/dev/null - Overig

Hey Google

13-09-2019, 10:12 door Anoniem, 34 reacties
Q: "Hey Google", "Hoe ontduik ik het beste belasting"

A: "Vraag het Google"

https://www.nu.nl/economie/5991821/google-moet-500-miljoen-euro-boete-betalen-in-franse-fiscalefraudezaak.html
Reacties (34)
13-09-2019, 20:12 door Anoniem
Op een website over security linken naar nu.nl, dat doet pijn https://secure.link/zWlyxFqZ.
13-09-2019, 23:00 door Anoniem
Door Anoniem: Q: "Hey Google", "Hoe ontduik ik het beste belasting"

A: "Vraag het Google"

https://www.nu.nl/economie/5991821/google-moet-500-miljoen-euro-boete-betalen-in-franse-fiscalefraudezaak.html
Helaas weet je nog steeds niet het verschil tussen ontduiking(strafbaar) en ontwijking(legale afspraak met de belastingdienst) .
14-09-2019, 01:20 door Anoniem
Belasting ontduiken is simpel. Gewoon investeren in onschatbare waarden. Daar vallen geen sommetjes over te maken.

Zodra je je laat schatten (zoals ook Google en Facebook en de zooi hebben gedaan), dan ben je de lul.

Vroeger of later.
14-09-2019, 16:30 door Anoniem
Alle Amerikaanse tech bedrijven ontduiken belasting via paradijzen zoals constructies in Ierland en Nederland. Voor grote multinationals maakt onze overheid en de belasstingdienst graag speciale deals om te bedrijven "hier te houden" wat een onzin argument is. Het is een vorm van omkoping gepromoot door de pm zelf.

Iedereen weet wie echt de belasting in het laatje brengt hier.
14-09-2019, 17:25 door Anoniem
Door Anoniem: Alle Amerikaanse tech bedrijven ontduiken belasting via paradijzen zoals constructies in Ierland en Nederland. Voor grote multinationals maakt onze overheid en de belasstingdienst graag speciale deals om te bedrijven "hier te houden" wat een onzin argument is. Het is een vorm van omkoping gepromoot door de pm zelf.

Iedereen weet wie echt de belasting in het laatje brengt hier.
Leer eerst eens het verschil tussen ontwijken en ontduiken, wordt jouw verhaal iets geloofwaardiger!
15-09-2019, 09:19 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Alle Amerikaanse tech bedrijven ontduiken belasting via paradijzen zoals constructies in Ierland en Nederland. Voor grote multinationals maakt onze overheid en de belasstingdienst graag speciale deals om te bedrijven "hier te houden" wat een onzin argument is. Het is een vorm van omkoping gepromoot door de pm zelf.

Iedereen weet wie echt de belasting in het laatje brengt hier.
Leer eerst eens het verschil tussen ontwijken en ontduiken, wordt jouw verhaal iets geloofwaardiger!

Het verschil tussen ontduiken en ontwijken komt op het zelfde neer, het is of handje klap met de overheid of zonder handje klap.

Feit is dat er gewoon veel te weinig belating betaald wordt.
15-09-2019, 11:15 door Anoniem
Door Anoniem:

Het verschil tussen ontduiken en ontwijken komt op het zelfde neer, het is of handje klap met de overheid of zonder handje klap.

Feit is dat er gewoon veel te weinig belating betaald wordt.
Het komt NIET op hetzelfde neer, het een is strafbaar en het andere niet, jouw reactie geeft alleen maar onderbuik uitingen weer. Als jij aftrekposten kan gebruiken bij jouw belasting aanslag, doe jij het ook, zoals iedereen.
15-09-2019, 17:09 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:

Het verschil tussen ontduiken en ontwijken komt op het zelfde neer, het is of handje klap met de overheid of zonder handje klap.

Feit is dat er gewoon veel te weinig belating betaald wordt.
Het komt NIET op hetzelfde neer, het een is strafbaar en het andere niet, jouw reactie geeft alleen maar onderbuik uitingen weer. Als jij aftrekposten kan gebruiken bij jouw belasting aanslag, doe jij het ook, zoals iedereen.

Totaal niet vergelijkbaar, aftrekposten zijn werkelijk gemaakte kosten, het handjeklap tussen multinationals en de diverse overheden zijn niet wettelijk vastgelegd maar afspraken tussen een belastingdienst en de multinational.
De meeste overheden noemen het ook onwenselijk en het is een kwestie van tijd en dan is het afgelopen.

En, als het allemaal legaal is zoals jij beweerd waarom krijgen ze dan een BOETE?
15-09-2019, 17:13 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Alle Amerikaanse tech bedrijven ontduiken belasting via paradijzen zoals constructies in Ierland en Nederland. Voor grote multinationals maakt onze overheid en de belasstingdienst graag speciale deals om te bedrijven "hier te houden" wat een onzin argument is. Het is een vorm van omkoping gepromoot door de pm zelf.

Iedereen weet wie echt de belasting in het laatje brengt hier.
Leer eerst eens het verschil tussen ontwijken en ontduiken, wordt jouw verhaal iets geloofwaardiger!

Het verschil tussen ontduiken en ontwijken komt op het zelfde neer, het is of handje klap met de overheid of zonder handje klap.

Feit is dat er gewoon veel te weinig belating betaald wordt.

Inderdaad! Semantisch correct of politiek correct zijn heeft niks te maken met de feiten. Je hoeft niet eens na te denken om te voelen en te weten dat je genaaid wordt. Noem het anders zodat het anders klinkt "en dus anders is"... dat proberen de mensen die in de 'steeds zichtbaar wordende paralelle samenleving' ook steeds. Ze liegen tegen zichzelf, corrumperen de waarheid zelve en spelen wat toneel met woorden... en woorden zijn daden. Het is een expressie van iets en vaak ook een instrument bijvoorbeeld om een fantasiewereld bijeen te houden, zodat in dit geval met de "andere termen voor hetzelfde" iets wat moreel en ethisch verwerpelijk is opeens okee is. Globaliserende bedrijven "zitten" nooit in Nederland, wat de pm je ook vertelt, want ze werken wereldwijd. Dit is dus een leugen. Die hebben alleen onze machtshebbers in de kneep die dan wat met woorden shuffelen om het "uit te leggen aan het volk", hee maar "werkgelegenheid" bv met het Unilever-Brexit verhaal. Heb ik daar iets van gemerkt?? Waar zijn mijn centen bijvoorbeeld? Kijk, dit zijn wel keiharde bewijzen want een stuiver blijft een stuiver en de rest maak je de kat maar wijs.
15-09-2019, 17:18 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:

Het verschil tussen ontduiken en ontwijken komt op het zelfde neer, het is of handje klap met de overheid of zonder handje klap.

Feit is dat er gewoon veel te weinig belating betaald wordt.
Het komt NIET op hetzelfde neer, het een is strafbaar en het andere niet, jouw reactie geeft alleen maar onderbuik uitingen weer. Als jij aftrekposten kan gebruiken bij jouw belasting aanslag, doe jij het ook, zoals iedereen.

Een speciale wet voor speciale mensen (grootverdieners) in de vorm van grootaandeelhouders van kapitaalkrachtige multinationals. Voor die bedrijven wordt er geen uitzondering gemaakt maar mensen met geld = macht hebben genoeg lobbyisten bijv rond de 1ste kamer waar de "bijbaantjes" niet meer te tellen zijn. Netjes verwoord "commisariaten". Een commisaris is trouwens een sjieke naam voor loopjongen van de poppenmeester die hem het meest betaalt. Voor deze mensen, niet bedrijven, worden speciale wetten gemaakt door onze overheid. Denk daar maar eens over na en doe zelf onderzoek naar de machtsverhoudingen binnen multinationals die graag dicht bij de macht zitten (net zoals criminele drugsbendes in Brabant die gemeentes infiltreren...) Ik zie niet dat ik daar als burger van meeprofiteer of wel soms?
15-09-2019, 17:57 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Q: "Hey Google", "Hoe ontduik ik het beste belasting"

A: "Vraag het Google"

https://www.nu.nl/economie/5991821/google-moet-500-miljoen-euro-boete-betalen-in-franse-fiscalefraudezaak.html
Helaas weet je nog steeds niet het verschil tussen ontduiking(strafbaar) en ontwijking(legale afspraak met de belastingdienst) .
Maar er is ook een verschil tussen rechtvaardig en onrechtvaardig.
Waarom mag Google dan wél een afspraak maken met de Belastingdienst, en ik niet?
Of zijn sommigen meer gelijk dan anderen? (Animal Farm).
15-09-2019, 20:39 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Q: "Hey Google", "Hoe ontduik ik het beste belasting"

A: "Vraag het Google"

https://www.nu.nl/economie/5991821/google-moet-500-miljoen-euro-boete-betalen-in-franse-fiscalefraudezaak.html
Helaas weet je nog steeds niet het verschil tussen ontduiking(strafbaar) en ontwijking(legale afspraak met de belastingdienst) .
Maar er is ook een verschil tussen rechtvaardig en onrechtvaardig.
Waarom mag Google dan wél een afspraak maken met de Belastingdienst, en ik niet?
Of zijn sommigen meer gelijk dan anderen? (Animal Farm).
Er is ook een groot verschil tussen het rechtsysteem en onderbuik regiem.WWTG9TR
15-09-2019, 20:43 door Anoniem
Opvallend, dat veel reaguurders hier de mond vol hebben over wetten en rechten, zijnde de grootste specialisten op dat gebied, maar dan hun onderbuik gevoelens spuien, als het hun beter uitkomt. Weinig geloofwaardig!
15-09-2019, 22:28 door Anoniem
Door Anoniem:
Maar er is ook een verschil tussen rechtvaardig en onrechtvaardig.
Waarom mag Google dan wél een afspraak maken met de Belastingdienst, en ik niet?
Of zijn sommigen meer gelijk dan anderen? (Animal Farm).
Vergelijk jij jezelf nu met Google?
16-09-2019, 01:53 door Anoniem
Het is maar goed dat die Apple, Google en FB bedrijven (en 100den anderen) veel minder belasting betalen.

Anders word je iphone NOG iets duurder,

Anders heb je straks geen gratis mail of drive meer,

Anders moet je straks betalen voor het delen van fototje met je tante in nieuw zeeland.

Nee, het is prima zo, laat die kabouters maar werken en de boel opbrengen.

//Sarcasme mode off.
16-09-2019, 08:01 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Q: "Hey Google", "Hoe ontduik ik het beste belasting"

A: "Vraag het Google"

https://www.nu.nl/economie/5991821/google-moet-500-miljoen-euro-boete-betalen-in-franse-fiscalefraudezaak.html
Helaas weet je nog steeds niet het verschil tussen ontduiking(strafbaar) en ontwijking(legale afspraak met de belastingdienst) .

Waarom krijgt Google een boete als het legaal (ontwijking) zou zijn?
16-09-2019, 10:04 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Q: "Hey Google", "Hoe ontduik ik het beste belasting"

A: "Vraag het Google"

https://www.nu.nl/economie/5991821/google-moet-500-miljoen-euro-boete-betalen-in-franse-fiscalefraudezaak.html
Helaas weet je nog steeds niet het verschil tussen ontduiking(strafbaar) en ontwijking(legale afspraak met de belastingdienst) .

Waarom krijgt Google een boete als het legaal (ontwijking) zou zijn?
Iets omdat de belasting regels NU aangepast zijn?
16-09-2019, 11:45 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Q: "Hey Google", "Hoe ontduik ik het beste belasting"

A: "Vraag het Google"

https://www.nu.nl/economie/5991821/google-moet-500-miljoen-euro-boete-betalen-in-franse-fiscalefraudezaak.html
Helaas weet je nog steeds niet het verschil tussen ontduiking(strafbaar) en ontwijking(legale afspraak met de belastingdienst) .

