mijn laptop weg te brengen en een monteur er naar te laten kijken
Ik kan dat best geloven, want dat is vaak prijzig, maar het is ook een mooi excuus voor een dief, want als je de laptop wegbrengt komen ze er natuurlijk achter dat ie gejat is. Bovendien worden blij laptopdiefstallen natuurlijk zo goed als nooit ook de hersteldiscs erbij gejat dus dan is het ook logisch dat je ze niet hebt.
18-06-2009, 17:30 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
20-06-2009, 09:24 door Anoniem
je kan het eventueel oplossen door via een andere pc het volgende bestand te downloaden

ophcrack

die kan je hier vinden
http://ophcrack.sourceforge.net/download.php?type=livecd

en daarna deze op branden op dvd enof cd, en daarna de boot erop, echter wel instellen in je bios dat ie eerst naar de cd/dvd gaat

succes
20-06-2009, 11:14 door HyperVisor
Ja, LOphtCrack 6 Administrator is een prima password (kuch)auditing ;) tool.
20-06-2009, 14:20 door Anoniem
Door Anoniem: Hallo iedereen, ik heb van een laptop met windows vista eergisteren me wachtwoord veranderd en die ben ik vergeten. Dus nu kom ik me laptop niet meer in en ik heb geen andere accounts, ook geen gast account. Ik kom er echt niet meer in en ik heb geen hersteldiskettes of wat dan ook omdat ik namelijk niet weet hoe ik dat moet doen en in mijn omgeving is er ook niemand die mij erbij kan helpen. Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen want ik heb financieel gezien niet de mogelijkheid om mijn laptop weg te brengen en een monteur er naar te laten kijken, vandaar dat ik via deze weg hulp probeer te zoeken

alvast bedankt gr. me


Zorg dat je op msdos terecht komt met je pc.
Typ dan in: net user albert /ADD

(verander ''albert'' als je een andere naam wilt :
22-06-2009, 06:52 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
22-06-2009, 19:32 door Ilja. _V V
Door Draconian: Meeste reacties zijn zinloos hierboven. Je kwam absoluut niet binnen in veilige modus of wat dan ook omdat alles was afgeschermd, ook de administrator.
Veilige modus werkt inderdaad alleen als de ingebouwde Administrator geen wachtwoord heeft.
23-06-2009, 13:19 door Anoniem
Door Anoniem: Hallo iedereen, ik heb van een laptop met windows vista eergisteren me wachtwoord veranderd en die ben ik vergeten. Dus nu kom ik me laptop niet meer in en ik heb geen andere accounts, ook geen gast account. Ik kom er echt niet meer in en ik heb geen hersteldiskettes of wat dan ook omdat ik namelijk niet weet hoe ik dat moet doen en in mijn omgeving is er ook niemand die mij erbij kan helpen. Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen want ik heb financieel gezien niet de mogelijkheid om mijn laptop weg te brengen en een monteur er naar te laten kijken, vandaar dat ik via deze weg hulp probeer te zoeken

alvast bedankt gr. me

me laptop?
me wachtwoord?

En ik ben het met enkele van de bovenstaande posters eens dat dit soort vragen op zijn minst als twijfelachtig te beoordelen is. Niemand kan nagaan of jij de rechtmatige eigenaar van de laptop bent en strikt genomen is het jou helpen aan informatie over het doorbreken van beveiligingsmaatregelen het fasciliteren van computervredebreuk en dat is strafbaar.
23-06-2009, 16:50 door Anoniem
dit hele onderwerp hangt ook me de keel uit
nog erger vind ik de tool om websites te DDos-en,
en natuurlijk zal het wel afgedaan worden met een smoes
'want deze info is overal te vinden'

tja, daar ga je dan als rechtvaardige burger en systeembeheerder.
deze groep beterweters moet maar eens goed op de vingers getikt worden.

( word vervolgd )
23-06-2009, 20:54 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
24-06-2009, 09:31 door Anoniem
Door NielsT:


If freedom is outlawed, only outlaws will have freedom....
Dat is dank zij DRM, tappen etc. nu ook al zo.
18-08-2009, 09:37 door Anoniem
Ik heb hetzelflde probleem alleen niet op een laptop maar mijn pc. Ik heb de pc al een aantal jaren en nog nooit een wachtwoord gehad. Ineens moest ik een wachtwoord intypen. Nu kan ik er dus niet meer in ik heb ook geen idee wat de oorzaak kan zijn het enige wat ik heb gedaan is een update van Norton. Wie kan mij helpen?
18-08-2009, 16:46 door Ilja. _V V
Als je nooit een wachtwoord hebt gehad dan heb je dat nu ook niet. Norton veranderd daar niets aan.

Redactie: Kan er een slot op dit onderwerp? Er zijn zat sites inclusief ondertussen bovenstaand met oplossingen. Nogmaals: Zolang een deze vraagsteller niet bereid is te registreren of in te loggen, dient er ten stelligste afgewogen worden of dit type vraag legitiem is op een beveiligingsforum.

Dit is zoiets als een slotenmaker vragen om in te breken.

http://www.norman-datarecovery.nl/
18-08-2009, 16:49 door Anoniem
Als je nooit een wachtwoord hebt gehad dan heb je dat nu ook niet. Norton veranderd daar niets aan.

Redactie: Kan er een slot op dit onderwerp? Er zijn zat sites inclusief ondertussen bovenstaand met oplossingen. Nogmaals: Zolang een deze vraagsteller niet bereid is te registreren of in te loggen, dient er ten stelligste afgewogen worden of dit type vraag legitiem is op een beveiligingsforum.

Dit is zoiets als een slotenmaker vragen om in te breken.

[speciaal uitgelogd om er zeker van te zijn dat de redactie het onder ogen komt. plaatsing overbodig, al gedaan ingelogd]

Ilja. _\\//
18-08-2009, 16:56 door Bill Torvalds
Door Anoniem: Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen want ik heb financieel gezien niet de mogelijkheid om mijn laptop weg te brengen en een monteur er naar te laten kijken.

Wel geld voor een dikke laptop met een veelsteduur OS erop, maar geen geld voor een monteur dat lijkt me sterk. Zou ook een andere reden kunnen hebben natuurlijk.
18-08-2009, 19:52 door Anoniem
Dit is wel zo kinderlijk eenvoudig......
Medelijden met je als je dit niet weet.

Je verdient het om je systeem opnieuw te installeren.
26-12-2009, 01:26 door Anoniem
Jullie typpen wel wat,maar het zijn allemaal nutteloos,
mijn neef is computer monteur en hij gaat ook altijd op mijn laptop
zonder mijn wachtwoord in te vullen,en ook zonder te resetten natuurlijk.
tjah hoe?dat wil ik ook wel weten maar hij verteld het niet hoe,misschien
weet het wel iemand hier?ik denk het niet want dat was dan allang getypt.
02-10-2010, 11:57 door Anoniem
jullie moeten niet zo fakink moeilijk gewoon in fabrieksinstellinge terug zetten kan je gewwon doen zonder cdtje
04-12-2010, 00:53 door Anoniem
Jongens jullie zijn allemaal dom.
Je moet gewoon je laptop op veilige modus starten en dan ga je naar start dan klik je op configuratiescherm.
Dan klik je weer op gebruikersaccount dan verander je je wachtwoord zonder dat je hem weet.
25-12-2010, 00:03 door Anoniem
als je je com op nieuw op start druk je direct op f8 en dan in je acounts dan wis je je acount en maak je een nieuw acount aan
25-12-2010, 13:00 door Anoniem
Door Anoniem: Denk niet dat je hier hulp in gaat krijgen want wij weten niet of jij de echte eigenaar van de laptop bent want wie zegt niet dat je een dief bent die een laptop heeft gestolen en nu via hier in de laptop probeert te komen

Denk dat hij wel hulp gaat krijgen hier.
Praat voor jezelf a.u.b.
Er kwam heel even een gedachte langs toen ik jouw reactie las dat ik dacht " lijkt wel een internet agentje"
Maar volgens mij heb ik nog gelijk ook.
Pliessie praat ook altijd in de wij vorm. "Waar gaan wij heen" ?

"Want WIJ weten niet of jij de echte eigenaar van de laptop bent"

Sorry als ik er helemaal naast zit.
Ik vergeet bijna dat niets alles is wat lijkt.
Als u schizofreen bent, heb ik niks gezegd.
Excuses, ook aan uw andere ik
25-12-2010, 13:05 door Anoniem
Door Anoniem: Jongens jullie zijn allemaal dom.
Je moet gewoon je laptop op veilige modus starten en dan ga je naar start dan klik je op configuratiescherm.
Dan klik je weer op gebruikersaccount dan verander je je wachtwoord zonder dat je hem weet.

"Jongens jullie zijn allemaal dom."
Maar ik ben de domste, want ik oordeel, en weet totaal niet waar ik het over heb.
Dat opstarten in veilige modus werkt namelijk soms helemaal niet.
Ik had beter niks kunnen zeggen.
25-12-2010, 13:10 door Anoniem
Door Ilja. _\\//:
Door Anoniem: wie zegt niet dat je een dief bent die een laptop heeft gestolen
Zit wat in. Aan Redactie vragen om dit type anonieme vragen niet meer te plaatsen?

Door Spirit:
Door rookie: Laptops hebben vaak een hele makkelijke restore functie, je moet dan tijdens het opstarten op een F6 of iets dergelijks drukken en wordt Windows weer terug gezet naar de fabrieks instellingen.
Neee, is het echt zo makkelijk? Lol
Hihi. Alleen sommige OEM-installaties hebben zo'n mogelijkheid, dan zit er ook een herstelpartitie op de hardeschijf.
Maar nu toch al bezig: Bij het opstarten van Windows F8 indrukken & dan Veilige Modus kiezen. Dan Administrator klikken die meestal nog geen wachtwoord toegewezen heeft gekregen, Configuratiescherm, Gebruiker nieuw wachtwoord geven, opnieuw starten. Ahum... Voor deze ene keer dan nog maar... ;-)

Alsof je geen dief kan zijn als je niet anoniem een bericht plaatst.

Beste vraagsteller.
Misschien is het beter als je eerst een kopietje van je paspoort aan de redactie stuurt.
Een aankoopbon van je laptop erbij doet
Getuige erbij vermeld die erbij is als je een vraag stelt.
Dan weten we namelijk zeker dat ie niet gestolen is. NOT
25-12-2010, 14:20 door Anoniem
Met een beetje mazzel heb je thuis net zo'n "domme" paranoide gewiekste bitch zitten, als ik thuis achter het aanrecht heb staan.
Ik ga helemaal door het lint over alles wat privacy schend, maar moet toch eerlijk bekennen dat ik
afgelopen maand een 3tal wachtwoorden nergens meer kon vinden.
Eentje van Truecrypt op mijn zwaar versleutelde pc op zolder.
De andere van mijn msn account op de pc in de huiskamer.
En mijn Hushmail account.
Na het slopen uit frustratie van mijn toetsenbord, en mijn vrouw uitgekafferd hebben tot op het bot over het feit dat
ik niet meer in mijn pc kon, omdat daar (zogenaamd) een bestelling bij Cristine Le duc (voor haar) stond,
waar ze dan naar kon fluiten, kwam de aap uit de mauw waarom er afgelopen week overal make-up spiegeltjes rond slingerde
in de buurt van mijn Truecrypt pc'tje. Vrouwen vinden, de mijne althans het altijd erg fijn, als ze de man kunnen blij maken, met iets wat ze helemaal niet gaat lukken.
"Lieffie, zal ik jou eens blij maken ?" Vroeg ze poeslief.
"Wat nou weer, kan dat niet later" zei ik nog. Je ziet toch dat ik me kapot erger aan die K*T computer.
IYWTSILY2010 aan elkaar geschreven en zonder spaties...... zegt ze tegen me zonder schaamte.
WAT ???? Hoe weet jij dat nou ?
Nou dat zit zo. Ik heb beneden de spiegel toch laatst anders neergezet. Ik hou wel van je maar vertrouw je voor geen cent.
Ik was benieuwd of je vreemd ging, en heb via de spiegel je msn wachtwoord afgekeken.En meteen ook maar wat emailtjes gelezen. Lief van je dat je een lingeriesetje voor me wilde kopen, maar 2 dezelfde, dat snapte ik eerst niet.
Inmiddels weet ik dat je dat andere setje voor Marieke heb besteld, loser.
Sukkel dat ik ben. Zo dom is ze dus niet.
Ook weer wel, dat ze mijn Truecrypt wachtwoord heb gegeven. Dat is lief van haar. Ook niet zonder rede.
"Kan je toch dat mooie setje kopen voor me". En weet je dan ook toevallig mijn msn wachtwoord?
Ja, maar die heb ik voor je veranderd. Ik heb wel gekozen voor een heel veilig wachtwoord, want daar loop jij altijd over te zeiken tegen me. Ik heb zoveel verschillende lettertjes en cijfertjes ingevuld, zou niet weten wat het ook al weer was.
"Maar maak je geen zorgen, als iemand je msn hacked, valt er niks te zien. Ik heb al jouw zogenaamde joga leerlingen definitief verwijderd uit je lijst. Je Husmail heb ik ook meteen voor jou en mij veiliger gemaakt.
Inloggen gaat niet meer lieverd. Oja, mocht je het niet weten, als je binnen een aantal dagen niet meer inlogd op Hushmail, word je accountje definitief verwijderd. Je kan hem ook niet her activeren, net zoals die emails waarin je profileert als een of andere pc goeroe, gespecialiseerd in beveiliging.

Vrouwen ? Oehhhhhhhh Het is dat ik er financieel zwaar op achteruit ga als ik haar verzuip na deze wetenschap, anders
had ik graag het lingerie setje omgewisseld voor een mini cruise.
Vraag me af wie hier echt fout bezig was, ik of mijn vrouw.
Ik heb het recht op een eigen account. Vrouwen hoeven niet alles te weten vind ik. Komt alleen maar gezeik van.
Dit ene uitzonderlijke geval is anders.
Dankzij haar slimme opstelling van 2 make up spiegeltjes heeft ze gekeken, kan ik toch weer lekker verder op mijn Truecrypt computertje.

