image

Bank verliest gegevens 1 miljoen klanten

woensdag 11 juli 2007, 10:43 door Redactie, 3 reacties

De Japanse Resona bank is de gegevens van zo'n 980.000 klanten verloren, waarmee het vorige record van 960.000 klantgegevens, neergezet door de Tokyo-Mitsubishi bank, gebroken is. De verloren informatie kwam tijdens een routine audit van transacties aan het licht, het gaat om namen, rekeningnummers en informatie over transacties.

Het is niet bekend of de verloren gegevens digitaal of op papier waren opgeslagen en wat voor digitale opslagmedia de bank gebruikt. Er zouden nog geen meldingen zijn binnengekomen dat de verloren informatie misbruikt is.

Reacties (3)
11-07-2007, 11:58 door Anoniem
het refrein is: oh, encryptie waar ben je dan....
11-07-2007, 12:16 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
11-07-2007, 13:40 door Anoniem
Niet alleen genant, maar het laat maar weer eens te meer zien dat banken
gewoon schijt hebben aan hun klanten... Je moet maar 'internetbankieren',
want dat is veel veiliger en goedkoper dan naar zo'n bank-kantoor gaan.
Ondertussen zijn veel bankkantoren dicht, en kun je niets meer regelen
buiten BANK-kantoortijden wat niet via internet gaat. Bovendien is internet
bankieren vreselijk gevaarlijk ipv veilig, alles wordt gelogged en ligt ineens
de verantwoordelijkheid voor de brakke beveiliging DOOR de bank BIJ de
klant. Die moet maar bewijzen dat hij/zij niet degene was... Onmogelijk
tegenwoordig. En het is niet goedkoper geworden, in tegendeel, alles van
de bank wordt duurder, wat vroeger 'service' was is nu voorzien van een
prijskaartje, geld (cash) opvragen moet je tegenwoordig 1 week van te
voren aangeven en dan gaan die mongolen ook nog eens je prive
gegevens verliezen en het enige wat er af kan is "oeps, achja, WIJ hebben
er geen last van, ehm, oeps, we hebben niet vernomen dat je gegevens al
misbruikt zijn"....
prutsers.
AS
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.