Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

24-04-2018, 10:55 door Anoniem

Het filter beschermt alle apparaten die thuis bij de abonnee via de FRITZ!Box verbonden zijn met het internet. Geblokkeerde websites zullen echter niet te bezoeken zijn. Dit kan alleen door het filter weer uit te schakelen. De provider gaat actief communiceren om het filter aan te zetten. Blokkeren ze dan de verbinding of blokkeren ze de lookup in DNS? Wanneer ik bij XS4ALL kijk, staat het filter bovenop de DNS server. Dus mensen die dit filter inschakelen, maar eerder een eigen, alternatieve DNS server hebben ingesteld, merken hier niets van. Dus bij IOT devices, waar de maker een vaste DNS server heeft ingesteld i.p.v. het gebruiken van de default die door DHCP wordt aangeboden, blijven kwetsbaar. Dat zou best vermeld mogen worden, aangezien bij DNS storingen soms door handige helpers een aanpassing wordt gedaan, om te zorgen dat alles weer werkt. En de gewone gebruiker, waarbij dat is gedaan, weet dat niet en vertrouwt op een filter, die wordt omzeild.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha