Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Anoniem: Daarnaast lijkt het probleem dat er nooit meer een goed geinformeerd debat over plaatsvindt in een nationaal parlement. Het lijkt allemaal maar even besloten te worden door de overheden. Neem bijvoorbeeld de EU, waarbij het parlement zelf geen initiatiefrecht heeft en de meeste verordeningen en richtlijnen vrijwel per decreet te lijken worden afgevaardigd door de voorzitter van de Europese Commissie. Vaak op onderwerpen waarover het strikt genomen geen mandaat heeft, maar het alsnog onder "de interne markt" schuift. Vervolgens wordt er handjeklap gedaan met de ministers van de lidstaten in de Europese Raad en vind er nog een fake stemming met een aantal eurofiele parlementsleden plaats. Of men brengt het gewoon niet in stemming als er geen meerderheid lijkt te zijn en probeert het er weer via een andere weg doorheen te duwen. Deze supranationale overheden (zoals de EU) zijn heel handig voor politici om hun wensen erdoorheen te drukken, juist door het lage democratische gehalte en het feit dat ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):