image

PVV wil digitale schandpaal voor veroordeelden, geen digitale euro

zondag 17 september 2023, 08:58 door Redactie, 43 reacties

Er moet een digitale schandpaal komen voor mensen die voor gewelds- en zedendelicten zijn veroordeeld, zo vindt de PVV. De partij is daarnaast tegen een digitale euro. Dat staat in het gisteren gepresenteerde verkiezingsprogramma (pdf). Waar andere partijen in hun programma's zaken als privacy, techbedrijven, digitalisering en cybersecurity benoemen, laat de PVV zich hier in het eigen programma niet over uit.

De 'digitale schandpaal voor daders van geweld- en zedenmisdrijven' en 'geen digitale euro' zijn de enige digitaliseringsgerelateerde punten in het programma. Drie jaar geleden had de partij iets meer punten. Toen ging het om de 'identiteit van elke veroordeelde zeden- of geweldsdelinquent – met foto en naam – via gemeentelijke digitale schandpalen openbaar maken', alsmede een 'cybercrime-offensief', waarbij politie digitale vormen van criminaliteit serieuzer moest gaan aanpakken en er extra geld kwam voor de aanpak van 'geavanceerde cybercrime'.

Reacties (43)
17-09-2023, 09:59 door Anoniem
Dus een openbaar register voor zeden en geweldsdeliquenten en dat kan dan gebaseerd worden op de VGM of wil de PVV verder gaan als daar beschreven?

VGM: https://www.eerstekamer.nl/overig/20220621/factsheet_zeden_en/document

Geen digitale Euro is iets wat een hree brede groep in de bevolking aanspreekt. Het is dan ook goed dat zij zich hier vooraf tegen uitspreekt. Het dan afwachten eat na eventuele onderhandelingen daar van overblijft.
17-09-2023, 10:11 door Anoniem
We kunnen beter héél snel van de PVV af met haar middeleeuwse praktijken, gewoon niet gezond.
Grappig dat die d*bielen dat serieus nemen.
Waarom niet de doodstraf, en met de bijl, of vierendelen?
En als mensen zeggen "het is maar digitaal"... Het gaat om de schaamte, en dat is niet anders dan in de middeleeuwen.
In Nederland hoort geen straf te zijn, maar heropvoeding.
Van straf krijg je alleen maar meer ellende, en criminelen meer motivatie om diezelfde dingen opnieuw te doen.
In Amerika werkt dat strafsysteem ook helemaal niet, gevangenen komen meer crimineel uit de gevangenis dan minder.
Wraak, dat is waar we het huer over hebben, en dat heeft zich bewezen niet te werken.
17-09-2023, 10:33 door Anoniem
En dan krijg je ook nog rare toestanden waarin burgers eigen straffen gaan uitdelen, of moordpartijen.
"Rubber banding" in Afrika waarbij vermeende dieven door menigtes levend in brand worden gestoken.
Deze mensen worden dan nagescholden, naar gespuugd en krijgen bij elk incident meer het gevoel van gerechtvaardigdheid wat zij hebben gedaan.
PVV denkt niet verder dan zijn neus lang is en is een gevaarte voor de democratie.
17-09-2023, 10:43 door Anoniem
Je zal maat op iemand lijken die aan de schadpaal genageld wordt...
En sinds wanneer laten we het straffen aan de burger over??
Dan krijg je heel rare en gevaarlijke situaties.
Het is juist de bedoeling om te voorkomen dat iemand zoiets opnieuw gaat doen, ik heb een gevoel dat dit niet gaat helpen, integendeel.
17-09-2023, 11:49 door Anoniem
In Amerika heeft dit systeem aangetoont niet te werken, ten eerste hebben mensen hun straf al uitgezeten, en ten tweede worden ze dan werkeloos aangezien ze overal afgewezen worden.
Er is dan geen kans meer om een leven om te draaien, om een beter mens te worden.
Als ik de gehele dag nagespuugd zou worden, uitgescholden en geen kans heb op werk dan wordt ik juust gedwongen om in het criminele circuit te gaan werken en om mensen te gaan haten alsof ze niks waard zijn.
Als je dit vijf jaar doet dan heb je een lekker mentaal-ontregelt crimineeltje die zeer gevaarlijk is voor de maatschappij.
En wat als mensen uiteindelijk toch onschuldig bleken te zijn? De schade is dan al gedaan.
Het is een plan van zieke geesten, een stel slangen die hun kop vol hebben van gevoelens van wraak.
Doet me denken aan de "The Drumhead" aflevering uit Star Trek TNG, kijk die maar eens.
Dan leven we in een maatschappij vol achterdocht en groepwraak.
17-09-2023, 12:43 door Anoniem
Precies, het zou kunnen uitlopen op een heksenjacht, of stalkingpraktijken etc.
En gewelds en zedendelicten lopen nogal uiteen, het kan ook een boze buur zijn geweest die net iets te ver is gegaan en dan aan een 5-jarige schandpaal vastzit, deze persoon kan zelfs suicide worden.
In zo'n maatschappij wil ik niet leven.
Er is op dit moment al genoeg wantrouwen en achterdocht in de wereld.
Zelfs in de middeleeuwen werden mensen niet vijf jaar aan zo'n schandpaal genageld.
Straks zijn we weer terug bij af, heel gevaarlijk.
17-09-2023, 12:47 door Anoniem
Als het voor veelplegers is lijkt het me acceptabel. Zolang mensen het fatsoen hebben om na het uitzitten van de straf de dader met rust te laten. Het zou om te voorkomen dat mensen eigen rechter gaan spelen 2 jaar voor het einde van de onvoorwaarlijke straf weer van de schandpaal afmoeten.

Het is gewoon triest dat mensen die niks met een zaak te maken hebben gaan oordelen naast wat de rechter al aan straffen heeft opgelegd.
17-09-2023, 13:12 door Anoniem
Door Anoniem: Als het voor veelplegers is lijkt het me acceptabel. Zolang mensen het fatsoen hebben om na het uitzitten van de straf de dader met rust te laten. Het zou om te voorkomen dat mensen eigen rechter gaan spelen 2 jaar voor het einde van de onvoorwaarlijke straf weer van de schandpaal afmoeten.

Het is gewoon triest dat mensen die niks met een zaak te maken hebben gaan oordelen naast wat de rechter al aan straffen heeft opgelegd.

Nee. Dit is niet acceptabel, ongeacht de situatie.
17-09-2023, 13:22 door Anoniem
Door Anoniem: We kunnen beter héél snel van de PVV af met haar middeleeuwse praktijken, gewoon niet gezond.
Grappig dat die d*bielen dat serieus nemen.
Waarom niet de doodstraf, en met de bijl, of vierendelen?
En als mensen zeggen "het is maar digitaal"... Het gaat om de schaamte, en dat is niet anders dan in de middeleeuwen.
In Nederland hoort geen straf te zijn, maar heropvoeding.
Van straf krijg je alleen maar meer ellende, en criminelen meer motivatie om diezelfde dingen opnieuw te doen.
In Amerika werkt dat strafsysteem ook helemaal niet, gevangenen komen meer crimineel uit de gevangenis dan minder.
Wraak, dat is waar we het huer over hebben, en dat heeft zich bewezen niet te werken.

In Amerika laten ze criminelen helemaal niet voor de rechter komen. Hoevaak ze ook misdaad begaan want het 'zielig' voor hun.

Pas als burgers actievoeren dan gaan de zaken naar de rechter. Dat is ook een vorm van aan de schandpaal maar dan vooraf.
17-09-2023, 16:57 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: We kunnen beter héél snel van de PVV af met haar middeleeuwse praktijken, gewoon niet gezond.
Grappig dat die d*bielen dat serieus nemen.
Waarom niet de doodstraf, en met de bijl, of vierendelen?
En als mensen zeggen "het is maar digitaal"... Het gaat om de schaamte, en dat is niet anders dan in de middeleeuwen.
In Nederland hoort geen straf te zijn, maar heropvoeding.
Van straf krijg je alleen maar meer ellende, en criminelen meer motivatie om diezelfde dingen opnieuw te doen.
In Amerika werkt dat strafsysteem ook helemaal niet, gevangenen komen meer crimineel uit de gevangenis dan minder.
Wraak, dat is waar we het huer over hebben, en dat heeft zich bewezen niet te werken.

In Amerika laten ze criminelen helemaal niet voor de rechter komen. Hoevaak ze ook misdaad begaan want het 'zielig' voor hun.

Pas als burgers actievoeren dan gaan de zaken naar de rechter. Dat is ook een vorm van aan de schandpaal maar dan vooraf.

Dus dan gaat het volk maar het recht in eigen handen nemen als rechter en beul, alsof dat beter is...
Ten tweede is Amerika geen Nederland (als we zo doorgaan wordt het dat wel ja) en ten derde pakt de politie heus wel mensen op en berecht deze en krijgen vervolgens een oordeel van een rechter, dat lijkt me echt wel een stuk beter.
Het volk is zo incompetent als het maar kan wanneer het aankomt op dit soort zaken, en waarom zou men criminaliteit met criminaliteit bestrijden.
In Amerika heeft het zich alleen maar bewezen dat dit niet werkt.
En in Amerika laten ze mensen weldegelijk voor de rechter komen, dan krijgen ze gelijk 3x levenslang voor het stelen van een pak snoep, zoiets is het bijna, straffen zijn daar extreem, en totaal geen goede vergelijkingsstof.
Die PVV is een heel gevaarlijke partij, vergist u niet!
17-09-2023, 16:58 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: We kunnen beter héél snel van de PVV af met haar middeleeuwse praktijken, gewoon niet gezond.
Grappig dat die d*bielen dat serieus nemen.
Waarom niet de doodstraf, en met de bijl, of vierendelen?
En als mensen zeggen "het is maar digitaal"... Het gaat om de schaamte, en dat is niet anders dan in de middeleeuwen.
In Nederland hoort geen straf te zijn, maar heropvoeding.
Van straf krijg je alleen maar meer ellende, en criminelen meer motivatie om diezelfde dingen opnieuw te doen.
In Amerika werkt dat strafsysteem ook helemaal niet, gevangenen komen meer crimineel uit de gevangenis dan minder.
Wraak, dat is waar we het huer over hebben, en dat heeft zich bewezen niet te werken.

In Amerika laten ze criminelen helemaal niet voor de rechter komen. Hoevaak ze ook misdaad begaan want het 'zielig' voor hun.

Pas als burgers actievoeren dan gaan de zaken naar de rechter. Dat is ook een vorm van aan de schandpaal maar dan vooraf.

Uw bron?
17-09-2023, 17:15 door Anoniem
Alweer jaren geleden las ik dat er iets schandpaal-achtigs werd toegepast. Niet digitaal, maar taakstraffen werden voor sommige groepen met opzet in hun eigen buurt gedaan. Leden van problematische groepen lastpakken waarin een strafblad alleen maar status opleverde bleken enorm af te gaan binnen hun groep als ze voor iedereen zichtbaar braaf perkjes stonden te schoffelen met een reclasseringsbusje ernaast. Dat was een manier om straffen te geven die hard aankwamen bij die groep, want die afgang deed pijn en leverde geen status op, integendeel.

Maar van taakstraffen wil de PVV juist af.

Als je leest wat PVV verder schrijft over straffen dan komt het erop neer dat ze er vooral zo hard mogelijk op in willen beuken, duidelijk zonder enige aandacht voor wat qua straffen een positief effect heeft op recidive en de toekomstige veiligheid van de samenleving. Daar gaat het ze dus duidelijk niet om. Waarom dan wel? Om stemmen te trekken bij het deel van de bevolking dat om hardere straffen schreeuwt en niet nadenkt over wat werkt, lijkt me.
17-09-2023, 17:32 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Als het voor veelplegers is lijkt het me acceptabel. Zolang mensen het fatsoen hebben om na het uitzitten van de straf de dader met rust te laten. Het zou om te voorkomen dat mensen eigen rechter gaan spelen 2 jaar voor het einde van de onvoorwaarlijke straf weer van de schandpaal afmoeten.

Het is gewoon triest dat mensen die niks met een zaak te maken hebben gaan oordelen naast wat de rechter al aan straffen heeft opgelegd.

Nee. Dit is niet acceptabel, ongeacht de situatie.

