Om het gebruiksgemak te vergroten, de website te kunnen analyseren en om advertenties te kunnen beheren maakt Security.NL gebruik van cookies. Door gebruik te blijven maken van deze website, of door op de akkoord button te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer weten over cookies? Bekijk dan ons cookieoverzicht.
Nieuws Achtergrond Community
Inloggen | Registreren
Nieuws
image

Inlichtingenhoofd VS wil geen gratie voor Snowden

woensdag 21 september 2016, 14:04 door Redactie, 18 reacties

Edward Snowden hoort geen gratie van president Barack Obama te krijgen, zo stelt James Clapper, hoofd van de Amerikaanse inlichtingendiensten. Vorige week werd er een campagne gelanceerd om ervoor te zorgen dat Snowden wel in aanmerking voor gratie komt, maar Clapper ziet dat niet zitten.

"Ik kan begrijpen wat hij deed, als wat hij aan de kaak stelde alleen tot binnenlandse surveillance was beperkt. Maar hij maakte zoveel openbaar dat absoluut niets met binnenlandse surveillance had te maken, waardoor hij onze mogelijkheden tegen buitenlandse dreigingen heeft geschaad", aldus Clapper tijdens een evenement van de Washington Post.

Volgens het inlichtingenhoofd heeft Snowden mogelijkheden weggenomen die werden gebruikt om Amerikaanse troepen in Afghanistan te beschermen. "Ik ben het er dan ook niet mee eens dat hem gratie wordt verleend". Ook vindt Clapper dat Snowden geen deal moet krijgen, bijvoorbeeld in ruil voor informatie die hij via Russische contacten heeft verkregen. "Hoe meer tijd er verstrijkt, hoe minder ik vind dat er onderhandeld moet worden."

840.000 Cisco-apparaten kwetsbaar voor NSA-gelinkt lek
Privacy-OS Tails schakelt extra beveiligingsfuncties in
Reacties (18)
21-09-2016, 14:29 door Anoniem
Wie niet barmartig is zal zelf ook geen barmhartigheid ontvangen.
21-09-2016, 15:19 door Anoniem
Door Anoniem: Wie niet barmartig is zal zelf ook geen barmhartigheid ontvangen.

Tja, Clapper het schijnheilige boontje (iets met congres en liegen) De man heeft blijkbaar geen spiegel thuis.
21-09-2016, 15:26 door Anoniem
Het gaat niet om barmhartigheid voor Snowden en anderen, het gaat om recht.

Snowden heeft laten zien hoe de Amerikaanse overheid de eigen grondwet overtreedt. Manning heeft laten zien hoe het Amerikaanse leger zelf misdaden beging in Irak. De Amerikaanse overheid en de legerleiding moeten dus zelf in het beklaagdenbankje.

Ik kan begrijpen dat de betrokkenen dit niet willen. Helaas hebben zij de macht om dergelijke onwelgevallige personen het leven zuur te maken, resp. hen eindeloos in de gevangenis te laten rotten.

Barmhartigheid moet gelden voor de slachtoffers van het machtsmisbruik door de misbruikers te berechten, en hun de macht te ontnemen en de slachtoffers zo goed mogelijk schadeloos te stellen.

Erik
21-09-2016, 16:05 door Anoniem
Lol, Snowden verdient de Nobelprijs door deze geove schendingen van de Universele Rechten van de Mens en allerlei internationale verdragen aan het ligt te brengen. Clapper daarintegen is ewn ceimineel die er aan heeft meegewerkt ... bah wat een hypocriete man ...
21-09-2016, 16:50 door donnerd
Acht.. het CIA heeft mensen gemarteld om informatie over Sadam te krijgen en hebben de propoganda film 'The zero dark thirty' gesteund.
21-09-2016, 18:23 door Anoniem
Snowden moest maar eens naar het internationaal gerechtshof in den haag gaan.
Zo maak je het die kontkussers in Nederland wel moeilijk met hun eigen rechtbank.
Waarvoor is het internationaal tribunaal anders ?
21-09-2016, 20:20 door Anoniem
Door Anoniem: Snowden moest maar eens naar het internationaal gerechtshof in den haag gaan.
Zo maak je het die kontkussers in Nederland wel moeilijk met hun eigen rechtbank.
Waarvoor is het internationaal tribunaal anders ?

die erkennen de Amerikanen niet eens (althans: niet voor Amerikaanse burgers). Daarnaast zou Amerika eerst gedaagd moetwn worden voor de voor de veel ernstigere en grootschaligere schendingen. Paar documentjes lekken over misdaden tegen de mensheid is echt wel ff wat anders dan die misdaden jaar in en jaar uit structureel plegen ...
21-09-2016, 22:02 door Anoniem
Lol Snowden heeft deze beste man waarschijnlijk veel extra werk bezorgd. Al die media aandacht en "oh shit nu weet iedereen dat we iets fout deden" management... Nee ik ben niet verrast dat deze bevooroordeelde meneer hem geen gratie zou geven. Weinig nieuws.
22-09-2016, 09:01 door Rotsmoel
Door Anoniem: Snowden moest maar eens naar het internationaal gerechtshof in den haag gaan.
Zo maak je het die kontkussers in Nederland wel moeilijk met hun eigen rechtbank.
Waarvoor is het internationaal tribunaal anders ?

De VS staat niet toe dat Amerikaanse staatsburgers voor het tribunaal komen, simpele.

The Hague Invasion Act: https://nl.wikipedia.org/wiki/American_Service-Members%27_Protection_Act
26-09-2016, 12:26 door Patio
Ik zie dhr Clapper de spreekwoordelijke eerste steen niet werpen. Als ik Obama was zou ik gewoon mijn eigen gezonde verstand gebruiken om al dan niet gratie te verlenen. Wellicht laat hij zijn opvolg(st)er beslissen en doet hij nog helemaal niks in deze zaak.
26-09-2016, 12:58 door Anoniem
Door Rotsmoel:
Door Anoniem: Snowden moest maar eens naar het internationaal gerechtshof in den haag gaan.
Zo maak je het die kontkussers in Nederland wel moeilijk met hun eigen rechtbank.
Waarvoor is het internationaal tribunaal anders ?

De VS staat niet toe dat Amerikaanse staatsburgers voor het tribunaal komen, simpele.

The Hague Invasion Act: https://nl.wikipedia.org/wiki/American_Service-Members%27_Protection_Act

Grappig genoeg leveren wij wel enthousiast mensen uit aan Amerika. Ik begrijp dat gebrek aan wederkerigheid niet zo.
26-09-2016, 13:33 door Anoniem
Door Anoniem: Snowden moest maar eens naar het internationaal gerechtshof in den haag gaan.
Zelfs Naughty-Korea erkent dat hof, meen ik.
1 land doet dat niet - 1x raden welk land dat is...
En waarom?... is wel meer dan 1 reden voor te verzinnen.
26-09-2016, 14:42 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Rotsmoel:
Door Anoniem: Snowden moest maar eens naar het internationaal gerechtshof in den haag gaan.
Zo maak je het die kontkussers in Nederland wel moeilijk met hun eigen rechtbank.
Waarvoor is het internationaal tribunaal anders ?

De VS staat niet toe dat Amerikaanse staatsburgers voor het tribunaal komen, simpele.

The Hague Invasion Act: https://nl.wikipedia.org/wiki/American_Service-Members%27_Protection_Act

Grappig genoeg leveren wij wel enthousiast mensen uit aan Amerika. Ik begrijp dat gebrek aan wederkerigheid niet zo.

Dit is precies wat ik wilde zeggen. Wel vragen/eisen om uitleveren maar zelf niet eigen burgers voor het internationaal strafhof voorkomen. Hypocritisch gevalletje dat Amerika. En dan nog eens "Amerikanen" noemen terwijl het Europeanen zijn. Vergeten ze dat het van de Indianen waren, mafkezen
26-09-2016, 21:32 door Anoniem
In die tijd verloor ook een medewerker van een ambassade een onversleutelde USB stick met daarop namen en adressen van buitenlandse infiltranten en spionnen. Dat heeft ongetwijfeld levens gekost. Is die medewerker standrechtelijk geëxecuteerd? Nee, want fouten maken we allemaal. Moet kunnen toch, tralala.
Is er niet een land binnengevallen onder het mom van vernietigingswapens die er helemaal niet waren? Heeft daar niet zelfs iemand zelfmoord voor gepleegd uit gewetensnood? Moet kunnen, tralala.

Misschien moet er naast de Nobel en de Ignobel ook maar eens een volksprijs komen. Ik stem voor Snowden.
29-09-2016, 16:26 door Illnl
Hulde voor Clapper!
Iemand die eindelijk eens kijkt naar de belangrijke punten en niet naar het sociale plaatje.

Nu nog hopen dat ze een uitleveringsbevel krijgen voor die gast en dan met gelijke munt behandelen in de rechtzaal en alles openbaar gooien.

Volgens mij heeft die snowden enkel problemen veroorzaakt en nooit een probleem opgelost.
Ziet er ook lichtjes autistisch uit...
30-09-2016, 13:28 door Anoniem
Door Illnl: Hulde voor Clapper!
Iemand die eindelijk eens kijkt naar de belangrijke punten en niet naar het sociale plaatje.

Nu nog hopen dat ze een uitleveringsbevel krijgen voor die gast en dan met gelijke munt behandelen in de rechtzaal en alles openbaar gooien.

Volgens mij heeft die snowden enkel problemen veroorzaakt en nooit een probleem opgelost.
Ziet er ook lichtjes autistisch uit...

Oh, hij ziet er lichtjes autistisch uit? Ja, dan verdient hij het om gehangen te worden. Logisch. Man man man...
02-10-2016, 13:05 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Snowden moest maar eens naar het internationaal gerechtshof in den haag gaan.
Zelfs Naughty-Korea erkent dat hof, meen ik.
1 land doet dat niet - 1x raden welk land dat is...
En waarom?... is wel meer dan 1 reden voor te verzinnen.

3 landen : de Verenigde Staten, Israël en Soedan, hebben hun handtekening onder het statuut herroepen, daarmee te kennen gevend dat zij voor hun land de uit het statuut voortvloeiende verplichtingen niet meer erkennen.
03-10-2016, 00:21 door Anoniem
Door Illnl: Hulde voor Clapper!
Iemand die eindelijk eens kijkt naar de belangrijke punten en niet naar het sociale plaatje.

Nu nog hopen dat ze een uitleveringsbevel krijgen voor die gast en dan met gelijke munt behandelen in de rechtzaal en alles openbaar gooien.

Volgens mij heeft die snowden enkel problemen veroorzaakt en nooit een probleem opgelost.
Ziet er ook lichtjes autistisch uit...

Zo te horen weet je helemaal niet waar je over praat dat is al punt een.
Belangrijk is als een staat of overheid regels maakt waar we ons alleen aan
dienen te houden, en heel de zeker die overheid of staat.
Dat gebeurd dus niet onder de noemer terrorisme.
Als Bush, en Obama eerlijk waren, dan hadden ze dat best aan bevolking
kunnen uitleggen wat ze dus niet hebben gedaan. Dan los van feit dat ze
heel de wereld afluisteren, en al die andere landen worden dan ook maar
beschouwd als terroristen zijnde. Of is Merkel en de paus ook een terrorist?
Ook hier komt nog bij kijken dat de hun voordeelte hadden in de deal tussen
Airbus en Boeing. En dan dat ze afluisterapparatuur plaatsen bij de Europese
Unie waar men praat over handelsbelangen met Amerika. Dus we hebben een
band, maar ze luisteren ons (Europese Unie dan te staan) af zodat ze er beter
van worden. Als je dit normaal noemt, dan moet je je toch een afvragen wat
jouw normen en waarden zijn. Als je dit al normaal noemt dat denk ik dat er
echt een steekje bij jouw in je hoofd a) of los zit, of b) je weet niet hoe de
vork in elkaar steekt. En ik denk dat het het laatste is. Maar nog veel erger
vind ik als je ergens een mening over hebt en het zou verstrekkende gevolgen
voor iemand (zou) kunnen hebben zoals nu in het geval Snowden dan ben
je echt fout bezig hoor. Je kunt best wat tijd vrijmaken zoals miljoenen
mensen om gedegen research te doen i.p.v. deze domme opmerking die zeer
weinig onderbouwt is. Maar zo te horen hoor je iets, en heb je gelijk je mening
klaar. Schaam je diep. Dit is niet eens zo heel ingewikkeld. Snowden is een klokken
luider, en offert zijn leven op voor iets zeer belangrijks. Iets wat niet veel mensen
zouden doen. Hij had een mooi huis, en geweldig salaris, en een geweldige toekomst
voor handen, die hij toch maar even opzij zetten voor dit alles.


Ik weet niet of je weet wat die (13 Eyes) voor geld steken in het proberen te
voorkomen van terrorisme maar het zijn biljoenen op jaarbasis waar we over praten.
Wat kan je met dit geld niet allemaal doen.
Niemand zou meer honger hoeven te leiden op deze wereld. De wereld zou
er echt een heel heel stuk op vooruit gaan. Maar nee, wie een oorlog begint
moet een rekening houden met die tegenstander, en op vraak van die tegenstander.
Als jij je buurman in elkaar slaat, dus kun je op een reactie wachten. We zijn
volwassen mensen en zo willen we ook moet elkaar omgaan toch? Als je het
niet zo goed met je buurman kan vinden dan laat je hem links liggen, en ga je
ook niet vermoorden of martelen of.......

We hebben rechten voor de mens, maar Obama tekend wel elke week een lijst
met mensen die uit de weg moeten worden geruimd met een killer drone.
Waar is het recht op een advocaat, en eerlijke rechtbank? Waarom ruim je niet
gelijk alle mensen op die een zwaar bewaakt gevangenis zitten? Waarom liegen
ze over het aantal onschuldigen mensen die omkomen bij drone aanvallen?
Je weet echt niet hoe de wereld in elkaar steekt. Sorry maar dit is de enige conclusie
van mijn kant uit.

