Archief - De topics van lang geleden

Medion pc's van de Aldi, de meest veilige pc's

22-09-2007, 02:23 door Anoniem, 25 reacties
Medion pc's gekocht bij de Aldi, zijn de meest veilige pc's
van Nederland.

Bent u van plan om een nieuwe pc aan te schaffen, en maakt u
zich zorgen over het kwijt raken van uw belangrijke data
door een hacker of een virus ?

Neem geen risico, koop een pc bij de Aldi.

Er zijn alleen een paar maren en mitsen.

Het aanschaffen van een Medion pc op zich is niet voldoende
om een superveilige pc te hebben waarvan u zeker bent data
kwijt te raken aan een hacker, spyware, virus e.d.

Nee, helaas is het niet zo gemakkelijk.

Aan welke voorwaarden moet u voldoen?

1) Uw pc is defect.
2) De help-desk van Medion kletst onzin
3)U krijgt proffesionele ondersteuning van een Medion
monteur aan huis.

Voorbeeld uit de praktijk!

De Medion pc van een kennis van mij, was onverwachts overleden.
Ik help graag mensen om pc probleempjes (softwarematig) op
te lossen, voor zover ik dit kan. Na een korte inspectie had
ik het vermoeden dat het probleem een hardware probleem was.
Standaard heb ik altijd een Linux live dvd'tje bij me. Als
Linux zich niet laat installeren, is 9 van de 10 keer iets
mis met de hardware. Dvd'tje erin........niks.

Omdat het om een relatief nieuwe pc ging adviseerde ik mijn
kennis contact op te nemen met de help desk van Medion, en
dus gebruik te maken van de garantie.

Ik heb duidelijk omschreven aan mijn kennis dat het
waarschijnlijk om een hardware probleem gaat, en dat het
niets te maken heeft met Windows.

Tring...tring......Goedenmiddag met de helpdeak van
Medion....zegt u het maar.
Kennis: De pc start niet meer op meneer, er is naar gekeken,
waarschijnlijk is het een hardware probleem.
Medion: Nee hoor, dat is een bekend Windows probleem, het
beste kunt u Windows opnieuw installeren.
Kennis: O, oke.

Kennis belt mij op, en na overleg is mijn advies:
Installeren kan altjd nog, vraag of iemand van Medion langs
kan komen.
Mijn kennis heeft een hele nare ervaring gehad met Medion
bij een vorige pc waardoor al zijn data verloren is gegaan,
dus twijfelt hij om een Medion monteur langs te laten komen.

Ik weet wat een ellende het is als je al je data kwijt bent,
dus probeer ik hem gerust te stellen en zeg: Als de
videokaart defect blijkt te zijn, is er niets aan de hand.
Is het moederbord defect, dan is het een ander verhaal.

Vraag aan de monteur of hij de hardware vervangt, en vermeld
erbij dat u NIET wilt dat de monteur Windows opnieuw erop zet.

Als de monteur het moederbord heeft vervangen belt u mij.
Uw data brand ik dan op een dvd'tje via een Linux live cd'tje.
Geen paniek, u raakt niks kwijt.

Ding dong!
Goedemorgen, ....Medion, ik kom u pc repareren.

Na de gebruikelijke controle vervangt de proffesional het
moederbord.

Mijn kennis, nog altijd para om voor een tweede keer al zijn
data te verliezen zegt nadrukkelijk: Oke, maar u mag geen
Windows installeren.
Ik wil geen data verliezen door een her-installatie.
Geen paniek, u raakt niks kwijt.

Vervolgens stopt die proffesionele Medion randdebiel, de
recovery cd in de pc.

Conclusie?
Alle data uit de user map was dan wel ge backuped, maar NIET
de data die oorspronkelijk op de D partitie stond.

Foetsie, pleite, auf wieder....

Het is verstandig dat je alijd een back up moet maken, ok.
Dat voorkomt een drama. Niet iedereen doet dat, kan dat, of
snapt hoe dat moet.

