image

Atlassian verwacht dat herstel clouddiensten nog twee weken kan duren

dinsdag 12 april 2022, 15:57 door Redactie, 6 reacties

Softwarebedrijf Atlassian verdacht dat het herstel van clouddiensten die al een week voor honderden klanten offline zijn nog twee weken kan duren. Een week geleden meldde Atlassian dat er problemen waren met clouddiensten Jira Work Management, Jira Service Management, Confluence, Jira Software, Atlassian Access, Jira Product Discovery en Opsgenie.

Deze producten worden door bedrijven gebruikt voor projectmanagement, alerting en incident response, eigen wiki's, authenticatie, productmanagement en bugtracking. Een week later zijn de problemen voor klanten nog altijd niet opgelost. Vandaag meldt het bedrijf dat functionaliteit voor veertig procent van de vierhonderd getroffen klanten is hersteld. Zowel tegenover klanten als media laat Atlassian weten dat het volledig herstel van de clouddiensten nog twee weken kan duren.

De problemen zouden zijn veroorzaakt tijdens geplande onderhoudswerkzaamheden. Een script dat legacy data van niet nader genoemde cloudproducten moest verwijderen zorgde ervoor dat in plaats van de data alle sites en producten voor die sites werden verwijderd, waaronder verbonden producten, gebruikers en third-party applicaties, zo laat het bedrijf tegenover The Register weten.

Image

Reacties (6)
12-04-2022, 16:30 door Anoniem
Gelukkig sinds dec 2021 gestopt met opsgenie...
Werkte soort van handig naar ook blij dat ik niet met deze shit zit...
Hoef ik iig nagios en cacti niet uit de mottenballen te halen.
12-04-2022, 19:32 door Anoniem
Ok dat kan gebeuren, een script wat fout loopt.
Maar dan zet je toch even de snapshot terug die je net voor dat je het script startte gemaakt had?
Dat hoeft geen weken te duren lijkt me...
12-04-2022, 20:09 door Anoniem
Door Anoniem: Ok dat kan gebeuren, een script wat fout loopt.
Maar dan zet je toch even de snapshot terug die je net voor dat je het script startte gemaakt had?
Dat hoeft geen weken te duren lijkt me...

Als er van alles een super recente snapshot is zou het terugzetten inderdaad snel moeten gaan.

Maar geef eens een idee van de omgeving en schaal waar jij in werkt ?
Maak je altijd snapshots van alles waar je NIKS mee gaat doen (dat is dus de hele omgeving) voordat je een actie aftrapt op één onderdeel ?

Want dat lijkt het probleem te zijn - het werd gedaan op teveel of de verkeerde systemen . Het is al heel mooi als je even snapshot (als dat makkelijk beschikbaar is) van de omgeving waar je actie op gericht is - alleen als dan per ongeluk/foutje de boel op een _andere_ omgeving aan de gang gaat heb je ook wel een lastige recovery .
12-04-2022, 23:28 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Ok dat kan gebeuren, een script wat fout loopt.
Maar dan zet je toch even de snapshot terug die je net voor dat je het script startte gemaakt had?
Dat hoeft geen weken te duren lijkt me...

Als er van alles een super recente snapshot is zou het terugzetten inderdaad snel moeten gaan.

Er staat dat het "geplande" werkzaamheden waren voor het "verwijderen van legacy data".
Dan lijkt me het maken van een snapshot toch wel het MINSTE wat je kunt doen. En als je die niet kunt maken dan
een backup.
13-04-2022, 13:32 door Anoniem
Mooi hè, dat werken in de cloud...
14-04-2022, 09:42 door Anoniem
Het mooiste van deze cloud dienst is misschien wel dat Atlassian ook aangekondigd heeft om te stoppen met het ondersteunen van On Premises varianten, waardoor je ook geen alternatief meer hebt behalve overstappen op een ander product.

Gelukkig krijg je op basis van de geweldige Service Level Agreement van Atlassian (https://www.atlassian.com/legal/sla) na een storing van 2 weken wel gewoon een hele maand aan krediet. Daar zullen de klanten echt op zitten te wachten nu.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.