Wil je een lekker biertje schat voor als je boven zit te chatten met je IT vrienden (je raad het al, ongewenste dames)?
Als je gesprekjes wilt opnemen zal je eerst even naar de winkel toe moeten gaan om nieuwe batterijen te kopen.
Hoezo ? Nou, dat memo recorder'tje verbruik toch aardig wat stroom, ondanks dat hij op VOR staat (Voice operation Recorder)

Kerst 2010, een tijdperk om nooit te vergeten.
26-12-2010, 09:11 door Anoniem
En zo werkt social engineering weer perfect, want als je hier een vraag stelt zijn er altijd haantjes genoeg die graag laten zien hoe slim ze zijn en dus vertellen ze wat ze weten zonder zich af te vragen of dat eigenlijk wel een goed idee is.

En ook de waarschuwende postings tussendoor helpen niet, want als je graag je eigen voortreffelijkheid wil tonen is het natuurlijk zonde van de tijd om eerst te lezen wat anderen geschreven hebben.

"Security" heet deze website. Mensen, beveiliging is echt eenvoudiger als je denkt.
27-12-2010, 00:07 door doorman
Door Anoniem: Jongens jullie zijn allemaal dom.
Je moet gewoon je laptop op veilige modus starten en dan ga je naar start dan klik je op configuratiescherm.
Dan klik je weer op gebruikersaccount dan verander je je wachtwoord zonder dat je hem weet.

Als dat werkt bij jou zou ik toch wel eens een wachtwoord op je administrator-account zetten...
Dát zou slim zijn.
27-12-2010, 12:27 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
29-12-2010, 10:19 door peanuty
Anoniem: Denk niet dat je hier hulp in gaat krijgen want wij weten niet of jij de echte eigenaar van de laptop bent
Mee eens.
wachtwoord van eergisteren vergeten?.. sterk

Hallo iedereen, ik heb van een laptop met windows vista eergisteren me wachtwoord veranderd en die ben ik vergeten
... van EEN laptop?.. of de jouwe..

Ik kom er echt niet meer in en ik heb geen hersteldiskettes of wat dan ook
...Vista machine?.. hoe oud is ie?.. nu alle software al weggegooid?.. of geen tijd gehad om mee te nemen?

Anoniem? ...én er is altijd wel iemand in de buurt die jou kan helpen met de laptop. Misschien zelfs gratis.

Ik zou zeggen. Just to be sure.. niet antwoorden op deze vragen. Misschien heeft ie echt een probleem of misschien heeft ie m gejat. Geef m vooral geen links of progjes hiervoor. Want dan kan hij meer pc's unlocken..
Sorry, maar dit gaat mij iets te ver. Vooral ook; Anoniem
29-12-2010, 11:51 door Anoniem
"Anoniem: Denk niet dat je hier hulp in gaat krijgen want wij weten niet of jij de echte eigenaar van de laptop bent"

Ik denk dat anoniem het topic niet meer volgt, hij stelde zijn vraag 20 maanden terug.
10-02-2011, 15:28 door Anoniem
Wat denk jij?
Dat mensen gelofen dat jij de eigenaar bent?
Je kan net zo goed een of andere dief zij!
Ik zou naar iemand gaan die jou kent en dus weet dat jij de eigenaar bent!
10-02-2011, 16:28 door Anoniem
"Wat denk jij? Dat mensen gelofen dat jij de eigenaar bent? Je kan net zo goed een of andere dief zij!"

Ik denk dat anoniem het topic niet meer volgt, hij stelde zijn vraag 22 maanden terug.
11-02-2011, 10:35 door Zeurkool
Onbegrijpelijk dat er nog zoveel mensen met een oplossing komen zonder te weten of dit persoon wel de rechthebbende eigenaar van de machine is :$
11-02-2011, 10:48 door Anoniem
onbegrijpelijk dat dit zinloos topic maar van onder het stof blijft gehaald worden.
14-05-2011, 11:47 door Anoniem
code voor vista,windows7 wachtwoorden: GN5646UH446FAQ
13-07-2011, 13:26 door Anoniem
ik heb 4 account op mijn computer samen met mijn broers en wij zijn allemaal de w8woorden vergeten dus hoe kan ik dat oplossen ik heb windows 7
13-07-2011, 13:57 door Mysterio
Door Anoniem: ik heb 4 account op mijn computer samen met mijn broers en wij zijn allemaal de w8woorden vergeten dus hoe kan ik dat oplossen ik heb windows 7
Je gaat op internet op zoek naar een stelletje donorhersens en daarna koop je een PC in plaats van er één te stelen. Als je er dan nog niet uitkomt start je een nieuw onderwerp.
13-07-2011, 14:19 door Anoniem
Door Mysterio:
Door Anoniem: ik heb 4 account op mijn computer samen met mijn broers en wij zijn allemaal de w8woorden vergeten dus hoe kan ik dat oplossen ik heb windows 7
Je gaat op internet op zoek naar een stelletje donorhersens en daarna koop je een PC in plaats van er één te stelen. Als je er dan nog niet uitkomt start je een nieuw onderwerp.
ja precies inderdaad daar hebben we dus 80 euro ex btw betaalde computerboeren voor. ga daar met je kapotte vista en je rommel naartoe als je zelf niet ntpasswd kan googlen. die mensen moeten ook brood op de plank.
13-07-2011, 14:43 door Anoniem
Ik zou simpel weg alle rainbowlijsten downloaden en ze dan allemaal 1 voor 1 uitproberen ;-) Succes
16-07-2011, 11:54 door Anoniem
ik zit nu op mijn laptop en ik ben ww ook veranderd omdat mijn stink zusje altijd op mijn laptop ging en dat wilde ik niet dus had ik een ander ww gedaan maar die ben ik vergeten ,,, kan ik er op een of andere manier achter komen en jah ben de egte eigenaar nah eigelijk me opa die heeft m betaald maar oke.. kheb doos en allees nog
16-07-2011, 14:41 door Anoniem
whaha stelletje moraalridders hier... *zucht*
19-09-2011, 15:49 door Anoniem
Hoi, wie kan mij helpen met de volgende;

Wij hebben op kantoor een dell pc staan, deze die zo goed is beveiligd dat je stiekem denkt dat ex-collega hier wat staats-geheimen op heeft staan...)))

Ik kan op pc inloggen XP Prof in account gast, maar met veel beperkingen, ik kan niet downloaden en bijna geen één programma openen..
Ik heb wel verschillende opties geprobeerd zoals; op inlogscherm ctrl/alt/del intoetsen en daarna proberen via standaard administrator in te loggen maar ik kom niet ver wegens wachtwoord, ook heb een programma gedownload om wachtwoorden over te schrijven maar hiervoor heb ik winzip nodig en laat het nou zo zijn dat ook deze is geblokkeerd vanuit hoofdaccount...

Wat is de oplossing? Wat ik wil is gewoon heel pc leegmaken en xp prof opnieuw installeren..

ps. hierboven aangegeven pc is van ex-collega die expres na zijn vertrek gewoon niet wil zeggen wat nou de wachtwoorden zijn...

Alvast thx voor respons.
13-11-2011, 18:07 door Anoniem
Ik ben mijn wachtwoord kwijt van mijn windows 7 comp., dus kan ik niet meer inloggen in mijn computer.
Zou het helpen op mijn provider te bellen om mijn wachtwoord administrator te achterhalen,zodat ik weer in mijn computer kan.
Enige suggesties zijn zeer welkom.

Mvg.

Ruud.0648323398 of 0658836521.

[Uiteraard staat er een vergoeding tegenover.!!
18-12-2011, 18:06 door Anoniem
als dat dan niet lukt moet je je computer progama opnieuw maken en dan lukt het kost wel wat tij maar ja
19-12-2011, 11:11 door Anoniem
Door Anoniem: Hoi, wie kan mij helpen met de volgende;

Wij hebben op kantoor een dell pc staan, deze die zo goed is beveiligd dat je stiekem denkt dat ex-collega hier wat staats-geheimen op heeft staan...)))

Ik kan op pc inloggen XP Prof in account gast, maar met veel beperkingen, ik kan niet downloaden en bijna geen één programma openen..
Ik heb wel verschillende opties geprobeerd zoals; op inlogscherm ctrl/alt/del intoetsen en daarna proberen via standaard administrator in te loggen maar ik kom niet ver wegens wachtwoord, ook heb een programma gedownload om wachtwoorden over te schrijven maar hiervoor heb ik winzip nodig en laat het nou zo zijn dat ook deze is geblokkeerd vanuit hoofdaccount...

Wat is de oplossing? Wat ik wil is gewoon heel pc leegmaken en xp prof opnieuw installeren..

ps. hierboven aangegeven pc is van ex-collega die expres na zijn vertrek gewoon niet wil zeggen wat nou de wachtwoorden zijn...

Alvast thx voor respons.


CD met windows XP Pro erin computer formateren indien we praten over een onbeheerde omgeving.
Maar als je praat over een beheerde bedrijfs omgeving raad ik je ten strengste dit af. Leg het verhaal uit aan je teamleider die kan formele toestemming geven voor herinstallatie of eventueel audits van de ex colllega zijn haar account. De betreffende informatie zal echter nooit vrijgegeven worden buiten de hoogst betrokkenen. Het zelf sleutelen aan systemen kan resulteren in een stevig gesprek of zelfs schorsing indien dit in het informatie beleid is opgenomen.

Het achterhalen van wachtwoorden mag enkel op systemen waarvan de hoofdverantwoordelijke (teamleider, netwerkbeheerder directie etc) toestemming voor geeft met medeweten naar alle betrokken gebruikers toe of gebaseerd op een ondertekend contract. Dit alles gaat uit van een redelijke bedrijfs omgeving. Uitzondering op de regel is pentesting van afdelingen om te controleren of steeks gewijs de beveiliging afdoende nog is.
26-12-2011, 09:08 door Anoniem
Ohja dat is wel sneu voor jou.
28-12-2011, 08:19 door Anoniem
Wat een heerlijk zinloos, zielig maar tegelijkertijd humoristischtopic zeg.

Onbegrijpelijk dat er nog mensen zijn die hier serieus op ingaan....
28-12-2011, 11:57 door Anoniem
En nog onbegrijpelijker dat je commentaar geeft op een topic van april.
28-12-2011, 11:58 door Anoniem
April 2009 :)
28-12-2011, 12:06 door Euro10000
Zelf ben ik van mening indien het mogelijk is(wachtwoord wijzigen, booten zonder wachtwoord), dat iedereen het zou moeten weten.
Dan weet je tenminste hoe je je pc kunt beveiligen of waar de onveiligheid zit.

En een pc zonder wachtwoord bestaat volgens mij niet!!!!!!!
25-01-2012, 15:04 door Anoniem
hahaha lekker voor je
26-01-2012, 01:37 door Anoniem
"Zelf ben ik van mening indien het mogelijk is(wachtwoord wijzigen, booten zonder wachtwoord), dat iedereen het zou moeten weten."

Zie onder.

Offline NT Password & Registry Editor
http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
11-02-2012, 00:35 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Hallo iedereen, ik heb van een laptop met windows vista eergisteren me wachtwoord veranderd en die ben ik vergeten. Dus nu kom ik me laptop niet meer in en ik heb geen andere accounts, ook geen gast account. Ik kom er echt niet meer in en ik heb geen hersteldiskettes of wat dan ook omdat ik namelijk niet weet hoe ik dat moet doen en in mijn omgeving is er ook niemand die mij erbij kan helpen. Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen want ik heb financieel gezien niet de mogelijkheid om mijn laptop weg te brengen en een monteur er naar te laten kijken, vandaar dat ik via deze weg hulp probeer te zoeken

alvast bedankt gr. me

me laptop?
me wachtwoord?

En ik ben het met enkele van de bovenstaande posters eens dat dit soort vragen op zijn minst als twijfelachtig te beoordelen is. Niemand kan nagaan of jij de rechtmatige eigenaar van de laptop bent en strikt genomen is het jou helpen aan informatie over het doorbreken van beveiligingsmaatregelen het fasciliteren van computervredebreuk en dat is strafbaar.
he pipo ben je thuis ook zo netjes alles wat niet mag gebeurd op internet dus ga poepen daar hebben we de BIG voor dus 200x dit er neerzetten is zender van je tijd gun de cops ook hun verdiensten
11-02-2012, 12:59 door SLight
@ anoniem, 00:35h

Dit topic is 2.5 jaar oud! Het heeft geen zin om op een reactie die uit 2009 stamt te reageren...
29-02-2012, 19:04 door Anoniem
heel even snel mensen
jullie kunnen wel zeggen miss is hij/zij een dief die die lap heeft gejat maar daar moet je niet vanuit gaan help der gwn.
dus daar gaan we
stap 1: start je pc op druk op f6/f8 ligt aan je instellingen
stap 2: zoek schijf c op [w8woorden staan op de anderen wss h]
stap 3: copieer schijf c
stap 4: zoek de gebruiker op waar het om gaat
stap 5: verwijder die
stap 6: maak daar meteen een nieuwe aan
stap 7: plaats de bestanden uit schijf c die je zonet gecopieerd hept
stap 8:start je pc op
stap 9: je pc is nu ww loos
stap 10: als je een ww wil zet die er dan op
01-03-2012, 10:21 door Anoniem
Kunnen we nou aub stoppen met replyen op topics waar de Romeinen nog op gereageerd hebben?
Jeetje man, een topic uit 2009...
01-03-2012, 13:52 door Security Scene Team
hallo, na alle berichtjes gelezen te hebben, ben ik niet 1 tegen gekomen die het probleem heel simpel verhelpt. (voel je niet aangevallen, aangezien de meesten hier dat wel doen. ik zeg het maar ff.)

Oke wat je gaat doen is ga naar http://www.piotrbania.com/all/kon-boot download daar de "free version" of download via een torrent site de volledige versie, brand dit op een CDtje boot je pc, druk 1x enter en Eureka je hebt je privelege escallation succes volbracht.

dit verhelpt je probleem geen twijfel aan. dit werkt zelfs bij Linux, Windows 7 , Vista, XP, etc.

Succes ermee.

Grtz.

P.S. Dit tooltje verwijdert het wachtwoord NIET, het maakt ook GEEN andere Wachtwoord aan. het bypassed gewoon de login sequence als Administrator natuurlijk.
11-04-2012, 14:39 door Anoniem
Wat is de Merk? (Van je Latop)
ALs het Van APPLE notebook is kan ik hem het moeilijk maken
17-04-2012, 13:56 door Anoniem
Door Spirit:
Door rookie: Laptops hebben vaak een hele makkelijke restore functie, je moet dan tijdens het opstarten op een F6 of iets dergelijks drukken en wordt Windows weer terug gezet naar de fabrieks instellingen.
Neee, is het echt zo makkelijk? Lol

gaat al je bestanden verloren?
18-04-2012, 15:58 door Anoniem
Heel simpel boot bijvoorbeeld partedmagic via USB. Kopieer alle data op DVD, usb-stick of andere harddisk en installeer de machine overnieuw.

Natuurlijk werken de bovenstaande tools ook. Het zijn echter hacker-tools, die straks strafbaar zijn om in het bezit te hebben.
18-04-2012, 22:53 door Anoniem
Ik weet nog een oplossing van MS zelf die goed werkt en die ik regelmatig bij 'EHBO'toepas. Alleen bedoeld voor Pro's!

- cowboysec -
18-05-2012, 21:13 door Anoniem
hallo ik heb een computer met twee gebruiks acounts en ik weet de wachtwoorden niet meer ik kan allen nog op de gast acount komen weet iemand meschien hoe ik wat ik moet doen
23-08-2012, 21:30 door Anoniem
Door Anoniem: Zoals ik al eerder zei wie zegt niet dat je een dief bent ik hoop dat de redactie tegen dit soort topics actie onderneemt aangezien dit wel een hele simpele manier is om in een systeem te komen als dief zijnde :P
Maar goed er staat hier boven genoeg info om er in te komen en hirens bootdisk kun je download op de site die met google te vinden is :P

niet als je apart wachtwoord zet op de harde schijf dan kunnen ze er niets mee doen
03-01-2013, 14:29 door Anoniem
Het is al 2013 :p
03-01-2013, 18:08 door Anoniem
Door HyperVisor: Ja, LOphtCrack 6 Administrator is een prima password (kuch)auditing ;) tool.


l0pht crack doet dit alleen als je admin bent....
29-01-2013, 17:10 door Anoniem
Door cpt(m): Donwload bijvoorbeeld Hiren's BootCD en brand deze op een CD.
Start je PC opnieuw op en zorg ervoor dat de PC opstart vanaf de CD.
Hierna kun je kiezen uit een aantal hoofdmenu's, onder menu Password Tools kun je bijvoorbeeld kiezen voor Active Password Changer, met dit programma kun je je huidige wachtwoord veranderen.
Succes.

Ps. er zijn tal van andere methodes, die zullen waarschijnlijk wel volgen in deze Topic.

ik kan ook mijn pc niet meer in en hoe kan je dan je laptob opstarten via de cd??
08-06-2014, 14:55 door Anoniem
Wat een onzin allemaal.
Het is toch goed mogelijk dat iemand zijn wachtwoord niet meer weet.
Toevallig ben ik een half jaar naar het buitenland geweest.
Daarvoor had ik een laptop aangeschaft (een sony vaio) en nu ik terug ben
weet ik het wachtwoord niet meer.
En nee, na een reis door zuid amerika waarbij ik 2 keer ben beroofd heb ik nu geen geld
voor een monteur nee.
Ik heb net genoeg voor huur, borg, en wat nodige spullen aan te schaffen.
En het dialect.. Me laptop, me wachtwoord komt gewoon uit zuidholland,
wil ook niet zeggen dat iemand de laptop heeft gestolen.
08-06-2014, 20:20 door Anoniem
Daarom moet je je computer wachtwoord ook altijd op papier zetten en goed en veilig bewaren.Als je nou maar niet vergeet waar je dat briefje nou ook alweer hebt gelaten! Voor de goede orde: dat briefje met je password bewaar je natuurlijk niet bij je computer.Doe het in een oud boek of zo,nee niet in een boek over computers of internet.
09-06-2014, 09:18 door Anoniem
Nog steeds een hoop die hier wel erg makkelijk informatie geven aan iemand die anoniem is en er is niet te controleren of hij/zij de rechtmatige eigenaar is van de laptop.

Ja er zijn tools zat maar de topicstarter kan wel eens de mooiste tool inzetten... social enginering...
En de massa trapt er nog in ook!
09-06-2014, 11:02 door passer
Door Anoniem: Daarom moet je je computer wachtwoord ook altijd op papier zetten en goed en veilig bewaren.Als je nou maar niet vergeet waar je dat briefje nou ook alweer hebt gelaten! Voor de goede orde: dat briefje met je password bewaar je natuurlijk niet bij je computer.Doe het in een oud boek of zo,nee niet in een boek over computers of internet.
euh.. nee hoor: zelf heb ik al mijn pw's in een tekstdocument zitten met daarop een stevig wachtwoord - 'k moet er dus maar ééntje onthouden

IN het document staan dan de ww niet rechtstreeks geschreven, maar 'omschreven' . Voorbeeld: stageplaats - Antwerpen.
Daar ben je nog niks mee, maar zelf weet ik hoe mijn stageplaats heet en wat ik met 'Antwerpen' bedoel.
Je gaat dus in het document de zaken nog cryptisch omschrijven. (en als je daar altijd hetzelfde systeem gebruikt, heb je later ook geen problemen met het terugvinden van de verklaring van je omschrijving. - je kan vb ook zetten bnk, wat dan zou verwijzen naar de eerste ... nummers van je bankrekening - maar alleen jij weet dat bnk daarheen verwijst :) )
Als men dus mijn hoofdww op dat document kraakt, is men nog niet verder...
09-06-2014, 23:57 door Anoniem
Door Bill Torvalds:
Door Anoniem: Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen want ik heb financieel gezien niet de mogelijkheid om mijn laptop weg te brengen en een monteur er naar te laten kijken.

