image

Google verwijdert The Pirate Bay-domeinen vrijwillig uit zoekresultaten

donderdag 2 december 2021, 16:34 door Redactie, 20 reacties

Google heeft The Pirate Bay en meer dan honderd gerelateerde domeinen vrijwillig uit de zoekresultaten verwijderd voor gebruikers met een Nederlands ip-adres. Daarbij verwijst het techbedrijf naar een verzoek van Stichting Brein, dat een kopie van een gerechtelijk bevel bevat.

Dit bevel van vorig jaar oktober verplicht de Nederlandse internetproviders Ziggo, XS4ALL en KPN om The Pirate Bay en mirrors van de website te blokkeren. Google is geen partij in deze zaak, maar kreeg toch een kopie van het vonnis door Brein toegestuurd. De stichting laat tegenover TorrentFreak weten dat het vaker voorkomt dat internetdiensten besluiten om te voldoen aan een gerechtelijk bevel dat niet direct aan hen gericht is.

Reacties (20)
02-12-2021, 16:43 door Anoniem
en als je dan doorklikt naar de gerechtelijke uitspraak waar Google naar verwijst, kan je de complete lijst lezen :-)
02-12-2021, 16:44 door Anoniem
Gewoon DuckDuckGo gebruiken.

Google is sterk af te raden, i.v.m. privacyproblemen en censuur.
02-12-2021, 16:54 door Anoniem
Hoe komt Brein toch op die fixatie op The Pirate Bay?
Alsof dat de enige of zelfs maar de belangrijkste site is die inbreekt op hun rechten...
02-12-2021, 16:56 door Anoniem
De censuur is begonnen... Choogel bepaalt wel wat goed voor je is en wat niet.
02-12-2021, 17:29 door Anoniem
Zowel Google als Stichting ‘brein’ zijn m.i. beiden irrelevant in het hele verhaal. Ik kijk dan ook met gezond dedain naar genoemde big tech spytools en alles en iedereen die hierin meegaat: Hun kortzichtig handelen slaat geen deuk in een pakje boter.
Goed, er zal een enkele digibeet worden weerhouden van file sharing.
02-12-2021, 18:07 door nicolaasjan
Nou, dan maar DuckDuckGo of Bing, of welke ander zoekmachine dan ook (Startpage werkt niet; want resultaten van Google).
https://www.bing.com/search?q=%22rolling+stones%22+site%3Athepiratebay.org+
(7090 resultaten)
02-12-2021, 18:20 door Anoniem
Zit al jaren op duckduckgo te zoeken.

Gebruik alleen google as duckduckgo het niet vind.
02-12-2021, 19:00 door Anoniem
Door Anoniem: De censuur is begonnen... Choogel bepaalt wel wat goed voor je is en wat niet.
De domeinen werken in nederland niet meer, dus er valt iets voor te zeggen.
Maar ik wil altijd de mogelijkheid houden om dit soort gefilterde domeinen toch te kunnen vinden. Zodra je het niet meer kan vinden dan bestaat het al bijna echt niet meer.
02-12-2021, 19:41 door nicolaasjan
Door Anoniem; 19:00:
De domeinen werken in nederland niet meer, dus er valt iets voor te zeggen.
Maar ik wil altijd de mogelijkheid houden om dit soort gefilterde domeinen toch te kunnen vinden. Zodra je het niet meer kan vinden dan bestaat het al bijna echt niet meer.
Net even geprobeerd met een link uit die Bing search query van hierboven, maar ik kwam er gewoon op...
02-12-2021, 22:36 door Anoniem
Door nicolaasjan:
Door Anoniem; 19:00:
De domeinen werken in nederland niet meer, dus er valt iets voor te zeggen.
Maar ik wil altijd de mogelijkheid houden om dit soort gefilterde domeinen toch te kunnen vinden. Zodra je het niet meer kan vinden dan bestaat het al bijna echt niet meer.
Net even geprobeerd met een link uit die Bing search query van hierboven, maar ik kwam er gewoon op...
Bij kpn een timeout, bij ziggo een foutpagina met een self-signed cert. Dat is ~90% van NL?
Voor de gemiddelde gebruiker niet echt een fijne ervaring, daarom valt er iets voor te zeggen dat google dit doet.
Ik ben het er echter absoluut niet mee eens dat dit gebeurt.
02-12-2021, 23:25 door Anoniem
Door Anoniem: Hoe komt Brein toch op die fixatie op The Pirate Bay?
Tom Kruik is een keer met z'n jacht in The Pirate Bay tegen een grote boot gebotst en kan dat nogsteeds niet verkroppen. Hij had nog wel heel hard gescholden, maar die boot ging niet voor em aan de kant.
02-12-2021, 23:25 door Anoniem
Door nicolaasjan:
Door Anoniem; 19:00:
De domeinen werken in nederland niet meer, dus er valt iets voor te zeggen.
Maar ik wil altijd de mogelijkheid houden om dit soort gefilterde domeinen toch te kunnen vinden. Zodra je het niet meer kan vinden dan bestaat het al bijna echt niet meer.
Net even geprobeerd met een link uit die Bing search query van hierboven, maar ik kwam er gewoon op...

Hier kwam ik ook zonder problemen of trucjes op..

-HaSo
03-12-2021, 06:45 door Anoniem
Door Anoniem: Hoe komt Brein toch op die fixatie op The Pirate Bay?
Alsof dat de enige of zelfs maar de belangrijkste site is die inbreekt op hun rechten...

Ssssst.

Laat Brein haar energie, geld en mankracht toch lekker verspillen aan nutteloze dingen.
Dan verstiert ze niets anders.
:-)


Ik denk dat Brein nog steeds een precedent probeert te scheppen.
Het kost alleen wat lang. (gzd)
03-12-2021, 07:23 door nicolaasjan
Door Anoniem; 22:36 :
Door nicolaasjan:
Net even geprobeerd met een link uit die Bing search query van hierboven, maar ik kwam er gewoon op...
Bij kpn een timeout, bij ziggo een foutpagina met een self-signed cert. Dat is ~90% van NL?
Voor de gemiddelde gebruiker niet echt een fijne ervaring, daarom valt er iets voor te zeggen dat google dit doet.
Ik ben het er echter absoluut niet mee eens dat dit gebeurt.
Ik heb ook Ziggo.
Maar mijn primary DNS is Quad9.
Ik dacht dat in dat geval Ziggo toch het IP adres van TPB voorbij ziet komen?
03-12-2021, 07:47 door Anoniem
De tegenhangers van blocklists omzeilen.
03-12-2021, 08:29 door Bitje-scheef
03-12-2021, 08:50 door Anoniem
Door nicolaasjan:
Door Anoniem; 22:36 :
Door nicolaasjan:
Net even geprobeerd met een link uit die Bing search query van hierboven, maar ik kwam er gewoon op...
Bij kpn een timeout, bij ziggo een foutpagina met een self-signed cert. Dat is ~90% van NL?
Voor de gemiddelde gebruiker niet echt een fijne ervaring, daarom valt er iets voor te zeggen dat google dit doet.
Ik ben het er echter absoluut niet mee eens dat dit gebeurt.
Ik heb ook Ziggo.
Maar mijn primary DNS is Quad9.
Ik dacht dat in dat geval Ziggo toch het IP adres van TPB voorbij ziet komen?
Aangezien TPB op gedeelde servers kan zitten, is het blokkeren van een IP-adres niet altijd mogelijk. Stel ik ben een MKB-er en heb mijn site op hetzelfde IP-adres zitten. Wordt op IP geblokkeerd en ik kom daar achter, zal ik de betreffende provider toch echt voor de rechter slepen. Zelfs als het op IP blokkeren rechtmatig wordt bevonden, wil ik van hun de kosten voor het verplaatsen van mijn site vergoed hebben. Tenzij ze mij ruim van te voren hierover gewaarschuwd hadden. En dat zouden ze moeten kunnen aan de hand van hun DNS server.
03-12-2021, 08:56 door Anoniem
Door Anoniem: Hoe komt Brein toch op die fixatie op The Pirate Bay?
Alsof dat de enige of zelfs maar de belangrijkste site is die inbreekt op hun rechten...

Zo lijkt het alsof ze heel veel werk verrichten, en overwinningen behalen, terwijl ze effectief niets doen. Een opportunistische belangentoko die de zakken leegrooft van een opportunistische industrie.
03-12-2021, 09:24 door Anoniem
Door Anoniem: Hoe komt Brein toch op die fixatie op The Pirate Bay?
Alsof dat de enige of zelfs maar de belangrijkste site is die inbreekt op hun rechten...
Door Anoniem: Hoe komt Brein toch op die fixatie op The Pirate Bay?
Alsof dat de enige of zelfs maar de belangrijkste site is die inbreekt op hun rechten...

Daartegen winnen ze wel eens een zaak, als je Brein bent moet je de paar situaties waarin je als winnaar uit de bus komt natuurlijk helemaal uitmelken.
03-12-2021, 11:23 door Anoniem
Re. 'fixatie van BREIN op TPB': BREIN is zélf een scam om een aantal medewerkers en een bobo in Hoofddorp aan het werk te houden waarbij ze jubelende rapportjes aan de rechthebbenden sturen van kijk ons eens, het is symboolpolitiek om de 'gewone' gebruiker af te schrikken, het is een heel paradoxaal ecosysteem, de meeste downloaders zijn filmgekken met een kast vol aan eerlijk gekocht materiaal, er zit in de grote blockbusters (James Bond films als absolute koploper) zoveel sluikreclame dat er sowieso geld aan je verdiend wordt uit welke bron je het ook haalt. Stel jezelf de vraag als producer, regisseur, acteur, etc.: wil je een film die bovenaan in de torrent lijstjes staat of niet? (<- retorisch...). De blokkade van TPB door onze landelijke ISP's is een smet op ons zgn. liberale gedachtegoed al klik je jezelf er in 3 muisklikken omheen, het is een fijne herinnering aan het feit dat 'vrijheid' een rekbaar begrip is in een land dat dit begrip zo graag wil uitdragen, een schande.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.