image

Consument keihard in aanpakken van spam

woensdag 28 maart 2007, 16:28 door Redactie, 10 reacties

Als het gaat om het verwijderen van potentiele spam uit de eigen inbox, zijn de meeste consumenten nietsontziend. In tegenstelling tot wat veel mensen denken blijkt de doorsnee gebruiker ook meer te willen doen in het stoppen van spam en frauduleuze berichten. Uit onderzoek blijkt dat 73% van de respondenten al meer dan zes jaar e-mail gebruikt en dat 80% tenminste één keer per dag hun mail "checkt".

De meerderheid blijkt verder een bericht als spam aan te merken aan de hand van het onderwerp of de afzender. "We ontdekten dat 80% een bericht als spam aanmeldt of verwijdert voordat ze hem openen" zegt Trevor Hughes van de "Email Sender and Provider Coalition".

Bedrijven doen er dan ook verstandig aan om ervoor te zorgen dat de naam duidelijk in het onderwerp of als afzender vermeld staat, zodat de berichten niet als spam eindigen. De consument blijkt namelijk in grote getalen spam bij verschillende anti-spam organisaties aan te melden. Daarnaast zou 80% ook een knop in hun e-mailclient willen om frauduleuze berichten te rapporteren en ziet 90% graag een "uitschrijfknop" verschijnen.

Reacties (10)
28-03-2007, 16:45 door spatieman
mailwasher is mijn beste vriend.
28-03-2007, 19:24 door Anoniem
Logisch toch? In outlook heb ik dankzij mijn Provider nooit
geen Spam.
Dat in schril contrast met Hotmail.
Eigenlijk niet te gebruiken wegens de stortvloed van Spam.
Ik kan moeilijk geloven,dat daar niks tegen te doen is.
Niemand wil het,dat moeten ze bij hotmail toch weten?
Nee,ze hebben liever dat je zelf maar een Filter koopt.
28-03-2007, 20:25 door Acumen
Ik heb bij geen enkele provider last van spam.... Het is
maar net hoe je er zelf mee omgaat..
29-03-2007, 00:32 door Anoniem
Ik gebruik GMail nu al 2 jaar. In die 2 jaar heb ik denk ik
al wel (2 x 365 x 30) = ~21900 mails gehad. Veel spam, maar
in tegenstelling tot Hotmail en andere spam-killer
programmas krijg ik bij GMail zelden spam in de Inbox.

2 van de 20.000 mails is ooit als Spam gemarkeerd, een
registratiemailtje van een of andere website waar ik een
account aanmaakte en die andere ben ik vergeten. Dus bij mij
wordt 0,005% van de legitieme mail als Spam gemarkeerd.

Sinds dat ik van een ander account de mail ophaal naar GMail
toe zijn er wel wat meer spam mailtjes niet als spam
gemarkeerd. Ik denk dat 0,5% wat spam is niet als spam
gemarkeerd is.

Ongekend goed dus, vind ik. Knap staaltje programmeren e.d.
29-03-2007, 00:46 door def
nou 'beukenoot' ik heb er totaal geen last meer van hoor .
in hotmail. meestal helpt het wel eens om het {domein} vanaf
komst te blokkeren hoor . en na een week of 2 ziet men het
verschil al hoor :
29-03-2007, 07:24 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
29-03-2007, 08:39 door pikah
Ik snap niet dat je met hotmail last hebt van spam. Zelfs
legitieme e-mails komen in je ongewenste post als die
gebruiker niet is toegevoegd aan je gebruikerslijst. Beetje
annoying, vandaar dat ik het zelf niet gebruik
30-03-2007, 10:50 door Anoniem
Door Beukenoot
Logisch toch? In outlook heb ik dankzij mijn Provider nooit
geen Spam.
Nooit geen?
Een dubbele ontkenning is een bevestiging, nooit geen is dus altijd. ;-)

Als "spatieman" Mailwasher rocks. !!!
02-04-2007, 14:54 door Anoniem
Ik ben het met Spatieman eens. MailWasher is een goed hulpmiddel. Dat
betekent niet dat je zelf niet attent meer hoeft te zijn. Waakzaamheid is
altijd geboden.
De enige Spam waar ik zelf last van heb is een nieuwsbrief waarvoor ik me
niet kan afmelden en die wordt 'gebounced' door MailWasher.
05-04-2007, 00:42 door DNA
Helaas bestaan er nog geen spamfilters voor de telefoon.

Word af en toe ziek van de KPN/Orange.

"U bent een bijzondere klant van ons en daarom hebben wij
een te gekke aanbod voor u"

Aaaaaargggg.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.