De Spaanse luchtvaartmaatschappij Air Europa heeft klanten vandaag wegens een datalek opgeroepen om hun creditcards te blokkeren als ze daarmee vliegtickets hebben gekocht. Volgens Air Europa is er onlangs een 'cybersecurity incident' in één van de systemen gedetecteerd waarbij mogelijk ook creditcardgegevens van klanten zijn buitgemaakt. Het gaat onder andere om creditcardnummer, verloopdatum en CVV-code.
Verdere details over het incident worden niet door de luchtvaartmaatschappij gegeven. Wel krijgen klanten het advies om met hun bank contact op te nemen en de creditcard te laten blokkeren, om zo frauduleus gebruik te voorkomen. Tal van klanten deelden via X de e-mail die Air Europa over het datalek verstuurde. Hoeveel klanten door het datalek zijn getroffen is niet bekend.
Je bent niet ingelogd en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.