Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

04-05-2022, 16:55 door Erik van Straten

Door Arnoud Engelfriet: De helpdesk zegt dat ik dan via een externe partij een foto van mijn ID en een filmpje van mezelf moet aanleveren ter bevestiging van mijn nationaliteit. Dit omdat ze alleen accounts verwijderen in landen waar dat wettelijk verplicht is. Het gaat er in dit geval dus niet om dat je moet bewijzen dat jij degene bent "van wie het account is" (wat je doet door in te loggen, waarbij je "radicale" wijzigingen vaak moet bevestigen door op een link in een mail te klikken die, ter bevestiging, naar jouw e-mailaccount wordt gestuurd), maar vooral dat je moet bewijzen dat het bedrijf zich in jouw geval aan de Europese GDPR moet houden - bijv. omdat je Europeaan bent of daar (tijdelijk) verblijft. Een bewijs van inschrijving in een gemeente zegt dan ook niet zoveel omdat het bedrijf niet weet of die inschrijving daadwerkelijk van de accounthouder is. Maar ook een paspoortscan en een filmpje kunnen van iemand anders zijn. GeoIP is met een VPN te omzeilen en je kunt ook een vriendje in Europa ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha