image

Fabrikant overweegt schooluniformen met GPS-monitoring

vrijdag 24 augustus 2007, 11:09 door Redactie, 22 reacties

Een fabrikant van schooluniformen overweegt om GPS-chips aan de kleding toe te voegen zodat scholen en ouders kunnen zien waar hun kroost uithangt. Trutex, dat jaarlijks zo'n 1,5 miljoen kledingstukken verkoopt, interviewde 809 ouders en 444 kinderen. 44% van de ouders was bezorgd over de veiligheid van kinderen onder de 13, en 59% is geïnteresseerd in het verwerken van monitoring-systemen in kleding. 40% van de kinderen onder de dertien vindt het geen probleem als ze door hun ouders te volgen zijn, maar de meeste tieners zien het idee niet zitten.

"Naast een veiligheidsnet voor ouders, zijn er ook voordelen voor de school die beter kan zien waar hun scholieren zich bevinden, wat mogelijk spijbelen kan voorkomen", aldus Clare Rix van Trutex. Eerder werd bekend dat een ander bedrijf schoolkleding met kevlar bewerkt om ze zo bestendig tegen messen te maken.

Reacties (22)
24-08-2007, 11:17 door Anoniem
Tuurlijk joh, leerlingen hoeven geen privacy te hebben he?
Misschien nu eerst als scholier je kleding door de magentron halen ;-)

Dit zou de overheid zeker ook wel graag zien bij de kledingbranche. Elke
terrorist draagt immers kleding....
24-08-2007, 12:18 door Anoniem
Wat een onzin. Zo'n schooluniform zit toch niet zo aan je
lichaam vast dat het niet meer uit te trekken is?
24-08-2007, 12:20 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
24-08-2007, 12:26 door Anoniem
44% van de ouders was bezorgd over de veiligheid van
kinderen onder de 13
Kinderen van 13 jaar en ouder bezitten een mobiele telefoon,
en daarmee is de dekking 100%

Toch?
24-08-2007, 12:49 door Zarco.nl
Ja, leuk met ingebouwde taser voor als je het terrein
verlaat tijdens de schooluren. Ik zie mogelijkheden :)
24-08-2007, 12:51 door Arno Nimus
Zit je weer dicht bij een bron, Ice? Wat voor bron nu weer?
24-08-2007, 13:04 door Anoniem
We leren onze kinderen niet meer om zelfstandig beslissingen
te nemen en te leren van fouten. We leren ze wel dat
monitoring goed is en maken ze daarmee volgzaam. Hoe meer
politiestaat moet het worden voordat we wakker worden.

Van de vrije opvoeding van de vorige generatie merken we nu
pas de problemen nu ze hun kinderen opvoeden. Dit is een
triest voorteken aangezien we dan mogelijk moeten wachten
totdat de generatie die nu opgroeit kinderen krijgt en gaat
opvoeden. Of mogelijk zelfs niet en dit is misschien nog wel
angstiger, want waar gaat dit eindigen. Tijd om moedertje
natuur en vadertje tijd lief aan te gaan kijken.
24-08-2007, 14:23 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
24-08-2007, 15:49 door Anoniem
Kinderen horen niet zomaar ergens heen te gaan, zonder dit
eerst aan de ouders te vragen. Dus in principe weten de
ouders waar de kinderen zich bevinden. Tevens is spijbelen
is verboden, en niet zonder reden. GPS-kleding is in
principe alleen nuttig voor gevallen in welke kinderen zich
op een onbekende locatie bevinden. De kans bestaat dat het
in die gevallen misschien om een nood geval gaat. In nood
gevallen is de meest grote snelheid geboden. Daarom sta ik
zeer positief ten aanzien van deze ontwikkeling.
24-08-2007, 15:49 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
24-08-2007, 18:44 door Anoniem
/*
Wat een onzin. Zo'n schooluniform zit toch niet zo aan je
lichaam vast dat het niet meer uit te trekken is?
/*
Hallo je maakt slapende honden wakker straks moeten we die
honden RFID's met GPS chip dragen.....onder de huid ;)
Dan kan die dikke boeing met die chemische laser je op
straat zelfs nog ff elimineren als je niet geheel in het
stramien past......pffffffffffffftttttttttt weg naar de 5e
dimensie.
24-08-2007, 20:17 door Anoniem
Laten we eerst eens als proef het management team en de
directie gaan volgen met soortgelijke gps kleding. Eens zien
of ze dan nog zo blij zijn met het weggooien van privacy
normen als winstoogmerk.
24-08-2007, 22:48 door Anoniem
Door Anoniem
Kinderen horen niet zomaar ergens heen te gaan, zonder dit
eerst aan de ouders te vragen. Dus in principe weten de
ouders waar de kinderen zich bevinden. Tevens is spijbelen
is verboden, en niet zonder reden. GPS-kleding is in
principe alleen nuttig voor gevallen in welke kinderen zich
op een onbekende locatie bevinden. De kans bestaat dat het
in die gevallen misschien om een nood geval gaat. In nood
gevallen is de meest grote snelheid geboden. Daarom sta ik
zeer positief ten aanzien van deze ontwikkeling.

Pa, Ma ik ga naar de zuipkeet vanavond en maandag heb ik
weer goede cijfers op school........ allemaal KINDEREN !

Ik, ik ben nu een 40er en ben in mijn kindjaren 2 maal
onvindbaar geweest voor mijn Pa en Ma. Bij ons thuis aten
wij om stipt 6 uur en de 2 keer dat ik er niet was om 6.30
uur werd er een zoekactie op touw gezet en was ik binnen 1
uur weer thuis zonder hulp van de overheid.

Ik heb mijn 3 kinderen (11, 16, 19) vergelijkbaar opgevoed
en vanaf hun 3e jaar eten wij samen aan 1 tafel. Geen Hallal
maar wel Kosher..!

De keuze is aan de ouders, ongeacht geloof en/of
levensovertuiging.

Laat 1 ding duidelijk zijn, de ouders zijn 100%
aansprakelijk voor hun kroost totdat zij de 18 jarige
leeftijd bereiken.
24-08-2007, 22:49 door Anoniem
Made in China......... gratis overdosis formaldehyde in de
kleding van je kroost....

http://nl.wikipedia.org/wiki/Formaldehyde
25-08-2007, 01:59 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
25-08-2007, 10:02 door lucca
Na een goed gesprek,over het waarom van dergelijke kledij, tussen
ouders, opvoeders en kinderen , kan dit zeker positief zijn. In noodgevallen
kan dergelijke chip zeker helpen, ik heb echter mijn twijfels wat
schoolverzuim,of het gedrag na schooltijd betreft. Kledij is snel ergens
opgehangen en de tiener in kwestie is op dit ogenblik weer zoek. Ik denk
dat een goede vertrouwensrelatie tussen ouder en kind nog altijd het
meeste zekerheid biedt.
25-08-2007, 10:09 door lucca
Ouders vertikken het teveel hun kinderen de gepaste opvoeding te
geven.Er wordt teveel gerekend op opvoeders , leerkrachten enz...
Laat ons eens onze eigen verantwoordelijkheid opnemen dan zijn
dergelijke lapmiddelen misschien niet meer nodig.
Vesten in velcro bestand tegen messteken, waarom geen kogelvrije
vesten????????
25-08-2007, 12:33 door Anoniem
Wat mij steeds opvalt bij dit soort artikelen:

GPS modules zijn alleen ontvangers. Iets uitzenden op de GPS
frequenties word denk ik niet geheel op prijs gesteld :-)

Met andere woorden: De GPS ontvanger weet waar hij is. Als
iemand anders (vanuit huis of school) wil weten waar de GPS
ontvanger is, zal de GPS ontvanger deze informatie moeten
doorsturen, bijvoorbeeld via een datadienst als GPRS. Maar
dan zie ik het al helemaal voor me "Schat, laad je de accu
van je jas even op voordat je naar school gaat" :-) Zoiets
verbruikt natuurlijk aanzienlijk meer dan alleen een
ontvanger met wat electronica voor plaatsbepaling.

Je hoeft dus niet eens je jas in de magnetron te doen om het
kapot te krijgen, gewoon niet opladen :-)
25-08-2007, 14:54 door Anoniem
GPS transponders via GSM
27-08-2007, 09:55 door Anoniem
Allemaal onzin, aluminium folietje eromheen, desnoods om je arm met
chip, en de gps of whatever zit in een kooi van Faraday en doet niets meer.
Weer vele miljoenen down the drain..

Laten ze toch boeven gaan vangen... of bomen planten in Griekenland en
italie, dan ben je tenminste echt nuttig voor de mensheid.
30-08-2007, 16:26 door Anoniem
LOL kevlar XD wat is nou de kans dat je wordt neer gestoken
of geschoten
.....
Ze denken dat we militairen zijn ofzo lol.
02-10-2007, 09:07 door spatieman
op jonge leeftijd het big brother gevoel al mee geven.
zal wat worden als ze ouder zijn..
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.