Zelfs voor proffesionals is het blijkbaar erg moeilijk.
Mensen waarvan je verwacht dat ze weten waar mee ze bezig zijn.

Nee, meneer....ik beloof dat u niets kwijt raak.
Ik zet Windows NIET opnieuw op uw pc,
Het enige wat ik doe, is de recovery cd erin.

Stelletje amateurs !

De mededeling: zeg tegen uw Medion monteur dat Windows niet
opnieuw geinstalleerd mag worden is dus niet voldoende.

U mag onder geen enkele voorwaarde de Windows CD in de pc
stoppen.
Misschien dat dat werkt.

De proffesionele "hulp" die Medion je geeft voorkomt dat
hackers je data kunnen stelen. Na een bezoekje van deze
pro's valt er niks meer te hacken. Zij helpen je gratis van
al je data af.


Maar als een Medion monteur
Reacties (25)
25-09-2007, 15:35 door lievenme
leuk verhaal, goed verteld!!
jammer als het waar is natuurlijk :o))
25-09-2007, 15:40 door Gebruik Ubuntu
Je kunt het de monteur niet kwalijk nemen als de eindgebruiker niet
heeft gezorgd voor een backup van zijn data....eigen schuld, dikke bult
in dit geval.
25-09-2007, 17:23 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
26-09-2007, 15:24 door Anoniem
Dan klopt niet helemaal. Een recovery CD haalt zijn recover data vanuit
E en zet deze naar de C. de D blijft volledig in tact. Dit heb ik zelf ervaren.
26-09-2007, 18:47 door Gebruik Ubuntu
Door moppentappers
die "monteur" heeft duidelijk gewoon windows opnieuw
geïnstalleerd
schuld van de monteur dus
schadeclaim indienen lijkt me op zijn plaats

Als de gebruiker niet kundig genoeg is om het zelf op te
lossen en hulp moet inroepen van een monteur, dan is de
gebruiker in mijn ogen verantwoordelijk voor het maken van
een backup.
26-09-2007, 20:47 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
26-09-2007, 23:54 door Gebruik Ubuntu
Door moppentappers
Dat ben ik met je eens, maar de gebruiker heeft gevraagd
windows NIET opnieuw te installeren en dat is wel gebeurt

De gegevens hadden ook op een andere mannier verloren kunnen
gaan en had de klant ook een probleem gehad. Natuurlijk is
het zo dat de monteur in principe rekening behoort te houden
met de wensen van de klant, maar kan niet verantwoordelijk
worden gesteld voor het verlies van data, dat is mijn punt...
27-09-2007, 08:40 door Anoniem
Door Mr-Malware
Door moppentappers
Dat ben ik met je eens, maar de gebruiker heeft gevraagd
windows NIET opnieuw te installeren en dat is wel gebeurt

De gegevens hadden ook op een andere mannier verloren kunnen
gaan en had de klant ook een probleem gehad. Natuurlijk is
het zo dat de monteur in principe rekening behoort te houden
met de wensen van de klant, maar kan niet verantwoordelijk
worden gesteld voor het verlies van data, dat is mijn punt...

De klant hoort te vertellen waar zijn of haar data staat zodat de monteur
dit veilig kan stellen of dit kan overlaten aan de klant zelf. Maar...als de
klant zegt: niet opnieuw installeren, dan moet je natuurlijk niet je eigen
gang gaan en ben je wel degelijk verantwoordelijk voor het verlies van
data van de klant.
27-09-2007, 10:02 door Sheriff
Leuk verhaal met een raar bijsmaakje...

Zoals eerder gezegd, als men een recovery gebruikt wordt
enkel de installatie partitie restored (meestal c: dus).

Als men net een nieuwe pc heeft en deze wordt gebruikt voor
privé doeleinden denkt men niet zo gauw aan backups.
Logisch voor de gemiddelde gebruiker lijkt mij.

Op het moment dat de pc het ineens niet meer doet, kun je
ook moeilijk nog een backup bakken. Dus het hele verhaal van
"had ie maar moeten backuppen" vindt ik in dit geval
irrelevant.

"De klant hoort te vertellen waar zijn of haar data staat".

Als ik aan mijn moeder vraag waar ze de foto's heeft
neergezet... kijkt ze me aan alsof ze water ziet branden...

Als ze dan eenmaal achter de pc zit, tovert ze die foto's
binnen no time tevoorschijn.

vergeet niet dat het grootste gedeelte van alle
computergebruikers digibeten zijn!
27-09-2007, 17:59 door Anoniem
Sinds wanneer komen Medion reparateurs aan huis? Daarbij kan ik me
het ook niet voorstellen dat iemand van de helpdesk direct maar adviseert
Windows opnieuw te installeren.

Ik heb duidelijk hele andere ervaringen met Medion, meer als in:
ik: "mijn computer doet het niet meer, moederbord doorgefikt (hehe)"
zij: "ok dan wordt uw computer opgehaald, als u deze in een doos wilt
doen belt onze kouriersdienst voor verdere afspraken."

No questions asked, alle hardware vervangen, op mijn hd na (of er moet
een 1 op 1 kopie zijn gemaakt). Kan niet anders zeggen, alleen positieve
ervaring met Medion, al zou de reparatietijd wat korter kunnen imho.
28-09-2007, 15:53 door Anoniem
sinds wanneer moet je er uberhaupt al een cd ingooien als je
het moederbord vervangt ?
Dell doet dit om de Servicetag van de PC in te stellen, maar
verder zie ik daar geen nut van in ...
28-09-2007, 21:33 door Anoniem
Bij windows moet dat als het moederbord niet hetzelfde was als je had
maar wel erin past......(drivers.............;)
25-10-2007, 02:53 door Anoniem
Medion & MacDonalds

De Aldi verkoopt Medion pc's en notebooks tegen bodemprijzen.
Pc's tegen bodemprijzen verkopen kan o.a. door:

1) Een mega order
2) PC'tje bouwen met goedkope onderdelen.
3) Overige

De broertjes die de Aldi runnen hebben cash zat, en kunnen
vet inkopen.
Maar als je hun mogelijkheden verglijkt met andere spelers
op de pc markt, blijven ze natuurlijk nergens.

Medion haalt de winst door gebruik te maken van onderdelen
van mindere kwaliteit.
Ook dat heeft zijn voordelen.Veel klanten van de Aldi hebben
het niet bepaald ruim. Wat zal het worden ? Een nieuwe pc,
of naar de kapper elke maand ?

Afijn. De kapper zal je niets snel missen, want de
gemiddelde medion pc geeft je het gevoel alsof je onder de
droogkap zit bij de kapper, zodra de ventilator gaat draaien.

Decibel terroristen van het eerste uur.

Medion is goedkoop, en de beste bagger die je kunt kopen.

" Ik ken heel veel mensen die tevreden zijn over Medion"
hoor ik vaak mensen zeggen.

Tevreden zijn over je Aldi pc, betekent niet dat je geen
bagger hebt gekocht.
Niet iedereen begrijpt het in eerste instantie, maar meestal
wel na een Big Mac of cheeseburger.

Stel,
1) U gaat morgenmiddag naar Macdonalds.
2)U houd een mini enquete onder 100 bezoekers.
3)U vraagt iedereen: "Bent u tevreden over het eten van
macDonalds ?"

97 % van de ondervraagde personen is tevreden.
Maar................97 % van de bezoekers zit 100 % Junk
food te vreten bij Macdonalds.

Capice ?

Behalve dat Medion geld bespaart door pc's te leveren met
onderdelen uit Troepistan, besparen ze miljoenen euro's op
de afdeling Medion Helpdesk door subsidies.

In 8 jaar tijd heb ik de meest complete onzin gehoord van
Helpdesk medewerkers. Xs4all staat ( raar maar waar) op
nummer twee, Medion al jaren op nummer een.

Veel providers trekken een blik studenten open in drukke
tijden. De informatie die je krijgt ( lezen uit handleiding)
is om te huilen.

Het niveau van de Medion Helpdeskmedewerkers is zo triest,
dat je er zelfs niet om kan huilen.

Voorbeeldje?

Ik bel met de Medion helpdesk voor een klant.
Bla de bla, heel verhaal. Op een gegeven moment zeg ik:
"Heb de pc opgestart, Delete ingetoest....... zit nu in de Bios"

Helpdeskmedewerker zegt:

Ok,...........maar mag ik u iets vragen: "Zit u met uw pc
in de Bioskoop ?"

What the f*ck moet je daar nou op antwoorden ?

"Mag ik u iets vragen voordat de film afgelopen is
helpdeskmeneer"
"Hoeveel subsidie ontvangt Medion eigenlijk jaarlijks ?"
"Subsidie ?" vraagt de helpdesk professional aan me
"Ja, Weet jij niet dat Medion jaarlijks subsidie ontvangt ?
Subsidie omdat de Medion helpdesk medewerkers geestelijk
minder valide zijn, ...soort van zwakzinnig zijn, waardoor
Medion overheids subsidie krijgt ?

"Ohhhh, nee, dat wist ik niet."
"Zal ik het even vragen voor u, hoeveel subsidie Medion
krijgt ?"

Pfffff, Nou Nee.

Bedankt voor je hulp in ieder geval.
25-10-2007, 03:06 door Anoniem
Door Anoniem
Dan klopt niet helemaal. Een recovery CD haalt zijn recover
data vanuit
E en zet deze naar de C. de D blijft volledig in tact. Dit
heb ik zelf ervaren.

Misschien had uw/de Medion pc een E partitie.
De pc van mijn kennis had alleen een C & D partitie
(standaard geleverd)
Op de D partitie stonden behalve Medion drivers, backup
bestanden, diverse software ( Nero oa.) ook bepaalde door de
gebruiker zelf aangemaakte mappen, waar zijn belangrijke
data in zat.
26-10-2007, 08:45 door Anoniem
...Medion haalt de winst door gebruik te maken van onderdelen
van mindere kwaliteit.
Ook dat heeft zijn voordelen.Veel klanten van de Aldi hebben
het niet bepaald ruim. Wat zal het worden ? Een nieuwe pc,
of naar de kapper elke maand ?....

Ook ik ben heel tevreden over mijn Medion PC, die ik niet heb gekocht
omdat ik anders niet naar de kapper zou kunnen gaan. Jammer dat
niet alleen de producent, maar blijkbaar ook de kopers en gebruikers
direct in een hokje worden geplaatst. Misschien zegt dat trouwens
meer over de schrijver?
26-10-2007, 11:27 door Anoniem

1) Een mega order
2) PC'tje bouwen met goedkope onderdelen.
3) Overige

De broertjes die de Aldi runnen hebben cash zat, en kunnen
vet inkopen.
Maar als je hun mogelijkheden verglijkt met andere spelers
op de pc markt, blijven ze natuurlijk nergens.

Medion haalt de winst door gebruik te maken van onderdelen
van mindere kwaliteit.
Ook dat heeft zijn voordelen.Veel klanten van de Aldi hebben
het niet bepaald ruim. Wat zal het worden ? Een nieuwe pc,
of naar de kapper elke maand ?

Wat dacht je van restpartijen? Zou ook graag willen weten met wat voor
modellen deze schrijver wel eens open heeft geschroeft, aangezien ik nog
bijna alleen maar A-merk componenten in Medion's heb gezien.

En als iemand een Medion koopt heeft deze het niet bepaald ruim? Hoe
bekrompen kun je zijn. Ben zelf in het bezit van een Medion, maar ook een
MacBook Pro, hoe ga je dat dan verklaren...
01-11-2007, 21:53 door Anoniem
Door Anoniem

1) Een mega order
2) PC'tje bouwen met goedkope onderdelen.
3) Overige

De broertjes die de Aldi runnen hebben cash zat, en kunnen
vet inkopen.
Maar als je hun mogelijkheden verglijkt met andere spelers
op de pc markt, blijven ze natuurlijk nergens.

Medion haalt de winst door gebruik te maken van onderdelen
van mindere kwaliteit.
Ook dat heeft zijn voordelen.Veel klanten van de Aldi hebben
het niet bepaald ruim. Wat zal het worden ? Een nieuwe pc,
of naar de kapper elke maand ?

Wat dacht je van restpartijen? Zou ook graag willen weten
met wat voor
modellen deze schrijver wel eens open heeft geschroeft,
aangezien ik nog
bijna alleen maar A-merk componenten in Medion's heb gezien.

En als iemand een Medion koopt heeft deze het niet bepaald
ruim? Hoe
bekrompen kun je zijn. Ben zelf in het bezit van een Medion,
maar ook een
MacBook Pro, hoe ga je dat dan verklaren...

Goeie vraag.

Het was beter geweest als ik had gezegd:
De meeste mensen die een Medion pc aanschaffen hebben
waarschijnlijk een kleine beurs..

Laat ik het anders omschrijven.

Ik repareer/herstel/installeer pc's en notebooks gratis.
Deze hobby is de afgelopen 7 jaar aardig uit de hand gelopen.
Ooit waren het vrienden en familie die ik een helpende hand
aanreikte.
Nu word ik gevraagd door kennissen van kennissen van kennissen.

Een aantal mensen hebben het ruim, en zijn in het bezit van
een Medion pc, maar de meeste mensen die ik help hebben het
minder.

Toeval of niet, maar veel van de mensen met een kleine
beurs hebben hun laatste centjes geinvesteerd in een Medion pc.

Ik vraag altijd of iemand tevreden is in het algemeen met
zijn/haar pc/notebook, en ook of ze andere producten van
Medion hebben aangeschaft en daar problemen mee hebben gehad.

De verhalen die ik dan hoor zijn schrijnend.

Het ligt niet in mijn bedoeling om de Aldi/Medion te dissen
(zwart te maken), maar wat mensen mij vertellen is toch echt
iets om even bij stil te staan.

Voorbeeldje van een klant uit de praktijk:

Pc nr 1, pc was hardwarematig f*cked/defect.
Pc nr 2 was f*cked/defect.

Notebook was na 1 maand hardwarematig f*cked/defect.
Notebook was na reparatie binnen 1 maand opnieuw f*cked/defect.
Notebook gerepareerd................en binnen 3 maanden was
notebookje weer naar de kl*te.

Navigatie systeem van Medion was binnen 2 maanden f*cked/defect.
Klant kreeg nieuwe navigtie systeem, en deze begaf het
opnieuw binnen 3 weken. (nu was het display defect)

Tft beeldscherm was na aankoop binnen 2 maanden
f*cked/defect. (geen beeld)
Tft beeldscherm was na reparatie f*cked/defect. (wel beeld,
maar geen geluid via interne speakers).

Medion digitale camera, na 3 weken f*cked/defect.(groen beeld)
Digitale camera was na reparatie........ nog steeds
f*cked/defect. (helemaal geen beeld)

Het Medion schrijf tablet ( Waarmee je kunt tekenen o.a. via
bijgeleverde pen) werkte ook niet, maar dit had te maken met
fout meegeleverde drivers.

Tja, in theorie zou dit dus toeval kunnen zijn.
Wel erg toevallig dat er meestal een Medion logo'tje op staat.

Deze vele negatieve Medion verhalen zouden uiteraard puur
toeval kunnen zijn, maar op deze Medion ellende het
stickertje toeval plakken, vinden andere mensen weer super
naief.

Bij deze wil ik mij verontschuldigen dat ik onzorgvuldig te
werk ben gegaan in mijn vorige post, door klanten van de
Aldi in een hokje te plaatsen.

Bij mijn eerst volgende bezoek aan de kapper zal ik even
checken of er iemand in het pand is die mijn Medion
realiteit positief kan ombuigen.
08-11-2007, 11:19 door Anoniem
Wat is f*cked/defect? is dat een optie ofzo die je kunt inschakelen?
09-11-2007, 15:54 door Anoniem
Hmm vreemd, ik heb nu 3 jaar een Medion laptop, de ze is flink
misbruikt, in rugzak , op vakantie zand&zon, gooi & smijt werk, en hij
draait nog als een zonnetje ...
10-11-2007, 20:53 door Anoniem
Medion Rulez !
18-11-2007, 03:16 door Anoniem
Door Anoniem
Wat is f*cked/defect? is dat een optie ofzo die je kunt
inschakelen?

Nee, het is geen optie die je kunt inschakelen.
Was het maar waar, dan zou je deze optie met een beetje
mazzel kunnen uitschakelen.
18-11-2007, 03:28 door Anoniem
Door Anoniem

Hmm vreemd, ik heb nu 3 jaar een Medion laptop, de ze is flink
misbruikt, in rugzak , op vakantie zand&zon, gooi &
smijt werk, en hij
draait nog als een zonnetje ...

Zeker vreemd.
Is het wel een echte Medion laptop, en geen nepperd ?
20-11-2007, 10:48 door Anoniem
Ik zie dat er weinig goede woorden over medion zijn.

Ik wou mijn ervaring ook even delen over het merk Medion.

De kwaliteit en de service is egt bagger!
Wij hebben een poos geleden ook een medion pc gekocht. En de
ellende begon na een kleine drie kwart jaar.
T begon met een videokaart die kapot was gegaan. Ik heb dit dan ook
gelijk aangegeven bij de helpdesk maar die mochten dit niet van mij
aanenemen aan na div testen bleek het dus inderdaad om de
videokaart te gaan.

Nou een afspraak gemaakt voor een monteur. Dit duurde al langer als
een maand voordat ze tijd hadden. Nou niks aan te doen zou je zeggen.
Dus de monteur komt na lang wachten langs. En zet er een kwalitatief
mindere kaart in. En de aansluitingen van de tv out enz werden niet
aangesloten aangezien dit niet op de geleverde videokaart zat.

Maarja me moeder is een leek in dit soort dingen, en was niet instaat
om het werk van de monteur te controleren. En er is voor de rest ook
niks gemeld over dingen die niet meer gingen werken ivm de videokaart.

Dus ik gelijk weer bellen. Kreeg ik te horen dat we akkoord waren
gegaan enz enz . Dus ik heel het verhaal uitgelegt. Om vervolgens weer
een maand te gaan zitten wachten op wanneer hun weer tijd hadden. :S
Om als nog de goede videokaart er in te monteren.

Al met al. Langer als 2 maanden zonder medion computer gezeten!
En mijn ervaring is dus ook. Koop t niet!!!!
20-11-2007, 14:12 door Anoniem
De afgelopen jaren 1 PC (2005) en 1 laptop (2004) van medion
gekocht via de Aldi. De PC staat 24 uur aan en de laptop
wordt van hort naar her gesleept en ziet er "gebruikt" uit.
Afgelopen zomer voor het eerst, door mijn eigen schuld,
probleem met de laptop. Helpdesk gebeld en door uiterst
vriendelijke medewerker die alle tijd nam, gegevens terug
gezet via recovery cd. Gegevens op partitie D gingen
daarbij niet verloren en alles werkt weer perfect
Mijn ervaring zijn dus positief, temeer daar Vista zich
zonder enig probleem liet instaleren op de PC.
20-11-2007, 15:42 door Anoniem
Wat een kudde zeikerds heeft de concurrentie ingehuurd !
Nogmaals; Medion Rulez !
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.