image

Groot deel berichten in Berichtenbox MijnOverheid na zes weken nog niet gelezen

maandag 19 juli 2021, 09:37 door Redactie, 42 reacties

Een groot deel van de berichten die overheidsinstanties naar gebruikers van MijnOverheid sturen is na zes weken nog altijd niet gelezen, zo blijkt uit de nieuwste cijfers van overheidsinstantie Logius. Via de BerichtenBox van MijnOverheid kunnen burgers post van de overheid ontvangen. Het gaat dan bijvoorbeeld om berichten van gemeenten, waterschappen en landelijke organisaties. Inmiddels hebben zo'n 8,9 miljoen mensen een MijnOverheid-account.

Een groot deel van de vorig jaar verstuurde berichten is na zes weken nog altijd niet gelezen. Wel is de situatie iets verbeterd ten opzichte van 2019. In 2019 was 46 procent van de verstuurde berichten na drie weken nog niet geopend. Dat is vorig jaar gedaald naar 42 procent. Het aantal berichten dat na zes weken nog altijd niet door de gebruiker was gelezen bedroeg vorig jaar 37 procent. Een verbetering van vier procent ten opzichte van 2019.

Volgens Logius zorgt de Berichtenbox-app, die inmiddels meer dan vier miljoen keer is gedownload, ervoor dat berichten sneller kunnen worden gelezen. Door de notificatiefunctie weten gebruikers dat er een bericht klaarstaat. Daarnaast maken meer gebruikers gebruik van de herhaalnotificatie, die een bericht verstuurt wanneer een bericht na een bepaalde periode niet is geopend.

Verder stelt de overheidsinstantie dat het niet openen van alle berichten grotendeels is te verklaren door het type bericht dat wordt verstuurd. Relatief veel berichten worden verstuurd met alleen een aankondiging zonder inhoudelijke informatie. Ook zijn er organisaties die berichten zowel digitaal als per post aanbieden. "Het is hierdoor minder noodzakelijk om het digitale bericht te openen", aldus Logius.

Reacties (42)
19-07-2021, 09:50 door Anoniem
Het is gewoon vervelend om een app te moeten openen en in te loggen om je berichten in te zien die mogelijk niet eens belangrijk zijn.
19-07-2021, 09:53 door Anoniem
Eh... als je wat bij mij in de brievenbus gooit, dan wordt het doorgaans dezelfde dag nog gelezen.
Wat heeft iets waar ik moeite voor moet doen om te achterhalen DAT er iets te lezen is voor toegevoegde waarde???
19-07-2021, 10:00 door Anoniem
Dat is niet zo vreemd. Het systeem is gebruikers onvriendelijk. Voor een gemiddeld berichtje moet je 2 a 3 keer door apps/websites enz.

Het zou prettig zijn als de inbox inderdaad het bericht ontvangt ipv een notificatie dat op een andere site een bericht is binnen gekomen.
19-07-2021, 10:01 door [Account Verwijderd]
Ik heb geen smartphone, dientengevolge geen app. De overheid stuurt mij maar een brief dat er een bericht voor mij is ;-)
19-07-2021, 10:01 door buttonius
Als je ziet hoe vreselijk klantonvriendelijk en inhoudsloos de meeste aankondigingen van een nieuw bericht in de berichtenbox zijn, dan valt die 37 procent nog best mee.
Ik heb geen MijnOverheid account (voor zover ik weet). Als mijn overheid mij iets wil laten weten dan sturen ze maar een papieren brief. Als mijn overheid extra zeker moet weten dat ik 'm heb ontvangen kan dat aangetekend met bevestiging van ontvangst.
19-07-2021, 10:15 door [Account Verwijderd]
Door buttonius: Als je ziet hoe vreselijk klantonvriendelijk en inhoudsloos de meeste aankondigingen van een nieuw bericht in de berichtenbox zijn, dan valt die 37 procent nog best mee.
Ik heb geen MijnOverheid account (voor zover ik weet). Als mijn overheid mij iets wil laten weten dan sturen ze maar een papieren brief. Als mijn overheid extra zeker moet weten dat ik 'm heb ontvangen kan dat aangetekend met bevestiging van ontvangst.

Ik heb dat digitale account lang geleden aangemaakt. Daar was toen een nogal dringende reden voor. Weet niet meer welke, iets met een verhuizing of zo, maar heb er nog spijt van.
19-07-2021, 10:16 door Anoniem
Door Herme R: Ik heb geen smartphone, dientengevolge geen app. De overheid stuurt mij maar een brief dat er een bericht voor mij is ;-)
Je hoeft hier helemaal geen app voor te hebben. Die aankondiging kan ook via e-mail!
19-07-2021, 10:18 door Anoniem
Door buttonius: Als je ziet hoe vreselijk klantonvriendelijk en inhoudsloos de meeste aankondigingen van een nieuw bericht in de berichtenbox zijn, dan valt die 37 procent nog best mee.
Ik heb geen MijnOverheid account (voor zover ik weet). Als mijn overheid mij iets wil laten weten dan sturen ze maar een papieren brief. Als mijn overheid extra zeker moet weten dat ik 'm heb ontvangen kan dat aangetekend met bevestiging van ontvangst.
Er staat alleen aangegeven, dat er een bericht in de berichtenbox staat en van wie. Wat wil je nog meer?
19-07-2021, 10:19 door Anoniem
Door Herme R:
Door buttonius: Als je ziet hoe vreselijk klantonvriendelijk en inhoudsloos de meeste aankondigingen van een nieuw bericht in de berichtenbox zijn, dan valt die 37 procent nog best mee.
Ik heb geen MijnOverheid account (voor zover ik weet). Als mijn overheid mij iets wil laten weten dan sturen ze maar een papieren brief. Als mijn overheid extra zeker moet weten dat ik 'm heb ontvangen kan dat aangetekend met bevestiging van ontvangst.

Ik heb dat digitale account lang geleden aangemaakt. Daar was toen een nogal dringende reden voor. Weet niet meer welke, iets met een verhuizing of zo, maar heb er nog spijt van.
Waar heb je dan spijt van, als je het schijnbaar niet meer gebruikt?
19-07-2021, 10:21 door Anoniem
Door Herme R: Ik heb geen smartphone, dientengevolge geen app.
MijnOverheid Berichtebox is een portaal met een app, je hebt dus geen smartphone nodig, alleen een PC met Internet en een DigID.
19-07-2021, 10:48 door buttonius
Door Anoniem:
Door Herme R: Ik heb geen smartphone, dientengevolge geen app.
MijnOverheid Berichtebox is een portaal met een app, je hebt dus geen smartphone nodig, alleen een PC met Internet en een DigID.
Berichtenbox is in de eerste plaats een web site, maar er is ook een app voor je smartphone. Die app gaat automatisch zeuren als je een bericht niet opent en (ik vermoed) dat je met die app direct de berichten kunt lezen zonder gebruik van een web browser (en misschien zelfs wel zonder telkens weer met DigID in te moeten loggen).
19-07-2021, 10:50 door Anoniem
Als je mij een mailtje stuurt over dat er een bericht klaar staat en ik ben met wat anders bezig, kan het zomaar een week of wat duren voor het toevallig weer eens onder de aandacht komt(omdat ik door een gebrek aan context er geen prioriteit aan kan geven, en de inhoud van die berichten veelal teleurstellend laag van informatieve en actie vereisende waarde blijken te zijn zoals artikel al aangeeft),
Daarbij een paar keer per week mijn mail inzien is al veel, ook verder geen behoefte om dag in dag uit aan de lippen van instanties te hangen.

Heeft het prioriteit? stuur een brief!
19-07-2021, 10:52 door Anoniem
Door Anoniem: Dat is niet zo vreemd. Het systeem is gebruikers onvriendelijk. Voor een gemiddeld berichtje moet je 2 a 3 keer door apps/websites enz.

Het zou prettig zijn als de inbox inderdaad het bericht ontvangt ipv een notificatie dat op een andere site een bericht is binnen gekomen.
Nog nooit meegemaakt, dat ik een andere website heb moeten bezoeken om het bericht te lezen. Het staat gewoon in mijn berichtenbox!
19-07-2021, 10:54 door Anoniem
Door Anoniem: Het is gewoon vervelend om een app te moeten openen en in te loggen om je berichten in te zien die mogelijk niet eens belangrijk zijn.
Net zo vervelend, als een gewone brief te openen en die dan niets belangrijks te melden heeft. Schaf je nu dan jouw brievenbus af?
19-07-2021, 10:56 door Anoniem
Je wilt toch ook niet een berichten box bij de overheid, waarbij ze monitoren of je je berichten leest.
19-07-2021, 10:58 door Anoniem
Door buttonius:
Door Anoniem:
Door Herme R: Ik heb geen smartphone, dientengevolge geen app.
MijnOverheid Berichtebox is een portaal met een app, je hebt dus geen smartphone nodig, alleen een PC met Internet en een DigID.
Berichtenbox is in de eerste plaats een web site, maar er is ook een app voor je smartphone. Die app gaat automatisch zeuren als je een bericht niet opent en (ik vermoed) dat je met die app direct de berichten kunt lezen zonder gebruik van een web browser (en misschien zelfs wel zonder telkens weer met DigID in te moeten loggen).
Die app heb je al geactiveerd met jouw DigiD. Je kan inderdaad meteen het bericht lezen. Maar waarom zeuren over het feit, dat er een bericht voor je is. Wat is het geschil met alle andere app's, die berichten voor je hebben, mail, Whatsapp enz!
19-07-2021, 10:59 door Anoniem
Ik heb liever dat ze gewoon brieven sturen, echter lijkt er geen weg terug, als je het eenmaal ergens voor hebt aangemaakt.
DigiD kun je deactiveren door het 3 jaar niet te gebruiken, echter blijven de berichten(belangrijk of niet wel hierop binnen komen)
Zijn er nog andere manieren om er vanaf te geraken?
19-07-2021, 11:26 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 19-07-2021, 11:28
Door Anoniem:
Door Herme R: Ik heb geen smartphone, dientengevolge geen app. De overheid stuurt mij maar een brief dat er een bericht voor mij is ;-)
Je hoeft hier helemaal geen app voor te hebben. Die aankondiging kan ook via e-mail!

@ Anoniem,

Ja dat weet ik.

Maar sinds de met groot bombarie aangekondigde 'berichtenbox-app' ontvang ik geen notificatie e-mails meer.

Nu komt het:
Ik ben er geen debet aan dat die e-mail notificatie is uitgeschakeld. Dat heeft de overheid; mijn overheid.... zelf gedaan, kennelijk van de premisse uitgegaan dat ik een smartphone heb.

Dus zoals ik al zei, ik heb geen smartphone en evident dus geen app.
Zij sturen maar een brief met een aankondiging, of als mijn overheid in deze nu slim is sturen ze net als vroegah de hele santenkraam ('meuk' in hedendaags Nederlands) met bijlage per snail-mail. :-)

Zo'n brief wordt probleemloos bezorgd want ik smeer het scharniertje van mijn brievenplaat in de voordeur nog trouw elke maand omdat het verrekte ding zo piept en hapert als ik dat niet doe. Dus aan de Postbode kan het niet liggen als ik niks hoor van MIJN OVERHEID.

Persoonlijk: Case closed.
19-07-2021, 11:44 door Anoniem
Ik zeg niet dat Berichtenbox onbelangrijk is. Je kunt trouwens zelf van te voren aangeven welke berichten je wel of niet wilt ontvangen en wel/of niet belangrijk vindt (Belastingdienst, Provincie etc). Dus lezen doe ik de berichten altijd. Maar echte topprioriteit - in het gebruik ervan - zou nu ook weer overdreven zijn.
19-07-2021, 11:56 door Anoniem
Door buttonius: Als je ziet hoe vreselijk klantonvriendelijk en inhoudsloos de meeste aankondigingen van een nieuw bericht in de berichtenbox zijn, dan valt die 37 procent nog best mee.
Ik heb geen MijnOverheid account (voor zover ik weet). Als mijn overheid mij iets wil laten weten dan sturen ze maar een papieren brief. Als mijn overheid extra zeker moet weten dat ik 'm heb ontvangen kan dat aangetekend met bevestiging van ontvangst.
Iedereen vanaf 14jaarvheeft een account, je moet hem alleen zelf activeren!
19-07-2021, 11:58 door Anoniem
Door buttonius: Als je ziet hoe vreselijk klantonvriendelijk en inhoudsloos de meeste aankondigingen van een nieuw bericht in de berichtenbox zijn, dan valt die 37 procent nog best mee.
Ik heb geen MijnOverheid account (voor zover ik weet). Als mijn overheid mij iets wil laten weten dan sturen ze maar een papieren brief. Als mijn overheid extra zeker moet weten dat ik 'm heb ontvangen kan dat aangetekend met bevestiging van ontvangst.
Iedereen vanaf 14jaarvheeft een account, je moet hem alleen zelf activeren!
Door Herme R:
Door Anoniem:
Door Herme R: Ik heb geen smartphone, dientengevolge geen app. De overheid stuurt mij maar een brief dat er een bericht voor mij is ;-)
Je hoeft hier helemaal geen app voor te hebben. Die aankondiging kan ook via e-mail!

