image

Autoriteit Persoonsgegevens publiceert regels voor direct marketing

donderdag 4 oktober 2018, 13:53 door Redactie, 3 reacties

De Autoriteit Persoonsgegevens heeft regels gepubliceerd waar organisaties aan moeten voldoen die zich met direct marketing bezighouden. De AVG stelt namelijk strengere eisen als het gaat om benodigde toestemming dan de vorige privacywetgeving. Zo moeten mensen vrij zijn in het geven van toestemming.

Ook moeten organisaties duidelijk over hun voornemen communiceren en gebruikers laten weten wat er met hun gegevens gebeurt. Wanneer een organisatie bijvoorbeeld namen, adressen en geboortedata verzamelt en wil gebruiken voor direct marketing, dan is hier in de meeste gevallen toestemming voor vereist van de persoon van wie de gegevens zijn verzameld.

"‘Het kan onbehagelijk zijn als direct marketeers allerlei informatie over je hebben. De Autoriteit Persoonsgegevens merkt dat mensen daar vragen over stellen: hoe komen ze aan die gegevens over mij? Voor de Autoriteit Persoonsgegevens is de handel in data één van de speerpunten in het toezichtskader voor 2018 en 2019", aldus voorzitter Aleid Wolfsen.

Reacties (3)
04-10-2018, 16:35 door Anoniem
Ik zeg solid is niet zon gek idee.
05-10-2018, 07:50 door NonNocere
Goede zaak!!
08-10-2018, 15:35 door Anoniem
Synchroniseer de wijze waarop men akkoord gaat met deze marketing. Interessant zou zijn een digitale sticker welke de marketing volledig blokkeert.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.