Poll
image

Out of office reply:

maandag 7 augustus 2023, 14:11 door Redactie, 8 reacties
Reacties (8)
08-08-2023, 08:30 door Anoniem
Een OoO-reply is handig voor interne medewerkers, alleen extern wil je geen OoO versturen. Afhankelijk van de informatie die je deelt (en of je een open social media-account hebt) kunnen hackers deze informatie misbruiken. Daarnaast zal alle spam die je ontvangt ook een melding krijgen, waarmee aangegeven wordt dat het mailadres actief is, en mogelijk staan er nog extra mailadressen of telefoonnummers in die ook spam kunnen ontvangen.
Een OoO dus alleen intern gebruiken, nooit extern!
08-08-2023, 13:33 door Anoniem
Alleen voor intern
08-08-2023, 15:46 door ShaWormHa
Extern geen OoO, intern wel. Met de medeleding dat de mail niet gelezen gaat worden en in de prullenbak gaat.
Met een postvak-in regel dat alles wat intern binnen komt direct de prullenbak ingaat

En als je je werk goed hebt gedaan als IT'er krijg je zo min mogelijk spam, en hetgeen wat je extern ontvangt gaat in een map voor na mijn vakantie.

Ruimt heerlijk op!
08-08-2023, 15:51 door Anoniem
Nu de vraag wat er gebeurt als een ooo een bericht stuurt naar een ooo . lets pingpong mijn server heeft dit al eens een jaar volgehouden .Wel met een melding dat de spam onaanvaartbaar was en ik dus eigenlijk niets zag . Het was de poortlistener die het bericht gaf aan de zender.
09-08-2023, 08:31 door Anoniem
Auto Reply vind ik sowieso nonsens.
09-08-2023, 12:30 door Anoniem
Plaats nooit teveel informatie in je bericht voor externen, zelf strip ik hem zo goed als leeg. Je stuurt zo onverhoopt automatisch je telefoon nummer etc. door naar malafide partijen.
11-08-2023, 02:47 door Anoniem
Ik werk dag en nacht. Het hele jaar door. Zeker als het belangrijk is.

Òf iets belangrijk is bepaal ik helaas.

Dus out of office replies doe ik nooit. De klant moet maar begrijpen dat ik wellicht met iets nog belangrijkers bezig ben en dat ik antwoord als ik tijd heb. Ik werk niet bij de brandweer. Tenzij er echt brand is en ik heb er verstand van. Als je in de IT te snel reageert dan denkt men veel te snel dat het toch gemakkelijk voor je is. En dat het dus weinig mag kosten of zelfs niks. Je zult er wel een truukje voor hebben. Of een kunstje met een gratis app. Dat heb ik trouwens ook van rechters geleerd. Die weten vaak echt wel tijdens de zitting hoe de wind waait. Maar het vonnis is pas over twee weken. Op zijn snelst. Problemen bij problemen laten. Oplossen wat je kunt, want dat is leuk. Maar zelden teveel haast hebben. Of je verontschuldgen met out of office replies. Want dan vraag je er zelf om. Je haalt dan ook de verrassing weg dat je wel gelijk reageert als je zelf denkt dat het echt urgent is.
11-08-2023, 19:44 door Anoniem
@Anoniem 02:47: Inderdaad. Om dezelfde reden heb ik mijn teams melding op ‘Away’ staan. Ik bepaal wel of ik bereikbaar ben. :)
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.