image

Afname malafide advertenties in tweede helft 2017

woensdag 28 februari 2018, 10:13 door Redactie, 1 reacties

Het aantal malafide advertenties dat internetgebruikers met malware probeerde te infecteren, gegevens probeerde te ontfutselen of op een andere manier probeerde te duperen is in de tweede helft van 2017 afgenomen, zo claimt securitybedrijf RiskIQ. In het derde kwartaal detecteerde het securitybedrijf 53 procent minder "malvertising" dan in het tweede kwartaal van 2017. In het vierde kwartaal zette deze daling door en werden er 10 procent minder kwaadaardige advertenties gedetecteerd.

Het gebruik van advertenties om ongepatchte internetgebruikers aan te vallen, bijvoorbeeld via kwetsbaarheden in Adobe Reader of Internet Explorer, daalde met 36 procent in het derde kwartaal en 20 procent in het vierde kwartaal. Andere malware in advertenties nam in het vierde kwartaal met zelfs 67 procent af. Wel kende het vierde kwartaal een stijging van 16 procent in het aantal advertenties die naar een scam wezen, maar over het geheel genomen waren er zowel in het derde als vierde kwartaal minder malafide advertenties.

Reacties (1)
28-02-2018, 11:31 door Anoniem
Achteraf horen of er meer of minder malafide advertenties zouden zijn is goedkope marketing van cijfertjes verzamelen. Wat interessant zou zijn als een securitybedrijf eens wil aantonen waardoor het komt. Bijvoorbeeld omdat de kopers van advertentieruimte door een screening moeten of omdat verkopers van ruimte om te adverteren alleen nog inkopen bij advertentiebedrijven die wel strenge selecties hebben om malafide advertenties tegen te gaan. Maar dat is te veel moeite.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.