Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Deming, "80+% of the problems if not caused by management can only be resolved by management." En wat ik persoonlijk jammer vind, is dat nu er weinig incentives zijn voor bestuurders om te zorgen dat de informatiebeveliging op orde is. Hier sluit een ander mooi uitspraak netjes bij aan: "Tell me how you measure me, and I will tell you how I behave" (Goldratt). Waarom zijn er zoveel datalekken en informatiebeveiligingsincidenten? Menselijk handelen, of het gebrek eraan. Mag dit aan het betrokken individue toegerekend worden, of is het een management uitdaging? Recentelijk is mijn organisatie het slachtoffer geworden van een datalek door een leverancier. Uit de post-mortem komt duidelijk een aantal serieuze gebreken in hun processen naar voren Persoonlijk pleit ik ervoor om minimaal de bestuurders die niet kunnen aantonen dat de informatiebeveilingsprocessen op orde zijn publiekelijk aansprakelijk gesteld kunnen worden. Of hiermee de slachtoffers echt verhaal kunnen halen betwijfel ik, maar het gedoe en de ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):