@ Anoniem,

Ja dat weet ik.

Maar sinds de met groot bombarie aangekondigde 'berichtenbox-app' ontvang ik geen notificatie e-mails meer.

Nu komt het:
Ik ben er geen debet aan dat die e-mail notificatie is uitgeschakeld. Dat heeft de overheid; mijn overheid.... zelf gedaan, kennelijk van de premisse uitgegaan dat ik een smartphone heb.

Dus zoals ik al zei, ik heb geen smartphone en evident dus geen app.
Zij sturen maar een brief met een aankondiging, of als mijn overheid in deze nu slim is sturen ze net als vroegah de hele santenkraam ('meuk' in hedendaags Nederlands) met bijlage per snail-mail. :-)

Zo'n brief wordt probleemloos bezorgd want ik smeer het scharniertje van mijn brievenplaat in de voordeur nog trouw elke maand omdat het verrekte ding zo piept en hapert als ik dat niet doe. Dus aan de Postbode kan het niet liggen als ik niks hoor van MIJN OVERHEID.

Persoonlijk: Case closed.
Jammer, dat je zo agressief reageren wilt.
19-07-2021, 12:01 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Herme R:
Ik heb dat digitale account lang geleden aangemaakt. Daar was toen een nogal dringende reden voor. Weet niet meer welke, iets met een verhuizing of zo, maar heb er nog spijt van.
Waar heb je dan spijt van, als je het schijnbaar niet meer gebruikt?
Nou ik kan het me voorstellen, je schijnt dat niet meer op te kunnen zeggen en vanaf dat moment moet je er wel in kijken
want dan sturen ze geen brieven meer. Ik heb gelukkig niet zo'n berichtenbox aangemaakt.
Ik zou het vervelend vinden om een mail te krijgen waarin staat "er is een bericht voor u in de berichtenbox", dan in
de berichtenbox inloggen (naam, password, SMS code ontvangen en ook weer intikken) en dan staat er alleen maar
in dat bericht "er is een bericht voor u bij uw zorgverzekeraar", dan moet je daar ook weer inloggen, naam, wachtwoord,
weer een SMS code, en dan lees je "wij gaan volgende week 33.50 van uw rekening afschrijven wegens kosten en nog
niet bereiken van het eigen risico".
Dan denk ik dat ik ook niet binnen 6 weken de berichten zou gaan lezen.
19-07-2021, 12:13 door Anoniem
Dit komt voornamelijk omdat het een overbodige 'service' is, zodra je de email krijgt ' er is een nieuw bericht van (bijv) het UWV in uw berichtenbox', dan kijk je na inloggen eerst in hun berichtenbox en daar staat er is een nieuw bericht van het UWV, 'De betaalspecificatie van uw uitkering staat klaar. U vindt uw betaalspecificatie op.... met een niet juiste link, waar je ook weer moet inloggen, dus een volgende keer ga je direct naar de site van het UWV, of je kijkt zelf zo rond de 12e van de maand.
De Mijn overheid berichtendienst is geheel overbodig en omslachtig
19-07-2021, 12:43 door Anoniem
Sterker nog, de overheid leest de door mij aangemaakte "VoorMijnOverheid" berichtenbox helemaal niet. Doe je hetzelde, maar wordt dat blijkbaar niet gewaardeerd. Beetje een houding van, wij weten wel wat de beste oplossing voor jou is, makkelijker kunnen we het niet maken.
19-07-2021, 12:53 door Anoniem
Vind het zelf ideaal! Geen verspelling meer aan papier, de communicatie zou sneller kunnen zijn, en je hebt zonder dat je moet scannen een digitaal kopie, wat daarnaast ook in de inbox blijft staan.

Maar goed, de meeste zitten hier om tegen de overheid te zijn, of elke vorm van vooruitgang, jammer. Kom hier vooral voor de nieuwsberichten en niet perse met een negatieve blik naar de overheid.

Vind de MijnOverheid er ook mooi uit zien. Enige wat ik jammer vind is, dat als je het echt wil, je geen optie hebt om het hele bericht ook automatisch door te sturen naar email zodat je niet extra hoeft in te loggen. Dat gaat ook prima via de Digi-D app, en snap het vanuit privacy aspect ook waarom het zo is gedaan.
19-07-2021, 13:05 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 19-07-2021, 13:06
Door Anoniem:
Door buttonius: Als je ziet hoe vreselijk klantonvriendelijk en inhoudsloos de meeste aankondigingen van een nieuw bericht in de berichtenbox zijn, dan valt die 37 procent nog best mee.
Ik heb geen MijnOverheid account (voor zover ik weet). Als mijn overheid mij iets wil laten weten dan sturen ze maar een papieren brief. Als mijn overheid extra zeker moet weten dat ik 'm heb ontvangen kan dat aangetekend met bevestiging van ontvangst.
Iedereen vanaf 14jaarvheeft een account, je moet hem alleen zelf activeren!
Door Herme R:
Door Anoniem:
Door Herme R: Ik heb geen smartphone, dientengevolge geen app. De overheid stuurt mij maar een brief dat er een bericht voor mij is ;-)
Je hoeft hier helemaal geen app voor te hebben. Die aankondiging kan ook via e-mail!

@ Anoniem,

Ja dat weet ik.

Maar sinds de met groot bombarie aangekondigde 'berichtenbox-app' ontvang ik geen notificatie e-mails meer.

Nu komt het:
Ik ben er geen debet aan dat die e-mail notificatie is uitgeschakeld. Dat heeft de overheid; mijn overheid.... zelf gedaan, kennelijk van de premisse uitgegaan dat ik een smartphone heb.

Dus zoals ik al zei, ik heb geen smartphone en evident dus geen app.
Zij sturen maar een brief met een aankondiging, of als mijn overheid in deze nu slim is sturen ze net als vroegah de hele santenkraam ('meuk' in hedendaags Nederlands) met bijlage per snail-mail. :-)

Zo'n brief wordt probleemloos bezorgd want ik smeer het scharniertje van mijn brievenplaat in de voordeur nog trouw elke maand omdat het verrekte ding zo piept en hapert als ik dat niet doe. Dus aan de Postbode kan het niet liggen als ik niks hoor van MIJN OVERHEID.

Persoonlijk: Case closed.
Jammer, dat je zo agressief reageren wilt.

Hm...Agressief?

Mag ik je de suggestie doen de definitie van agressief naast die van agitatie jegens de overheid te zetten om je uitspraak grondig te kunnen herzien?
Je hoeft het hier niet te posten hoor ;-)
19-07-2021, 13:25 door Goeroeboeroe
Ik heb gewoon in de instellingen aangegeven, dat ik van geen enkele instelling berichten via mijnoverheid wil ontvangen. Dat kun je gewoon uitvinken. Alleen de Belastingdienst kun je niet uitvinken, maar die stuurt altijd ook gewoon papieren post, dus dat krijg je hoe dan ook te zien.
De reden dat ik alles heb uitgevinkt: de oude postbode voor wie het bezorgen een erezaak was, is vervangen door goedwillende amateurs. (Mijn brievenbus heeft een wat eigenaardig nummer, dus mijn post komt regelmatig bij de buren terecht.) Maar ik heb nog altijd meer vertrouwen in die goedwillende amateurs, dan in de combinatie overheid/ict.
19-07-2021, 13:30 door Anoniem
We hebben een berichtenbox bij de overheid, bij de bank, vaak ook bij de verzekeringen. Misschien tijd voor 1 centrale mailbox die veilig is? Ik wil best mijn PGP-key aan deze instanties verstrekken hoor. Alleen zouden ze waarschijnlijk niet weten wat ze ermee moeten...
19-07-2021, 13:53 door Anoniem
Door Goeroeboeroe: Ik heb gewoon in de instellingen aangegeven, dat ik van geen enkele instelling berichten via mijnoverheid wil ontvangen. Dat kun je gewoon uitvinken. Alleen de Belastingdienst kun je niet uitvinken, maar die stuurt altijd ook gewoon papieren post, dus dat krijg je hoe dan ook te zien.
De reden dat ik alles heb uitgevinkt: de oude postbode voor wie het bezorgen een erezaak was, is vervangen door goedwillende amateurs. (Mijn brievenbus heeft een wat eigenaardig nummer, dus mijn post komt regelmatig bij de buren terecht.) Maar ik heb nog altijd meer vertrouwen in die goedwillende amateurs, dan in de combinatie overheid/ict.
Gewoon dus emotie!
19-07-2021, 14:33 door Anoniem
Door Goeroeboeroe: Ik heb gewoon in de instellingen aangegeven, dat ik van geen enkele instelling berichten via mijnoverheid wil ontvangen. Dat kun je gewoon uitvinken. Alleen de Belastingdienst kun je niet uitvinken, maar die stuurt altijd ook gewoon papieren post, dus dat krijg je hoe dan ook te zien.
De reden dat ik alles heb uitgevinkt: de oude postbode voor wie het bezorgen een erezaak was, is vervangen door goedwillende amateurs. (Mijn brievenbus heeft een wat eigenaardig nummer, dus mijn post komt regelmatig bij de buren terecht.) Maar ik heb nog altijd meer vertrouwen in die goedwillende amateurs, dan in de combinatie overheid/ict.
Toch vertrouw je die overheids-ict duidelijk wel toe dat uitvinken van instellingen leidt tot het niet meer ontvangen van berichten van die instellingen ;-).
19-07-2021, 14:53 door Goeroeboeroe
Als reactie op de twee hierboven: tuurlijk is dat uitvinken wat irrationeel. Gezien de postbode bij mij ook niet echt lekker werkt. Waar het me eigenlijk om ging: er wordt in veel reacties enorme gemopperd over die berichtenbox, terwijl je die dus gewoon uit kunt vinken. Waarna je alles weer per gewone post krijgt. Dat lijkt me handiger dan mopperen op die berichtenbox.
19-07-2021, 15:35 door Anoniem
Door Goeroeboeroe: Als reactie op de twee hierboven: tuurlijk is dat uitvinken wat irrationeel. Gezien de postbode bij mij ook niet echt lekker werkt. Waar het me eigenlijk om ging: er wordt in veel reacties enorme gemopperd over die berichtenbox, terwijl je die dus gewoon uit kunt vinken. Waarna je alles weer per gewone post krijgt. Dat lijkt me handiger dan mopperen op die berichtenbox.

Waarom zou je niet mogen mopperen. Het is weer de zoveelste OPT-OUT oplossing.
Eerst je brichtenbox activeren, en daarna weer van alles uitzetten.

Laat alles uit staan bij activatie, en laat mensen bewust datgene activeren wat ze willen ontvangen via de berichtenbox. (Nu moet je hem niet activeren om een bewuste keuze te kunnen maken)

Persoonlijk is mijn grootste bezwaar, dat zodra je de berichtenbox activeert, jij juridisch verantwoordelijk bent dat je alles tijdig gelezen hebt (en gezien het artikel lukt dat geweldig). En dat is de omgekeerde wereld.
De overheid wil iets van mij, daar mogen ze ook wat moeite voor doen.


En de minister vervolgens maar vol trots claimen dat het zo'n succes is want 8,9 miljoen mensen hebben (nu) een ggeactiveerd account.
Alsof de meesten een goed doordachte keuze konden maken.
Als het zo'n succes was, én gewild, waarom hebben dan niet alle 17 miljoen inwoners hun account geactiveerd?
19-07-2021, 15:38 door Anoniem
"Volgens Logius zorgt de Berichtenbox-app, die inmiddels meer dan vier miljoen keer is gedownload, ervoor dat berichten sneller kunnen worden gelezen. Door de notificatiefunctie weten gebruikers dat er een bericht klaarstaat."

https://reports.exodus-privacy.eu.org/en/reports/nl.rijksoverheid.mbb.pub/latest prettig zo'n app met spyware die altijd op de achtergrond draait en dat enkel voor een notificatie dat er 'n berichtje is.

En de overheid ons maar willen voorlichten dat we online een beetje moeten uitkijken terwijl zij zelf spyware uitgeven, tenenkrommend.
19-07-2021, 15:55 door _R0N_
Hetzelfde voor al die andere toko's die vinden dat je in moet loggen om hun spam te lezen.
Als het belangrijk is stuur je een brief en als het minde rbelangrijk is stuur je een email.
19-07-2021, 16:49 door Anoniem
Door Anoniem: Ik heb liever dat ze gewoon brieven sturen, echter lijkt er geen weg terug, als je het eenmaal ergens voor hebt aangemaakt.
DigiD kun je deactiveren door het 3 jaar niet te gebruiken, echter blijven de berichten(belangrijk of niet wel hierop binnen komen)
Zijn er nog andere manieren om er vanaf te geraken?
Je kan het meeste uitvinken!
19-07-2021, 16:52 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Herme R:
Ik heb dat digitale account lang geleden aangemaakt. Daar was toen een nogal dringende reden voor. Weet niet meer welke, iets met een verhuizing of zo, maar heb er nog spijt van.
Waar heb je dan spijt van, als je het schijnbaar niet meer gebruikt?
Nou ik kan het me voorstellen, je schijnt dat niet meer op te kunnen zeggen en vanaf dat moment moet je er wel in kijken
want dan sturen ze geen brieven meer. Ik heb gelukkig niet zo'n berichtenbox aangemaakt.
Ik zou het vervelend vinden om een mail te krijgen waarin staat "er is een bericht voor u in de berichtenbox", dan in
de berichtenbox inloggen (naam, password, SMS code ontvangen en ook weer intikken) en dan staat er alleen maar
in dat bericht "er is een bericht voor u bij uw zorgverzekeraar", dan moet je daar ook weer inloggen, naam, wachtwoord,
weer een SMS code, en dan lees je "wij gaan volgende week 33.50 van uw rekening afschrijven wegens kosten en nog
niet bereiken van het eigen risico".
Dan denk ik dat ik ook niet binnen 6 weken de berichten zou gaan lezen.
Dus alle dingen, waar jij over klaagt, heb jezelf zo ingesteld!!
19-07-2021, 17:31 door Anoniem
Communiceert de overheid niet, dan is het niet geod.
Communiceert de overheid te weinig, dan is het ook niet goed.
Communiceert de overheid teveel, dan is het ook weet niet goed.
Als je alles maar wilt voorkauwen, doe je het als overheid nooit goed. Verschillend emensen hebben verschillende behoeften en wensen. Dan gaat een standaard keurslijf-oplossing niet goed werken.


Wat ik mis, is een dashboard waarin ik als burger kan aangeven wat ik wel/niet wil ontvangen én op welke manier.
Geef de burger meer controle over hoe hij wil communiceren met de overheid. Dan kunnen we ophouden met klagen.
(Alhoewel, we zijn Nederlanders)
In deze hyper-modere tijd moet het toch mogelijk zijn voor de overheid om meer dan 1 communcatie-kanaal te faciliteren, en de burger zijn voorkeuren in te laten stellen. (Post, email, app, telefoon, etc)


Ik mis zoiets ook voor de pakjes-bezorgdiensten in Nederland. (Postnl, dhl, dpd, etc)
Graag een dahsboard, waarin je generiek kunt aangeven wanneer je wel/niet bezorgd wilt hebben. En wat te doen als je niet thuis bent.

En willen de bezorgers zelf ook nog geld besparen, ga dan de bezorgrondes samenvoegen en met 1 gezamelijk busje rondrijden ipv 3 of 4 verschillende diensten elk een eigen wagen op dezellfde dag. Zo maar een idee.
Net zoals de banken nu met 1 gezamelijke geldautomaat gaan werken ipv elke een eigen automaat.
19-07-2021, 17:55 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Herme R:
Ik heb dat digitale account lang geleden aangemaakt. Daar was toen een nogal dringende reden voor. Weet niet meer welke, iets met een verhuizing of zo, maar heb er nog spijt van.
Waar heb je dan spijt van, als je het schijnbaar niet meer gebruikt?
Nou ik kan het me voorstellen, je schijnt dat niet meer op te kunnen zeggen en vanaf dat moment moet je er wel in kijken
want dan sturen ze geen brieven meer. Ik heb gelukkig niet zo'n berichtenbox aangemaakt.
Ik zou het vervelend vinden om een mail te krijgen waarin staat "er is een bericht voor u in de berichtenbox", dan in
de berichtenbox inloggen (naam, password, SMS code ontvangen en ook weer intikken) en dan staat er alleen maar
in dat bericht "er is een bericht voor u bij uw zorgverzekeraar", dan moet je daar ook weer inloggen, naam, wachtwoord,
weer een SMS code, en dan lees je "wij gaan volgende week 33.50 van uw rekening afschrijven wegens kosten en nog
niet bereiken van het eigen risico".
Dan denk ik dat ik ook niet binnen 6 weken de berichten zou gaan lezen.
Dus alle dingen, waar jij over klaagt, heb jezelf zo ingesteld!!
Nee ik heb er zelf geen last van, ik beschreef hetgene waarvan ik van anderen hoor dat het zo werkt.
Zelf heb ik geen berichtenbox.
19-07-2021, 20:13 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Herme R:
Ik heb dat digitale account lang geleden aangemaakt. Daar was toen een nogal dringende reden voor. Weet niet meer welke, iets met een verhuizing of zo, maar heb er nog spijt van.
Waar heb je dan spijt van, als je het schijnbaar niet meer gebruikt?
Nou ik kan het me voorstellen, je schijnt dat niet meer op te kunnen zeggen en vanaf dat moment moet je er wel in kijken
want dan sturen ze geen brieven meer. Ik heb gelukkig niet zo'n berichtenbox aangemaakt.
Ik zou het vervelend vinden om een mail te krijgen waarin staat "er is een bericht voor u in de berichtenbox", dan in
de berichtenbox inloggen (naam, password, SMS code ontvangen en ook weer intikken) en dan staat er alleen maar
in dat bericht "er is een bericht voor u bij uw zorgverzekeraar", dan moet je daar ook weer inloggen, naam, wachtwoord,
weer een SMS code, en dan lees je "wij gaan volgende week 33.50 van uw rekening afschrijven wegens kosten en nog
niet bereiken van het eigen risico".
Dan denk ik dat ik ook niet binnen 6 weken de berichten zou gaan lezen.
Dus alle dingen, waar jij over klaagt, heb jezelf zo ingesteld!!
Nee ik heb er zelf geen last van, ik beschreef hetgene waarvan ik van anderen hoor dat het zo werkt.
Zelf heb ik geen berichtenbox.
IEDEREEN heeft een berichtenbox van MijnOverheid zodra ze 14 jaar oud zijn. Je hebt hem misschien alleen nog niet activeert .
19-07-2021, 20:15 door Anoniem
Door Anoniem: Communiceert de overheid niet, dan is het niet geod.
Communiceert de overheid te weinig, dan is het ook niet goed.
Communiceert de overheid teveel, dan is het ook weet niet goed.
Als je alles maar wilt voorkauwen, doe je het als overheid nooit goed. Verschillend emensen hebben verschillende behoeften en wensen. Dan gaat een standaard keurslijf-oplossing niet goed werken.


