Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Dus… even samenvatten: een ransomwaregroep met de naam Scattered Spider belt gewoon de helpdesk op, doet een “ik-ben-mijn-wachtwoord-vergeten”-actje, en krijgt netjes de sleutels tot het netwerk. 380 miljoen schade. Geen zero-day, geen quantum-hacking, gewoon een ouderwets belletje. Als dit een Netflix-serie was, zou ik zeggen: “Beetje ongeloofwaardig, hoor.” En dan Cognizant: “Wij waren niet verantwoordelijk voor cybersecurity.” Oké, maar als je helpdesk vrolijk wachtwoorden rondstrooit alsof het kortingsbonnen voor bleekmiddel zijn, dan heb je misschien iets meer verantwoordelijkheid dan “alleen maar de telefoon opnemen”. MFA-probleem? Reset maar even. Wachtwoord kwijt? Geen probleem, hier is je digitale goudstaaf. Het mooiste: er liggen waarschuwingen van FBI, Microsoft en Mandiant dat deze truc al jaren populair is. Dus wie heeft er serieus gedacht: “Ach, social engineering, dat zal ons niet overkomen”? Newsflash: dit is niet eens social engineering 2.0, dit is social engineering ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):