image

Verlos ons van de domme gebruiker die niet wil upgraden

dinsdag 3 februari 2004, 15:39 door Redactie, 43 reacties

De MyDoom worm is de afgelopen dagen het middelpunt van menige discussie geweest. Was het een superworm die van de laatste "zero-day" exploit gebruik maakte? Nee. Was het een complex meerlaags programma dat via een aantal ongepatchde lekken wist binnen te dringen? Nee, het was een executable in een bijlage. Al talloze malen zijn er campagnes geweest en wordt mensen aangeraden niet zomaar op bestanden te klikken. Toch blijken de meeste gebruikers kort van geheugen en klikken zichzelf naar de zoveelste infectie. Het onderwijzen van gebruikers heeft dan ook geen enkele zin. Het is alleen Microsoft die ons van dit soort e-mailvirussen kan verlossen en dat is door geen support meer op oude software, en aan de gebruikers die het gebruiken, te geven, zo laat Tim Mullen in deze column weten.

Reacties (43)
03-02-2004, 16:01 door Anoniem
gewoon een hele leuke oplossing.

Indien je updates meer dan 2 maanden oud is wordt je netwerk
verbinding verbroken. en MOET je offline updaten
03-02-2004, 16:05 door Anoniem
Door Anoniem
gewoon een hele leuke oplossing.

Indien je updates meer dan 2 maanden oud is wordt je netwerk
verbinding verbroken. en MOET je offline updaten

Lekker handig je laten disconnecten van het internet, kun je nogal de
updates van windows updates binnen halen...
03-02-2004, 16:19 door Anoniem
Dan moet je naar een speciaal centrum voor domme gebruikers om daar
je update cd te halen :)
03-02-2004, 16:29 door Anoniem
zou Tim Mullen nu echt denken dat als er geen support meer op oude
versie wordt gegeven de mensen dan updaten naar een nieuwe versie?

Lijkt me dat mensen niet te veel geld meer uit willen geven aan software.
Hoe beter microsft het updaten dichtspijkerd voor illigale software hoe
meer virussen er een kans maken succesvol te zijn.

veel mensen met een breedband aansluiting weten niet eens dat ze een
virus hebben. En even veel anderen interreseert het niet zolang ze maar
op internet kunnen.
03-02-2004, 17:38 door Anoniem
Inderdaad, het schiet zijn doel voorbij. W98 users blijven lekker hun oude
bak gebruiken, daar doe je niet veel aan en dat MAG ook. Laten we het
Inet zo vrij mogelijk houden !
De argumentatie vind ik twijfelachtig en een beetje naar het dictatoriale
neigen: "People like me who faithfully spend time and money to follow in
the upgrade path still suffer from the inaction of those who choose to stay
behind."
In het nederlands: Ik sloof me uit (en betaal geld) en heb last van mensen
die zich niet uitsloven, dus die moeten maar oprotten, wegwezen ! Het
internet is van MIJ ! Dat klopt dus niet.
Het e-mail adres van de auteur is: "Thor@HammerofGod.com" , dat zegt
ook wel wat over hem. Verder zijn er ook veel positieve zaken over hem te
vinden (in Google) en hij heeft een paar leuke tooltjes op zijn site staan
(waarom moet dat altijd op een zwarte achtergrond?)
03-02-2004, 18:41 door Anoniem
Verlos ons van de ontwikkelaar die niet na denkt over
security in zijn/haar software.
Verlos ons van de software bedrijven waar time-to-market en
concurreren hoger in het vaandel staat dan een stabiel en
veilig stukje software op de markt te brengen.
Verlos ons van de klant die voor dat soort wan producten,
ook nog eens grof betaald.
03-02-2004, 18:45 door Anoniem
wan product
je bedoelt waarschijnlijk een wanproduct ;-)
03-02-2004, 18:52 door Anoniem
uhm, dus van bovenstaand persoon kunnen we dus binnenkort
een stabiel en hack-proof OS verwachten? grow up. Hack proof
bestaat niet. Zal ook nooit gaan bestaan, want er worden toch
wel weer nieuwe gaatjes gevonden. De complexiteit van het
besturingssysteem keert zich tegen de gebruiker, en je kunt
er niets aan doen. Het uitbrengen van een security fix wordt altijd
vooraf gegaan aan een bewijs van de lek, of in het ergste geval
een virus. Het heeft pas zin als de security fixes worden uitgebracht
VOORDAT ook maar iemand anders dan de maker ervan af weet.
Jasper
03-02-2004, 19:20 door Anoniem
Veilig hoeft niet per definitie hack proof te zijn. Een
veilig product kan ook risico beperkende maatregelen bevatten.
03-02-2004, 19:21 door Anoniem
Door Anoniem
wan product
je bedoelt waarschijnlijk een wanproduct ;-)

misschien wel WAN-product ;-)
03-02-2004, 19:29 door Anoniem
Door Anoniem
Veilig hoeft niet per definitie hack proof te zijn. Een
veilig product kan ook risico beperkende maatregelen bevatten.

Ja leuk, laten we het product beperken in functionaliteit, zodat
hackers geen kans meer krijgen. Remote Desktop deruit etc. etc.
Het lijkt mij een verkeerde denkwijze om functionaliteit weg te laten
omwille van hackers.

Krijgen we straks 'Windows Veilige versie (gemodificeerde 3.11)' en
Windows niet-veilige-versie?
03-02-2004, 19:29 door Anoniem
"misschien wel WAN-product ;-)" Ja, dat was de grap, goed begrepen.
03-02-2004, 19:39 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Veilig hoeft niet per definitie hack proof te zijn. Een
veilig product kan ook risico beperkende maatregelen
bevatten.

Ja leuk, laten we het product beperken in functionaliteit, zodat
hackers geen kans meer krijgen. Remote Desktop deruit etc. etc.
Het lijkt mij een verkeerde denkwijze om functionaliteit weg
te laten
omwille van hackers.

Krijgen we straks 'Windows Veilige versie (gemodificeerde
3.11)' en
Windows niet-veilige-versie?

Beperking van functionaliteit is helemaal niet nodig.
Beperking van onzinnige functionaliteit wel !!!
Maar scheiding van functionaliteit wel ... waarom moet je
GUI in kernel space draaien ? Helemaal niet nodig alleen een
security risico. Waarom zit er in MS Windows XML parse DLL's
in kernel space (dot Net) ... lijkt me een beetje overbodig ...
Ooit een MS Windows systeem gehardend ? De meeste services
zijn afhankelijk van de RPC service ... lijkt me een beetje
overbodig ...
ISA nodig voor beheer van ISA server ... lijkt me overbodig ...
NetBios en WINS ... nog steeds niet 100% uit te zetten ...
lijkt me overbodig ...
en ga zo maar door
03-02-2004, 22:14 door Anoniem
Wat een gelul
03-02-2004, 23:26 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
wan product
je bedoelt waarschijnlijk een wanproduct ;-)

misschien wel WAN-product ;-)

Een Obi-Wan produkt.....
03-02-2004, 23:32 door Anoniem
Je hoeft iets niet veiliger te maken omwille van hackers, een hacker zal
een systeem niet vernietigen, crackers en dergelijke wel. Wanneer zal de
massa het verschil eens opmerken tussen hackers en echt internettuig!?

Hacksympathisant
04-02-2004, 01:35 door Anoniem
Door Anoniem
uhm, dus van bovenstaand persoon kunnen we dus binnenkort
een stabiel en hack-proof OS verwachten? grow up. Hack proof
bestaat niet. Zal ook nooit gaan bestaan, want er worden toch
wel weer nieuwe gaatjes gevonden. De complexiteit van het
besturingssysteem keert zich tegen de gebruiker, en je kunt
er niets aan doen. Het uitbrengen van een security fix wordt altijd
vooraf gegaan aan een bewijs van de lek, of in het ergste geval
een virus. Het heeft pas zin als de security fixes worden uitgebracht
VOORDAT ook maar iemand anders dan de maker ervan af weet.
Jasper

Leer eens lezen voordat je post, dat zegt "bovenstaand" persoon helemaal
niet. Hij zegt:

"Verlos ons van de ontwikkelaar die niet na denkt over
security in zijn/haar software.
Verlos ons van de software bedrijven waar time-to-market en
concurreren hoger in het vaandel staat dan een stabiel en
veilig stukje software op de markt te brengen.
Verlos ons van de klant die voor dat soort wan producten,
ook nog eens grof betaald."

Nu gesnapt?
04-02-2004, 09:46 door Anoniem
ach update kutdate
04-02-2004, 10:05 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
uhm, dus van bovenstaand persoon kunnen we dus binnenkort
een stabiel en hack-proof OS verwachten? grow up. Hack proof
bestaat niet. Zal ook nooit gaan bestaan, want er worden toch
wel weer nieuwe gaatjes gevonden. De complexiteit van het
besturingssysteem keert zich tegen de gebruiker, en je kunt
er niets aan doen. Het uitbrengen van een security fix wordt altijd
vooraf gegaan aan een bewijs van de lek, of in het ergste geval
een virus. Het heeft pas zin als de security fixes worden uitgebracht
VOORDAT ook maar iemand anders dan de maker ervan af weet.
Jasper

Leer eens lezen voordat je post, dat zegt "bovenstaand" persoon
helemaal
niet. Hij zegt:

"Verlos ons van de ontwikkelaar die niet na denkt over
security in zijn/haar software.
Verlos ons van de software bedrijven waar time-to-market en
concurreren hoger in het vaandel staat dan een stabiel en
veilig stukje software op de markt te brengen.
Verlos ons van de klant die voor dat soort wan producten,
ook nog eens grof betaald."

Nu gesnapt?

Op een gegeven moment zal de marktwerking haar werk wel doen. Ook
MS zal wel moeten wanneer haar resultaten onder druk komen te staan
als gevolg van productkwaliteit. Dat zal echter een traag proces zijn
omdat organisaties investeringen hebben gedaan gebaseerd op een MS
platform. Het gaat dan niet alleen meer over het OS maar ook over
applicaties die op basis daarvan zijn ontwikkeld. En bedrijven zijn niet
happig om die investeringen over boord te gooien ten behoeve van een
moeilijk te bepalen Return On Investment.

Verder geloof ik niet dat bedrijven die slechte producten afleveren op de
lange termijn zullen overleven. Ook MS niet. Wanneer er voldoende
alternatieven zijn zal MS de druk gaan voelen. En die zijn er nog niet.
Althans niet in die massa om het gros van de afnemers vertrouwen te
geven in dat dat de stabiele toekomst is.
04-02-2004, 10:21 door Anoniem
ik blijf zeggen :D updat kudate :D boeid echt geen flikker
04-02-2004, 10:23 door Anoniem
Update voor iets wat algebeurt is. beetje onzin hou men pc liever vrij voor
iets anders dan al die talloze windows updates.

download wel een patch ofzo
04-02-2004, 11:40 door Anoniem
Door Anoniem
ik blijf zeggen :D updat kudate :D boeid echt geen flikker

Leer eens spellen man.
04-02-2004, 11:41 door Anoniem
Door Anoniem
Update voor iets wat algebeurt is. beetje onzin hou men pc liever vrij voor
iets anders dan al die talloze windows updates.

download wel een patch ofzo

En jij ook trouwens...
04-02-2004, 11:41 door Anoniem
WAHAHAHHA
04-02-2004, 11:46 door Atzer
Of ga lekker spellen spelen, maar zonder pc graag.
04-02-2004, 11:49 door Anoniem
hmz.. strak plan kleine man maar toch update voor iets wat al is gebeurt
blijft onzin
04-02-2004, 11:52 door Anoniem
domme gebruikers ?????? patch is idd erguh handig en meneertje leer
spellen. we zitten hier niet op de taal.pagina.nl ofwel ?
04-02-2004, 12:03 door Anoniem
Door Anoniem
domme gebruikers ?????? patch is idd erguh handig en meneertje leer
spellen. we zitten hier niet op de taal.pagina.nl ofwel ?

Nee, dat is waar. Maar de geloofwaardigheid van iemand die ZO
SLECHT schrijft is werkelijk 0%. En dan moet ik hem serieus nemen als
het om beveiliging gaat? WHAHAHAHA!
04-02-2004, 13:58 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
uhm, dus van bovenstaand persoon kunnen we dus binnenkort
een stabiel en hack-proof OS verwachten? grow up. Hack proof
bestaat niet. Zal ook nooit gaan bestaan, want er worden toch
wel weer nieuwe gaatjes gevonden. De complexiteit van het
besturingssysteem keert zich tegen de gebruiker, en je kunt
er niets aan doen. Het uitbrengen van een security fix wordt altijd
vooraf gegaan aan een bewijs van de lek, of in het ergste geval
een virus. Het heeft pas zin als de security fixes worden uitgebracht
VOORDAT ook maar iemand anders dan de maker ervan af weet.
Jasper

Leer eens lezen voordat je post, dat zegt "bovenstaand" persoon
helemaal
niet. Hij zegt:

"Verlos ons van de ontwikkelaar die niet na denkt over
security in zijn/haar software.
Verlos ons van de software bedrijven waar time-to-market en
concurreren hoger in het vaandel staat dan een stabiel en
veilig stukje software op de markt te brengen.
Verlos ons van de klant die voor dat soort wan producten,
ook nog eens grof betaald."

