image

Franse overheid wil browsers via blocklist dwingen om websites te blokkeren

vrijdag 30 juni 2023, 13:11 door Redactie, 50 reacties

De Franse overheid wil de mogelijkheid hebben om browsers via een blocklist te dwingen om bepaalde websites voor gebruikers te blokkeren. Firefox-ontwikkelaar Mozilla slaat alarm en stelt dat dit voor zelfs de meest repressieve regimes ter wereld onontgonnen gebied is. Het wetsvoorstel om de "digitale ruimte te beveiligen en reguleren" zou browserleveranciers dwingen om websites te blokkeren die op een door de overheid verstrekte lijst staan.

"De beslissing om websites direct binnen de browser te blokkeren zou desastreus voor het open internet zijn en disproportioneel voor het doel van het voorstel, namelijk het bestrijden van fraude", zegt Mozillas Udbhav Tiwari. "Het schept ook een zorgwekkend precedent en creëert technische mogelijkheden die andere regimes voor veel meer malafide doeleinden zullen inzetten."

Browsers waarschuwen gebruikers voor malafide websites en phishingsites, maar geven nog wel de mogelijkheid om de site in kwestie te bezoeken. Het Franse voorstel biedt die mogelijkheid niet en richt zich voornamelijk op het blokkeren. Ook zijn er geen verwijzingen of maatregelen opgenomen die misbruik van de implementatie moeten voorkomen. Volgens Tiwari is het zelfs voor de meest repressieve regimes ter wereld onontgonnen gebied om websites binnen de browser of het besturingssysteem te blokkeren, aangezien dergelijke regimes op dit moment de voorkeur geven aan een blokkade hoger in netwerk, bijvoorbeeld op niveau van de internetprovider.

"Het dwingen van browsers om de mogelijkheid te bieden waarmee websites op browserniveau te blokkeren zijn is een hellend vlak", waarschuwt Tiwari. "Het mag dan op dit moment in Frankrijk worden gebruikt voor alleen malware en phishing, het schept voor altijd een precedent en de technische mogelijkheid voor welke overheid dan ook om andere zaken te beperken of criminaliseren." Het voorstel zal daarnaast ook gevolgen hebben voor de vrijheid van meningsuiting, gaat Tiwari verder. Hij vreest dat als het Franse wetsvoorstel wordt aangenomen dit het veel lastiger voor browserontwikkelaars maakt om soortgelijke verzoeken van andere overheden te weigeren.

Reacties (50)
30-06-2023, 13:25 door Anoniem
Helemaal maf geworden die overheden hier op 't continent.
De hoogste tijd dat we de overheid drastisch terug gaan dringen en hele duidelijke perken gaan stellen wat wel en niet binnen de scope van een overheid ligt.
En nee gaat niet gebeuren maar ik droom graag soms.
30-06-2023, 13:27 door johanw
De EU zal dit ongetwijfeld meteen inzetten om websites van ideologische tegenstanders als rt.com, en om vijanden van het grootkapiaal als piratebay te blokkeren. Nu zijn die met omwegen als een VPN of de Tor browser nog gewoon bereikbaar vanuit de EU en dat is de totalitaire regeringen hier natuurlijk een doorn in het oog.
30-06-2023, 13:31 door Anoniem
Wij bepalen dus wel even welke content u kan bezoeken en welke niet.
Zo kunnen we alle voor ons onwelgevallige kritiek en wat wij bestempeld hebben tot desinfo van u weghouden.

Dit gaat nog verder dan de Gleichschaltung van de Media destijds in Nazi-Duitsland.

Hoe komen we uit dit traject van wij weten beter wat u wel en niet kunt, dus zult, bezoeken?

Voorlopig slaapt de massa nog voor dergelijke tendensen, de afgelopen 'plandemie'-periode was voor
anti-democratische krachten een heerlijke tijd om te oefenen en vol op het orgel te kunnen gaan.

En er volgt nu vanzelfsprekend nog meer. Akkefietjes als recentelijk in Nanterre helpen slechts deze agenda.
De EU ontwikkelt zich bepaald in een heel verkeerde richting.
30-06-2023, 13:33 door Anoniem
Door johanw: De EU zal dit ongetwijfeld meteen inzetten om websites van ideologische tegenstanders als rt.com, en om vijanden van het grootkapiaal als piratebay te blokkeren. Nu zijn die met omwegen als een VPN of de Tor browser nog gewoon bereikbaar vanuit de EU en dat is de totalitaire regeringen hier natuurlijk een doorn in het oog.
En dat zal de volgende crack-down worden.
Wat die clowns daar niet begrijpen is dat veel browsers gewoon opensource zijn en daarmee een verplichte blokkade niet in te bouwen is.
Wil je ook dat gaan ondermijnen dan moet je wel met een heel omvangrijk plan komen zoals bijv. alleen nog door de staat goed gekeurde software mogen installeren.
Ik zie het ze gewoon doen, daar niet van.
30-06-2023, 13:37 door Anoniem
Vreemde zet, want via een Open Source browser is dit natuurlijk niet te doen. DNS en HTTPS stoppen niet zomaar met werken.
30-06-2023, 13:47 door waterlelie
Uiteraard wordt ook hier weer de drogreden voor en van het beschermen van kinderen opgevoerd.
Hoewel Frankrijk, D66 ten voeten uit..
30-06-2023, 13:50 door Anoniem
Een soeverein land heeft infrastructuur. Daar liggen draadjes naar buiten. En er staan routers.

Wil je als land wat blokkeren, dan moet je daar zijn. Of anders die draadjes doorsnijden.

Wil je als staat wat op mijn browser thuis blokkeren, dan heb je een briefje van een rechter nodig.
30-06-2023, 14:32 door Anoniem
Door Anoniem: Een soeverein land heeft infrastructuur. Daar liggen draadjes naar buiten. En er staan routers.

Wil je als land wat blokkeren, dan moet je daar zijn. Of anders die draadjes doorsnijden.

Wil je als staat wat op mijn browser thuis blokkeren, dan heb je een briefje van een rechter nodig.

En zelfs dan zit de politie of de rechter niet 24/7 met je mee te kijken of je die geblokkeerde browser niet omzeilt.

Nutteloos en onheilzaam plan.
Als mensen websites wilen bezoeken, dan zal ze dat lukken ook.
Blokkades werken niet. Dat heeft TPB ondertussen wel bewezen.

In het ergste geval compileer je zelf een open source browser. (of laat dat een buurjongetje doen)

Het lijkt wel of overheden tegen elkaar aan het opbieden zijn, wie het domste plan kan bedenken.
Met de EC aan kop. En Frankrijk op een hoofd-lengte erachter.
30-06-2023, 14:59 door Anoniem
Als we al die bestuurders mogen geloven leven we niet meer in een vrije maatschappij, maar we leven in een dictatuur:

Kijk maar wat ze al willen besluiten

1) End-to-end encryptie opheffen (zogenaamd in de strijd tegen KP en Terrorisme)
2) blocklist in browsers (straks worden alle door de overheid aangemerkte sites van hun politieke tegenstanders geblokkeerd)

Latere plannetjes: je moet verplicht een overheids certificaat installeren zodat de overheid met alles in https kan meekijken wat je wel of niet doet....(zeg niet dat ik dit verzin, want dat is in sommige landen al gebeurd!)
30-06-2023, 15:41 door Anoniem
Door Anoniem: Een soeverein land heeft infrastructuur. Daar liggen draadjes naar buiten. En er staan routers.

Wil je als land wat blokkeren, dan moet je daar zijn. Of anders die draadjes doorsnijden.

Wil je als staat wat op mijn browser thuis blokkeren, dan heb je een briefje van een rechter nodig.
Mag ik dan vragen op welk artikel van welke wet jij dit baseert?
Want dat zouden meerdere mensen helpen als jij hen kunt adviseren hoe dit werkt en welke rechten zij dan hebben.
30-06-2023, 15:48 door Anoniem
Door Anoniem: Vreemde zet, want via een Open Source browser is dit natuurlijk niet te doen. DNS en HTTPS stoppen niet zomaar met werken.

Nou, Ziggo maakt het je anders zo moeilijk mogelijk met het niet meer toestaan van het wijzigen van de DNS servers in de routers. En in de UK is dit niet anders; daar verkopen ze zelfs alle klant-DNS data door aan derden en delen het met veiligheidsdiensten - ja, dat gebeurt nog steeds ... Natuurlijk kan iedereen eromheen, maar je moet er steeds meer moeite voor doen en het wordt ook in de verdomhoek geplaatst alsof dit - het recht op vrije DNS keuze - iets raars is: "moet u maar een eigen router plaatsen" is natuurlijk 180 graden omgekeerde wereld.

De wereld zou een stuk veiliger zijn als overheden MINDER in data zouden graaien i.p.v. MEER.
30-06-2023, 16:10 door Anoniem
Door Anoniem: Helemaal maf geworden die overheden hier op 't continent.
De hoogste tijd dat we de overheid drastisch terug gaan dringen en hele duidelijke perken gaan stellen wat wel en niet binnen de scope van een overheid ligt.
En nee gaat niet gebeuren maar ik droom graag soms.
Door Anoniem: Helemaal maf geworden die overheden hier op 't continent.
De hoogste tijd dat we de overheid drastisch terug gaan dringen en hele duidelijke perken gaan stellen wat wel en niet binnen de scope van een overheid ligt.
En nee gaat niet gebeuren maar ik droom graag soms.

Daar was Trump ook mee bezig en de Republikeinse partij al jaren:
Geen goed idee lijkt me,want dat gaat het recht van de sterkste ( economisch,de maffia de grootste schreeuwers) gelden.
En dan verval je in chaos,want welke wet moet dan gelden?
30-06-2023, 16:19 door spatieman
makroontje had a CCP trekjes, maar dit is next level.
30-06-2023, 16:22 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Vreemde zet, want via een Open Source browser is dit natuurlijk niet te doen. DNS en HTTPS stoppen niet zomaar met werken.

Nou, Ziggo maakt het je anders zo moeilijk mogelijk met het niet meer toestaan van het wijzigen van de DNS servers in de routers. En in de UK is dit niet anders; daar verkopen ze zelfs alle klant-DNS data door aan derden en delen het met veiligheidsdiensten - ja, dat gebeurt nog steeds ... Natuurlijk kan iedereen eromheen, maar je moet er steeds meer moeite voor doen en het wordt ook in de verdomhoek geplaatst alsof dit - het recht op vrije DNS keuze - iets raars is: "moet u maar een eigen router plaatsen" is natuurlijk 180 graden omgekeerde wereld.

De wereld zou een stuk veiliger zijn als overheden MINDER in data zouden graaien i.p.v. MEER.

DNS is geen issue.

Elke OS voor PC/laptop/etc heeft een eigen instelling voor de DNS server. Als je die aanpast ipv op DHCP laat staan, dan kun je willekeurig welke DNS-server gebruiken.
Dus niet verplicht die van je provider. Maar bv de van Google of Comodo.

Mcht je toch j DNS niet kunnen of willen veranderen, dan zou je nog een VPN kunnen gebruiken. Ook die heeft een andere DNS dan die van je provider. Extraatje: je kunt dan van buiten Frankijk of de EU gaan browser.
30-06-2023, 16:24 door Reinder
Spreekt iemand voldoende Frans om uit die tekst op legifrance te achterhalen op welke wijze ze denken dat in de praktijk te gaan doen? Gaan ze proberen Google, Microsoft, Apple, Mozilla en de andere kleinere browsers zover te krijgen dat die bezoekers met een Frans IP-adres een andere installer gaan aanbieden als ze het willen downloaden, bijvoorbeeld een met een niet te disablen plugin die die block implementeert? Gaan ze dan in die wet het mensen verbieden browsers te downloaden of gebruiken die die plugin niet hebben? Ik kan wel een aantal mogelijke manieren bedenken, maar geen een die realistisch is en het gewenste resultaatr heeft.
30-06-2023, 16:30 door Anoniem
Zo halen zij bijvoorbeeld ook mensen van elders binnen als hun nieuwe electoraat,
Jongelieden, die al gewend zijn aan dit soort praktijken in het thuisland.

Daar geeft de leiding goud geld voor hun later onderhoud, dat dan ook direct in de zakken van de,
deze exodus ondersteunende, politiekers hier verdwijnt.
Een zeer beneficiair bedrijf, maar niet voor de burger en nieuwkomer.

Zo is het corrupte criminele cirkeltje rond en loopt dit op rolletjes.
En dat moet natuurlijk via kennis en inzicht van derden niet doorbroken worden.
Veel van de info valt te vinden op Internet, als je weet waar je moet zijn.

We zien nu overal hoe de hazen lopen en eens zullen ze zichzelf genadeloos gaan vangen.
Voorlopig zijn wij allen nog de spreekwoordelijke konijnen voor de lichtbak (screen) gezeten,
verschrikt en bewegingsloos starend en ondergaan we alles gedwee.

Het vormt allemaal onderdeel van een extern reeds lang uitgedacht plan en agenda.

Vandaar monitoren, surveillance, sleepnetten, censureren, info weghouden.
Iedereen buiten de "in-crowd" wordt 'gepiepeld'.
Dit is een digi-dictatuur van de bovenste plank.

#'laat-hen-cake-eten'
30-06-2023, 16:39 door Anoniem
Hoe willen ze de fijne Franse zoekdienst Qwant in het gareel persen?
30-06-2023, 17:51 door Anoniem
't wordt daar weer tijd voor een revolutie
30-06-2023, 18:33 door Anoniem
Honnecker was zo'n kwaaie nog niet en de Stasi waren verkennertjes in vergelijk wat er nu gaande is.
We zetten alleen geen mensen meer in maar techniek.
30-06-2023, 18:47 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Helemaal maf geworden die overheden hier op 't continent.
De hoogste tijd dat we de overheid drastisch terug gaan dringen en hele duidelijke perken gaan stellen wat wel en niet binnen de scope van een overheid ligt.
En nee gaat niet gebeuren maar ik droom graag soms.

Daar was Trump ook mee bezig en de Republikeinse partij al jaren:
Geen goed idee lijkt me,want dat gaat het recht van de sterkste ( economisch,de maffia de grootste schreeuwers) gelden.
En dan verval je in chaos,want welke wet moet dan gelden?[/quote]
Economische maffia? Zoals de overheid bedoel je?

Er valt over te twisten maar ik heb het hier niet over een anarcho-kapitalistische samenleving maar over een overheid wiens inmenging en afpersing een heel stuk kleiner is dan wat we nu zien.
Het grootste gevaar zoals de afgelopen honderd-nogwat jaren leert is dat de staat juist de gevaarlijkste speler is, teveel lijken om te tellen allemaal door of in naam van de staat.
Een bedrijf dat mij wat probeert te verkopen en mij niets verplicht is daarmee vergeleken een speldenprik.
Tevens (vaak de angst van links) kunnen monopolies zonder staat inmenging helemaal niet bestaan.

Onze grote valkuil is dat we geen grenzen hebben aan hoe groot de overheid mag worden, wat ze mag beslissen en hoeveel belasting ze mag afromen.
Resultaat is een eindeloze hoeveelheid regulatie, belasting, spionage en andere inperking van de vrijheid.
Helaas is dat zelfs in Amerika mis gegaan ondanks de constitutie.

Moe word ik van de mensen die tegen beter weten in, na niets dan bevestiging denken dat als hun partijtje het maar voor het zeggen zou hebben dat alles wel goedkomt.
De staat doet wat ze altijd doet, het zit in haar aard en het beest moet getemd worden voordat ze alles verslind.
En precies daaruit vloeit dit soort berichtgeving, net zoals 100den andere berichten hier.
30-06-2023, 19:28 door Anoniem
Waarom verplichten ze makers van huis tuin en keuken routers niet om de mogelijkheid in te bouwen om zelf bloklijsten in te stellen.
Ik gebruik pfsense als router/firewall met de pfBlocker package waarmee ik allerlei bloklijsten kan instellen of zelf toevoegen.
Werkt als een speer.
Netwerk breed alles beveiligd niet enkel de browser plus je hebt als gebruiker zelf e.e.a. in handen als je bepaalde bloklijsten wel of niet wil moet je die vrijheid kunnen hebben.
30-06-2023, 19:34 door Anoniem
Ik weet niet, hoor, maar is er ook nog de optisch van forks van bijvoorbeeld Mozilla. Wedden dat die dan al snel een groot aandeel hebben in de browsermarkt? Les Français sont stupide. Ils ne comprend pas quel que chose d'Internet. Ofwel: de Fransen zijn dom. Ze snappen niets van internet.

Idem met Nederland, Duitsland etc.
30-06-2023, 22:10 door Anoniem
Misschien toch maar eens een StarLink overwegen. Alhoewel het de vraag is in hoeverre die meewerken aan blokkades op bevel van een overheid (of iets dat als een overheid kan bevelen, maar niet democratisch is gekozen; de WHO bijvoorbeeld).
01-07-2023, 00:22 door Anoniem
Door Anoniem: Ik weet niet, hoor, maar is er ook nog de optisch van forks van bijvoorbeeld Mozilla. Wedden dat die dan al snel een groot aandeel hebben in de browsermarkt? Les Français sont stupide. Ils ne comprend pas quel que chose d'Internet. Ofwel: de Fransen zijn dom. Ze snappen niets van internet.

Idem met Nederland, Duitsland etc.
Het idee is om die grote groep niet technisch onderlegde en niet geintereseerde de blokkades te geven. Ze gaan nooit gebruikers zoals jij en ik tegenhouden die dagelijks met IT bezig zijn. Zo dom zijn ze nou ook weer niet dat ze denken dat te kunnen. Maar als je 70% als niet meer met een maatregel kan bereiken dan is dat al afdoende. Je hoeft vervolgens maar enkel het narative te pushen dat de mensen die het omzeilen gevaarlijk zijn voor hun veiligheid en het dom is hun te volgen.

Dat hebben ze er ook bij een groot deel van de mensen ingestampt destijds met torrents.Torrents waren gevaarlijk en men kon je traceren als je toch illegale data binnenhaalde. Tot deze dag geloven er nog steeds mensen dat je getraceerd kan worden door enkel je IP niet wetende dat consumenten IP adressen gedeeld worden door honderden mensen tegelijk. Ook waarom die VPN's goede business draaien op ontwetenheid van mensen en angst en uiteraard netflix aanbod ;)


Het komt op iets heel simpels uit keep the masses ignorant and stupid.

Om Bonhoeffer's theorem er maar even bij te pakken:
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than malice. One may protest against evil; it can be exposed and, if need be, prevented by use of force. Evil always carries within itself the germ of its own subversion in that it leaves behind in human beings at least a sense of unease.

Against stupidity we are defenseless.

Maar ik voorspel dat het hele digitale zooitje in 2038 finaal instort. Want als ik een ding heb geleerd van het werken met overheid infra is dat ze ruim 20 jaar achterlopen qua techniek vervolgens 20 jaar over vernieuwing doen en ik ze dom genoeg acht al die systemen aan legacy hardware te koppelen. Nog mooier als ze het koppelen aan A.I dan kunnen we helemaal lachen. And I am all for it to see it all crash and burn. Let the Epochalypse commence.
01-07-2023, 09:10 door Anoniem
Een tool als bv PIe-hole gebruiken en de url van de blocklist blokkeren.

Zou de browser dan een gil geven naar de Franse veiligheidsdiensten dat een gebruiker illegaal bezig is (wat je ook weer kan blokkeren), of stoppen met werken, of volledige functionaliteit terug geven aan de gebruiker?

Als techneut ben ik wel weer nieuwsgierig hoe exact de functionaliteit in de wet gespecificeerd gaat worden.
Als die te vaag/generiek is, kan een browser-ontwikkelaar daar veel opties voor de gebruiker in achter laten.

Bv Mozilla die in haar about:config een on/off setting voor deze blocklist of een verwijzing naar de blocklist url heeft.
01-07-2023, 10:03 door Anoniem
ik denk dat de franse overheid zich beter druk kan maken dat het hele land in de fik gestoken wordt
01-07-2023, 10:35 door Anoniem
Door Anoniem: Wij bepalen dus wel even welke content u kan bezoeken en welke niet.
Zo kunnen we alle voor ons onwelgevallige kritiek en wat wij bestempeld hebben tot desinfo van u weghouden.

Dat is toch allang zo met de mainstream pers, word toch eens wakker.
02-07-2023, 00:42 door Anoniem
Nou dat van die mainstream pers samen met de gecontroleerde oppositie in het bewaken van de gepropageerde agenda's,
dat mag wel als helder en duidelijk beschouwd worden.
Alhoewel de buiskluisteraars en ongeïnteresseerden het niet zal uitmaken.

Omdat er toch wel eens iets aan kritische informatie doorsijpelt, wil men dat zoveel mogelijk tegengaan.
Men is heus wel beducht voor het wat breder etaleren van ongemakkelijke waarheden over het Ordo ab Chao program.

Helaas, degenen, die wide awake zijn, blijven dat wel. En er komen er steeds meer bij.

#"laat-hen-cake-eten"
02-07-2023, 13:44 door Anoniem
Door Anoniem: #"laat-hen-cake-eten"

Die uitspraak is apocrief.

Er zijn geen bronnen die deze uitspraak bewezen aan Marie-Antoinette kunnen toe dichten.
Anders gezegd: het verhaaltje is verzonnen.

Voor meer achtergrond informatie:

https://en.wikipedia.org/wiki/Let_them_eat_cake
02-07-2023, 15:20 door Anoniem
Nog meer reden om een opensource browser te gebruiken. Baas over eigen browser.
Ook al leggen ze het in wetgeving vast ga ik ervanuit dat iedereen dit toch massaal zal omzeilen.
Ze kunnen nooit elk browser project 100% controleren en besturen.
Je kunt een overheid die jou toegang tot informatie wil beinvloeden gewoon weg niet vertrouwen blijkt maar weer.
D66 figuren willen hier ook maar al te graag veel van hun wan gedrag onder de pet houden.
Daarbij ben ik dan wel benieuwd naar de desbetreffende clientside blocklist. Welke websites deze overheids figuren dan zo graag gecensureerd willen hebben. Die informatie is namelijk ook wat waard. weten gelijk waar het over gaat.
Zo heeft Frankrijk hun ISPs al verplicht om bijv video platform Rumble te blokkeren.
02-07-2023, 16:59 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Wij bepalen dus wel even welke content u kan bezoeken en welke niet.
Zo kunnen we alle voor ons onwelgevallige kritiek en wat wij bestempeld hebben tot desinfo van u weghouden.

Dat is toch allang zo met de mainstream pers, word toch eens wakker.
Dat klopt, maar daarom is er voor burgers het oneindig grote world wide web met bomvol informatie (over feiten) die door de MSM zorgvuldig en effectief buiten beeld gehouden wordt.
En daarom mag het NOOIT gebeuren dat browsers verplicht worden om door obscure instanties, zoals nationale staten en de Europese Unie, opgestelde blocklists te gebruiken.

Een staat die niet tegen vrije informatie-verstrekking en -uitwisseling kan is het niet waard om ook maar één seconde in leven gehouden te worden.
Het is potdomme al erg genoeg dat de EU de Europese bevolking afsluit van het bezoeken van Russische websites, waardoor we altijd alleen maar één kant van het verhaal in Oekraïne te horen/ zien krijgen.
02-07-2023, 18:15 door Anoniem
De zeer gewaardeerde anoniem van 13:44 heden,

Bedankt voor de historische rechtzetting.
Om met Napoleon te spreken, de geschiedenis is een verzameling van feiten en aannames,
waarover alle partijen het uiteindelijk eens zijn geworden.

De historie wordt ook van tijd tot tijd nog wel in zekere zin herschreven door de machthebbers,
Werd Bonifatius nu vermoord te Dokkum of eerder te Diksmuide?
We gaan ook niet graag gerenommeerde reputaties van historici in gevaar brengen.

Mijn wens is, dat ik nog lang op Internet mag vertoeven om de juiste feiten op het spoor te kunnen komen
en men mij niet bepaalde informatie voorspiegelen wil, omdat het iemand beter uitkomt.

Feit is overigens wel dat men graag terug zou willen naar het Ancien Regime van voor de Franse Revolutie,
althans die groep, die de NWO voorstaat. Staat dat tijdperk in uitwerking niet gelijk aan hun Great Reset ideeën?

#"laat-hen-cake-eten"
02-07-2023, 18:31 door Anoniem
Gelukkig kan HTTP(S) ook prima zonder browser.
02-07-2023, 21:25 door Anoniem
Door Anoniem: De zeer gewaardeerde anoniem van 13:44 heden,

Bedankt voor de historische rechtzetting.
Om met Napoleon te spreken, de geschiedenis is een verzameling van feiten en aannames,
waarover alle partijen het uiteindelijk eens zijn geworden.

De historie wordt ook van tijd tot tijd nog wel in zekere zin herschreven door de machthebbers,
Werd Bonifatius nu vermoord te Dokkum of eerder te Diksmuide?
We gaan ook niet graag gerenommeerde reputaties van historici in gevaar brengen.

Mijn wens is, dat ik nog lang op Internet mag vertoeven om de juiste feiten op het spoor te kunnen komen
en men mij niet bepaalde informatie voorspiegelen wil, omdat het iemand beter uitkomt.

Feit is overigens wel dat men graag terug zou willen naar het Ancien Regime van voor de Franse Revolutie,
althans die groep, die de NWO voorstaat. Staat dat tijdperk in uitwerking niet gelijk aan hun Great Reset ideeën?

#"laat-hen-cake-eten"

Beste…

De laatste 250 jaar hebben 3 grote revoluties/volksopstanden gezien (de voorgangers van jouw Great Reset)

De eerste was de Franse Revolutie die eindigde met het opeten (onthoofden) van haar eigen leiders. Om vervolgens de macht te verliezen aan Napoleon die keizer werd. Om na Waterloo weer terug in handen van de PTB te komen.
Het Nederlandse koninkrijk is ontstaan uit een een-tweetje na Waterloo.

De tweede was de Russische Revolutie, waarbij Lenin, Trotsky en uiteindelijk Stalin daar al snel een dictatuur van maakten.