Wat ik mis, is een dashboard waarin ik als burger kan aangeven wat ik wel/niet wil ontvangen én op welke manier.
Geef de burger meer controle over hoe hij wil communiceren met de overheid. Dan kunnen we ophouden met klagen.
(Alhoewel, we zijn Nederlanders)
In deze hyper-modere tijd moet het toch mogelijk zijn voor de overheid om meer dan 1 communcatie-kanaal te faciliteren, en de burger zijn voorkeuren in te laten stellen. (Post, email, app, telefoon, etc)


Ik mis zoiets ook voor de pakjes-bezorgdiensten in Nederland. (Postnl, dhl, dpd, etc)
Graag een dahsboard, waarin je generiek kunt aangeven wanneer je wel/niet bezorgd wilt hebben. En wat te doen als je niet thuis bent.

En willen de bezorgers zelf ook nog geld besparen, ga dan de bezorgrondes samenvoegen en met 1 gezamelijk busje rondrijden ipv 3 of 4 verschillende diensten elk een eigen wagen op dezellfde dag. Zo maar een idee.
Net zoals de banken nu met 1 gezamelijke geldautomaat gaan werken ipv elke een eigen automaat.
Dus in Nederland 17 miljoen persoonlijke profielen en dat noem jij goedkoper en beter?
20-07-2021, 07:06 door Anoniem
Door Anoniem: Dus in Nederland 17 miljoen persoonlijke profielen en dat noem jij goedkoper en beter?

Ik noem dat flexibeler.
Beter dan 1 keurslijf voor 17 miljioen mensen, bedacht door een klein groepje personen.
Nu worden berichten niet gelezen, en klagen mensen of gebruiken het niet.
Geef burgers meer inspraak in wat en hoe ze kunnen communiceren met de overheid. Dat levert ook een vorm van winst op. Bv dat mensen beter bereikt worden.

Een overheid hoeft niet goedkoop te zijn. je ziet wat er dan fout kan gaan :
- Opschaalbaarheid ICs ziekenhuizen en GGDs verliep zeer traag.
- Geen reserves bij de overheid voor noodgevallen
- Tekorten aan personeel (politie) en/of onderbetaald personeel (leraren)


Ik dacht dat de oevrheid er voor de burger was, en niet andersom.
We leven niet in de Sovjet Unie. Toch?

Of ga je me nu vertellen dat het technisch niet mogelijk is voor de overheid om met meer dat 1 communicatie-vorm om te gaan?

Waar is die "hypermoderne" maakbare samenleving waar we het al decennia over hebben met zijn allen.
Van alles kan in de IT en deze maatschappij, maar iets simpels als voorkeuren instellen en flexibel communiceren met de overheid is nog steeds een utopie.
Zelfs mijn <kies je eigen OS> kan al jaren meer dan dat.
20-07-2021, 11:14 door linuxpro
Voeg read-only imap toe en je die berichten gewoon in je standaard email client hangen...
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.