image

Engelse ISP laat zombie klanten betalen voor schone PC

maandag 16 oktober 2006, 11:44 door Redactie, 9 reacties

De Engelse internet service provider BT heeft een nieuw systeem gelanceerd voor het identificeren van spammers en zombie klanten op haar netwerk. Van professionele spammers wordt meteen het account opgeheven, geinfecteerde thuisgebruikers krijgen hulp bij het schoonmaken van hun computer, hoewel men hier wel voor moet betalen.

Het systeem scant miljoenen e-mailberichten per dag, en stuurt dan gedetailleerde informatie over de locatie en omvang van spam-gerelateerde problemen door door naar BT. Volgens de Engelse provider zou 80% van alle mail op haar netwerk, of 6,5 miljard berichten per dag, spam zijn.

Wordt een geinfecteerde thuisgebruiker ontdekt, dan wordt die automatisch in quarantaine geplaatst. BT kan de abonnee dan waarschuwen en helpen bij het schoonmaken van de PC. Doordat het een geautomatiseerd systeem betreft, bestaat de kans dat klanten ten onrechte in quarantaine gezet worden of boos zijn omdat ze niet meer kunnen e-mailen. De werking van het systeem wordt dan ook nauwlettend door andere ISPs gevolgd. (CW)

Reacties (9)
16-10-2006, 11:55 door Anoniem
Zo nieuw is dit toch niet? Bij het SSHUnet gebruiken we zo'n
systeem al een tijdje (alleen gaat in quarantaine plaatsen
handmatig om duidelijke redenen).
16-10-2006, 11:56 door Anoniem
Dit is pas een mooie actie van Pearl! Nu de Nederlandse ISPs nog!
16-10-2006, 12:02 door Anoniem
idd prima methode.
16-10-2006, 12:38 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
16-10-2006, 13:04 door Anoniem
Door rookie
Wat een onzin!
Typisch hollands altijd maar klagen en klagen, is het niet
het weer dan is het wel de spam.....

Wat hebben we allemaal toch weer een luxe problemen _O_

Jebenniewijs.

Waarom zou er geen actie ondernomen mogen worden? Waarom mag
er niet geklaagd worden over spam?

-R.
16-10-2006, 13:05 door Anoniem
XS4ALL heeft al langer een soortgelijk systeem. Anderhalf jaar geleden
had een vriend hulp ingeroepen omdat de verbinding steeds werd
verbroken. In eerste instantie dacht ik dat dit aan de 'gratis' internet
provider lag. Met mijn XS4ALL account belde ik in om de laatste
virusdefinities op te halen. Probleem bleef. Thuis gekomen had een e-mail
in m'n mailbox met de waarschuwing dat mijn inbel account een virus had
en dat m'n account beperkt Internet mogelijkheden had. Pas bij uitleg van
mijn acties om dit probleem op te lossen werd de beperking opgeheven.
Toen was ik er ook van onder de indruk.
16-10-2006, 15:06 door wimbo
Door Anoniem
XS4ALL heeft al langer een soortgelijk systeem. Anderhalf
jaar geleden
had een vriend hulp ingeroepen omdat de verbinding steeds werd
verbroken. In eerste instantie dacht ik dat dit aan de
'gratis' internet
provider lag. Met mijn XS4ALL account belde ik in om de laatste
virusdefinities op te halen. Probleem bleef. Thuis gekomen
had een e-mail
in m'n mailbox met de waarschuwing dat mijn inbel account
een virus had
en dat m'n account beperkt Internet mogelijkheden had. Pas
bij uitleg van
mijn acties om dit probleem op te lossen werd de beperking
opgeheven.
Toen was ik er ook van onder de indruk.

Kost wel iets meer, maar dan heb je wel wat :)
17-10-2006, 11:14 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem
Dit is pas een mooie actie van Pearl! Nu de Nederlandse ISPs
nog!


Demon hanteerd zo'n sorrt gelijk systeem ook al jaren alleen
geloof dat ze daar kijken naar de hoeveelheid die je pre
minuut verstuurt.
18-10-2006, 00:25 door Anoniem
het is in ieder geval een stuk beter dan wat de mijne doet,
poort 25 in en uit dicht zetten behalve naar hun eigen
(crappy) mailserver
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.