De derde is Mao’s China. Ook daar werd al snel een dictatuur gevestigd. Waarbij het oude ambtenaren apparaat van het Middenrijk onder een andere naam rustig doorwerkte.

Ga er maar van uit dat je Great Reset net zo zal verlopen. Veel ophef, en doden, om daarna als een dictatuur of op de oude wijze verder te gaan. Weer met een kleine elite aan de macht. Misschien zelfs we dezelfde als nu.
02-07-2023, 22:27 door Anoniem
Ja dat kan door filezilla te gebruiken, geen browser nodig perse.
Op windows kan Powershell worden gebruikt om bestanden te downloaden.
Ook via P2P en via curl kan dit.

Of toch een browser, de lichtste is lynx
De minst ideale manier is telnet.
03-07-2023, 10:56 door Anoniem
Ik ben wel benieuwd: wat denken ze op zo'n blacklist te zetten?
Als voorbeeld: Facebook komt vrijwel zeker niet op zo'n lijst, en je kunt een boel van Facebook vinden maar ze proberen in ieder geval het allersmerigste tegen te houden, zo smerig dat hun moderators er psychische problemen aan overhouden (zie bv https://www.theguardian.com/technology/2019/sep/17/revealed-catastrophic-effects-working-facebook-moderator maar er zijn veel meer artikelen).
Maar nog steeds komt er via FB nog steeds een gigantische hoeveel zorgelijke content binnen; hoe gaan we dat dan blokkeren? En als het FB niet is? Snapchat, Twitter,, verzin het maar: allemaal hetzelfde probleem en geen van deze voorbeelden werkt met E2E encryptie. Ik ben wel "benieuwd" maar het voelt toch wel ernstig als een repressiemiddel in plaats van bescherming.
03-07-2023, 15:08 door Anoniem
Ga er maar van uit dat je Great Reset net zo zal verlopen. Veel ophef, en doden, om daarna als een dictatuur of op de oude wijze verder te gaan. Weer met een kleine elite aan de macht. Misschien zelfs we dezelfde als nu.
Je neemt het verkeerde vergelijkingsmateriaal. Dit betreft een technologische revolutie, geen politieke.
Politiek blijft alles bij het oude, daar is voor gezorgd.
Er valt ook geen enkele dode.
Dit is meer een geaccelereerde extrapolatie van technologie onder leiding van de betreffende elites met de actieve ondersteuning van de staten, die de burgers aan hen uitleveren.

#niet-marie-antoinette
03-07-2023, 17:35 door hanspaint
Censuur!!!!!!!
03-07-2023, 18:31 door Anoniem
@ #niet-marie-antoinette

Ook een goede analyse. Maar wat zal het uitmaken voor het netto-resultaat? In technologische zin heeft dit clubje niet het beste met de mensheid voor. Feitelijk wil men ons zo modificeren dat we ons evenzeer kunnen verzetten tegen hen als een stuk vee tegen de boer of slager.

Wat doen de huidige bio-wapens met de menselijke soort - hoe degradeer je hun bewustzijn het best en neem je ook gelijk de flinke depopulatie agenda mee, bedoeld voor zieken, zwakken, oude van dagen en nuttelozen i.h.a.
Denk aan Goge en Magog, de tijd van de Dajjal, de noachidische wetten voor de goyim? De ten uitvoerlegging van de Technologische Apocalypse.

Een luceferiaans/satanisch toekomstbveeld in de uitvoering van e.e.a.
De dood zal van u wegvluchten, men zal die zoeken en niet kunnen vinden. Kortom een hel op aaarde.

#webproxy
03-07-2023, 23:32 door Anoniem
Door Anoniem: Ik ben wel benieuwd: wat denken ze op zo'n blacklist te zetten?
Als voorbeeld: Facebook komt vrijwel zeker niet op zo'n lijst, en je kunt een boel van Facebook vinden maar ze proberen in ieder geval het allersmerigste tegen te houden, zo smerig dat hun moderators er psychische problemen aan overhouden (zie bv https://www.theguardian.com/technology/2019/sep/17/revealed-catastrophic-effects-working-facebook-moderator maar er zijn veel meer artikelen).
Maar nog steeds komt er via FB nog steeds een gigantische hoeveel zorgelijke content binnen; hoe gaan we dat dan blokkeren? En als het FB niet is? Snapchat, Twitter,, verzin het maar: allemaal hetzelfde probleem en geen van deze voorbeelden werkt met E2E encryptie. Ik ben wel "benieuwd" maar het voelt toch wel ernstig als een repressiemiddel in plaats van bescherming.

Gedachtenexperiment. Het gaat helemaal niet om het allersmerigste tegen te houden, daar moet juist meer van komen. Meer armoede, meer geweld, meer verminking, meer verkrachting, meer zinloze doden, meer drugs, meer uitzichtloosheid, meer woningnood, meer koude, meer hitte, meer voedselbanken, meer, meer, meer. Waarom? Hoe meer crisissen, hoe meer macht, hoe meer wanhoop, hoe meer controle. Daarom moet alles wat wel en niet mag, wat wel en niet bestreden wordt, wat wel en niet subsidie en media aandacht krijgt, vooral emotioneel en onredelijk zijn, meten met twee maten, in staat zijn twee volstrekt tegenovergestelde zienswijzen tegelijkertijd als de absolute waarheid benoemen. Verdeel en heers, oudste spelletje van de wereld. Waar twee honden vechten om een been, vlucht de derde er mee heen.

De ene "demonstratie" is "voornamelijk vreedzaam", de andere demonstratie is ultranationalistisch uiterst rechts, haat zaaiend en democratie ondermijnend. De ene gerenommeerde "wetenschapper" is een dapper persoon met een rechte rug waar iedereen naar dient te luisteren, en de andere gerenommeerde wetenschapper een leugenachtige charlatan die levensgevaarlijke desinformatie verspreid. Boeren en vissers vernietigen de aarde en slurpen subsidies op, Tata Steel, Schiphol en Shell zijn de motor van onze economie die een compensatie verdienen voor hun inspanning. De ene politieke partij kan zich niet eens fatsoenlijk gedragen en doet aan vuilspuiterij, de andere politieke partij heeft de moed om te zeggen waar het op staat. Als geheel Europa nu onder water verdwijnt dan maakt dat minder dan 1% verschil (dat in 1 jaar tijd toch teniet gedaan zou worden door China, India en Afrika), dus moeten daar miljarden naar toe. Duurzaamheid is zo lang mogelijk doen met wat je al hebt, nee, nee, nee, duurzaamheid is in een zo hoog mogelijk tempo alle beschikbare middelen als alle appels in dezelfde mand gooien, op meerdere paarden wedden is werkelijk het allerlaatste wat we moeten doen terwijl we beweren dat dit ons allerlaatste kans is, laat staan reserves achter de hand houden. Arme en hulpeloze mensen moeten we opvangen en tot hun graf verzorgen, behalve als ze Toeslagenouders zijn, of dakloos worden. Ieder kind verdient een toekomst, behalve als ze als op hun 30ste nog steeds thuis worden, zeker met een studieschuld. Herstelbetalingen versus belastingverhogingen. De ene historische cultuur verruilen voor een geheel andere historische cultuur. Wat vroeger normaal was tegenwoordig als ongewenst en beledigend aanduiden. Evenzo basiseducatie met toenemend analfabetisme en daarmee dalende kansen op de arbeidsmarkt tot gevolg. Zelfs traditionele maaltijden worden verafschuwd.