Dus je wilt niet dat een veelpleger van gewapende overvallen word herkennen als kassier zodat het een verassing is wanneer je word overvallen?
17-09-2023, 18:00 door Anoniem
Ook de gezinnen van criminelen worden getroffen, dan hangt er een stigma rond het gehele gezin.
Stel iemand is een een keer dronken geworden in de trein, geeft de machinist een slag, uiteraard totaal onacceptabel, dus moet diegene naar het gevang met alle gevolgen van dien.
Thuis wacht een gezin, maar alle buren weten wat diegene heefr gedaan, met regelmaat komen er mensen voor zijn huis schreeuwen, gezin bang.
Verf op de muur of raam.
Boze buren, en de kinderen van het gezin worden op school gepest vanwege hun pa.
Willen we dan echt in deze wraaklustige maatschappij leven waarbij we schandpalen nodig hebben om mensen en omringenden het leven zuur te maken en waarin geen tweede kansen bestaan? Waarin mensen eeuwig moeten leiden voor hun fouten.
De persoon in kwestie is weer nuchter en heeft er spijt van en heeft veel tijd in het gevang uitgezeten, maar een tweede kans is er niet, ontslag van elke baan, verhuizen, en een stigma.
Er bestaat geen vergeving in zo'n maatsxhappij, alleen maar keiharde mensen met keiharde regels.
Iedereen die het hier mee eens is hoort in Noord Korea thuis, daar zijn de regels ook lekker streng, je moet er maar van houden, al dat eindeloze leed, echt gestoord gewoon!
Waarom heeft Nederland dan ooit de schandpaal afgeschaft?
17-09-2023, 18:09 door Anoniem
Dit soort regels doen me aan deze film denken;
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Idiocracy
Zo kan de toekomst er daadwerkelijk gaan uitzien als we nog even zo doorgaan.
17-09-2023, 21:14 door Anoniem
Interesant om alle commentaren van de Marxisten hier te lezen. Helaas hebben ongelijk en al teveel schade de Nederlandse samenleving aangericht. Jullie schrijven dat de PVV een gevaar is voor Nederland is maar heb jij wel eens in de spiegel gekeken!?

Het cordon sanitair is er nog steeds maar hiermee hebben jullie de baby met badwater weggegooid en het ook nog niet eens door.
17-09-2023, 21:33 door Anoniem
Door Anoniem: Interesant om alle commentaren van de Marxisten hier te lezen. Helaas hebben ongelijk en al teveel schade de Nederlandse samenleving aangericht. Jullie schrijven dat de PVV een gevaar is voor Nederland is maar heb jij wel eens in de spiegel gekeken!?

Het cordon sanitair is er nog steeds maar hiermee hebben jullie de baby met badwater weggegooid en het ook nog niet eens door.

Bedankt! (-;
17-09-2023, 21:37 door Anoniem
Door Anoniem: Interesant om alle commentaren van de Marxisten hier te lezen. Helaas hebben ongelijk en al teveel schade de Nederlandse samenleving aangericht. Jullie schrijven dat de PVV een gevaar is voor Nederland is maar heb jij wel eens in de spiegel gekeken!?

Het cordon sanitair is er nog steeds maar hiermee hebben jullie de baby met badwater weggegooid en het ook nog niet eens door.
Okee dan, veel plezier met uw PVV, het zal u goed doen.
17-09-2023, 22:02 door Anoniem
Door Anoniem: Dus je wilt niet dat een veelpleger van gewapende overvallen word herkennen als kassier zodat het een verassing is wanneer je word overvallen?
Goed, je werkt in een winkel. Je herkent hem en vervolgens richt hij een pistool op je en word je overvallen, wat ook was gebeurd als je hem niet had herkend. Wat voor verschil maakt het?

Of je herkent hem en hij kwam gewoon voor een boodschap, want veelplegers hebben ook boodschappen nodig. Hij rekent af en gaat weer weg. Dat was precies zo gegaan als je hem niet had herkend. Wat voor verschil maakt het?

Wat denk je er precies mee te bereiken?
17-09-2023, 22:19 door Anoniem
Soms heeft de PVV best goede inzichten. Jammer dat de partij verder vreselijk links is en er wat 'onrealistische' ideeën op na houdt. Daarmee zijn ze op een andere manier net zo waardeloos als bijvoorbeeld de D66 luchtfietsers.
17-09-2023, 23:26 door Anoniem
Door Anoniem: Interesant om alle commentaren van de Marxisten hier te lezen. Helaas hebben ongelijk en al teveel schade de Nederlandse samenleving aangericht. Jullie schrijven dat de PVV een gevaar is voor Nederland is maar heb jij wel eens in de spiegel gekeken!?

Het cordon sanitair is er nog steeds maar hiermee hebben jullie de baby met badwater weggegooid en het ook nog niet eens door.

Welk kind en badwater?
Het marxisme hield een erg optimistisch mensbeeld aan, dat geloofde dat zonder materialisme vanzelf een heilstaat zou ontstaan. De menselijke geest zou dusdanig veranderlijk zijn dat onder de juiste maatschappelijke omstandigheden volledig kon worden afgerekend met egocentrische denkwijzen. Dat zie ik niet echt in de commentaren hier terug. Jij blijkbaar wel.
Zelfs Wilders stapt af van zijn eeuwige one-liners tegen moslims nu hij ook aangeeft mee te willen regeren. Simpelweg omdat hij begrijpt dat hij anders niets bereikt (behalve “domme” kiezers).
En dat cordon sanitair (je weet dat dit uit de veehouderij afkomstig is?) is er gelukkig om ons te behoeden voor bijv. de wantoestanden zoals die we in Amerika zien. Ontwikkelingen die voor een enorme ontwrichting in de maatschappij zorgen met enorme tegenstellingen, die uiteindelijk de welvaart waarin wij nu nog leven echt kapot maakt. Behalve voor een kleine ‘happy few’.
Is dat wat je hier wilt?

Ik ben liberaal in hart en nieren. Maar er zijn ook daar grenzen aan.
17-09-2023, 23:30 door Anoniem
De illusie wekken dat als je de baas zou worden in een parlement, dat je dan je eigen rechtsstaat kunt maken. Kan helemaal niet.

Het is wel al jaren duidelijk dat zulke partijen helemaal niks presteren behalve zand op de rails te gooien.

Het waarom van steeds betere privacy en security lijkt ze ook helemaal worst te wezen. Met wat uit een ouwe natte emmer getrokken flutstandpunten. Blijft gewoon muppet show. Zeker met dat haar al die jaren.
18-09-2023, 08:27 door Benito Herrera
Door Anoniem: Geen digitale Euro is iets wat een hree brede groep in de bevolking aanspreekt.

hoe kom je daar bij? er is juist veel animo voor een dergelijke munt!
18-09-2023, 08:40 door Anoniem
Enge ideeën die de PVV heeft (en ook sommige reacties hier). Stem met je verstand en laat dit soort ideeën geen werkelijkheid worden.
18-09-2023, 09:28 door Anoniem
Die voorstanders zijn waarschijnlijk diegenen in de avond netjes met gekamde haren voor de TV zitten en aandachtig luisteren.
18-09-2023, 11:19 door Anoniem
Door Benito Herrera:
Door Anoniem: Geen digitale Euro is iets wat een hree brede groep in de bevolking aanspreekt.

hoe kom je daar bij? er is juist veel animo voor een dergelijke munt!

Ik vraag me af hoe je daar bij komt.

Zelf heb ik nog nooit gehoord; het wordt eens tijd dat die digitale euro er komt want dan kan ik eindelijke X doen en daar hebben we Y voordelen van.....

De meeste mensen hebben totaal geen idee wat het precies inhoudt er wat de mogelijke impact en welke deuren die kan openen voor overheden, ook voor niet gekozen autoriteiten op Europees niveau.

Wanneer mensen vernemen dat het eigenlijk geen enkel voordeel voor hen oplevert maar alleen potentiele nadelen met zich mee kan brengen zie je eigenlijk dat iedereen tegen is.... dus ik zou toch wel graag van u willen weten hoe u er bij komt dat er veel animo zou zijn?
18-09-2023, 11:45 door Anoniem
Laten we dan maar het gehele rechtsysteem af schaffen. lekker eigen rechtertje spelen. (dat lost echt wat op) er zijn er zat die een mening hebben over het gedrag van de pvv zelf en kunnen dan ook mooi eigen rechter spelen.
In nederland zit je op dit moment je straf uit en kan dan daarna het leven weer op pakken en met een beetje geluk de goede kant op gaan. op deze manier is dat niet meer mogelijk en zal een crimineeltje al snel een crimineel worden die niet meer terug kan.
wat een onzin PVV .. misschien is het eens tijd om serieus naar de politiek te kijken en niet continue het volk op blijven ruien met deze ondoordachte onzin !
18-09-2023, 11:45 door Anoniem
Door Benito Herrera:
Geen digitale Euro is iets wat een hree brede groep in de bevolking aanspreekt.
hoe kom je daar bij? er is juist veel animo voor een dergelijke munt!
Ja man, binnen mijn vriendenkring ontvang ik vrijwel dagelijks prangende en popelende vragen, aangezien ik uitermate digitaal begaafd ben - en zij ietsje minder.

Net als ieder normaal en beschaafd mens willen ze graag dat alle transacties traceerbaar worden, zodat logischerwijs alle criminaliteit in een paar clicks uitgeroeid zal zijn, en oh; het agendapunt wereldvrede meteen ook even afvinken.

Dit voorstel van Wilders ligt in diezelfde lijn. Prachtig plan, wat kan er mogelijk toch misgaan?
18-09-2023, 11:59 door Anoniem
Als het aan de PVV ligt wordt Nederland volgebouwd met schandpalen. Inderdaad middeleeuwse partij. Als partijen expliciet zeggen dat ze voor vrijheid zijn, zijn ze het niet! Dat is inmiddels wel duidelijk. Ze kunnen beter gaan fuseren met de VVD, beter ook voor GW persoonlijk.
18-09-2023, 12:51 door Anoniem
Door Anoniem: Die voorstanders zijn waarschijnlijk diegenen in de avond netjes met gekamde haren voor de TV zitten en aandachtig luisteren.
Volgens de leer van Wilders is dat linkse propaganda (zie PVV verkiezingsprogramma). Dus ik denk dat het steven is om bezig te zijn met de NL cultuur zoals die er in pakweg 1950 was. Mobieltjes inleveren en Halma spelen ;-)
18-09-2023, 14:00 door Anoniem
Door Anoniem: Als het aan de PVV ligt wordt Nederland volgebouwd met schandpalen. Inderdaad middeleeuwse partij. Als partijen expliciet zeggen dat ze voor vrijheid zijn, zijn ze het niet! Dat is inmiddels wel duidelijk. Ze kunnen beter gaan fuseren met de VVD, beter ook voor GW persoonlijk.
De PVV heeft niets met vrijheid te maken, ze willen heel veel verbieden, denk aan: kopvoddentaks,alle coffeeshops dicht, alle moskeeen dicht, koran verbieden, NPO "saneren" en noem maar op.
18-09-2023, 15:36 door Anoniem
Het is goed dat de PVV eindelijk een verkiezingsprogramma heeft dat meer dan 1 A4tje is.
En ik snap wel waarom de PVV zijn plannen niet wil laten doorrekenen door de CPB. Er is geen enkele financiele onderbouwing van de plannen. Zelfs met de beste wil van de wereld is die er niet uit te halen.
Maar als je het doorleest kun je tot geen andere conclusie komen dat deze partij compleet losgezongen is van de realiteit.
18-09-2023, 17:37 door Anoniem
Door Anoniem: Het is goed dat de PVV eindelijk een verkiezingsprogramma heeft dat meer dan 1 A4tje is.
En ik snap wel waarom de PVV zijn plannen niet wil laten doorrekenen door de CPB. Er is geen enkele financiele onderbouwing van de plannen. Zelfs met de beste wil van de wereld is die er niet uit te halen.
Maar als je het doorleest kun je tot geen andere conclusie komen dat deze partij compleet losgezongen is van de realiteit.

Waarom al direct opgeven. Waar is de mentaliteit gebleven van wat wij opschrijven gaan wij ook doen.

Verder, je moet weer water bij de wijn doen als gaat samenwerken met andere partijen en dan de doorrekening weer de prullenbak in. Het was dan allemaal lucht en de enige winnaar is het CPB die er aan verdient.
18-09-2023, 17:41 door Anoniem
Door Anoniem: Enge ideeën die de PVV heeft (en ook sommige reacties hier). Stem met je verstand en laat dit soort ideeën geen werkelijkheid worden.

Als de mensen de afgelopen 15 jaar met hun verstand hebben gestemd, waarom is het den nu zo'n zooitje?
18-09-2023, 17:48 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Als het aan de PVV ligt wordt Nederland volgebouwd met schandpalen. Inderdaad middeleeuwse partij. Als partijen expliciet zeggen dat ze voor vrijheid zijn, zijn ze het niet! Dat is inmiddels wel duidelijk. Ze kunnen beter gaan fuseren met de VVD, beter ook voor GW persoonlijk.
De PVV heeft niets met vrijheid te maken, ze willen heel veel verbieden, denk aan: kopvoddentaks,alle coffeeshops dicht, alle moskeeen dicht, koran verbieden, NPO "saneren" en noem maar op.

Bron?
18-09-2023, 17:50 door Anoniem
Door Anoniem: Laten we dan maar het gehele rechtsysteem af schaffen. lekker eigen rechtertje spelen. (dat lost echt wat op) er zijn er zat die een mening hebben over het gedrag van de pvv zelf en kunnen dan ook mooi eigen rechter spelen.
In nederland zit je op dit moment je straf uit en kan dan daarna het leven weer op pakken en met een beetje geluk de goede kant op gaan. op deze manier is dat niet meer mogelijk en zal een crimineeltje al snel een crimineel worden die niet meer terug kan.
wat een onzin PVV .. misschien is het eens tijd om serieus naar de politiek te kijken en niet continue het volk op blijven ruien met deze ondoordachte onzin !

Beetje geluk.....dat is echt niet goed genoeg!
18-09-2023, 20:58 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Als het voor veelplegers is lijkt het me acceptabel. Zolang mensen het fatsoen hebben om na het uitzitten van de straf de dader met rust te laten. Het zou om te voorkomen dat mensen eigen rechter gaan spelen 2 jaar voor het einde van de onvoorwaarlijke straf weer van de schandpaal afmoeten.

Het is gewoon triest dat mensen die niks met een zaak te maken hebben gaan oordelen naast wat de rechter al aan straffen heeft opgelegd.

Nee. Dit is niet acceptabel, ongeacht de situatie.

Dus je wilt niet dat een veelpleger van gewapende overvallen word herkennen als kassier zodat het een verassing is wanneer je word overvallen?

Als diegene zijn of haar straf heeft uitgezeten en heeft geboet dan heeft diegene gebiet, als diegene wordt vrijgelaten hoort iemand een tweede kans te krijgen.
De persoon is uberhaubt al vekend bij justitie.
Wraakacties van burgers halen niks uit, dat maakt zo'n individu alleen maar kwaad, daarnaast schaadt het hele gezinnen.
Als in Nederland iemand iets fout doet dan is het afschrikmiddel heropvoeding/gevangenisstraf, vandaar dat alleen enkele individuen dit soort dingen doen en niet iedereen.
Deze schandpaal moedigd niet-criminele burgers alleen maar aan zelf crimineel te worden of zichzelf in de problemen te brengen, daarnaast zal de overlast enorm worden.
Als burgers zelf straffen en intimidatie gaan uitvoeren kunnen we net zo goed terug naar de middeleeuwen, en waarom zou de burger als "tool" moeten worden gebruikt voor de wet, laat dat luever aan professionele wetsdienaars over en bezuinig daarop minder. (Meer blauw op straat)
De PVV heeft daarnaast helemaal geen interesse om de digitale euro te laten vallen, de stemmers worden alleen gelokt met mooie beloften alvorens ze te laten vallen en hun middeleeuwse pratijken in werking te stellen, het doet me denken aan AdolfHitler, ook hij beloofde veel voorspoed, werk en beterschap in duistere tijden, maar hij gebruikte het volk, zijn stemmers alleen maar om meer gewicht te krijgen.
Als men van de digitale euro af wiot, de digitale identiteit en client side scanning kan men beter oo de PvDD stemmen, ik geloof niet dat de wereld willen omtoveren in een plek met macht van één partij.
https://www.security.nl/posting/809199/PvdD%3A+politie+moet+stoppen+met+Camera+in+Beeld%2C+%27Sleepwet%27+intrekken
18-09-2023, 21:17 door Anoniem
In donkere tijden verschijnen soms individuen met valse hoop als geschenk.
Vaak is hun visie op de toekomst nog erger dan de duisternis die men al omringt.
18-09-2023, 23:59 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Als het voor veelplegers is lijkt het me acceptabel. Zolang mensen het fatsoen hebben om na het uitzitten van de straf de dader met rust te laten. Het zou om te voorkomen dat mensen eigen rechter gaan spelen 2 jaar voor het einde van de onvoorwaarlijke straf weer van de schandpaal afmoeten.

Het is gewoon triest dat mensen die niks met een zaak te maken hebben gaan oordelen naast wat de rechter al aan straffen heeft opgelegd.

Nee. Dit is niet acceptabel, ongeacht de situatie.

Dus je wilt niet dat een veelpleger van gewapende overvallen word herkennen als kassier zodat het een verassing is wanneer je word overvallen?

Als diegene zijn of haar straf heeft uitgezeten en heeft geboet dan heeft diegene gebiet, als diegene wordt vrijgelaten hoort iemand een tweede kans te krijgen.
De persoon is uberhaubt al vekend bij justitie.
Wraakacties van burgers halen niks uit, dat maakt zo'n individu alleen maar kwaad, daarnaast schaadt het hele gezinnen.
Als in Nederland iemand iets fout doet dan is het afschrikmiddel heropvoeding/gevangenisstraf, vandaar dat alleen enkele individuen dit soort dingen doen en niet iedereen.
Deze schandpaal moedigd niet-criminele burgers alleen maar aan zelf crimineel te worden of zichzelf in de problemen te brengen, daarnaast zal de overlast enorm worden.
Als burgers zelf straffen en intimidatie gaan uitvoeren kunnen we net zo goed terug naar de middeleeuwen, en waarom zou de burger als "tool" moeten worden gebruikt voor de wet, laat dat luever aan professionele wetsdienaars over en bezuinig daarop minder. (Meer blauw op straat)
De PVV heeft daarnaast helemaal geen interesse om de digitale euro te laten vallen, de stemmers worden alleen gelokt met mooie beloften alvorens ze te laten vallen en hun middeleeuwse pratijken in werking te stellen, het doet me denken aan AdolfHitler, ook hij beloofde veel voorspoed, werk en beterschap in duistere tijden, maar hij gebruikte het volk, zijn stemmers alleen maar om meer gewicht te krijgen.
Als men van de digitale euro af wiot, de digitale identiteit en client side scanning kan men beter oo de PvDD stemmen, ik geloof niet dat de wereld willen omtoveren in een plek met macht van één partij.
https://www.security.nl/posting/809199/PvdD%3A+politie+moet+stoppen+met+Camera+in+Beeld%2C+%27Sleepwet%27+intrekken

WOW! Jij sleep Adolf Hitler erbij....jij geeft echt niemand een kans.
19-09-2023, 00:11 door Anoniem
Door Anoniem: In donkere tijden verschijnen soms individuen met valse hoop als geschenk.
Vaak is hun visie op de toekomst nog erger dan de duisternis die men al omringt.

En wie hebben die donkere tijden veroorzaakt? Ja, het cordon sanitair is al heel lang aan de macht en zie wat dat ons gebracht heeft.

Veertig jaar geleden hadden wij de keuze maar die is toen niet gemaakt. Brand en bom aanslagen op mensen bepaalden toen het beeld en maakte veel mensen bang. De terreurgroep is nooit vervolgt terwijl bekend is wie enkele van de leden zijn.

Twintig jaar later is Fortuyn doodgeschoten door een eco terrorist die ondertussen weer vrij rondloopt en iedereen uitlacht.

Die donkere tijd is al lang geleden begonnen en hopelijk gaat er nu dat veranderen maar de last van het verleden is zwaar en niet ongedaan te maken.
19-09-2023, 10:54 door Anoniem
We hebben gezien hoe de maatschappij reageert als bekend wordt dat er iemand in je buurt woont die zijn straf heeft uitgezeten (https://nos.nl/artikel/614550-benno-l-mag-in-leiden-blijven) of hoe men met iemand die verdacht wordt van ontucht met kinderen ombrengt zonder er voor gestraft te worden (https://www.destentor.nl/binnenland/man-27-uit-kampen-niet-vervolgd-voor-dood-dove-hovenier-in-speeltuin-assen~a39a0581/)

Dus dit is geen goedplan. Ik stel wel voor als het er komt dat mensen die aan groepsbelediging doen er ook op komen.....
https://www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-contact/Organisatie/Gerechtshoven/Gerechtshof-Den-Haag/Nieuws/Paginas/Gerechtshof-veroordeelt-Wilders-voor-minder-Marokkanen-uitspraak.aspx
19-09-2023, 13:16 door Anoniem
Een straf is nu een administratieve handeling.

Misbruikte kinderen kunnen niet meer normaal leven. De familie van vermoorde mensen zullen nooit vergeten wat hun is aangedaan. Die hebben allemaal levenslang gekregen, en dat geheel zonder tussenkomst van een rechter.

Verder de groepsbelediging van Marokkanen, is als je daar objectief naar kijkt een schandplek in de geschiedenis van Nederland.
20-09-2023, 11:03 door Anoniem
Wie neemt de PVV nog serieus?? Niemand.
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.