Waarom gaat Clapper niet achter de tralies? Hij heeft keihard gelogen in de rechtbank
maar zodra een normale burger dat doet (jij, of ik, of je buurman, dan heb je een probleem)
In het geval van Clapper was het de enige uitspraak die hij wettelijk onder de noemer
geheimhouding had kunnen doen. Volgens advocaten de enige manier om ergens mee
weg te komen. Laat staan dat deze Clapper het onderzoek heeft gedaan naar een en
ander. Normaal zet men iemand uit zijn functie. Maar nee deze mensen staan te hoog op
de ladder. Amerika pakt veel aan, maar hun eigen belangen gaan altijd voor!


Dan nog twee dingen, een dat jij Snowden lichtjes autistisch vind uitzien, heeft niks
met de discussie te maken, en zegt weer iets over jouw, en B een eerlijke rechtzaak
krijgt hij sowieso al niet. Ook voor veel mensen weer een feit, dat jij niet weet waar
je over praat.

Maar je hebt een PC, en het geeft Youtube waar je slimmer van kunt worden.
Het enige wat je hoeft te doen, is even zoeken, goed kijken en luisteren.

En misschien word je dan wat slimmer, maar bij sommige mensen komt verstand pas met de jaren.
En bij een aantal komt het gewoon nooit, omdat ze te lui zijn, en andere dingen belangrijker vinden
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.

Zoeken
search
Vacature
Vacature

Technisch Security Specialist

De IT in de zorg professionaliseert. De beweging naar de Cloud brengt nieuwe mogelijkheden met zich mee maar ook de noodzaak om op security gebied stappen te zetten. Wil je die stap met ons zetten en werken in een dynamische, moderne IT omgeving? Solliciteer dan op deze veelzijdige functie!

Lees meer
Vacature
Vacature

Engineer IT-operations

Nationaal Cyber Security Centrum

Als engineer IT-operations werk je in DevOps-verband samen met de solution-engineers van het NCSC. Die zijn verantwoordelijk voor de implementatie, doorontwikkeling en het applicatief beheer van onze businessapplicaties. Jij vult de Ops-taken in. Jouw grootste uitdaging? Bestaande regels vertalen naar technische oplossingen.

Lees meer
Vacature
Vacature

(Senior) Solutions-engineer

Nationaal Cyber Security Centrum

Als (senior) technisch applicatie beheerder/developer ben je verantwoordelijk voor de implementatie, doorontwikkeling en het beheer van een aantal business applicaties en technische voorzieningen van het NCSC. Het gaat hierbij om applicaties en voorzieningen op het gebied van incident- en vulnerability management en malware analyse.

Lees meer

Welke messaging-app gebruik jij?

31 reacties
Aantal stemmen: 914
Security.NL Twitter
04-11-2016 door Redactie

Altijd meteen op de hoogte van het laatste security nieuws? Volg ons nu ook op Twitter!

Lees meer
Nieuwe Huisregels en Privacy Policy

Op 5 december 2017 hebben we een nieuwe versie van onze huisregels en privacy policy ingevoerd. Om verder te kunnen gaan dien je eenmalig akkoord te gaan met de nieuwe huisregels van Security.NL.

Op 24 mei 2018 hebben we, in het kader van de AVG, onze privacy policy bijgewerkt. Om verder te kunnen gaan dien je eenmalig akkoord te gaan met de bijgewerkte privacy policy. Heb je vragen neem dan contact op met info@security.nl.

Verzenden
Privacy Policy

Op 24 mei 2018 hebben we, in het kader van de AVG, onze privacy policy bijgewerkt. Om verder te kunnen gaan dien je eenmalig akkoord te gaan met de bijgewerkte privacy policy. Heb je vragen neem dan contact op met info@security.nl.

Verzenden
Inloggen

Bedankt! Je kunt nu inloggen op je account.

Wachtwoord vergeten?
Nieuwe code captcha
Inloggen

Wachtwoord Vergeten

Wanneer je hieronder het e-mailadres van je account opgeeft wordt er een nieuwe activatielink naar je gestuurd. Deze link kun je gebruiken om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Nieuwe code captcha
Stuur link

Password Reset

Wanneer je het juiste e-mailadres hebt opgegeven ontvang je automatisch een nieuwe activatielink. Deze link kan je gebruiken om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Sluiten
Registreren bij Security.NL

Geef je e-mailadres op en kies een alias van maximaal 30 karakters.

Nieuwe code captcha
Verzenden

Registreren

Je hebt je succesvol aangemeld. Voordat je je account kunt gebruiken moet deze eerst geactiveerd worden. Dit kan je zelf doen middels de activatielink die naar het opgegeven e-mailadres is verstuurd.

Sluiten
Over Security.NL
Huisregels
Privacy Policy
Adverteren
© 2001-2021 Security.nl - The Security Council
RSS Twitter