Opmerkelijk ook dat zo'n beetje het gehele westen als een gelijkgeschakelde klok optreedt en handelt. De rest van de wereld (een veel groter deel van de wereld) heeft er een geheel ander antwoord op, maar dat wordt er niet bij verteld. En vreemd genoeg geen naderende hel en verdoemenis daar, eerder opbouw, tenzij het westen er flink wat in de melk te brokkelen heeft, dan komt er wel afbraak. Men zegt dat je meer vliegen vangt met stroop, dan met azijn. Het westen denkt dat er ook een vliegenmepper bij hoort.

Alles wat er gebeurt is om zoveel als mogelijk tegenstellingen in te bouwen, zodat zoveel mogelijk mensen het zoveel mogelijk andere het ergens wel danig over oneens zijn. De covid periode heeft hele families en vriendenkringen uiteen gereten. Mensen maken elkaar uit voor van alles en nog wat om boerenkool met worst. Afhankelijk van je religie mag je wel of niet foob zijn. Met rijke machtige ouders of vrienden kom je zowat met van alles en nog wat weg. Verontwaardiging moet zijn. Je moet en je zal je ergens over opwinden, afschuwelijk vinden, van je af werpen, haten, verbannen, vernietigen. Maar NIMBY bij hen die aan de touwtjes trekken, want desnoods schieten ze je af dan. Ga maar eens rondwandelen bij Davos als die 5000 militairen er ook zijn, kijken wat er dan gebeurt. Insurrection! Supermarkten in volksbuurten leegplunderen en in de brand steken? Voornamelijk vredige demonstratie.

Voor hen die het zich nog kunnen herinneren, vroeger, als je het met iemand flink oneens was, dan zei je: ik zie dat anders, en je legde uit waarom je dat vond, waarop het omgekeerde gebeurde, en daarna gaf je elkaar een vriendelijke klap op de schouder en nam nog een biertje. Tegenwoordig stigmatiseer en demoniseer je die persoon, en probeer je hem, en zijn gezin, brodeloos te maken, liefst achter zijn rug om, met hulp van je vriendjes die de basisprincipes van hoor en wederhoor weigeren toe te passen, maar daar wel het hardst om schreeuwen als ze menen dat hun onrecht wordt aangedaan. Empathie is eenrichtingsverkeer geworden.

Iedereen eigen rechtertje? Of, vroeger waren wij de schreeuwende minderheid, maar tegenwoordig de ondersteunde minderheid, dus je kunt beter doen wat wij (steeds meer) eisen, of anders. Werkelijk? Want wat u vandaag een ander gunt, kunt u zomaar in de toekomst, met rente, terugkrijgen. De betekenis van vendetta opgezocht? Aangedaan (vermeend) onrecht kan eeuwen smeulen. Er is een reden waarom "speel niet met vuur" bestaat. Haat is een heel erg sterke emotie in mensen. Het kent geen emotie, geen rede, geen verstand. Waak u voor hen die haat in u en de uwen zaaien. Er is een reden waarom vele dispoten indoctrinatie programma's starten met kinderen, simpelweg omdat dat generaties lang aan makkelijk beïnvloedbare hatende personen oplevert.

Kijk door die mist heen. Het is alsof iemand een bioscoopzaal met rook vult, de lichten dooft, "we gaan allemaal dood" scandeert, om vervolgens de deuren te openen om nog meer mensen naar binnen te proppen, om daarna de deuren te barricaderen, om na een hoop geschreeuw en paniek één deur te openen, triomfantelijk naar binnen te lopen en te zeggen: ik zal jullie allemaal redden, jullie hoeven alleen maar voor altijd te doen wat ik zeg, met absolute macht. Om daarna uw kinderen aan hetzelfde te onderwerpen, maar niet in uw belang. Kent u uw (wereld) geschiedenis? Hoe makkelijk despoten kinderen tegen hun eigen ouders, broers, zussen en familie opzette? DDR, China, Cambodja, noem maar op? Het begint met: vertel dit niet aan je ouders, want....

Het is een spelletje wat al eeuwen gespeeld wordt. De barbaren staan voor de deur! Hongersnood! Epidemie! Het zijn die heksen die al die kwellingen veroorzaken, of nee, het zijn <vul maar in>! Het is de straf van God!

De massa's stinken er weer in. Ze hebben heus het beste met ons voor. Niemand is zo kwaadaardig, ze hebben zelf ook kinderen. In werkelijkheid: hou jij ze dom? Dan hou ik ze arm.

Echt, als je al wat langer op deze planeet rondloopt dan wordt het één grote herhalingsshow. Er zijn mensen die hebben meegemaakt dat roken als gezond werd beschouwd. Overal asbakken, werkelijk overal. Ieder feestje een schaal vol met sigaretten. Dikke mist in iedere kroeg, kinderen erbij. Aangeprezen door zo'n beetje alle medici. En die anti-rokers? Ach joh, laat ze, die kunnen niets hebben, de stakkers. Asbest? Chroom-6? Lood in benzine? Kwik in tandvullingen? Wondermiddelen! Niets aan de hand, juist goed voor je. Iedere "meneer de dokter", "meneer de professor", "weledelgestrenge heer", "nobele heer", "meneer pastoor", iedere gerespecteerde, en zeker beter wetende, notabele, mensen van stand. Daarbij hadden we andere overduidelijke "de planeet wordt binnen 10 jaar vernietigd" doemscenario's. Planet snowball, atmosfeer weggeblazen door zonnewind, keren van de magnetische polen, kernoorlog, hongersnood als we niet alles met DDT onderspoten, iedereen malaria als we niet op iedere wateroppervlak brandstof spoten, noem maar op. Heel gek, maar het was net of er iedere keer een soort van economisch eigenbelang van een of andere machtige club achter zat, die er ook alles aan deden om iedereen die bezwaar maakte tegen het voornoemde minstens belachelijk te maken, of zelfmoord plegend blekend door drie kogels in het achterhoofd, geaccordeerd door notabelen dus iedereen accepteerde dat. Google maar eens hoe tegenstanders van roken werden neergezet in talkshows en krantenartikelen in die tijden. Of wat er gebeurde met hen die hun mond konden roeren. Wat een wappies waren dat zeg, toch?

Iedere keer weer bleek achteraf hoe zij die toen aan de touwtjes trokken het zo bij het rechte eind hadden, want iedere keer weer werd, meestal na decennia, alle eerdere heisa in de vergeetput gegooid, om vervolgens eenzelfde liedje te starten, maar met een ander refrein. En daar ging de massa weer. Hossend en jolend de polonaise in. Als je maar lol hebt met z'n allen, toch?

Brood en spelen. En zij die daarvoor (het volk tevreden houden) desnoods geslachtofferd mogen worden, mochten 'morituri te salutant' uitspreken. En na het spektakel gaf het publiek een donderende ovatie, behalve dan een paar dozijn die niet zo lang geleden net zo hard meededen als publiek zijnde, maar deze keer lagen die op de grond in de arena, want brood en spelen vereisen continue nieuwe spelers, dus vrijwel iedereen komt een keer aan de beurt.

Maar goed, je mag geen oude koeien uit de sloot halen is het commentaar tegenwoordig. Dat ligt achter ons, en zo.
Opmerkelijk genoeg, exact hetzelfde wat je toen hoorde van hen die hun keutel moesten intrekken. Ach welnee joh, zo had ik het niet bedoeld, joh. Even goede vrienden, toch?

Er zijn meerdere psychologische, dubbelblind, peer reviewed, onderzoeken geweest die aantonen hoe makkelijk en snel het gros van de mensen ver voorbij hun morele gronden gaan als iets wat ze beschouwen als een autoriteit ze verteld dat ze moeten springen, en de enkele wedervraag is: hoe hoog? Of, moet ik echt op deze knop drukken met een dodelijk voltage? Antwoord: ja. Buzzzzzzzzz. Even zo goed als hoe makkelijk en snel mensen in despoten veranderen als ze macht krijgen. Er is de uitspraak: wil je werkelijk weten hoe iemand echt is? Dan geef ze macht.

Dus nee, geen blocklisten in handen van hen die nu al meermaals hebben aangetoond zichzelf boven staatsrechtelijke regels te stellen, simpelweg omdat ze macht daarvoor hebben. Toon eerst maar eens aan dat wat je doet en deed, tot in detail, het daglicht in alle openbaarheid kan verdragen. In plaats van alles in het werk stellen om je handelen in het duister te houden.

Niets is democratisch, noch gerechtvaardigd, als het niet dusdanig moreel is dat het zelf opzoekt om in het volle licht te staan van alles en iedereen, om vervolgens welke kritiek dan ook, van wie dan ook, volledig over zich heen gestort te krijgen. In het openbare politieke debat, in de MSM, op een zeepkist, gedurende een echte vreedzame demonstratie, waar en wanneer dan ook. Als de heerser niet meer doet dan de tong uitrukken van zijn tegenstanders, dan is de ware boodschap van die heerser: ik ben zo weerloos tegen zelfs slechts de woorden van mijn tegenstander, dus vrees waartoe ik in sta ben als ik niet mijn zin krijg. Hoeveel meer kun je onderstrepen als heerser dat je nergens voor staat behoudens je eigen onhaalbare en onrealistische wensdenken? Dat het enkele waarom je nog je wil op kunt leggen aan anderen, is omdat je anderen kunt aandoen? Niet om waar je ze zonder dwang en drang van kunt overtuigen, ondanks al je welhaast overheersende overtuigingsmachten?

Mag uzelf bedenken wie heden ten dage de heersers zijn, waar ze werkelijk voor staan, wat ze werkelijk kunnen waarmaken, ten koste van hoeveel en hoe velen, en wiens tong uitgerukt werd of wordt, en hoe waarachtig en toekomst zeker hun woorden later zullen blijken.

Kijk, bijvoorbeeld, naar hen die thans, naar later blijkend, nimmer afdoende herstelbetalingen eisen. Je zult die nooit kunnen voldoen, nooit zal het genoeg zijn, want de motivatie daarachter is de emotie haat, geen enkele redelijkheid zit erachter. Datzelfde vendetta gevoel zit ook, steeds meer en meer, achter wat thans smeult onder de autochtone bevolking. Nooit zal het aangedane leed genoeg gecompenseerd kunnen worden, want het gaat niet om geld. Psychopaten begrijpen dat niet. Ze dienen verstaan te krijgen dat het enkele wat gaat helpen is: ja, was fout, maar we moeten zand erover doen en een nieuw begin maken, en dit keer oprecht en eerlijk en in echte openbaarheid, met afrekening op ieder moment, want dat is wat mijn werkelijke baan is, waar ik werkelijk voor betaald wordt waar ik werkelijk al die privileges voor heb, en niets van dat al ben ik waardig als ik dat niet constant waarmaak in alle openbaarheid en eerlijkheid.

Niet alleen alle politici, maar ook alle 'tot slaaf gemaakte' (jij hebt nooit katoen geplukt, en ik was nooit een slavenhouder, dus wat geeft jou het recht om mij als schuldige te zien?), alle (top)ambtenaren, alle (zogenaamde) benadeelden, enzovoorts.

De enkele manier voorwaarts is: streep eronder, ja een hoop shit is gebeurd, maar nu klaar, doe als Zuid Afrika en vertel openlijk wat je werkelijk hebt gedaan, opdat we daarvan leren, en alles is vergeven en vergeten, dan beginnen we opnieuw, maar ditmaal met meer en beter rekenschap afleggen, in alle openheid, en met alle moed voorwaarts voor alles en iedereen. Iedereen deed het fout, iedereen had beter kunnen doen, nu beginnen we opnieuw, en doen het vanaf nu beter en houden het zo.

Een wensgedachte mogelijk, maar zolang dat verdeel en heers speelt zijn wij allen, alle minder bedeelden, slechts een speelbal, terwijl democratie ons wijsmaakt dat de macht bij het volk ligt. Of dat is een leugen en dan handelen wij ernaar, of het is de waarheid, en dan dwingen wij dat af. Een andere keuze is er simpelweg niet, anders dan onderwerping en slavernij voor ons allen, ongeacht religie, huidskleur, geslacht, voorkeuren en al het anderen. Het enkele verschil zal dan zijn: wie heeft de werkelijke macht, en wie niet?
04-07-2023, 07:05 door Anoniem
Kan iemand mij eens uitleggen hoe sleepnetten via glasvezel gebeurt. Hoe kun je je er tegen wapenen die CSS enz.?

Hoe blijf jij als rechtschapen burger je gerechtvaardigde anonimiteit en privacy borgen tegenover een technocratisch een-tweetje van komende wereldregering en Big Tech-AI.

Of is het als met de Borg. Uw verzet is zinloos, u zult worden geassimileerde!

luntrus
04-07-2023, 09:24 door Anoniem
@anoniem 23.32 zeer mooi verwoord, #impressed

U had hier wat mij betreft een apart topic voor mogen aanmaken, of een publicatie op de voorpagina van de krant van "wakker nederland"... Een boodschap die meer ogen verdient
04-07-2023, 11:02 door Valheru
Door Anoniem:
Door Anoniem: Vreemde zet, want via een Open Source browser is dit natuurlijk niet te doen. DNS en HTTPS stoppen niet zomaar met werken.

Nou, Ziggo maakt het je anders zo moeilijk mogelijk met het niet meer toestaan van het wijzigen van de DNS servers in de routers. En in de UK is dit niet anders; daar verkopen ze zelfs alle klant-DNS data door aan derden en delen het met veiligheidsdiensten - ja, dat gebeurt nog steeds ... Natuurlijk kan iedereen eromheen, maar je moet er steeds meer moeite voor doen en het wordt ook in de verdomhoek geplaatst alsof dit - het recht op vrije DNS keuze - iets raars is: "moet u maar een eigen router plaatsen" is natuurlijk 180 graden omgekeerde wereld.

De wereld zou een stuk veiliger zijn als overheden MINDER in data zouden graaien i.p.v. MEER.

Ik weet niet welke modem jij hebt maar ik heb de standaard wifi modem van Ziggo en kan gewoon DNS servers naar smaak instellen.
04-07-2023, 11:16 door Anoniem
Door Anoniem: @anoniem 23.32 zeer mooi verwoord, #impressed

U had hier wat mij betreft een apart topic voor mogen aanmaken, of een publicatie op de voorpagina van de krant van "wakker nederland"... Een boodschap die meer ogen verdient

Dank. Wat mij betreft mag Wakker Nederland, of wie dan ook, die tekst afdrukken. Er zit geen copyright op, noch auteursrechten. Zoals Rowan Atkinson al zei: please insult me. Vrijheid van meningsuiting is wat we nodig hebben.
04-07-2023, 14:56 door Anoniem
Door Anoniem: @ #niet-marie-antoinette

Ook een goede analyse. Maar wat zal het uitmaken voor het netto-resultaat?
Dat weet je nooit. Het resultaat ligt in de toekomst, maar wordt vandaag gemaakt.
Ik ben echter wel van mening dat goede analyses van wat er nu aan het gebeuren is in de samenleving kunnen bijdragen aan bewustwording.
Deze bewustwording is nodig zolang er nog veel informatie weggezet wordt als: "complottheorie" - vroeger heete dat "dissidenten", maar zoals de politieke strategie is wordt er zoveel mogelijk gedepolitiseerd en geframet als een categorie uit de psychologische wetenschap (complottheorieën als "hallucinaties / wanen" bijvoorbeeld) - zolang is het zinvol om hier tegenwicht aan te geven door verbanden tussen maatschappelijke verschijnselen aan te brengen, die gebaseerd zijn op feiten.
Wat mensen vervolgens doen met die bewustwording is aan hen. Je kunt mensen niet dwingen om in verzet te komen.
05-07-2023, 07:11 door Anoniem
Maar zodra er grotere groepen door het systeem worden 'verontachtzaamd', zeg maar niet 'uitgekotst",
zal deze bewustwording ze hard raken, als ze nog 1 en 1 bij elkaar kunnen optellen.

Mensen, die broodjes uit een verpakking halen en stiekem in de winkel gaan nuttigen,
zijn al een teken aan de wand. Het systeem is hen al vergeten of wil met harde hand tegen hen op gaan treden.

Er worden steeds meer groepen tegen elkander uitgespeeld. Zal het netto resultaat kunnen zijn een meedogenloos wereldbestuur, zoals geschetst in de eindtijdverwachtingen van verschllende gosdiensten?

Gaat AI in de vierde technolohische revolutie, die het WEF predikt ons dat brengen?

Wat kun je bijvoorbeeld voorlopig doen achter je linux-laptopje om nog enigszins vrijheid van mening te kunnen behouden
en uitdragen? Iemand met een concreet programma. Wat raadtr bijvoorbeeld EEF ons aan te doen?

"When the going gets narrow, keep your eye on the sparrow", zegt de liedtekst.

luntrus
05-07-2023, 15:42 door Anoniem
Ik snap het probleem niet.
Ze hoeven toch alleen maar even met de CCP in China te bellen of ze hun GreatWall-oplossing mogen gebruiken?
Die werkt namelijk.
Ruilen tegen een paar Airbussen....

/cynische mode off
06-07-2023, 10:14 door Rubbertje - Bijgewerkt: 06-07-2023, 10:14
Dat doen ze in Rusland en China al jaren...
06-07-2023, 15:58 door Anoniem
(..) De enkele manier voorwaarts is: streep eronder, ja een hoop shit is gebeurd, maar nu klaar, doe als Zuid Afrika en vertel openlijk wat je werkelijk hebt gedaan, opdat we daarvan leren, en alles is vergeven en vergeten, dan beginnen we opnieuw, maar ditmaal met meer en beter rekenschap afleggen, in alle openheid, en met alle moed voorwaarts voor alles en iedereen. Iedereen deed het fout, iedereen had beter kunnen doen, nu beginnen we opnieuw, en doen het vanaf nu beter en houden het zo.
Ik vind dit een rijkelijk naïeve gedachte. Enkele uitzonderingen daargelaten zijn politici niet geïnteresseerd in het ten toon spreiden van hun fouten, kijk bijvoorbeeld naar het op de lange termijn schuiven van de parlementaire enquête over het coronabeleid.
En wanneer het door politici opportuun geacht wordt - dat is wanneer ze in de knel zitten - dan beloven ze even zo gemakkelijk dat ze het beter gaan doen (beloftes van Rutte - hoe vaak? - en de "nieuwe" bestuurscultuur van D66, met als verpersoonlijking Sigrid Kaag).
Het zijn zoethoudertjes, drugssnoepjes om te voorkomen dat de burger, die in principe in politici gelooft, in de parlementaire democratie, zijn in de democratie, in politici gestelde vertrouwen (helemaal) kwijtraakt.
Dat gaat 'm dus niet worden.
06-07-2023, 22:48 door Anoniem
We gaan dus op herhaling op termijn..
Dus weer kokmeeuwen vangen om een soepje van te bereiden,
als in de hongerwinter?

Dat is namelijk de ultieme consequentie als men in deze zin voortraast.

We zullen zien, wat het worden zal-
build back better or build back worse?
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.