Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

21-05-2021, 13:53 door Anoniem

Door Anoniem: De Autoriteit Persoonsgegevens geeft uitgebreider antwoord op je vraag dan je op een forum als dit zal krijgen. Hier bijvoorbeeld: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/sites/default/files/atoms/files/guidelines_meldplicht_datalekken.pdf Ik heb me er eens een klein beetje in verdiept en mij valt op: * Als bedrijf moet je het eigenlijk dus altijd wel bij AP melden en die publiceert nergens per bedrijf wat is binnengekomen. * Maar: klanten informeren als bv. e-mailadressen massaal zijn gelekt hoeft niet. Eigenlijk wel vreemd dus, dat je als klant niet dezelfde informatie krijgt als het AP. Ik zou eigenlijk wel graag zien dat ik als klant altijd geïnformeerd wordt als er iets met mijn gegevens is gebeurd (e.g. het lek bevestigd is en iemand toegang heeft gehad die dat niet hoorde te hebben). Veel bedrijven doen dat wel netjes, degenen die het niet doen heb ik dan meer problemen mee eigenlijk. Hoe dan ook kom je er als klant wel achter (je krijgt vanzelf spam/phishing etc op het mailadres), ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha