Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

19-07-2018, 22:05 door Anoniem

Door Anoniem: Het probleem waar je dan mee gaat kennismaken zijn (verschillende) keyboard mappings, afhankelijkheden van locales en eventueel niet te onderscheiden glyphs met een andere UTF-8 code . Tsja, daar kun je als helpdesk niets aan doen behalve adviseren een password reset uit te voeren, want je weet het wachtwoord niet, kan het niet veranderen (behalve via reset), en wil ook helemaal niet weten wat dat wachtwoord was. Als ontwerper is de correcte aanpak om problematische invoer in wachtwoorden niet toe te staan, niet om er nulletjes van te maken. Dat laatste is een gat in je beveiliging, dat eerste niet. Mensen loggen (soms) in met verschillende devices of instellingen - deskop/tablet , en bij kantoorgebruikers soms via de laptop en soms via een thin client omgeving . In zo'n geval is het totaal niet zo zeker dat als je 'hetzelfde' intikt, de website dezelfde hexcodes ontvangt om te hashen. Wat dus vrij luid en duidelijk zegt dat unicode [x] ongeschikt is voor gegevensuitwisseling, zoals hier, ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha