image

"Illegale software niet geschikt voor serieus gebruik"

vrijdag 26 oktober 2007, 11:41 door Redactie, 23 reacties

Vandaag verschijnt het nieuwste besturingssysteem van Apple in de winkels, maar sinds gisteren is Mac OS X Leopard al illegaal op het internet te downloaden. Hetzelfde gebeurde met Windows Vista in januari, maar het aantal downloads nam af toen het besturingssysteem officieel uitkwam, en ook nu verwachten analisten dat dit met Leopard zal gebeuren. Het luisteren en bekijken van illegale muziek en films is één ding, het vertrouwen op een ongeautoriseerd systeem is een ander. "Als je een systeem gebruikt om je leven mee te runnen, zul je niet zo snel voor een illegale kopie kiezen", zegt Eric Garland van BigChampagne.

Reacties (23)
26-10-2007, 12:08 door Anoniem
"het vertrouwen op een ongeautoriseerd systeem is een ander."

Ik denk dat Microsoft het niet eens zal zijn met deze uitspraak. WGA duidt
toch op een andere kijk.
26-10-2007, 12:17 door Anoniem
Yeah right, vertrouwen op een systeem dat dmv WGA op afstand
door MS onklaar kan worden gemaakt...bah. Doe mij maar
illegale versies
26-10-2007, 12:23 door Anoniem
Er zijn veel computer gebruikers die echt wel een legaal
Windows XP versie hebben omgeruild voor een illegaal Windows
Vista. Of gaat om crack beta 2 versie maakt niets uit maar
deze mensen hebben gratis Windows Vista gekopieerd en dat
vind heel normaal! Mijn neef je doet het ook!
Jeroen Roland
26-10-2007, 12:27 door Anoniem
"Ik denk dat Microsoft het niet eens zal zijn met deze uitspraak. WGA
duidt toch op een andere kijk."

Hoezo ? Deze uitspraken zouden volgens mij zo gedaan kunnen worden
door Microsoft medewerkers, ongeacht het feit dat men vanzelfsprekend
probeert illegale kopieen tegen te gaan m.b.v. WGA om hun belangen te
beschermen.
26-10-2007, 13:34 door Preddie
nog 1 keer ...... Illegale software is gewoon de software
die je in de winkel koopt alleen dan zonder licensie of met
een niet geldige licensie. In de meeste gevallen is er niks
mis met deze software
26-10-2007, 13:49 door Anoniem
Door Predjuh
nog 1 keer ...... Illegale software is gewoon de software
die je in de winkel koopt alleen dan zonder licensie of met
een niet geldige licensie. In de meeste gevallen is er niks
mis met deze software
Doet me denken toen de PR-afdeling van Microsoft verklaarde
op oa CNN dat een kopie van een Windows 95 CD altijd van
mindere kwaliteit was dan het origineel. Hopende dat mensen
niet besefde dat men eigenlijk content dupliceerde en niet
een signaal zoals in het verleden bij casettebandjes bv.

Maar de vraag is hoe gaan die licenties geldig blijven in de
toekomst of moet je regelmatig vernieuwen. En let op de
policy van Apple doet eigenlijk wat Microsoft een paar jaar
geleden niet lukte. Mensen gaan regelmatiger licenties
kopen, want de kosten zijn redelijk "laag". Zeker als je
naar de familielicentie kijkt en nu verversen veel mensen
hun licentie vrijwillig om de twee jaar.

Dit is iets wat Microsoft nog niet is gelukt terwijl de
kosten voor Windows eigenlijk al lager cq gelijk zijn aan
die Apple. En met .Mac zijn ze ook al verder dan wat
Microsoft eigenlijk had mogen hopen. Ik kan ook niet meer
zeggen dan dat ze bij Apple heel goed hebben geleerd van hun
eerste aanvaring met Microsoft en dat is wel iets om over na
te denken.
26-10-2007, 13:54 door Anoniem
"Illegale software is gewoon de software
die je in de winkel koopt alleen dan zonder licensie of met
een niet geldige licensie. In de meeste gevallen is er niks
mis met deze software"

Ontzettend bedankt voor deze uitleg, waarschijnlijk wist nog niemand hier
wat illegale software is ;)
26-10-2007, 14:16 door Eerde
Humor, door zou deze man betaald worden ?
26-10-2007, 15:00 door Anoniem
Apple verdient op de hardware, hun besturingssysteem is om hun
hardware te kunnen verkopen.

Bovendien kan je wel licenties kopen maar zijn er geen licentiesleutels etc
in te voeren.

1 cd van dit besturingsysteem kan je in feite op zoveel computers
installeren als je wilt, maar de meeste mensen gaan voor het origineel
want zeg nou eerlijk, 125 EUR voor zoiets is een peuleschil voor wat je
ervoor terugkrijgt.
26-10-2007, 17:50 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
26-10-2007, 18:10 door Anoniem
Illegaal software is soms ge kraakt of beta versie. Beta
versie zij de meest on betrouwbaarst versie. Een 45 demo
versie is niet geschikt voor huidige gebruik! Een demo
versie kan onstalbiel zijn of crash zoals ik ervaring heb
met Acdsee 4 trial versie die geheugen lekt en bug
bevatten in de database image tumbmails.
Jeroen Roland
26-10-2007, 18:16 door Anoniem
Voorbeeld van probleem illegaal software goed! Niet alleen
kopie van Windows XP Home Edition OEM versie zijn goed! Het
probleem zou wezen dat je computer ongeschikt is voor deze
Windows XP home Edition. Dus krijg je instabiel systeem.. Zo
gaat ook bij illegaal gehackten versie van Windows XP Sp2!
Retail versie Windows XP, Windows XP corporation versie
werkt op elke pc goed!
Jeroen Roland
26-10-2007, 20:05 door Anoniem
Door Anoniem
"Ik denk dat Microsoft het niet eens zal zijn met deze
uitspraak. WGA
duidt toch op een andere kijk."

Hoezo ? Deze uitspraken zouden volgens mij zo gedaan kunnen
worden
door Microsoft medewerkers, ongeacht het feit dat men
vanzelfsprekend
probeert illegale kopieen tegen te gaan m.b.v. WGA om hun
belangen te
beschermen.

Het feit dat er zoveel werk in gestopt wordt betekent
volgens mij toch echt dat Microsoft niet gelooft dat de
legale versie het zal winnen van de illegale als er een
keuze zou zijn, zoals hier door Eric Garland gedacht wordt.
26-10-2007, 20:37 door Anoniem
Door Predjuh
nog 1 keer ...... Illegale software is gewoon de software
die je in de winkel koopt alleen dan zonder licensie of met
een niet geldige licensie. In de meeste gevallen is er niks
mis met deze software

Er zijn veel illegale Windows veries beschikbaar in de vorm
van een iso of gecomprimeerd verpakt. Vrijwel niemand
controleert de iso's en gecomprimeerde pakketten waarin
trojans, rootkits etc. aan zijn toegevoegd.
En zelfs al gebruik je die van je buurman dan nog zal men op
zoek moeten naar een crack (WGA crack) en worden hun
systemen besmet door de crack of de site alwaar men op zoek
gaat naar een crack..

In het kort komt het er op neer dat de stelling klopt.

Toedeloe
26-10-2007, 21:07 door Anoniem
illegaal is bijna legaal
26-10-2007, 23:37 door Anoniem
Door rookie
Inderdaad mee eens. Illegale software is gevaarlijk.

Autorijden ook, en toch doet iedereen het.
27-10-2007, 15:33 door Ketsman
Ubuntu.
27-10-2007, 23:25 door Anoniem
Door Ketsman
Ubuntu.

RiscOS!
28-10-2007, 08:42 door Nomen Nescio
Door rookie
Inderdaad mee eens. Illegale software is gevaarlijk.

Hoezo? Ga je er aan dood of zo?
28-10-2007, 08:42 door Nomen Nescio
Door Ketsman
Ubuntu.
Net alsof daar geen lekken in voorkomen. Dream on.
28-10-2007, 09:37 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
28-10-2007, 15:15 door Anoniem
Omdat de meeste gebruikers helemaal geen pc kennis hebben.
31-10-2007, 22:52 door Anoniem
Door Anoniem
Omdat de meeste gebruikers helemaal geen pc kennis hebben.

En omdat niemand een boek naast zijn PC wilt hebben met "Hoe moet ik
Ubuntu gebruiken" omdat mensen gewoon iets gebruikers en beheer
vriendelijk wilen hebben, zoals Windows en Mac OS

Mac OS is te dicht, Linux is te open en Windows heeft de meeste gebruiker
dus ook meer gaten en virussen
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.