Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Anoniem: Je zou hopen dat banken richting hun klanten een specifieke vraag zouden kunnen bedenken die alleen de bank zelf kan beantwoorden; en de klant zelf weet. Criminelen weten daar wel raad mee door een AitM (Attacker in the Middle) aanval uit te voeren, zoals ik liet zien onder "De Chase Case" in https://security.nl/posting/842742. Er zijn drie voorwaarden voor betrouwbare communicatie tussen twee partijen: 1) Dat de andere partij betrouwbaar is; 2) Dat je zeker weet dat de andere partij niet iemand anders is dan deze claimt te zijn; 3) Dat er niemand (actief) tussen jou en die andere partij zit (zich voordoend als de andere partij, mogelijk in twee richtingen) en dat er niemand "meeluistert". Met de huidige vorm van telefonie weet de gebelde persoon niet met wie zij of hij een ononderbroken verbinding heeft, en dat los je niet op met een "shared secret" (https lost probleem 3 op, maar niet 1 en steeds minder vaak 2).
Beschrijf je klacht (Optioneel):