image

14 programma's stuk na installatie Windows Server 2003 SP1

donderdag 21 april 2005, 11:03 door Redactie, 12 reacties

Net als met Service Pack 2 voor Windows XP geeft ook Service Pack 1 voor Windows Server 2003 problemen met verschillende programma's, waaronder een aantal van Microsoft zelf. Ging het bij SP2 om meer dan 200 programma's, in het geval van de nieuwste update voor Server 2003 zijn het er 14. Microsoft heeft 127 server applicaties op Windows Server 2003 SP1 getest. " Het doel van het test team was om te controleren dat de server applicaties net zo functioneel bleven als met Windows Server 2003 het geval was." aldus Microsoft. Onder de 14 programma's die niet goed meer werken bevinden zich onder andere Internet Security and Acceleration (ISA) Server 2004 Standard, Exchange Server 2003 en Systems Management Server (SMS) 2003. In dit support artikel gaat Microsoft in op de compatibiliteitsproblemen en mogelijke oplossingen voor de verschillende applicaties.

Reacties (12)
21-04-2005, 12:01 door bustersnyvel
Auw... dit zijn nogal wat belangrijke applicaties! Ik
bedoel, waarom zou je een Windows server draaien als je niet
eens Exchange er op kan zetten?
21-04-2005, 12:24 door Terminus Security
Dit is geknoei van de eerste orde natuurlijk.
127 server applicaties testen en dan ISA, SMS en Exchange
(!) vergeten of niet goed testen?!

Ik snap dat je onmogelijk alle producten kunt testen maar
dit zijn toch 3 producten die bij de meeste bedrijven
aanwezig zijn.
21-04-2005, 12:30 door Anoniem
Door bustersnyvel
Auw... dit zijn nogal wat belangrijke applicaties! Ik
bedoel, waarom zou je een Windows server draaien als je niet
eens Exchange er op kan zetten?


je moet eerst SP1 voor e2k3 installeren en daarna sp1 voor
w2k3, dan is er niets aan de hand...
21-04-2005, 12:40 door Anoniem
Klant: Hij doet 't niet, hij is stuk, ik wil een nieuwe.
MS: u krijgt geen nieuwe, u krijgt aanwijzingen om het
misschien op te lossen
Klant: misschien kan oplossen? u maakt 't stuk dus u
repareert maar.
MS: heel veel applicaties werken er wel mee, wij maken dus
juist veel heel.
Klant: doordat u niets doet moet ik maar proberen of ik het
via via nog aan de praat kan krijgen. Dat kost me veel tijd
en dus geld. Ik betaal jullie ook heel veel geld, dan mag ik
toch wel betere service verwachten dan oplossingen die
misschien werken in de vorm van doorverwijzingen.
MS: andere klanten betalen ook geld en die willen ook
service. wij kunnen niet iedereen tevreden houden. dan is
dit dus nog een nette service voor u omdat we met een
oplossing komen.
Klant: andere klanten die die software gebruiken en u
betalen hebben ook problemen, u kiest er dus voor om dat
geld in te pikken en de klanten die software hebben die wel
heel blijft voor te trekken.
MS: zo zou ik het niet willen zeggen. wij maken een keuze
wat het beste voor de klanten is als het om beveiliging gaat.
Klant: en ondertussen werken mijn MS VPN, enkele andere
beveiligingssoftware en broodnodige applicaties niet meer.
Dat noem ik niet veilig.
MS: daarom bieden we ook een oplossing, dus we helpen u
zowel aan veiligheid en toch nog verder te kunnen gaan
Klant: Het zijn doorverwijzings oplossingen die misschien
werken en waarvoor ik bij andere softwaremakers moet gaan
aankloppen omdat u de boel verandert. Dat is geen service,
dat is je er gemakkelijk vanaf brengen.
MS: wij blijven erbij dat dit service is.
21-04-2005, 12:42 door Anoniem
Door Terminus Security
Dit is geknoei van de eerste orde natuurlijk.
127 server applicaties testen en dan ISA, SMS en Exchange
(!) vergeten of niet goed testen?!

Ik snap dat je onmogelijk alle producten kunt testen maar
dit zijn toch 3 producten die bij de meeste bedrijven
aanwezig zijn.
Het is wel getest, maar alleen om te kijken wat wel en niet
werkt. Verder accepteren ze het bij MS dat het niet werkt en
leveren een paar slappe oplossingen om maar boven alles
vooral het SP uit te laten rollen.
21-04-2005, 13:09 door Peter_
Ik mis RSA Authentication Server. Als die op een DC draai werkt het
helemaal niet meer en kan je niet eens meer inloggen.

Ik kreeg van RSA security de waarschuwing dat ik niet SP1 moet
installeren op de Productie servers.
21-04-2005, 14:33 door Anoniem
Door W32_bolke
Ik mis RSA Authentication Server. Als die op een DC draai
werkt het
helemaal niet meer en kan je niet eens meer inloggen.

Ik kreeg van RSA security de waarschuwing dat ik niet SP1 moet
installeren op de Productie servers.


|k heb hier een w2k3 server met SP1 en ACE 6 draaien als een
zonnetje...
21-04-2005, 16:19 door Anoniem
Nou het klinkt vrij logies.
Er is gewoon een bug in een DLL file die in veel applicaties word gebruikt.
en waarschijnlijk een belangrijke instructie bevat.
Dit moet voor MS niet zo een probleem zijn om op te lossen. Het is alleen
jammer dat het op deze manier moet.
Ik wil niets goed praten, maar ik vind het wel een begrijpelijke fout.
22-04-2005, 00:44 door MrMenor
Zet daar maar Dell Openmanage bij in de lijst. Standaard geinstalleerd op
elke Dell server. Die blijkt niet compatibel met SP1 waardoor je na
installatie een stop-error krijgt (BSOD). Je kunt niet meer booten in safe
mode of in de console komen. Een registry_error is de oorzaak. Dell NL
geeft als advies een her-installatie van w2k3. Er schijnt een iso bij Dell
USA te zijn die het probleem kan [url=http://www.itnewsgroups.net/group/microsoft.public.windows.server.ge
neral/topic3089.aspx]fixen[/url], maar dat is hier nog niet door gedrongen.

Heel erg verdrietig wordt je er van...
22-04-2005, 11:15 door Anoniem
Het is ook gebruikelijk om te testen voordat je een SP uitrolt....
22-04-2005, 14:55 door MrMenor
Door Anoniem
Het is ook gebruikelijk om te testen voordat je een SP uitrolt....
Ten eerste was dat niet mijn punt, dat was: er hoort nog meer op het lijstje
te staan.
Ten tweede, hoeveel MKB bedrijven ken jij die een identieke reserve Dell
server hebben staan speciaal voor dit soort grappen?
22-04-2005, 21:50 door Anoniem
Eigenlijk vallen die issues wel mee. Die dingen bij exchange en ISA boeit
niet zo, het zijn beperkte problemen. Die bij DELL zijn wel erg maar dat
heeft meer met DELL te maken dan MS. Probeer maar eens uit support bij
dell te krijgen wanneer je nu wel of niet het probleem hebt. Dat gaan ze je
dus gewoon niet vertellen.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.