image

EU-voorzitter: Europese app voor leeftijdsverificatie technisch klaar

woensdag 15 april 2026, 12:59 door Redactie, 41 reacties

De Europese app voor leeftijdsverificatie is technisch klaar en zal binnenkort voor burgers beschikbaar komen, zo heeft EU-voorzitter Ursula von der Leyen tijdens een persconferentie laten weten. De app moet ervoor zorgen dat gebruikers hun leeftijd kunnen aantonen wanneer ze online diensten gebruiken. "Net zoals winkels om een leeftijdsbewijs vragen voor mensen die alcoholische dranken kopen", aldus Von der Leyen.

De EU-voorzitter stelt dat de app gebruiksvriendelijk is, de hoogste privacystandaarden volgt, op elk apparaat werkt en opensource is. "Dit houdt in dat onze partnerlanden het ook kunnen gebruiken. Het is belangrijk dat dit door onze wereldwijde partners kan worden gebruikt. Maar belangrijker, online platforms kunnen eenvoudig op onze leeftijdsverificatie-app vertrouwen. Er zijn dan ook geen excuus meer. Europa biedt een gratis en eenvoudig te gebruiken oplossing die onze kinderen tegen schadelijke en illegale content kan beschermen."

Von der Leyen voegt toe dat de app ouders, leraren en verzorgers een krachtig middel geeft om kinderen te beschermen. "We tolereren geen bedrijven meer die de rechten van onze kinderen niet respecteren. En dit is waarom we met volle snelheid en vastberadenheid doorgaan met de handhaving van onze Europese regels. De rechten van kinderen in de Europese Unie gaan voor commercieel belang. En we zullen ervoor zorgen dat dit ook daadwerkelijk gebeurt."

Details over de app zijn niet gegeven. Zo is onbekend hoe de leeftijdsverificatie precies gaat werken.

Reacties (41)
Vandaag, 13:02 door Anoniem
#Nexit

Nu en voorgoed.
Vandaag, 13:02 door Anoniem
Naar Russisch voorbeeld: Iedereen een staats-app op z'n telefoon.
Verificatie is tenslotte onmogelijk zonder identificatie. Wel zo makkelijk voor de EUSSR. Leeftijdsverificatie met privacy bestaat nou eenmaal alleen in sprookjes land.
Gewoon NEE dus.
Vandaag, 13:09 door Anoniem
'de hoogste privacystandaarden volgt' echter is dat vrijwel onmogelijk wanneer het MOS pertinent onveilig en privacy-onvriendelijk is.
Betreffende zowel iOS als Android. Daarnaast wil je never nooit niet afhankelijk worden van een telefoon.
Vandaag, 13:41 door Anoniem
manmanman wat een negativiteit weer hier.

Ja, er valt best iets op aan te merken. Maar beter een (vrijwillige) app waarmee je op één plek je leeftijd(categorie) kunt aantonen, en dat derden op basis daarvan kunnen beoordelen of je een groen vinkje of een rood kruisje krijgt, dan dat je je leeftijdsgegevens overal opnieuw moet aantonen met alle gelekte databases en andere privacyschendingen van dien.
En ook beter dan alle schadelijke content maar ongelimiteerd beschikbaar maken voor elk jong kind, of juist kinderen tot sint-juttemis te 'verbieden' van internet gebruik te maken.
Vandaag, 13:43 door Anoniem
"Het Europese Internet van de Toekomst"

Je kunt alleen gebruik maken van het europese internet
door de straks verplichte inlog-portals waar je mee moet inloggen
om het "internet op te mogen",wel met jou eu-id bewijs
dus identificeren als je gebruik wilt maken van het europese
internet van de toekomst,en daar valt straks alles onder
waar dagelijks over geschreven wordt,dus chatcontrole,sleepwet
leeftijdverificatie,en alle wetten,regels en digitale besluiten die in 2025 zijn ondertekend.

EU2026-2035
Vandaag, 13:59 door Anoniem
De App is afgeleid van de Corona monitoring App.
Vandaag, 14:13 door Anoniem
Door Anoniem: manmanman wat een negativiteit weer hier.

Ja, er valt best iets op aan te merken. Maar beter een (vrijwillige) app waarmee je op één plek je leeftijd(categorie) kunt aantonen, en dat derden op basis daarvan kunnen beoordelen of je een groen vinkje of een rood kruisje krijgt, dan dat je je leeftijdsgegevens overal opnieuw moet aantonen met alle gelekte databases en andere privacyschendingen van dien.
En ook beter dan alle schadelijke content maar ongelimiteerd beschikbaar maken voor elk jong kind, of juist kinderen tot sint-juttemis te 'verbieden' van internet gebruik te maken.

Dat is het dus niet. U bent naief.
Vandaag, 14:14 door Anoniem
Door Anoniem: #Nexit

Nu en voorgoed.

Zou ik je vriendelijk mogen vragen met dergelijke reacties te stoppen. Ga je eerst eens even inlezen wat een Nexit voor consequenties heeft en kijk hoe fantastisch het heeft uitgewerkt in het VK.
Alles is zo ontzettend met elkaar verbonden dat het niet mogelijk is om er uit te stappen met behoud van alles van je nu hebt.

Ik ben inhoudelijk ook tegen deze ontwikkelingen, maar reageer dan op een zinvolle manier.

Ik vind reacties met #nexit, EUSSR enz. buitengewoon irritant. Het is geen facebook waar iedereen zijn of haar scheet moet laten horen.
Vandaag, 14:15 door Anoniem
EU; "You don't understand. We mean you no harm. We seek peaceful coexistence!"
Crowd fires phaser, "Psssshhhhht!!!" EU's h**d explodes, malign creature emerges.
Vandaag, 14:17 door -Peter-
Door Anoniem: manmanman wat een negativiteit weer hier.

+

Ja, er valt best iets op aan te merken. Maar beter een (vrijwillige) app waarmee je op één plek je leeftijd(categorie) kunt aantonen, en dat derden op basis daarvan kunnen beoordelen of je een groen vinkje of een rood kruisje krijgt, dan dat je je leeftijdsgegevens overal opnieuw moet aantonen met alle gelekte databases en andere privacyschendingen van dien.
En ook beter dan alle schadelijke content maar ongelimiteerd beschikbaar maken voor elk jong kind, of juist kinderen tot sint-juttemis te 'verbieden' van internet gebruik te maken.

Het is beter dat we een app hebben die aangeeft op de vraag van een derde partij of een persoon ouder is dan X jaar met een + of -, dan dat je weer je geboortedatum e.d. moet opgeven aan de zoveelste site.

Lees ook https://yivi.app/en/about_yivi/ eens. Het lijkt ere trouwens op dat de EU app nog minder persoonsgegevens opslaat dan Yivi doet. De EU app geeft alleen antwoord op leeftijdsvragen en niet op vragen over rijbewijs, woonplaats o.i.d.

Peter
Vandaag, 14:37 door Anoniem
Door -Peter-:
Door Anoniem: manmanman wat een negativiteit weer hier.

+

Ja, er valt best iets op aan te merken. Maar beter een (vrijwillige) app waarmee je op één plek je leeftijd(categorie) kunt aantonen, en dat derden op basis daarvan kunnen beoordelen of je een groen vinkje of een rood kruisje krijgt, dan dat je je leeftijdsgegevens overal opnieuw moet aantonen met alle gelekte databases en andere privacyschendingen van dien.
En ook beter dan alle schadelijke content maar ongelimiteerd beschikbaar maken voor elk jong kind, of juist kinderen tot sint-juttemis te 'verbieden' van internet gebruik te maken.

Het is beter dat we een app hebben die aangeeft op de vraag van een derde partij of een persoon ouder is dan X jaar met een + of -, dan dat je weer je geboortedatum e.d. moet opgeven aan de zoveelste site.

Lees ook https://yivi.app/en/about_yivi/ eens. Het lijkt ere trouwens op dat de EU app nog minder persoonsgegevens opslaat dan Yivi doet. De EU app geeft alleen antwoord op leeftijdsvragen en niet op vragen over rijbewijs, woonplaats o.i.d.

Peter

Het is beter als de overheid zich hier sowieso niet mee bemoeit ;-)
Vandaag, 14:39 door Anoniem
De EU app geeft alleen antwoord op leeftijdsvragen en niet op vragen over rijbewijs, woonplaats o.i.d.

Peter

De beheerder / eigenaar van de EU app, en daarmee ook de overheid weet in eens precies waar jij allemaal inlogged.
Vandaag, 14:41 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: #Nexit

Nu en voorgoed.

Zou ik je vriendelijk mogen vragen met dergelijke reacties te stoppen. Ga je eerst eens even inlezen wat een Nexit voor consequenties heeft en kijk hoe fantastisch het heeft uitgewerkt in het VK.
Alles is zo ontzettend met elkaar verbonden dat het niet mogelijk is om er uit te stappen met behoud van alles van je nu hebt.

Ik ben inhoudelijk ook tegen deze ontwikkelingen, maar reageer dan op een zinvolle manier.

Ik vind reacties met #nexit, EUSSR enz. buitengewoon irritant. Het is geen facebook waar iedereen zijn of haar scheet moet laten horen.

Misschien heb jij je laten inprenten wat dat voor consequenties zou hebben volgens de gebruikelijke bobo's in talk shows.
Wat de exacte consequenties zullen zijn kan niemand u op een briefje voorschotelen. Dus elke aanname, ook die van u, zijn bij voorbaat onjuist.

Het kan ook meevallen ;-)
Vandaag, 14:45 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: #Nexit

Nu en voorgoed.

Zou ik je vriendelijk mogen vragen met dergelijke reacties te stoppen. Ga je eerst eens even inlezen wat een Nexit voor consequenties heeft en kijk hoe fantastisch het heeft uitgewerkt in het VK.
Alles is zo ontzettend met elkaar verbonden dat het niet mogelijk is om er uit te stappen met behoud van alles van je nu hebt.

Ik ben inhoudelijk ook tegen deze ontwikkelingen, maar reageer dan op een zinvolle manier.

Ik vind reacties met #nexit, EUSSR enz. buitengewoon irritant. Het is geen facebook waar iedereen zijn of haar scheet moet laten horen.

Mijn reactie is zeer zinvol. Uw reactie mist net zoveel inhoud als die van mij.
De aanname dat alles heel erg zou uitpakken is niet zo leeg als roepen dat het wel mee zal vallen.

En in Groot Brittanie zijn naast de Brexit ook nog een heleboel andere dingen gaande en wanbeleid en covid dat erover heen kwam. Dus om al het negatieve nu aan de Brexit te te schrijven slaat ook nergens op.
De Duitse economie ligt ook op zijn gat en die zitten nog gewoon in de EU...

Dus uw redenering is ook niet solide.
Vandaag, 14:54 door Anoniem
Door -Peter-:
Door Anoniem: manmanman wat een negativiteit weer hier.

+

Ja, er valt best iets op aan te merken. Maar beter een (vrijwillige) app waarmee je op één plek je leeftijd(categorie) kunt aantonen, en dat derden op basis daarvan kunnen beoordelen of je een groen vinkje of een rood kruisje krijgt, dan dat je je leeftijdsgegevens overal opnieuw moet aantonen met alle gelekte databases en andere privacyschendingen van dien.
En ook beter dan alle schadelijke content maar ongelimiteerd beschikbaar maken voor elk jong kind, of juist kinderen tot sint-juttemis te 'verbieden' van internet gebruik te maken.

Het is beter dat we een app hebben die aangeeft op de vraag van een derde partij of een persoon ouder is dan X jaar met een + of -, dan dat je weer je geboortedatum e.d. moet opgeven aan de zoveelste site.

Lees ook https://yivi.app/en/about_yivi/ eens. Het lijkt ere trouwens op dat de EU app nog minder persoonsgegevens opslaat dan Yivi doet. De EU app geeft alleen antwoord op leeftijdsvragen en niet op vragen over rijbewijs, woonplaats o.i.d.

Peter

En ondertussen heeft de EU een linkje gelegd tussen jouw echte identiteit en jouw websitebezoek.

Daarom is dit een heel slecht plan.
Vandaag, 14:57 door Anoniem
Door Anoniem: manmanman wat een negativiteit weer hier.

Ja, er valt best iets op aan te merken. Maar beter een (vrijwillige) app waarmee je op één plek je leeftijd(categorie) kunt aantonen, en dat derden op basis daarvan kunnen beoordelen of je een groen vinkje of een rood kruisje krijgt, dan dat je je leeftijdsgegevens overal opnieuw moet aantonen met alle gelekte databases en andere privacyschendingen van dien.
En ook beter dan alle schadelijke content maar ongelimiteerd beschikbaar maken voor elk jong kind, of juist kinderen tot sint-juttemis te 'verbieden' van internet gebruik te maken.

"Vrijwillig" ..... ja, nog wel.
Het is eigenlijk vrij eenvoudig hoe met de verplichte app, voor bepaalde diensten, om te gaan: app NIET installeren en alle diensten mijden die verificatie via deze app vereisen. Stukje de-digitalisering van de samenleving.

De politiek wil deze oplossing: eenmaal ingang gezet wordt het niet gestop en double down doorgaan. Het werkt niet, blijkt uit meerdere onderzoeken, dus zullen toepassingen gezocht worden om de verplichte app te rechtvaardigen.

Waarom niet het sociale controlle systeem dat China of Rusland gebruikt overgenomen. Een bewezen werkend systeem :-(
Vandaag, 15:11 door Anoniem
Eng Mens die ursula. Ze wil ook verplichte vaccinatie voor alle EU burgers. Knettergek. Haar sms jes verdwene zoals we weten
Maar doodeng natuurlijk En dat in combi met die app
Vandaag, 15:12 door Anoniem
Door Anoniem:
De EU app geeft alleen antwoord op leeftijdsvragen en niet op vragen over rijbewijs, woonplaats o.i.d.

Peter

De beheerder / eigenaar van de EU app, en daarmee ook de overheid weet in eens precies waar jij allemaal inlogged.

Precies dit is het probleem. Dankjewel voor het formuleren.
Vandaag, 15:19 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: #Nexit

Nu en voorgoed.

Zou ik je vriendelijk mogen vragen met dergelijke reacties te stoppen.
Nou eh.. deze poster heeft gewoon gelijk. Stop met die hele EU. Dan ben je ook van deze comments af :)
De EU zorgt al 20 jaar lang vooral voor ellende. Burgers in de gaten willen houden. Alles maar vastleggen. En niemand zit erop te wachten, behalve de bedrijven die er goud geld aan verdienen. Het het bij de EEG moeten blijven. De EG was al een stap te ver en die euro hadden we ook nooit moeten hebben.

Nexit. Zo snel mogelijk!
Vandaag, 15:22 door Anoniem
First, it is user-friendly. You download the app. You set it up with your passport or ID card. You then prove your age when accessing online services. Second, it respects the highest privacy standards in the world. Users will prove their age without revealing any other personal information. Put simply, it is completely anonymous: users cannot be tracked. Third, the app works on any device – phone, tablet, computer, you name it. And, finally, it is fully open source – everyone can check the code.
Aan alle negatievelingen hierboven: dat het volledig open source is betekent dat het volledig geïnspecteerd kan worden door wie dat maar wil. Als er gaten in te schieten vallen kan je erop wachten dat dat ook gebeurt.

Als gebruikers inderdaad niet getrackt kunnen worden, waar de inspecties die ik net noemde natuurlijk naar zullen kijken, getuigt dat dan van de maximale kwaadaardigheid waarvan jullie meteen invullen dat die er is?

Ik ben zelf heel benieuwd naar dat de app op elk apparaat zou werken, inclusief computers. you name it. Oké, I name it: mijn Linux-bakkie dat op Debian stable draait. Ik wacht af hoe dat zal blijken uit te pakken.
Vandaag, 15:25 door Anoniem
Door -Peter-:
Door Anoniem: manmanman wat een negativiteit weer hier.

+

Ja, er valt best iets op aan te merken. Maar beter een (vrijwillige) app waarmee je op één plek je leeftijd(categorie) kunt aantonen, en dat derden op basis daarvan kunnen beoordelen of je een groen vinkje of een rood kruisje krijgt, dan dat je je leeftijdsgegevens overal opnieuw moet aantonen met alle gelekte databases en andere privacyschendingen van dien.
En ook beter dan alle schadelijke content maar ongelimiteerd beschikbaar maken voor elk jong kind, of juist kinderen tot sint-juttemis te 'verbieden' van internet gebruik te maken.

Het is beter dat we een app hebben die aangeeft op de vraag van een derde partij of een persoon ouder is dan X jaar met een + of -, dan dat je weer je geboortedatum e.d. moet opgeven aan de zoveelste site.

Lees ook https://yivi.app/en/about_yivi/ eens. Het lijkt ere trouwens op dat de EU app nog minder persoonsgegevens opslaat dan Yivi doet. De EU app geeft alleen antwoord op leeftijdsvragen en niet op vragen over rijbewijs, woonplaats o.i.d.

Peter
Oh, dus de app koppelt of logt nergens welke site dit wil weten en wie de app-account "eigenaar" is waarvan de leeftijd gevraagd wordt. Dat is gegarandeerd. Door alles en iedereen? Of technisch onmogelijk?

En dan hebben we het nog niet over de vraag of dat app account ook 100% altijd alleen maar door de fysieke persoon gebruikt wordt op wiens naam het staat.

Laat al die politici en bedrijven eens optiefen met hun "leeftijdsverificatie".
Ik wil een vrij internet, geen controlestaat.
Vandaag, 15:34 door Anoniem
Het probleem is dat Iedereen (!!!) straks zijn of haar Identiteit moet koppelen via de EU aan specifieke social media accounts.
De EU weet straks precies welk account bij welke ID hoort.

En dat is het grote probleem. Anonimiteit en delen van gedachten of onderzoeksjournalistiek, etc wordt straks heel lastig.

En dat is de kwade opzet van de EU.

De media moet stoppen met zeggen dat dit "ter bescherming van de kinderen is".

Het is geen geheim dat politici afwillen van anonimiteit op internet. En dat is zeer kwalijk in een democratie.

Elke ondemocratische macht die de vrijheden van burgers inperkt mag daarom enorm bekritiseerd worden en de EU is daar een hele grote in.
Vandaag, 15:35 door cyberpunk
Door Anoniem: manmanman wat een negativiteit weer hier.

Ja, er valt best iets op aan te merken. Maar beter een (vrijwillige) app waarmee je op één plek je leeftijd(categorie) kunt aantonen, en dat derden op basis daarvan kunnen beoordelen of je een groen vinkje of een rood kruisje krijgt, dan dat je je leeftijdsgegevens overal opnieuw moet aantonen met alle gelekte databases en andere privacyschendingen van dien.
En ook beter dan alle schadelijke content maar ongelimiteerd beschikbaar maken voor elk jong kind, of juist kinderen tot sint-juttemis te 'verbieden' van internet gebruik te maken.

Het corona vaccin was ook vrijwillig en wie 'm niet had werd de toegang ontzegd tot bepaalde plaatsen.
Vandaag, 15:47 door Anoniem
dus de privacy staat voorop, en alleen de leeftijd wordt gedeeld. alleen faalt het al direct.
Er zal toch eerst een account moeten zijn in beide systemen die met elkaar kan verbinden om die verificatie te doen. dan is er dus al geen privacy meer. het bedrijf waar je inlogt weet je leeftijd. het leeftijd controle systeem weet op welke site/app je komt.

Als het op voeden aan de ouders is. waarom moet ik daar dan belast worden met een privacy probleem. laat de ouders er maar last van hebben.
Vandaag, 15:49 door Anoniem
Door Anoniem: #Nexit

Nu en voorgoed.

Denk na. Dan gaan we dat niet doen? de Nederlandse overheid was er ook al mee bezig, staat ook in het artikel.
Vandaag, 15:51 door Anoniem
Ik maak me geen zorgen want die "app" zal waarschijnlijk niet voor mijn computer beschikbaar zijn en op mijn telefoon zijn sowieso geen "apps" meer te plaatsen (of ik moet die telefoon opsturen naar de fabrikant)./s
Vandaag, 15:56 door BaseFortify
Het zal voor veel een exercitie worden om zo lang mogelijk dit soort apps / checks niet te gebruiken.
Vandaag, 15:58 door Anoniem
De rechten van kinderen in de Europese Unie gaan voor commercieel belang.
Behalve die 80 miljard die zij moeten ophoesten voor de wapenindustrie dan...
Vandaag, 16:09 door Anoniem
Hmmm wat een verrassing zeg.

Zal wel meer achter zitten dan we met zijn allen denken...

Iets van update je idcard of uw idcard is verlopen,upload uw nieuwe id om toegang te behouden en iets in de trant van,verleng je id abbonement en nu kunt u betalen voor toegang tot uw id app en sites,tot,we zijn blij dat u bij ons blijft als betalende klant van de id app oid... ik denk dat ik sollicteren ga bij de eu id app ontwikkelaar en hunnie wat tips ga geven !

Tsjakka..de groeten allemaal.
Vandaag, 16:15 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: #Nexit

Nu en voorgoed.

Zou ik je vriendelijk mogen vragen met dergelijke reacties te stoppen. Ga je eerst eens even inlezen wat een Nexit voor consequenties heeft en kijk hoe fantastisch het heeft uitgewerkt in het VK.
Alles is zo ontzettend met elkaar verbonden dat het niet mogelijk is om er uit te stappen met behoud van alles van je nu hebt.

Ik ben inhoudelijk ook tegen deze ontwikkelingen, maar reageer dan op een zinvolle manier.

Ik vind reacties met #nexit, EUSSR enz. buitengewoon irritant. Het is geen facebook waar iedereen zijn of haar scheet moet laten horen.

Misschien heb jij je laten inprenten wat dat voor consequenties zou hebben volgens de gebruikelijke bobo's in talk shows.
Wat de exacte consequenties zullen zijn kan niemand u op een briefje voorschotelen. Dus elke aanname, ook die van u, zijn bij voorbaat onjuist.

Het kan ook meevallen ;-)

Een simpele opmerking dat een Nexit de oplossing is van veel problemen, vind ik erg kortzichtig en draagt inhoudelijk niets bij aan de inhoud van dit bericht over leeftijdsverificatie.
Wat ik van veel economen lees en hoor, is een Nexit een buitengewoon slecht idee o.a. van de enorme verwevenheid van de economieën. Ik vind het dan ook een populistische uitspraak en neem politici die zulke dingen roepen dat ook zeer kwalijk. Je hebt gelijk dat de exacte consequenties niet vooraf op een briefje te geven zijn, maar deskundigen zijn het er vrijwel unaniem over eens dat het flink negatief uitpakt.
Daarnaast zie je - zeker sinds Trump vorig jaar z'n tweede termijn begon - dat enkele grootmachten straks de dienst uitmaken in de wereld.. Als je niet groot genoeg bent en geen blok kunt vormen, doe je niet mee. Óf je zit aan tafel óf je staat op het menu; het is eten of gegeten worden. In dat licht is een Nexit een groot nadeel. Als klein land, ben je dan een speelbal van de VS, Rusland en China. Kijk bijvoorbeeld hoeveel energie Rusland en de VS steken in het beïnvloeden van verkiezingen.
Vandaag, 17:31 door Anoniem
Ja, er valt best iets op aan te merken. Maar beter een (vrijwillige) app waarmee je op één plek je leeftijd(categorie) kunt aantonen, en dat derden op basis daarvan kunnen beoordelen of je een groen vinkje of een rood kruisje krijgt, dan dat je je leeftijdsgegevens overal opnieuw moet aantonen met alle gelekte databases en andere privacyschendingen van dien.
En ook beter dan alle schadelijke content maar ongelimiteerd beschikbaar maken voor elk jong kind, of juist kinderen tot sint-juttemis te 'verbieden' van internet gebruik te maken.
Even terug... Waarom zou ik ik vredesnaam ook maar voor *iets* mijn leeftijd moeten aantonen??? Waarom?!
Vandaag, 18:12 door Anoniem
Dit was geen echte pers conferentie er mochten geen vragen gesteld worden. Ze zijn doodsbang dat ze hoogste privacystandaarden niet kunnen uitleggen live en accountable dan zijn. Dit was een eenzijdige informatievoorziening.
Het gegeven dat er alleen al gerefereert wordt naar COVID app als een success moet alarm bellen doen rinkelen over wat hun denken privacy beschermend is gezien de function creep.

Je kan niet verifieren zonder persoonsdata je kan niet anoniem verifieren het is technisch onmogelijk je kan inperken je kan pseudo anomiseren maar je kan niet anomiseren er is maar beperkte selective disclosure mogelijk.

SSI implementatie is nog steeds gevoelig voor fingerprinting er is geen oblivious http in gebruik of ZKP-CL er is verder ook een centrale revocatie ingebouwd CRL en geen blockchain dus dat gebruikers kan dwingen te herauthenticeren met ID en als je dat exacte moment weet incl de metadata kan je echt wel iemand tracken ze hebben je IP afterall. En nee enkel IP zegt weinig tot je het koppelt aan een sleepnet goh laten we die onofficieel nou net hebben hier.

Kortom dit is niet hoogste privacy standaard dat is absolute bullshit en dat hoeft ook niet want de huidige methode waar je ID controle wordt gedaan is nog meer lek maar alsjeblieft stop toch eens met privacy by default met privacy by design implementaties verwarren dit is niet privacy by design.
Vandaag, 18:47 door Anoniem
NEXIT!

Degene, die zo moeilijk doet over deze stellingname heeft een paar jaar liggen pitten. Er wordt, onder het mom van 'beschermen van de kindrten', een totalitaire Europese staat uutgerold. Verdiep je eens in de aangenomen wetten van de laatste vijf, zes jaar!
Vandaag, 19:02 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: #Nexit

Nu en voorgoed.

Zou ik je vriendelijk mogen vragen met dergelijke reacties te stoppen. Ga je eerst eens even inlezen wat een Nexit voor consequenties heeft en kijk hoe fantastisch het heeft uitgewerkt in het VK.
Alles is zo ontzettend met elkaar verbonden dat het niet mogelijk is om er uit te stappen met behoud van alles van je nu hebt.

Ik ben inhoudelijk ook tegen deze ontwikkelingen, maar reageer dan op een zinvolle manier.

Ik vind reacties met #nexit, EUSSR enz. buitengewoon irritant. Het is geen facebook waar iedereen zijn of haar scheet moet laten horen.

Misschien heb jij je laten inprenten wat dat voor consequenties zou hebben volgens de gebruikelijke bobo's in talk shows.
Wat de exacte consequenties zullen zijn kan niemand u op een briefje voorschotelen. Dus elke aanname, ook die van u, zijn bij voorbaat onjuist.

Het kan ook meevallen ;-)

Een simpele opmerking dat een Nexit de oplossing is van veel problemen, vind ik erg kortzichtig en draagt inhoudelijk niets bij aan de inhoud van dit bericht over leeftijdsverificatie.
Wat ik van veel economen lees en hoor, is een Nexit een buitengewoon slecht idee o.a. van de enorme verwevenheid van de economieën. Ik vind het dan ook een populistische uitspraak en neem politici die zulke dingen roepen dat ook zeer kwalijk. Je hebt gelijk dat de exacte consequenties niet vooraf op een briefje te geven zijn, maar deskundigen zijn het er vrijwel unaniem over eens dat het flink negatief uitpakt.
Daarnaast zie je - zeker sinds Trump vorig jaar z'n tweede termijn begon - dat enkele grootmachten straks de dienst uitmaken in de wereld.. Als je niet groot genoeg bent en geen blok kunt vormen, doe je niet mee. Óf je zit aan tafel óf je staat op het menu; het is eten of gegeten worden. In dat licht is een Nexit een groot nadeel. Als klein land, ben je dan een speelbal van de VS, Rusland en China. Kijk bijvoorbeeld hoeveel energie Rusland en de VS steken in het beïnvloeden van verkiezingen.

Ik ben zelf ook econoom. Elke econoom heeft een andere mening.

De meeste economen werken voor de overheid of andere instellingen die behoefte hebben aan de status quo.

Ik zou alles wat men je voorschotelt met een korreltje zout nemen.

Er zijn argumenten voor en er zijn argumenten tegen.

Welke uitkomst uiteindelijk de overhand krijgt hangt van heel veel factoren af en de omstandigheden. En dan heb je ook nog het onderscheid tussen de lange termijn en de korte termijn.

U hoeft mij niet te geloven, maar er zijn ook veel economen en "deskundigen" die pleiten voor een afbouw van de macht uit EU of zelfs een Nexit.

Om dat dus af te doen als simpel populisme of een gevaarlijke mening is echt veel te kortzichtig.

Dat u deze analyses en argumenten voor een Nexit niet mag horen in uw main stream media ligt voor de hand.

Ik zou zeggen, orienteer u wat breder in plaats van mensen met een andere mening weg te zetten als verkeerd of populistisch.

Er zijn diverse landen buiten de EU op ons continent die zeer goed functioneren.
Vandaag, 19:05 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: #Nexit

Nu en voorgoed.

Zou ik je vriendelijk mogen vragen met dergelijke reacties te stoppen. Ga je eerst eens even inlezen wat een Nexit voor consequenties heeft en kijk hoe fantastisch het heeft uitgewerkt in het VK.
Alles is zo ontzettend met elkaar verbonden dat het niet mogelijk is om er uit te stappen met behoud van alles van je nu hebt.

Ik ben inhoudelijk ook tegen deze ontwikkelingen, maar reageer dan op een zinvolle manier.

Ik vind reacties met #nexit, EUSSR enz. buitengewoon irritant. Het is geen facebook waar iedereen zijn of haar scheet moet laten horen.

Misschien heb jij je laten inprenten wat dat voor consequenties zou hebben volgens de gebruikelijke bobo's in talk shows.
Wat de exacte consequenties zullen zijn kan niemand u op een briefje voorschotelen. Dus elke aanname, ook die van u, zijn bij voorbaat onjuist.

Het kan ook meevallen ;-)

Een simpele opmerking dat een Nexit de oplossing is van veel problemen, vind ik erg kortzichtig en draagt inhoudelijk niets bij aan de inhoud van dit bericht over leeftijdsverificatie.

Deze leeftijdsverificatie heeft juist alles te maken met een pleidooi voor een Nexit.

De EU is namelijk bezig om steeds meer op authoritaire wijze maatregelen door te voeren die de vrijheid en privacy op internet enorm in gevaar brengt. Dit wordt verkocht onder de noemen "kinderen beschermen", maar veel politici in de EU en de lidstaten hebben zich al langer uitgelaten dat ze gewoon mensen op social media willen kunnen identificeren.

Als u dit niet ziet, dan beschouwt u dit veel te eenzijdig.

Deze ontwikkeling is enorm gevaarlijk en daar zullen de meeste experts en voorvechters van privacy en burgerrechten het me eens zijn.
Vandaag, 19:18 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: #Nexit

Nu en voorgoed.

Denk na. Dan gaan we dat niet doen? de Nederlandse overheid was er ook al mee bezig, staat ook in het artikel.

Als de beslissing bijd e NL overheid ligt, dan kan er op zijn minst een goed debat over plaatsvinden in de 2e Kamer en kunnen politici in Nederland het wegstemmen.

De EU is hard op weg om een authoritaire controlestaat te worden. Ver gezocht? Zeker niet.

Het is helemaal niet de taak van de overheid om zich met ons surfgedrag op internet te bemoeien. En dat is al helemaal niet het mandaat van de EU.

De EU bestaat uit ongekozen leiders (de Europese commissie) + een groep ministers van de lidstaten die in hun thuisland geen verantwoording hoeven af te leggen over hun stemgedrag in de EU + een pro-EU parlement met zeer beperkte democratisch mandaag (Geen intitiatiefrecht, etc). Alle verordeningen komen daar via handjeklap tot stand. Het is geen echter democratie. Het is autoritait in de opzet en de voorzitster van de Europese commissie gedraagt zich daar ook naar.

Aangezien de verordenignen uit de EU vervolgens directe werking hebben en voor onze nationale (grond)wet gaan, hebben we een groot probleem te pakken. Men kan alles "handjeklap" over ons beslissen. Telkens worden de bevoegdheden waarover de EU kan beslissen uitgerekt.

Hoe heeft het zo ver kunnen komen dat zo'n ondemocratisch instituut mag beslissen over onze vrijheden, burgerrechten, anonimiteit op internet, enzovoort?

Als je niet ziet dat de EU een enorm gevaar is voor onze burgerrechten en vrijheden, dan heb je echt oogkleppen op.
Of je laat je enorm eenzijdig informeren door "experts" op TV of in het NRC-handelsblad (for that matter).

Orienteer je breder en je zult het allemaal beter begrijpen wat de gevaren zijn waar we aan blootgesteld worden.
Vandaag, 19:21 door Anoniem
Door Anoniem:
Ja, er valt best iets op aan te merken. Maar beter een (vrijwillige) app waarmee je op één plek je leeftijd(categorie) kunt aantonen, en dat derden op basis daarvan kunnen beoordelen of je een groen vinkje of een rood kruisje krijgt, dan dat je je leeftijdsgegevens overal opnieuw moet aantonen met alle gelekte databases en andere privacyschendingen van dien.
En ook beter dan alle schadelijke content maar ongelimiteerd beschikbaar maken voor elk jong kind, of juist kinderen tot sint-juttemis te 'verbieden' van internet gebruik te maken.
Even terug... Waarom zou ik ik vredesnaam ook maar voor *iets* mijn leeftijd moeten aantonen??? Waarom?!

Helemaal mee eens. De overheid heeft hier helemaal geen rol in. Wij zijn vrije burgers en het internet moet ook vrij blijven van overheidsdwang en identificatie.

We leven (nog) in een democratie. De EU is een groot authoritair gevaar voor alle inwoners.
Vandaag, 19:36 door Hendrik de tweede
Door Anoniem:
Door Anoniem: #Nexit

Nu en voorgoed.

Zou ik je vriendelijk mogen vragen met dergelijke reacties te stoppen. Ga je eerst eens even inlezen wat een Nexit voor consequenties heeft en kijk hoe fantastisch het heeft uitgewerkt in het VK.
Alles is zo ontzettend met elkaar verbonden dat het niet mogelijk is om er uit te stappen met behoud van alles van je nu hebt.

Ik ben inhoudelijk ook tegen deze ontwikkelingen, maar reageer dan op een zinvolle manier.

Ik vind reacties met #nexit, EUSSR enz. buitengewoon irritant. Het is geen facebook waar iedereen zijn of haar scheet moet laten horen.

Ach, je moet dergelijke reacties totaal negeren. Mensen die 3 minuten na het lezen van een bericht hier dat hen onwelgevallig is totaal rood overkookt raken als een vergeten pannetje havermoutpap zonder ook maar voor 0,001% na te denken over het gevolg van hun opmerking; tjonge jonge, een ei heeft meer verstand... doet er al minstens 5 minuten over om gekookt te zijn.
Vandaag, 20:32 door Anoniem
Door Anoniem: De rechten van kinderen in de Europese Unie gaan voor commercieel belang.

Sinds wanneer.

De EU en de Nederlandse politiek heulen maar wat grtaag met het bedrijfsleven.
Alle gegevens van burgers worden te grabbel gegooid voor het grote geld. Onze data zijn loslopend wild.
Van het verplicht delen van patientdata (europa-breed) zonder volledige OPT-IN / OPT-OUT mogelijkheid.
Persoonsdata die overal en nergens vastgelegd moet worden (want wettelijke eisen), Tot ze op straat liggen als gevolg van een of andere hack.
Leeftijdscontrole van iedereen (en dus gekoppeld aan accounts en je ID). Chat-controle.
Allemaal uit te voeren door commerciele belangen, die hunkeren naar nog meer data over hun gebruikers.


Nee, echt De politici met hun bloedende hart doen dit echt alleen maar voor de arme kindezieltjes.
Niet omdat BigTech en BigBusiness hier garen bij spinnen. Echt niet.


Nu schieten ze met een kanon op een mug.
Want verbieden van SM voor iedereen, dat willen ze dan weer niet.
Spits die leeftijdsverificatoe dan ook alleen maar toe op de gezinnen met kinderen.

Biedt ouders bv de mogelijkheid aan (OPT-IN) voor die leeftidjsverificatie voor al hun mobiele en vaste verbindingen.
En val de rest van de bevolking en de websites hier niet mee lastig.
Dan doe je het pas echt "voor de kinderen". Met de telcos en ISPs als poortwachters.
Vandaag, 20:40 door Anoniem
Door Anoniem:
Ja, er valt best iets op aan te merken. Maar beter een (vrijwillige) app waarmee je op één plek je leeftijd(categorie) kunt aantonen, en dat derden op basis daarvan kunnen beoordelen of je een groen vinkje of een rood kruisje krijgt, dan dat je je leeftijdsgegevens overal opnieuw moet aantonen met alle gelekte databases en andere privacyschendingen van dien.
En ook beter dan alle schadelijke content maar ongelimiteerd beschikbaar maken voor elk jong kind, of juist kinderen tot sint-juttemis te 'verbieden' van internet gebruik te maken.
Even terug... Waarom zou ik ik vredesnaam ook maar voor *iets* mijn leeftijd moeten aantonen??? Waarom?!

Omdat websites zoals bv Bol.com en Amazon van alels aanbieden.
Wameer gaan zulke sites de leeftidjscontrole uitvoeren?
- Als je een product besteld dat 18+ geoormerkt is. (een video, een hulpmiddel, condooms, bednek maar wat)
- Elke keer dat je de site ("anoniem") bezoekt
- Bij het aanmaken van je account (ook al bestel je in de toekomst nooit, maar dan ook nooit 18+ producten)

Hoe groot acht je de kans dat de websites op veilig gaan spelen.
Net als de banken nu al doen bij het weren van bv sekswerkers en andere klanten die veel met conatct geld werken. want ze willen hetb risico niet lopen een witwasser een account te geven.

En als het systeem er dan eenmaal is, dan is het maar een klein stapje vom an leeftijdsvefiricatie naar identifcatie te gaan.
Iets wat politicii wel vaker doen. De salami-methode toepassen.
Vandaag, 20:46 door Anoniem
Door Hendrik de tweede:
Door Anoniem:
Door Anoniem: #Nexit

Nu en voorgoed.

Zou ik je vriendelijk mogen vragen met dergelijke reacties te stoppen. Ga je eerst eens even inlezen wat een Nexit voor consequenties heeft en kijk hoe fantastisch het heeft uitgewerkt in het VK.
Alles is zo ontzettend met elkaar verbonden dat het niet mogelijk is om er uit te stappen met behoud van alles van je nu hebt.

Ik ben inhoudelijk ook tegen deze ontwikkelingen, maar reageer dan op een zinvolle manier.

Ik vind reacties met #nexit, EUSSR enz. buitengewoon irritant. Het is geen facebook waar iedereen zijn of haar scheet moet laten horen.

Ach, je moet dergelijke reacties totaal negeren. Mensen die 3 minuten na het lezen van een bericht hier dat hen onwelgevallig is totaal rood overkookt raken als een vergeten pannetje havermoutpap zonder ook maar voor 0,001% na te denken over het gevolg van hun opmerking; tjonge jonge, een ei heeft meer verstand... doet er al minstens 5 minuten over om gekookt te zijn.


3 minuten is genoeg om het artikel te lezen.

Misschien bent u zelf behoorlijk kort door de bocht en tracht u mensen met een andere mening dan die van u direct weg te zetten als onwetend. Er zijn genoeg zeer intelligente mensen en deskundigen die pleiten voor een Nexit. Dus het is geen dom geschreeuw. En als u niet de ernst inziet van wat in het artikel wordt aangehaald, dan maak ik me wel een beetje zorgen.
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.