Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

27-06-2018, 18:29 door beatle

Inderdaad, de vraag is vooral in hoeverre je software de klant ondersteund om te kunnen voldoen aan de AVG. Vragen die daarbij spelen zijn "kunnen gegevens verwijderd worden?" "kunnen gegevens geëxporteerd worden?" "kunnen betrokkenen zelf de gegevens inzien/aanpassen etc.?" en ga zo maar door. Wat nodig/mogelijk is, is daarbij ook afhankelijk van de functie/doel van de software. Maar het voldoen aan de AVG is de verantwoordelijkheid van de klant/gebruiker van het systeem, niet de software. Maar hoe beter de AVG ondersteuning ("AVG proof") hoe makkelijker voor de klant/gebruiker. Van belang is natuurlijk ook de veiligheid. Wordt de software online aangeboden dan is adequate bescherming ook een verantwoordelijkheid van de aanbieder. Vragen die dan spelen zijn "wordt de toegang goed afgeschermd?" "worden de gegevens versleuteld opgeslagen/uitgewisseld?" "hoe is beheer geregeld?" etc. Dit wordt via een verwerkersovereenkomst juridisch geregeld (afspraken gemaakt) maar ook hier geldt dus de vraag van de klant: ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha