Softwarebedrijf Atlassian verdacht dat het herstel van clouddiensten die al een week voor honderden klanten offline zijn nog twee weken kan duren. Een week geleden meldde Atlassian dat er problemen waren met clouddiensten Jira Work Management, Jira Service Management, Confluence, Jira Software, Atlassian Access, Jira Product Discovery en Opsgenie.
Deze producten worden door bedrijven gebruikt voor projectmanagement, alerting en incident response, eigen wiki's, authenticatie, productmanagement en bugtracking. Een week later zijn de problemen voor klanten nog altijd niet opgelost. Vandaag meldt het bedrijf dat functionaliteit voor veertig procent van de vierhonderd getroffen klanten is hersteld. Zowel tegenover klanten als media laat Atlassian weten dat het volledig herstel van de clouddiensten nog twee weken kan duren.
De problemen zouden zijn veroorzaakt tijdens geplande onderhoudswerkzaamheden. Een script dat legacy data van niet nader genoemde cloudproducten moest verwijderen zorgde ervoor dat in plaats van de data alle sites en producten voor die sites werden verwijderd, waaronder verbonden producten, gebruikers en third-party applicaties, zo laat het bedrijf tegenover The Register weten.
Je bent niet ingelogd en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.