Waarom krijgt Google een boete als het legaal (ontwijking) zou zijn?
Iets omdat de belasting regels NU aangepast zijn?

Een boete met terugwerkende kracht? Sure.
16-09-2019, 15:48 door Anoniem
Door Anoniem:
Maar er is ook een verschil tussen rechtvaardig en onrechtvaardig.
Waarom mag Google dan wél een afspraak maken met de Belastingdienst, en ik niet?
Of zijn sommigen meer gelijk dan anderen? (Animal Farm).
Ook in Nederland hebben veel mensen een soortgelijk voordeel, NL de hypotheekrente aftrek,zeer onrechtvaardig voor mensen, die geen hypotheek hebben, dus ook selectieve voordeel. Zijn die mensen ook anders in jouw ogen?d
16-09-2019, 20:17 door Anoniem
Door Anoniem: Q: "Hey Google", "Hoe ontduik ik het beste belasting"

A: "Vraag het Google"

https://www.nu.nl/economie/5991821/google-moet-500-miljoen-euro-boete-betalen-in-franse-fiscalefraudezaak.html

Hey Google, wat voor weer is het morgen?

A: Vanalles.

Weet je wat de Google CEO zei over Googlen op Google? Je nl krijgt miljoenen antwoorden terug ipv 1 als je op Google zelf zoekt. Hij zei dat het een BUG is. Het is dus een bug als de machine met meerdere antwoorden komt.

Wat betekent dit? Dit mag je zelf uitzoeken. Ik ga er morgen, niet vandaag want het is al laat maar morgen dus eens goed over nadenken over een bak koffie. Dan is het ook afgelopen met de geintjes en ga ik voluit over wat ik ervaar en denk:

Voorlopig denk ik dat het te maken heeft met sturing. Dat er maar 1 perfect antwoord is op elke vraag. Daar willen ze naar toe maar in de resultaten van een zoekmachine verwacht men blijkbaar nog de ouderwetse optie van keuze en van kunnen zoeken... Persoonlijk: liever meer antwoorden en keuzes dan dat ik steeds nieuwe vragen moet bedenken... het gaat pas fout als men meent voor je te kunnen denken. Nou wat zal de koffie morgen goed smaken zeg met dat gefilosofeer.

Gaat trouwens over de vorige CEO (Eric) en het Charly Rose interview.
16-09-2019, 23:40 door Anoniem
Vroeg aan Google wat voor weer het was.

Hij zei: "Het is vandaag Dinsdag 17 September 2019 wij kunnen geen verbinding krijgen met acuweather service".

Is Google afhankelijk van een derde service? Nou het is nog vroeg deze maandag/dinsdag en nog lang geen middag. Dat wordt een paar caffeine pilletjes slikken en straks lekker een frisse neus halen.
17-09-2019, 10:33 door Bitje-scheef
Gisteren iemand op BNR (van een accountantskantoor) dat de overheid van NL onbetrouwbaar was, omdat ze ineens belasting willen heffen, 3 jaar eerder dan afgesproken. Dat (de bangmakerij) bedrijven wellicht NL zullen verlaten.
De oorzaak zou zijn afspraak over de dividendbelasting.

Lijkt me dat je dan als "aandeelhouder" ook niet meer van deze wereld bent. Iedereen mag belasting betalen (en flink ook) behalve bedrijven?

.
18-09-2019, 13:16 door Anoniem
Door Anoniem: Vroeg aan Google wat voor weer het was.

Hij zei: "Het is vandaag Dinsdag 17 September 2019 wij kunnen geen verbinding krijgen met acuweather service".

Is Google afhankelijk van een derde service? Nou het is nog vroeg deze maandag/dinsdag en nog lang geen middag. Dat wordt een paar caffeine pilletjes slikken en straks lekker een frisse neus halen.

Gek toeval dat je dit zegt op de maandagavond. Dit was dinsdag:


Asked #googlehome what the weather will be tomorrow and she responded "sorry there is an error". Does that mean tomorrow doesnt exist?! #googledown#googlepic.twitter.com/s5SbboCkX6
— Lakita Marshall (@kpmarz) September 17, 2019


The end is near? Google outage triggers existential crises as panicked users scramble for alternative info sources


A Google search outage had users panicked around the world as their search queries returned “internal server errors,” forcing them to use DuckDuckGo or (shudder) Bing – or take to social media to complain.

Internet users worldwide found themselves plunged into unexpected darkness as their Google queries returned…nothing. Only a mysterious server error where once there had been answers
18-09-2019, 15:03 door Anoniem
Helaas weet je nog steeds niet het verschil tussen ontduiking(strafbaar) en ontwijking(legale afspraak met de belastingdienst) .

Jij kennelijk evenmin. Bij belasting ontwijking hoef je immers geen afspraken te maken met de belastingdienst. Zolang je binnen de grenzen van de wet opereert, is het ontwijking. Een afspraak met de belastingdienst staat daar op zich los van.
18-09-2019, 17:41 door Anoniem
Door Anoniem:
Helaas weet je nog steeds niet het verschil tussen ontduiking(strafbaar) en ontwijking(legale afspraak met de belastingdienst) .

Jij kennelijk evenmin. Bij belasting ontwijking hoef je immers geen afspraken te maken met de belastingdienst. Zolang je binnen de grenzen van de wet opereert, is het ontwijking. Een afspraak met de belastingdienst staat daar op zich los van.
Je zit fout. Ontwijking IS een afspraak tussen een bedrijf en de belasting dienst. Wat jij bedoeld zijn de standaard regels, waar iedereen aanspraak op kan maken.
17-10-2019, 19:48 door Anoniem
Google is geen legitieme onderneming eerder een bende nazi schurken die werelds data verkopen aan eender wie ervoor wil betalen. Dat deze maffiosi nog altijd vrij rondlopen zegt all genoeg over de samenleving waar wij in leven.
Same thing for Facebook guess who caused brexit cambridge analytics grote chaos no problemo
Van andermans spullen blijf je af zo hebben ze mij toch opgevoed
Google en consorten spioneren de wereld en mogen hier gewoon mee verder gaan, no problemo
1984 is allang geen fictie meer It is happening in real life
Ik zou zeggen het wordt ondertussen dringend tijd voor burgerlijke ongehoorzaamheid maar helaas tis al te laat.
22-10-2019, 11:25 door Anoniem
Ik ben er achter waarom men in Rusland weinig heeft met Google: de Playstore is niet beschikbaar in dit land. Kan iemand dit bevestigen? Het is idd vervelend als je apps handmatig moet uploaden naar je telefoon of downloaden van onbetrouwbare APK sites met verhoogde kans op virii en spyware.
22-10-2019, 15:49 door Anoniem
@ Anoniem van 11:25

Rusland's Google heet Yandex en wordt vaak door westerse AV gevlagd voor PHISHen.
Playstore is er beschikbaar, en anders gebruik je toch gewoon Aptoide.
Bepaalde apps worden uit Rusland geweerd zoals Linkedln,
omdat dat botst met de plaatselijke wetgeving.

Ze houden Google wel wat beter in de gaten als hier ten lande:
https://www.lc.nl/economie/Rusland-waarschuwt-Google-24724252.html?harvest_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Google heeft dan ook wel een klein beetje "butter op het heufd".

Buiten de autoriteiten om zijn Russische mensen over het algemeen uiterst sympathiek en wellevend.
(Ze maken zeer lekkere pittige mosterd en allerlei soorten gerechten met krootjes).

luntrus (een nick afgeleid uit de Danziger poolse spreektaal).
22-10-2019, 16:49 door Anoniem
Door Anoniem: Het is maar goed dat die Apple, Google en FB bedrijven (en 100den anderen) veel minder belasting betalen.

Anders word je iphone NOG iets duurder,

Anders heb je straks geen gratis mail of drive meer,

Anders moet je straks betalen voor het delen van fototje met je tante in nieuw zeeland.

Nee, het is prima zo, laat die kabouters maar werken en de boel opbrengen.

//Sarcasme mode off.

Dat is de grootste leugen

Dat die firma's het internet zelve zijn. Dat het internet ophoudt te bestaan als zij er niet waren.
23-10-2019, 12:04 door Stroopwafel - Bijgewerkt: 23-10-2019, 12:21
Even een hypotetische situatie met fictieve namen en getallen:

Vroeger:

Een echtpaar runt goedlopende koffiebar op goede lokatie. Zaak draait goed. Echtpaar kan er van leven en heeft wat vast personeel in dienst. Van de 2,50 voor een kopje koffie gaat een deel naar de belastingdienst en de rest naar het personeel dat hier ook weer consumeert en belasting betaalt. De 2,50 blijft in ieder geval in de Nederlands economie.

Na 40 jaar VVD-beleid:

Een buitenlands bedrijf - laten we het Buckstar noemen - heeft de zaak overgenomen. Er werken alleen nog maar minimumjeugdloners om de kosten laag te houden. Hoewel het dagelijks erg druk is, wordt er geen winst gemaakt. Voor het maken van een echte "Buckstar Koffie" moet immers licentiekosten afgedragen worden aan het moederbedrijf dat is gevestigd in een belastingparadijs. Van de 3,50 die een kop koffie inmiddels kost, blijft misschien 50 cent in de Nederlandse economie. De rest verdwijnt belastingvrij naar het buitenland.

Beide situaties zijn legaal. Waar is "De BV Nederland" het meest bij gebaat?
23-10-2019, 12:46 door Anoniem
Door Stroopwafel: Even een hypotetische [sic] situatie met fictieve namen en getallen:

Vroeger:
<snip>

Na 40 jaar VVD-beleid:

<snip>

Beide situaties zijn legaal. Waar is "De BV Nederland" het meest bij gebaat?

Eerst even snel over "40 jaar VVD beleid". Dat moet natuurlijk "25 jaar VVD beleid" zijn, want pas in 1994 (Kok I) deed de VVD weer een beetje mee in de regering. Daarvoor (Lubbers III - 1700 dagen) zaten ze in de oppositie bankjes. Merk op dat na Kok I en Kok II ook nog Balkenende I - IV kwamen. Pas in 2010 (amper 9 jaar terug) kwam Rutte I - een eerste, echte VVD regering.

Anyway - waar is BV Nederland het meest bij gebaat? Dat is optie 2 natuurlijk. Behalve dat een hele serie studenten dit baantje kan gebruiken om te studeren (wat vroeger alleen de rijken konden), heeft Buckstar nu ongetwijfeld een klein legertje fiscalisten nodig om deze constructie op te tuigen. Die tikken allemaal makkelijk 300 euro per uur weg - en betalen daar dan 52% belasting over. Vele malen meer dan dat stel met hun koffiebarretje.

Dat de rest van Europa, waar Buckstar nog honderden vestigingen heeft waar ze ook geen belasting betalen, weinig opschiet met deze manier van zaken doen was geen onderdeel van de vraag...

Gekke Mike.
23-10-2019, 12:50 door Anoniem
Ha, die Stroopwafel.

Om dit aan de Nederlandse bevolking uit te kunnen leggen, heeft de overheid thans 900 taalgeleerden ingehuurd.
Dit om het onbegrijpelijk wollig taalgebruik tegen te gaan en nog kunnen ze het dan niet uitleggen,
wat er gemaskeerd bedoeld wordt.

Waarschijnlijk omdat het niet uit te leggen is.

Ook op het vliegveld mijd ik Buckstar. Iedereen werkt inmiddels voor een McH*mburger loontje.
* schrijf ik hier, omdat dat woord wellicht niet politiek correct is.
Zoiets als met p*nda, waar je tegenwoordig liever olienoot moet schrijven. Wat een idioterie, allemaal.

