image

Microsoft verhoogt supportkosten Vista naar $59 per incident

dinsdag 6 februari 2007, 12:29 door Redactie, 11 reacties

Microsoft heeft de kosten die Vista en Office 2007 klanten voor technische ondersteuning moeten betalen bijna verdubbeld. Gebruikers die een retail versie van het nieuwe besturingssysteem of Office software kopen, kunnen de eerste 90 dagen onbeperkt bellen, e-mailen en webchatten met de helpdeskers uit Redmond. Daarna betaalt men 59 dollar per incident, terwijl dit eerst nog 35 dollar was. Radeloze Office gebruikers betalen in plaats van 35 voortaan 49 dollar.

Voorheen bood Microsoft nog onbeperkte ondersteuning van haar klanten als die problemen hadden met het installeren van Office of Windows. Ook kon men kosteloos twee incidenten melden. De softwaregigant kwam echter tot inzicht dat de concurrentie veel meer vraagt. "Onze prijs van 35 dollar is zeker 10 jaar oud" aldus Microsoft's Matt Fingerhut. "Zelfs met de nieuwe prijzen is Microsoft nog veel goedkoper dan menig concurrent."

De softwaregigant heeft tevens een nieuw soort categorie ondersteuning geintroduceerd. Voor 79 dollar per incident is er nu "scenario-based assistance" beschikbaar, waarbij klanten worden geholpen bij het instellen van hun thuisnetwerk, het sneller maken van het besturingssysteem of het installeren van hardware en software van derden. De nieuwe prijzen gelden ook voor alle software die nog steeds door Microsoft ondersteund wordt, zoals Windows XP.

Reacties (11)
06-02-2007, 13:10 door Anoniem
Google is gratis. Kan al heel lang zonder betaalde ondersteuning van
Microsoft.
06-02-2007, 13:14 door Anoniem
En daarom ben ik dus microsoft af!

Met de introductie van Windows 95 waren er onvoldoende
drivers beschikbaar. Ik heb daarover even contact gehad met
microsoft. Ik concludeerde ZELF dat dit onwerkbaar was en ik
nog even de oude versie zou blijven gebruiken.
Even melden dat dit gewoon debiel was luchtte wel op.

Een jaar later had ik problemen met de combinatie van:
- de postscript driver van mijn printer en een opmaakpakket.

De fabrikant van het opmaakpakket verwees mij (uiteraard)
door naar microsoft. We moeten het 'van het kastje naar de
muur' natuurlijk in stand houden. Maar microsoft wist mij te
melden dat ik voor 70 NLG (per oplossing) geholpen kon
worden. Ik had mijn support op windows 95 al verbruikt.

Om het werkend te krijgen heb ik de postscript driver
aangepast. Deze heb ik toen aan de printerfabrikant en de
fabrikant van het opmaakpakket gestuurd... Deze is door
beide nooit opgenomen.

Zo gaan bedrijven om met hulp van buitenaf. Support is toch
niet eenrichtingsverkeer?

oss rocks!
06-02-2007, 13:56 door Anoniem
Hmm, laatst is mijn Windows XP, volledig gepatched en
schoon, hard gecrashed door Internet Explorer 7. Fijn als ik
hiervoor moet betalen als ik aan Microsoft vraag wat het
probleem is.

Dat doet me denken aan de consultant die slechte code
schrijft, en daarna op uurtje factuurtje basis de spullen
komt fixen.

Deze werkwijze vedient m.i. geen schoonheidsprijs, maar het
geld zal wel weer binnenstromen...
06-02-2007, 14:06 door Anoniem
Ik denk dat ik hier op de helpdesk ook maar €50 euro per incident ga
vragen. Maar even serieus, wat als een medewerker van M$ het incident
niet kan oplossen. Dan wordt je daarna doorverwezen naar een andere
m$ knakker die net zijn curses Windsows klaar heeft en die het ook niet
kan oplossen.
Echt gierig gewoon. Betaal je al €500 voor een office pakketje en dan heb
je nog niet degene die je wil hebben en dna moet je ook nog een keer
gaan asso veel gaan betalen voor ondersteuning die me buurjongetje ook
kan geven. Echt belachelijk dit!!!
06-02-2007, 14:08 door Anoniem
"Zelfs met de nieuwe prijzen is Microsoft nog veel goedkoper
dan menig concurrent."

Welke concurrent??
06-02-2007, 15:46 door Anoniem
Door Anoniem
"Zelfs met de nieuwe prijzen is Microsoft nog veel
goedkoper
dan menig concurrent."

Welke concurrent??


Zeg dat wel ja....

ik heb nog nooit voor software betaald, en ben het niet van
plan ook! Zeker niet met die bagger die de laatste tijd is
uitgekomen.

Heb een downtime van 0,01%, over alle servers hier, (en dat
zijn er nogal wat) over het laatste jaar, met dank aan OSS.

En support? Nooit gehad!
De HowTo was in de meeste gevallen genoeg.
06-02-2007, 16:01 door Anoniem
Welke thuisgebruiker koopt er nou Office als er gratis OpenOffice is???
06-02-2007, 17:47 door G-Force
Door Anoniem
Google is gratis. Kan al heel lang zonder betaalde
ondersteuning van
Microsoft.

Letterlijk de spijker op zijn kop. Natuurlijk zouden ze ook
naar deze website kunnen gaan voor ondersteuning
(security-related dan wel)
06-02-2007, 19:20 door Anoniem
Weet je wat wel opvalt,
dat hier niemand reageert die heeft betaald, voor één of meerdere
incidenten!! En we willen natuurlijk ook weten waarvoor!

Mark
07-02-2007, 10:48 door Anoniem
Of je betaald voor de software en de service is gratis, of
je betaald voor de service en de software is gratis.
Lijkt mij een helder en eerlijk concept.
07-02-2007, 10:54 door Ed Dekker
Met dit soort prijzen krijg ook geen incidentregistratie.
Goed voor de marketoids:
[color=red]Windows Vista: geen incidenten bekend[/color]
Duh!
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.