Nu gesnapt?

Ik snap niet dat het bij dit soort 'lezers' er niet in wil dat een veilig OS niet
bestaat! MS = onschuldig tot dat het tegendeel bewezen is. Kom maar op
met je stabiele OS dan, het kan simpelweg niet. En gaan lopen zeuren
helpt echt niet, want iedereen gebruikt MS Windows, zelfs jij. Kom met
een alternatief in plaats van anderen op de schuld te geven. Start je eigen
update site desnoods, of programmeer je eigen OS!! Zinloze discussie
dus!
04-02-2004, 13:58 door Anoniem
Bovenstaande post van Jasper
04-02-2004, 14:49 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
uhm, dus van bovenstaand persoon kunnen we dus binnenkort
een stabiel en hack-proof OS verwachten? grow up. Hack proof
bestaat niet. Zal ook nooit gaan bestaan, want er worden toch
wel weer nieuwe gaatjes gevonden. De complexiteit van het
besturingssysteem keert zich tegen de gebruiker, en je kunt
er niets aan doen. Het uitbrengen van een security fix wordt altijd
vooraf gegaan aan een bewijs van de lek, of in het ergste geval
een virus. Het heeft pas zin als de security fixes worden uitgebracht
VOORDAT ook maar iemand anders dan de maker ervan af weet.
Jasper

Leer eens lezen voordat je post, dat zegt "bovenstaand" persoon
helemaal
niet. Hij zegt:

"Verlos ons van de ontwikkelaar die niet na denkt over
security in zijn/haar software.
Verlos ons van de software bedrijven waar time-to-market en
concurreren hoger in het vaandel staat dan een stabiel en
veilig stukje software op de markt te brengen.
Verlos ons van de klant die voor dat soort wan producten,
ook nog eens grof betaald."

Nu gesnapt?

Ik snap niet dat het bij dit soort 'lezers' er niet in wil dat een veilig OS niet
bestaat! MS = onschuldig tot dat het tegendeel bewezen is. Kom maar op
met je stabiele OS dan, het kan simpelweg niet. En gaan lopen zeuren
helpt echt niet, want iedereen gebruikt MS Windows, zelfs jij. Kom met
een alternatief in plaats van anderen op de schuld te geven. Start je
eigen
update site desnoods, of programmeer je eigen OS!! Zinloze discussie
dus!

HEAR HEAR. Het is maar zelden dat de 'discussies' hier verder gaan
dan het plat slaan van MS. Ik zou willen dat hier ervaringen worden
uitgewisseld omtrent praktische, werkbare, reele oplossingen.
04-02-2004, 18:48 door Anoniem
Door Anoniem
Wat een gelul

Is dit jou manier om te zeggen, ik geloof er niets van, ik
ben te gemakzuchtig en te kortzichtig om mijn mening te
beargumenteren, dus daarom zet ik me oogkleppen maar weer op?
04-02-2004, 19:01 door Anoniem
Door Anoniem
"Verlos ons van de ontwikkelaar die niet na denkt over
security in zijn/haar software.
Verlos ons van de software bedrijven waar time-to-market en
concurreren hoger in het vaandel staat dan een stabiel en
veilig stukje software op de markt te brengen.
Verlos ons van de klant die voor dat soort wan producten,
ook nog eens grof betaald."

Ik weet niet waar mensen het vandaan halen, maar waar zie je
hier enige verwijzing naar MS? Het kan gesuggereerd worden,
maar dan geef je voor jezelf toe dat MS voldoet aan de
criteria die de schrijver stelt. Misschien moet je dit veel
ruimer zien. In de trend van we kunnen wel de gebruikers de
schuld in de schoenen schuiven of de virus schrijver, maar
is het niet markt dat zo gegroeid is? Er is geen een
schuldige! Allemaal zijn we schuldig ...
1. Door onze oogkleppen op te houden
2. Alles aan te vliegen wat maar commentaar. Voor de mensen
die commentaar op deze stellingen hebben als je zelf zo voor
oplosingen bent waarom geef je ze zelf niet?
3. Achterdochtigheid m.b.t. het 'aanvallen van MS' (e.a.
software)
4. Misschien moeten we betere software eisen als consument.
5. Meer moeten denken, minder moeten schreeuwen! (zie
bovenstaande commentaar)
04-02-2004, 19:06 door Anoniem
Door Anoniem
HEAR HEAR. Het is maar zelden dat de 'discussies' hier
verder gaan
dan het plat slaan van MS. Ik zou willen dat hier ervaringen
worden
uitgewisseld omtrent praktische, werkbare, reele
oplossingen.

Niet bedoeld om MS plat te slaan!

Praktische ervaring: bij meerdere 'beginnende gebruikers'
geimplementeerd na veel problemen met MSIE, Mozilla of
Thunderbird te gebruiken, geen last van popups in web
pagina's, geen last van dailers, geen extra troep meer op de
machine door 'malicious webpaginas'.

Of doel je niet op dit soort praktische ervaring ?
04-02-2004, 19:47 door Anoniem
Hoe kun je nu vragen om support voor oude software stop te
zetten, als het probleem bij het hersenloos klikgedrag van de
eindgebruiker ligt, zoals het artikel beweert???

Verlos ons liever van oubollige imbiciele en hersenloze kletspraat
van sommige deskundigen.....!
04-02-2004, 21:04 door Anoniem
Door Anoniem
Hoe kun je nu vragen om support voor oude software stop te
zetten, als het probleem bij het hersenloos klikgedrag van de
eindgebruiker ligt, zoals het artikel beweert???

Verlos ons liever van oubollige imbiciele en hersenloze
kletspraat
van sommige deskundigen.....!

twee mogelijke oplossingen
de muis vinger er af hakken
of de firware versie van de grijze massa regelmatig upgraden
:-)
04-02-2004, 22:44 door Anoniem
Door Anoniem
Inderdaad, het schiet zijn doel voorbij. W98 users blijven lekker hun oude
bak gebruiken, daar doe je niet veel aan en dat MAG ook. Laten we het
Inet zo vrij mogelijk houden !
De argumentatie vind ik twijfelachtig en een beetje naar het dictatoriale
neigen: "People like me who faithfully spend time and money to follow in
the upgrade path still suffer from the inaction of those who choose to stay
behind."
In het nederlands: Ik sloof me uit (en betaal geld) en heb last van
mensen
die zich niet uitsloven, dus die moeten maar oprotten, wegwezen ! Het
internet is van MIJ ! Dat klopt dus niet.
Het e-mail adres van de auteur is: "Thor@HammerofGod.com" , dat zegt
ook wel wat over hem. Verder zijn er ook veel positieve zaken over hem te
vinden (in Google) en hij heeft een paar leuke tooltjes op zijn site staan
(waarom moet dat altijd op een zwarte achtergrond?)
leer jij eerst een fatsoenlijk engels voordat je gaat lopen zeiken
04-02-2004, 23:56 door Anoniem
leer jij eerst een fatsoenlijk engels voordat je gaat lopen zeiken
Hed maakd nied uid hoe ju hut speld. Ju bugrijpd tog wattur staat?
Ik gaat tog ook nied zechen dad jij geen hooftletturs en puntun gubruikt?
Jasper
05-02-2004, 02:08 door Anoniem
jullie vallen in herhaling en daar word deze site niet beter op dus heb je
niks zinnigs te vertellen, rot dan lekker op, ga buiten spelen

Roberto
05-02-2004, 08:45 door Anoniem
Door Anoniem
jullie vallen in herhaling en daar word deze site niet beter op dus heb je
niks zinnigs te vertellen, rot dan lekker op, ga buiten spelen

Roberto
06-02-2004, 04:19 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
jullie vallen in herhaling en daar word deze site niet beter op dus heb je
niks zinnigs te vertellen, rot dan lekker op, ga buiten spelen

Roberto


!!
07-02-2004, 12:43 door Anoniem
Door Anoniem
gewoon een hele leuke oplossing.

Indien je updates meer dan 2 maanden oud is wordt je netwerk
verbinding verbroken. en MOET je offline updaten
Zodra je online bent gaat de Pc verplicht of je het wil of niet de update
ophalen.
07-02-2004, 13:07 door Anoniem
En hier de gouden tip wil je echt virus vrij blijven wil je nergens last
van hebben, ga tekenen op papier, schrijf brieven met een type
machine of pen en papier, en neem geen pc en dan vooral geen
internet. dat is de enige echte goei oplossing, en als iemand ergens
binnen wil komen of het nu een huis een auto of een pc is dan komt
zo'n persoon toch wel binnen.

gegroet, ps ik heb weer lekker kunnen lachen om alle reacties
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.