Met de afstanden in de States moet men om 8 uur naar bed om in het holst van de nacht naar het werk te gaan
en op tijd te zijn voor een hongerloon en dat wil de globalist wereldwijd realiseren.
Ze zijn al een eind op pad en mogelijk is de uitkomst al onomkeerbaar.

Dus iedereen verdient straks in Europa als de BoBo's het voor elkaar krijgen
het loon vanuit de armste deelstaat. Dus waar de BV Nederland bij gebaat is?
Dat is niet zo moeilijk te bedenken, maar de meeste inwoners krijgen spontaan een blokkering in het hoofd,
als ze dat moeten overdenken, zo (voor)geprogrammeerd lopen ze erbij.

Waar zal het allemaal op uitdraaien, beste Stroopwafel?
Oh, en eet je ook stroopwafelpasta op brood, nieuwe lekkernij, mmmmm.

J.O.
23-10-2019, 16:26 door Stroopwafel
Bedankt voor het aanwijzen van mijn spelfout en het corrigeren van mijn tijdsbesef. Ik rekende ruwweg vanaf Lubbers 1, maar nam niet de moeite om dit te controleren. Mea Culpa.

Maar ga je na "Anyway" niet zwaar de mist in? Die studenten kunnen ook bij het echtpaar werken en worden dan niet afgesnauwd door een filiaalchef die zijn van bovenaf opgelegde targets niet dreigt te halen. Kunnen studenten trouwens niet beter hun tijd besteden aan studeren, in plaats van baantjes in te pikken van mensen wiens hart in de horeca ligt? Die zitten nu werkeloos thuis of werken in een baan die ze niet past.

Daarbij is het leuk dat een paar fiscalisten nodig zijn om Buckstar te helpen hun sjoemelconstructies op te zetten, maar dat doen ze niet voor die ene koffiebar. Daarvoor hebben ze door het hele land - nee, heel europa - leuke kleine barretjes uit de markt gedrukt, al dan niet met medewerking van bevriende posities bij lagere overheden. Dus tegenover ieder werkeloze maar talentvolle barista-echtpaar is misschien 0,1 fiscalist aan de slag om ons zuurverdiende geld naar een belastingparadijs te lozen. Leuk dat die paar man 52% belasting betalen, maar daar is het land niet mee geholpen.

Kapitalisme moet weer een systeem worden van gelijke kansen. Als grote bedrijven de wetgeving kunnen ombuigen om voor zichzelf voordeel te halen, is het geen eerlijk kapitalisme meer.
23-10-2019, 19:00 door Anoniem
Beste Stroopwafel

Dat systeem zonder gelijke kansen, noemen we thans "the European Dream".
De gouden glans straalt er vanaf, echter alleen via de propaganda van het woord.
De realiteit der daden is heel anders, gebaseerd op newspeak meestal.

In plaats van stroopwafels, kun je dus straks eerder een zak met stroopwafelkruimels krijgen ;)

Maar hoe verander je het knikkerspel, als men desnoods alle regels wil blijven veranderen.
Wij weten inmiddels wel wie steeds wederom het "potje uithaalt".

London Bridge staat inmiddels vol van de ene zijde tot de andere met "balletje balletje"-spelers.
Deze kanslozen moeten toch wat, terwijl ze zich ophouden rond het Rad van Lubbers on London South Bank.
Men noemt ze "the deplorables".

Het lijkt wel of we het boek van Gibbon nu herbeleven.
Want we zitten echt midden in de herbeleving van "The Fall and Decline of the Roman Empire".
Fijn boek om eens te lezen en je kennis uit je lyceumtijd weer eens op te frissen.

Het wordt straks niet "zoek de verschillen, maar zoek de overeenkomsten",
Arm Plebs, dat het allemaal over zich heen krijgen zal.

Jodocus Oyevaer
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.