image

Hackers in opstand tegen politiestaat

donderdag 29 december 2005, 14:23 door Redactie, 17 reacties

Toen de Oostenrijkse regering een wet accepteerde waardoor politie zonder gerechtelijk bevel surveillance camera's op publieke plaatsen mocht installeren, kwam de burgerrechtenbeweging Quintessenz in actie.

Leden van de organisatie vonden een manier om het beeld van de camera's te onderscheppen. Het signaal werd daarna gedecodeerd, zodat bekend werd wie en wat de politie allemaal in de gaten hield. De activisten gingen nog een stap verder, en ontdekten hoe ze de camera's via ballonnen, lasers en infrarood apparaten konden verblinden.

Het onderzoek van Quintessenz naar de camera's werd deze week tijdens het Chaos Communication Congres gepresenteerd. Door te zoeken in Google naar bepaalde strings, zoals axis-cgi/, ontdekte men allerlei camera's die via het internet toegankelijk zijn. De organisatie verzamelde al deze camera's en IP-adressen in een grote database, waardoor internetgebruikers kunnen bekijken of ze in de gaten gehouden worden.

Volgens CCC-lid en security onderzoeker Frank Rieger verandert de Westerse maatschappij in een politiestaat, regeert door een onverantwoordelijke elite. "We hebben genoeg technische kennis om dit terug te draaien; laat ons ze aan het
grote publiek onthullen, laten we alles wat we over ze weten bekend maken, zodat ze voelen hoe het is om in de gaten gehouden worden
".

Reacties (17)
29-12-2005, 14:48 door Anoniem
Wat een onzin. In een echte politiestaat heb je geen controle van de
overheid bij wet.

Wie is die zogenaamde elite? In de Westerse wereld maakt het grote
publiek al de dienst uit, en niet een elite.

Dit is pseudo-radicaal techno-conservatief geneuzel in de kantlijn om
vandalisme te rechtvaardigen.
29-12-2005, 14:57 door Anoniem
Ook wij worden in de gaten gehouden .
Kijk maar eens voor de grap bij zwolle
waar er op een stukje van 5 kilometer welgeteld
75 Cameras staan .

Hoezo geen controle ...
29-12-2005, 15:16 door awesselius
verandert de Westerse maatschappij in een
politiestaat, regeert door een onverantwoordelijke elite

Zolang het merendeel van de sheeple dit blijft afdoen als
'conspiracy theorien' en niet de vergaande ontwikkelingen in
acht neemt, zal er niets gebeuren.

De elite heeft ook de grote media maatschappijen in beheer
en dus zal het niet snel aan de grote klok gehangen worden.
Tijd voor dit soort acties dus. Schud mensen maar wakker, ga
de straat op zolang het nog kan, doe wat je kunt.

De heerschappij van de elite zal echter niet lang meer
duren, want Zijn heerschappij zal binnen afzienbare tijd
zichtbaar worden.

- Unomi -
29-12-2005, 15:18 door Anoniem
Johnny Long doet dit al een jaar of zes.

Zie: http://johnny.ihackstuff.com/index.php?module=prodreviews
29-12-2005, 16:11 door Anoniem
"We hebben genoeg technische kennis om dit terug
te draaien; laat ons ze aan het grote publiek onthullen,
laten we alles wat we over ze weten bekend maken, zodat ze
voelen hoe het is om in de gaten gehouden worden"

Dan lopen we toch nog de kans dat eenzelfde elite het gebruik van "bepaalde" technieken via wetgeving zal gaan verbieden om daarmee kritiek de mond te snoeren.

Onze politieke "leiders" willen van een Democratie naar een Hierargie...
- Generaal Balkenende en Kolonel Zalm -
( in de psychiatrie ook wel aangeduid met het Star-Trek syndroom! )

Het "wachten" is op een door een wetgever verplichte keylogger op uw Pc. (ter bestrijding van manipulatief internet gebruik, dat zou ook uw "mening" kunnen zijn!)

Neurolinguistisch Programmeren:
http://www.nvnlp.net/paginas/NLP/F.A.Q/#NLP

- Q -
29-12-2005, 16:25 door Anoniem
De elite modereert de reacties hier op security.nl zoals in een politiestaat.

Het grote publiek maakt de dienst uit in de Westerse wereld. De overheid
wordt door de wet gereguleerd. In een politiestaat is dat heel anders.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rule_of_law

http://en.wikipedia.org/wiki/Police-state
29-12-2005, 16:37 door Anoniem
Door Anoniem
Wat een onzin. In een echte politiestaat heb je geen
controle van de overheid bij wet.

- Q - Hier ook niet, gezien de positie van enkele politici die "vervolgd" hadden moeten worden voor ernstige nalatigheid.....

Wie is die zogenaamde elite? In de Westerse wereld maakt het grote
publiek al de dienst uit, en niet een elite.

-Q - Mensen die de "dreiging" bagataliseren..........

Dit is pseudo-radicaal techno-conservatief geneuzel in de kantlijn om
vandalisme te rechtvaardigen.

- Q - "Onwetendheid" is mens grootste vijand........


- Q -
29-12-2005, 17:07 door G-Force
Toen de Oostenrijkse regering een wet accepteerde waardoor
politie zonder gerechtelijk bevel surveillance camera's op publieke
plaatsen mocht installeren, kwam de burgerrechtenbeweging Quintessenz
in actie.

Ah...ik begrijp het al! Mét gerechtelijke bevel heb je opeens geen
politiestaat meer...
29-12-2005, 17:10 door G-Force
Door Anoniem
Ook wij worden in de gaten gehouden .
Kijk maar eens voor de grap bij zwolle
waar er op een stukje van 5 kilometer welgeteld
75 Cameras staan .

Hoezo geen controle ...

Tja, dan zullen de weggebruikers het ook wel naar gemaakt hebben hè?
29-12-2005, 17:11 door Anoniem
Door Peter.V
Toen de Oostenrijkse regering een wet accepteerde
waardoor
politie zonder gerechtelijk bevel surveillance camera's op
publieke
plaatsen mocht installeren, kwam de burgerrechtenbeweging
Quintessenz
in actie.

Ah...ik begrijp het al! Mét gerechtelijke bevel heb je
opeens geen
politiestaat meer...

de gerechtelijke macht is op dit moment nog het enige wat
tussen overheid en burger staat...

maar hoe lang nog?
29-12-2005, 17:15 door Anoniem
Door Peter.V
Door Anoniem
Ook wij worden in de gaten gehouden .
Kijk maar eens voor de grap bij zwolle
waar er op een stukje van 5 kilometer welgeteld
75 Cameras staan .

Hoezo geen controle ...

Tja, dan zullen de weggebruikers het ook wel naar gemaakt
hebben hè?

"de weggebruikers"?

ohjee... wat stel je voor peterv?
iedere weg gebruiker verplicht een afbeelding van een
gevaren driehoek links op de borst laten naaien?

ben ik even bij dat ik geen rijbewijs heb.
30-12-2005, 03:02 door Beestig
Ik ben bang dat, zoals ik elders mooi geformuleerd las, de
vrijheids-strijd met vrijheid betaald gaat worden...

Ik heb er geen goed gevoel bij.
30-12-2005, 09:37 door Anoniem
Wat een doemdenkers hier zeg. Bekijk het voor 't nieuwe jaar eens van de
positieve kant.

De nieuwe technologie maakt een veiligere samenleving mogelijk.

Aangezien we de klus als samenleving samen moet klaren is een
maatregel die het criminele individu raakt en de samenleving beschermt
op z'n plaats.

Op naar een veilige samenleving in 2006 dankzij nieuwe technologie!
30-12-2005, 11:20 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
30-12-2005, 12:42 door Anoniem
Door Anoniem

Wat een doemdenkers hier zeg. Bekijk het voor 't nieuwe jaar
eens van de
positieve kant.

De nieuwe technologie maakt een veiligere samenleving mogelijk.

Aangezien we de klus als samenleving samen moet klaren is een
maatregel die het criminele individu raakt en de samenleving
beschermt
op z'n plaats.

Op naar een veilige samenleving in 2006 dankzij nieuwe
technologie!


Werk je in Den Haag?
30-12-2005, 14:08 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
31-12-2005, 19:16 door Anoniem
2005 is het jaar van achterlijke overheden....
# rekening rijden TOCH invoeren
# software patenten
# big brother data/call retention

Zelfs in Italie mag ik op de motor niet eens meer rijdend
mijn benzinekraantje op reserve zetten of mijn vizier van
mijn helm omhoog klappen zonder dat mijn motor in beslag
genomen wordt...
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.