Security Professionals - ipfw add deny all from eindgebruikers to any

Hague Security Delta

11-01-2018, 15:12 door Anoniem, 13 reacties
Mischien leuk om dit hier ook nog even te linken, plus de linkjes uit het artikel:
https://www.geenstijl.nl/5140224/deze-digitale-fake-is-afkomstig-van-dezelfde-partij-die-nepnieuws-wil-bestrijden/
Den Haag heeft een "Security Delta", een cybersecurity-makelaar die bedrijfsleven, overheden en kennisinstellingen samenbrengt. De overheid betaalt een bedrijf om dat bedrijf mensen voor te stellen aan de overheid. Het blijkt een schimmige subsidiepomp.
http://925.nl/archief/2015/06/03/plofkip-met-de-gouden-eieren-terrorisme-goudmijn-voor-de-gemeente-den-haag/
https://decorrespondent.nl/7334/ze-moesten-nederland-veiliger-maken-maar-bouwden-vooral-luchtkastelen/357143798-dd2fef52
https://www.ftm.nl/artikelen/de-haagse-bluf-van-the-hague-security-delta?share=1
https://denhaag.raadsinformatie.nl/document/5872147/1/RIS297907%2520Beantwoording%2520SV%2520The%2520Hague%2520Security%2520Delta
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kv-tk-2017Z13035.html

Het is dan wel geen persbericht, maar wel relevant voor hoe security in Nederland benaderd wordt.
Reacties (13)
11-01-2018, 18:16 door Anoniem
Er zijn landen waar je eerst een paar poortwachters moet betalen om te kunnen praten met overheid als je daar zaken mee wilt doen.

We noemen dat 'corruptie' en verbieden bedrijven om daaraan mee te doen.

Nederland is één van de minst corrupte landen. Hier moet je geen mensen omkopen om te praten met aanbestedingsambtenaren. Je moet alleen maar betalen om lid worden van een club die je helpt om contact te leggen met hoge ambtenaren.
11-01-2018, 19:43 door Anoniem
We kennen natuurlijk allemaal de betrouwbaarheid van geenstijl, de correspondent etc. We moeten natuurlijk volop gebruik maken van de journalistieke diepgang van de berichtgeving, alsmede de zorgvuldigheid waarmee dit verhaal is onderzocht, alsmede het gepleegde hoor- en wederhoor.

Oftewel, de term 'fakenews' is niet zonder reden uitgevonden, en misschien wel van toepassing op dit sensatiebeluste verhaal.Nog erger dan dat van die 'kwaliteitskrant televaag'.

Als TS Anoniem' zich had georienteerd, dan had TS Anoniem kunnen zien dat The Hague Security Delta geen cyber security makelaar is, en daarmee de bodem onder het bericht is weggevaagd.
12-01-2018, 06:59 door karma4 - Bijgewerkt: 12-01-2018, 07:05
Door Anoniem:
Als TS Anoniem' zich had georienteerd, dan had TS Anoniem kunnen zien dat The Hague Security Delta geen cyber security makelaar is, en daarmee de bodem onder het bericht is weggevaagd.
https://www.thehaguesecuritydelta.com/about
"In this Dutch cluster, located in The Hague, businesses, governments, and knowledge institutions work together on innovations and knowledge in the field of cyber security, national and urban security, protection of critical infrastructure, and forensics. They share a common goal: more business activity, more jobs and a secure world."

Klik even door naar de partners en Let op de bedrijfsnamen.
Ze geven zelf aan dat ze er voor het leggen van de contacten zijn. De klanten en afnemers in het lobbynetwerk worden genoemd. Hoe je een makelaar anders wil definiëren snap ik niet. Gaarne wat sterkere onder ouwimg dan fake news roepen.
12-01-2018, 09:52 door Anoniem
Door Anoniem: We kennen natuurlijk allemaal de betrouwbaarheid van geenstijl, de correspondent etc. We moeten natuurlijk volop gebruik maken van de journalistieke diepgang van de berichtgeving, alsmede de zorgvuldigheid waarmee dit verhaal is onderzocht, alsmede het gepleegde hoor- en wederhoor.

Oftewel, de term 'fakenews' is niet zonder reden uitgevonden, en misschien wel van toepassing op dit sensatiebeluste verhaal.Nog erger dan dat van die 'kwaliteitskrant televaag'.

Als TS Anoniem' zich had georienteerd, dan had TS Anoniem kunnen zien dat The Hague Security Delta geen cyber security makelaar is, en daarmee de bodem onder het bericht is weggevaagd.

Jammer dat je inhoudelijk niet op de genoemde zorgen en constateringen in gaat, maar gaat vingerwijzen naar de brengers van het nieuws, wat dooddoeners als "fakenews" gebruikt (nee, niet alles wat je niet aanstaat is fake news), en de basis/conclusie van je betoog niet wat verder uitlegt. Want je eenregelige conclusie wordt juist niet ondersteund door het nieuws dat naar buiten komt. Het blijkt voorlopig vooral een dure blahblah lobbyclub te zijn die meelift op de cybersecurity hype. Een paar beeldschermen in een zaaltje neerzetten, de juiste connecties hebben en gunstige prognoses uitprinten is nu niet echt de basis van een overtuigende bedrijfsvoering, en is al helemaal niet iets waar we wat aan hebben in deze industrie.
12-01-2018, 11:15 door Anoniem
Tja, volgens mij moeten ze beter onderzoek doen bij GeenStijl. Indien bijvoorbeeld de HSD aangeeft dat de cybersecurity markt een 15.000 aantal banen oplevert in Nederland, betekent dat nog niet dat de HSD daarmee claimt dat aantal medewerkers in dienst te hebben.

Indien het gaat over een project voor het opzetten van een nationaal cybertestbed, waarin TNO een leidende rol speelt, dan stelt Geenstijl dat de HSD claimt dat zij zelf dit project uitvoeren. Dit claimen ze niet, en ze hebben inderdaad ook niet het benodigde personeel, of de kennis, om dit zelf te doen.

De haalbaarheidsstudie, waarnaar wordt gerefereerd, gaat dan ook niet om een project wat ze vervolgens zelf gaan uitvoeren.

Jammer dat je inhoudelijk niet op de genoemde zorgen en constateringen in gaat, maar gaat vingerwijzen naar de brengers van het nieuws, wat dooddoeners als "fakenews" gebruikt

De kreet, zonder onderbouwing is inderdaad zwakjes. Maar op zich heeft hij *wel* gelijk. De kwaliteit van dit ''nieuws'' is van een nogal laag niveau. Ik werk met de HSD, en zie genoeg tekortkomingen. Echter raakt dit artikel kant nog wal.
12-01-2018, 11:17 door Anoniem
Nederland is één van de minst corrupte landen. Hier moet je geen mensen omkopen om te praten met aanbestedingsambtenaren. Je moet alleen maar betalen om lid worden van een club die je helpt om contact te leggen met hoge ambtenaren.

Vanuit mijn werk heb ik ook contact met ''hoge ambtenaren'' m.b.t. cybersecurity issues. Zelden lopen deze contacten via de HSD. Denkt deze journalist nou echt dat deze mensen je richting de HSD sturen voordat je contact met hen kan krijgen ? Pertinente onzin, zoals iedereen die actief is in deze sector ook wel weet.
12-01-2018, 11:20 door Anoniem
Ben je er wel eens geweest? Dan zou je beter moeten weten. En nee, het is niet zo maar een lobby clubje, ik heb beroepsmatig af en toe met ze te maken, en ze doen gewoon goed werk. Punt.

Klik eens wat verder dan alleen dat eerste zinnetje dat hierboven werd aangehaald. En de oneliners? Die zijn vooral van de posters die niet begrijpen dat geenstijl c.s. volstrekt, maar dan ook werkelijk volstrekt onbetrouwbaar zijn als journalistiek medium. Sensatieberichten. Halve (hoewel ze dat niet eens halen) waarheden. Niet de moeite waard om door te klikken.
12-01-2018, 12:20 door karma4
Door Anoniem: Ben je er wel eens geweest? Dan zou je beter moeten weten. En nee, het is niet zo maar een lobby clubje, ik heb beroepsmatig af en toe met ze te maken, en ze doen gewoon goed werk. Punt.

Klik eens wat verder dan alleen dat eerste zinnetje dat hierboven werd aangehaald. En de oneliners? Die zijn vooral van de posters die niet begrijpen dat geenstijl c.s. volstrekt, maar dan ook werkelijk volstrekt onbetrouwbaar zijn als journalistiek medium. Sensatieberichten. Halve (hoewel ze dat niet eens halen) waarheden. Niet de moeite waard om door te klikken.
GeenStijl kassa Zembla het gaat om de sensatie en kijkcijfers niet om wat er achter de schermen speelt.
Ik volg ook wel tenderned logius en meer. De verwevenheid overheid en de publieke markt doet vreemd aan. De officiële houding is de uitvoering op afstand zetten. Dat is een ander woord voor buiten de deur laten doen. De regie kan wel in huis blijven maar je ziet dat capaciteit kunde tekort schiet.

Geen fake nieuws maar een zich herhalend iets met de mislukte te dure projecten. Bij de aanbestedingen voor vele jaren is er de prefered supplier waar je niet aan mag tornen.
12-01-2018, 12:23 door Anoniem
Geen fake nieuws maar een zich herhalend iets met de mislukte te dure projecten. Bij de aanbestedingen voor vele jaren is er de prefered supplier waar je niet aan mag tornen.

De projecten waarover men schrijft, zijn niet eens HSD projecten. Het artikel klopt gewoon niet inhoudelijk gezien. Dat staat los van de vraag of generiek gezien jouw uitlating klopt over dure projecten & aanbestedingen (daar ben ik het wel mee eens). Jouw argument zegt in het geheel niets over de ''kwaliteit'' van dit GeenStijl artikel.
12-01-2018, 12:48 door Anoniem
Privatisering. Handhaving door de markt. Overheid dienstig aan groot commercie. Dan krijg je wat je nu hebt. We wilden dat toch? Dan niet zeuren als.het mega fout gaat.
12-01-2018, 13:27 door Anoniem
Door Anoniem: Tja, volgens mij moeten ze beter onderzoek doen bij GeenStijl. Indien bijvoorbeeld de HSD aangeeft dat de cybersecurity markt een 15.000 aantal banen oplevert in Nederland, betekent dat nog niet dat de HSD daarmee claimt dat aantal medewerkers in dienst te hebben.

.

Zo staat het ook op geenstijl, waar moeten ze nog meer onderzoek naar doen??? Cailin Kuit???
12-01-2018, 13:29 door Anoniem
They share a common goal: more business activity, more jobs and a secure world."


De volgorde van de doelstellingen geeft duidelijk de prioriteiten aan.
12-01-2018, 16:59 door karma4
Door Anoniem: ..... Dat staat los van de vraag of generiek gezien jouw uitlating klopt over dure projecten & aanbestedingen (daar ben ik het wel mee eens). Jouw argument zegt in het geheel niets over de ''kwaliteit'' van dit GeenStijl artikel.
Over "geen stijl" kunnen we kort zijn. Het doet zijn naam eer aan aan de kwaliteit. Zeggen ze ook zelf: doel ongenuanceerd beledigen en schofferen.
Met kassa en Zembla zit je al op het hellende vlak. Ik geloof niet dat ze voor de waarheid gaan. Als het kijkcijfers opleverde.

Het zijn de andere bronnen waar ik meer waarde aanhecht.
Als je meegemaakt hebt hoe er gedacht en gewerkt wordt dan komt dat in die lijn.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.