Wel geld voor een dikke laptop met een veelsteduur OS erop, maar geen geld voor een monteur dat lijkt me sterk. Zou ook een andere reden kunnen hebben natuurlijk.

Ik ga er van uit dat jij de quadcore laptop en 3 iMacs van de week van mijn vrienden heb gejat.
In dat geval: de laptop is ge-encrypt met bitlocker. veel succes.
10-06-2014, 00:19 door Anoniem
Door passer:
Door Anoniem: Daarom moet je je computer wachtwoord ook altijd op papier zetten en goed en veilig bewaren.Als je nou maar niet vergeet waar je dat briefje nou ook alweer hebt gelaten! Voor de goede orde: dat briefje met je password bewaar je natuurlijk niet bij je computer.Doe het in een oud boek of zo,nee niet in een boek over computers of internet.
euh.. nee hoor: zelf heb ik al mijn pw's in een tekstdocument zitten met daarop een stevig wachtwoord - 'k moet er dus maar ééntje onthouden

IN het document staan dan de ww niet rechtstreeks geschreven, maar 'omschreven' . Voorbeeld: stageplaats - Antwerpen.
Daar ben je nog niks mee, maar zelf weet ik hoe mijn stageplaats heet en wat ik met 'Antwerpen' bedoel.
Je gaat dus in het document de zaken nog cryptisch omschrijven. (en als je daar altijd hetzelfde systeem gebruikt, heb je later ook geen problemen met het terugvinden van de verklaring van je omschrijving. - je kan vb ook zetten bnk, wat dan zou verwijzen naar de eerste ... nummers van je bankrekening - maar alleen jij weet dat bnk daarheen verwijst :) )
Als men dus mijn hoofdww op dat document kraakt, is men nog niet verder...

Leuk, maar als je computer op een dag niet meer opstart kun je dus nergens meer bij.
Op papier dus met die wachtwoorden.
10-06-2014, 02:04 door Anoniem
Topic uit 2009

Zullen we afspreken dat we het nu echt laten doodbloeden ...
10-06-2014, 09:19 door Anoniem
Door Anoniem: Denk niet dat je hier hulp in gaat krijgen want wij weten niet of jij de echte eigenaar van de laptop bent want wie zegt niet dat je een dief bent die een laptop heeft gestolen en nu via hier in de laptop probeert te komen

+1
Bovenstaande is het enige correcte antwoord!
10-06-2014, 10:12 door passer - Bijgewerkt: 10-06-2014, 10:13
Door Anoniem:
Leuk, maar als je computer op een dag niet meer opstart kun je dus nergens meer bij.
Op papier dus met die wachtwoorden.
'k heb wel twee schijven in mijn systeem, tweede is een kopie van de eerste - en surplus nog een externe waar alles ook nog eens op staat ;)
(al is je raad voor velen wel nuttig denk ik)
28-08-2014, 21:49 door Anoniem
Door Anoniem: Hallo iedereen, ik heb van een laptop met windows 8 eergisteren me wachtwoord veranderd en die ben ik vergeten. Dus nu kom ik me laptop niet meer in en ik heb geen andere accounts, ook geen gast account. Ik kom er echt niet meer in en ik heb geen hersteldiskettes of wat dan ook omdat ik namelijk niet weet hoe ik dat moet doen en in mijn omgeving is er ook niemand die mij erbij kan helpen. Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen want ik heb financieel gezien niet de mogelijkheid om mijn laptop weg te brengen en een monteur er naar te laten kijken, vandaar dat ik via deze weg hulp probeer te zoeken

alvast bedankt gr. me
29-08-2014, 09:32 door Anoniem
Door Anoniem: Hallo iedereen, ik heb van een laptop met windows 8 eergisteren me wachtwoord veranderd en die ben ik vergeten. Dus nu kom ik me laptop niet meer in en ik heb geen andere accounts, ook geen gast account. Ik kom er echt niet meer in en ik heb geen hersteldiskettes of wat dan ook omdat ik namelijk niet weet hoe ik dat moet doen en in mijn omgeving is er ook niemand die mij erbij kan helpen. Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen want ik heb financieel gezien niet de mogelijkheid om mijn laptop weg te brengen en een monteur er naar te laten kijken, vandaar dat ik via deze weg hulp probeer te zoeken

alvast bedankt gr. me
Wie gebruikt er dan ook een wachtwoord op z'n systeem ??? >_<
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.