Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

26-01-2024, 17:52 door beaukey

Als je als verwerkingsverantwoordelijke vervoerder (in casu NS) de privacy echt respecteert, dan vraag je niet die ene euro extra wanneer een reiziger zijn privacy wil houden. Die ene euro is om mensen zonder app (toeristen?) een kaartje te laten kopen, maar ook jouw privacy te bieden *en* kostendekkend een NFC kaartje te maken en te laten verwerken en bedrukken in de automaat. Elke dag reizen er in Nederland honderdduizenden mensen met de trein, jaarlijks vele miljoenen. Dat noem ik grootschalig. Mijn privacy heeft niets te maken met al die miljoenen die met de trein reizen. Laat ik de vraag anders stellen: wat is de impact op *mijn* privacy als ik via de NS app een vervoersbewijs koop of anderszins identiteit verschaffende methode met de NS reis? Nee hoor, NS laat je persoonlijke reisgegevens via het OV-chipkaartsysteem verwerken in de back-office van Translink. Al in 2019 wilden NS en de andere aandeelhouders in Translink deze persoonsgegevens gaan uitnutten d.m.v. een joint-venture. Uhhh, waar kickt ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha