image

"Nieuwe definitie van privacy betekent niet meer anoniem"

maandag 12 november 2007, 11:09 door Redactie, 17 reacties

Een Amerikaanse topfunctionaris heeft een nieuwe definitie van privacy voorgesteld, waarbij het niet meer anoniem betekent, maar dat bedrijven en overheden op een fatsoenlijke manier met opgeslagen persoonlijke gegevens omgaan. Donald Kerr, adjunct-directeur van de national intelligence, doet zijn oproep net voordat het congres nieuwe regels voor het afluisteren van burgers bespreekt. Volgens Kerr is het de hoogste tijd dat Amerikanen een nieuwe definitie van privacy accepteren.

Er zijn namelijk al miljoen, en dan met name jonge, mensen die hun anonimiteit via sociale netwerken zoals MySpace en Facebook en online shopping opgeven. De sites geven overheid en ondernemingen inzicht in iets wat voorheen nog goed bewaarde geheimen waren, zoals persoonlijke statistieken en creditcardgegevens.

"De mensen die twee generaties jongen dan ons zijn, hebben een heel ander idee over wat privacy is, en wat ze over hun eigen leven willen prijsgeven. Het is daarom niet aan ons om een "one size fits all" oplossing door te drukken", aldus de 68-jarige Kerr. "Het beschermen van privacy is een gevecht dat niemand kan winnen. Iedereen die zijn naam in Google typt weet dat."

Reacties (17)
12-11-2007, 11:20 door Anoniem
Herdefinitie van begrippen die gebruikt worden om de controle op burgers
te houden is het begin van een totalitaire staat.
12-11-2007, 11:27 door awesselius
Hahhahahahaa..... alsof men zomaar een definitie kan
wijzigen. Dan weten ze de definitie van definitie kennelijk
niet.

Tweede probleem is, dat privacy nooit 'anoniem' als
definitie heeft gehad, dus dat wijzigen valt dan ook wel
weer mee.

Maar goed het schijnt er weer klaar en helder doorheen dat
er mensen zijn die dingen kunnen bepalen zonder er de ballen
verstand van te hebben.

http://www.claimyourrights.eu/
http://www.thinkfree.ca/

- Unomi -
12-11-2007, 11:31 door Anoniem
Door Un0mi
Hahhahahahaa..... alsof men zomaar een definitie kan
wijzigen. Dan weten ze de definitie van definitie kennelijk
niet.

Tweede probleem is, dat privacy nooit 'anoniem' als
definitie heeft gehad, dus dat wijzigen valt dan ook wel
weer mee.

Maar goed het schijnt er weer klaar en helder doorheen dat
er mensen zijn die dingen kunnen bepalen zonder er de ballen
verstand van te hebben.

- Unomi -

In de VS kan alles.......
12-11-2007, 11:40 door Anoniem
Ze hadden daar ook al problemen met de definitie van
martelen, dus dit bericht verbaast me niet echt.
12-11-2007, 12:13 door Anoniem
Door Anoniem
Door Un0mi
Hahhahahahaa..... alsof men zomaar een definitie kan
wijzigen. Dan weten ze de definitie van definitie kennelijk
niet.

Tweede probleem is, dat privacy nooit 'anoniem' als
definitie heeft gehad, dus dat wijzigen valt dan ook wel
weer mee.

Maar goed het schijnt er weer klaar en helder doorheen dat
er mensen zijn die dingen kunnen bepalen zonder er de ballen
verstand van te hebben.

- Unomi -

In de VS kan alles.......

Wis Nederland ook niet uit!
12-11-2007, 12:43 door Anoniem
Tja. Indien mensen dus de keuze (!) maken om bepaalde privacy
gevoelige informatie vrij te geven via een sociaal netwerk, dan zou dat
vervolgens betekenen dat daardoor de definitie van privacy zou
veranderen. Typisch weer opportunistische politiek, want het slaat
natuurlijk totaal nergens op.
12-11-2007, 14:38 door Anoniem
De VS herbergt zo'n 250 miljoen mensen. Laat een kwart
daarvan onder de doelgroep vallen van Donald Kerr (en dat is
al erg overdreven veel), hoe zit het dan met de rest? Moeten
deze maar alle privacy opgeven omdat een minderheid dat
blijkbaar wel doet? Beetje kromme redenering.
Oppassen dat er ook niet zo'n idiote polticus dat hier in
Nederland gaat roepen.
12-11-2007, 15:14 door Anoniem
Door AnoniemTypisch weer opportunistische
politiek, want het slaat natuurlijk totaal nergens op.

Inderdaad, mag je wel zeggen; als het wiel veel ronddraait
veranderd de definitie van 'rond'... ! WTF !?
12-11-2007, 15:49 door Skizmo
Iedereen die zijn naam in Google typt weet dat
gelul .. want mijn naam levert NIETS op. . volgens google
besta ik niet.
12-11-2007, 16:13 door Anoniem
newspeak, dertien jaar ná dato.
12-11-2007, 17:05 door Arno Nimus
Door Anoniem
Ze hadden daar ook al problemen met de definitie van
martelen, dus dit bericht verbaast me niet echt.
Hahaha! Ze hebben daar aan de andere kant inderdaad wel
"opmerkelijke" definities van bepaalde dingen, ja... ;-)
12-11-2007, 17:26 door Anoniem
Ook al hebben een miljard mensen geen bezwaar tegen een stom idee,
het BLIJFT een stom idee.

Peter
12-11-2007, 18:00 door Anoniem
Door Anoniem
Herdefinitie van begrippen die gebruikt worden om de
controle op burgers
te houden is het begin van een totalitaire staat.

Absoluut mee eens!

Door Un0mi
Hahhahahahaa..... alsof men zomaar een definitie kan
wijzigen. Dan weten ze de definitie van definitie kennelijk
niet.

de·fi·ni·tie (de ~ (v.), ~s)
1 omschrijving van de kenmerken, de betekenis van een
begrip of woord => begripsbepaling
2 [wisk.] omschrijving van een nieuw ingevoerde term met
behulp van andere

de·fi·ni·tief (bn.)
1 vast, voorgoed => onherroepelijk; <=> voorlopig

Maw. een definitie hoeft niet definitief te zijn, ze kan
immers herzien worden.
12-11-2007, 19:50 door Anoniem
Door Un0mi
Hahhahahahaa..... alsof men zomaar een definitie kan
wijzigen. Dan weten ze de definitie van definitie kennelijk
niet.

Tweede probleem is, dat privacy nooit 'anoniem' als
definitie heeft gehad, dus dat wijzigen valt dan ook wel
weer mee.

Maar goed het schijnt er weer klaar en helder doorheen dat
er mensen zijn die dingen kunnen bepalen zonder er de ballen
verstand van te hebben.

- Unomi -

Meer kan ik er niet aan toevoegen, goed gezegd man !
12-11-2007, 19:55 door Anoniem
Ik ben er wel redelijk zeker van dat er in de VS voorzichtiger met privacy en
vrijheid wordt omgesprongen dan in de Verenigde Staten van Europa of
Nederland, waar telefoontaps en verhoren zonder advocaat immers
normale procedures zijn.
12-11-2007, 20:22 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Herdefinitie van begrippen die gebruikt worden om de
controle op burgers
te houden is het begin van een totalitaire staat.

Absoluut mee eens!

Door Un0mi
Hahhahahahaa..... alsof men zomaar een definitie kan
wijzigen. Dan weten ze de definitie van definitie kennelijk
niet.

de·fi·ni·tie (de ~ (v.), ~s)
1 omschrijving van de kenmerken, de betekenis van een
begrip of woord => begripsbepaling
2 [wisk.] omschrijving van een nieuw ingevoerde term met
behulp van andere

de·fi·ni·tief (bn.)
1 vast, voorgoed => onherroepelijk; <=> voorlopig

Maw. een definitie hoeft niet definitief te zijn, ze kan
immers herzien worden.

Een definitie is de formele beschrijving van het
betekenisveld waarnaar een begrip verwijst. Binnen een
definitie mogen geen elementen vallen die niet tot het
betreffende betekenisveld behoren, en er mogen geen
elementen buiten de definitie vallen die binnen het
betekenisveld vallen.

Definitie in de wiskunde is iets anders als een definitie
zoals hier bedoeld.

Ik neem aan dat je 'voorlopig' zelf aan de definitief hebt
toegevoegd of 'het tegenovergestelde van' hebt weggelaten?
Want het is een betekenis die tegenstrijdig is met de rest
van de beschrijving. Definitief staat eerder voor blijvend.

Ze kan dus in de loop der tijd van betekenis veranderen. In
dat opzicht heb je gelijk, maar dat is iets anders als
herzien worden omdat dat zou betekenen dat één persoon dat
kan bepalen. Gelukkig voor ons wordt de definitie bepaald
door het gebruik door de meerderheid.
12-11-2007, 23:22 door extranion
"Het beschermen van privacy is een gevecht dat niemand kan
winnen. Iedereen die zijn naam in Google typt weet dat."

als ik mijn echte naam intyp dan krijg ik alleen de
resultaten van mijn eigen website... als ik deze niet zou
hebben zou google mij niet kunnen vinden.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.