Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Anoniem: Door Anoniem: Het aantal slimme ideeën valt me een beetje tegen op dit forum. Wat te denken van een Wireguard VPN mesh network tussen al je familieleden. Met daarin op zijn minst een self-hosted chat server met video calls. Op die manier kun je binnen je eigen layover network met open source software not privé en end-to-end versleuteld communiceren met je familie. Daarbuiten wordt lastiger. Dit kun je inzetten voor chats, e-mail, videobellen, hosten van media, collaboration tools, etc. Alles open source zonder overheid die erin zit en gehost binnen je mesh netwerk, zoals met Tailscale. Eventueel kun je de coordination service ook self hosting doen, om zo min mogelijk afhankelijkheden te hebben. Meer ideeen? Volgens mij lopen er best wat technische mensen rond hier. Hoe leg je dit verhaal in duidelijke taal uit aan de dagelijkse jan alleman zonder jargon? Niet dat is het eerlijke antwoord: Je krijgt dan sht als dit: "Ik vind dat er weinig slimme ideeën op dit forum staan. Waarom bouwen ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):