image

Helft managers verwijdert e-mails zonder te lezen

dinsdag 20 november 2007, 16:49 door Redactie, 12 reacties

De helft van alle Engelse "business managers" verwijdert e-mails zonder ze te lezen. 55% van de ondervraagden verwijdert dagelijks tussen de 10 en 50 berichten zonder te weten wat erin staat. Nieuwsbrieven wordt door 40% meteen naar trash map gestuurd, gevolgd door spam en onbelangrijke e-mails van collega's waarin ze ge-cc'd stonden. De hoeveelheid mail die men krijgt zorgt voor "logistieke" problemen, want 55% van de managers is elke week een half uur kwijt om bepaalde belangrijke e-mails te vinden.

Naast Word, Excel en Powerpoint bestanden doen ook JPEG en gif afbeeldingen het goed. De groei zou veroorzaakt worden door de hoeveelheid digitale camera's. De onderzoekers waarschuwen dat dit niet alleen effect op de productiviteit heeft, maar ook op de grootte van bijlagen. PDF's staan op de tweede plek wat meest voorkomende bijlage betreft.

Reacties (12)
20-11-2007, 17:29 door awesselius
Men mag dan HBO of Universitair zijn opgeleid, maar een
cursus informatie-management zou geen kwaad kunnen lijkt me.
Ze zijn nauwelijks opgewassen tegen de stroom informatie en
hoe ze dat moeten beheren. Terwijl dat steeds meer de kern
van hun bezigheden wordt.

Het zomaar weggooien van e-mail vind ik niet kunnen. Ze
kunnen toch filters instellen? Let wel, de informatie die ze
binnenkrijgen, is niet 'HUN' informatie, maar van het bedrijf.

Ik persoonlijk, archiveer alles. Spam, virussen,
nieuwsbrieven, korte berichten, copy-carbon mail. Alles,
maar dan ook alles blijft minstens een half jaar tot een
jaar bewaard. Kost wel schijfruimte, maar het is niet mijn
informatie, dus kan ik niet zomaar bepalen dat het weg kan.

http://www.claimyourrights.eu/
http://www.thinkfree.ca/

- Unomi -
20-11-2007, 17:55 door DeFix
Door Un0mi
Men mag dan HBO of Universitair zijn opgeleid, maar een
cursus informatie-management zou geen kwaad kunnen lijkt me.
Ze zijn nauwelijks opgewassen tegen de stroom informatie en
hoe ze dat moeten beheren. Terwijl dat steeds meer de kern
van hun bezigheden wordt.

Het zomaar weggooien van e-mail vind ik niet kunnen. Ze
kunnen toch filters instellen? Let wel, de informatie die ze
binnenkrijgen, is niet 'HUN' informatie, maar van het bedrijf.

Ik persoonlijk, archiveer alles. Spam, virussen,
nieuwsbrieven, korte berichten, copy-carbon mail. Alles,
maar dan ook alles blijft minstens een half jaar tot een
jaar bewaard. Kost wel schijfruimte, maar het is niet mijn
informatie, dus kan ik niet zomaar bepalen dat het weg kan.

- Unomi -

Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens. SPAM kan je wat mij
betreft gewoon weggooien maar bedrijfsgevoelige informatie
moet inderdaad gewoon netjes gearchiveerd worden.
20-11-2007, 18:03 door Anoniem
Ik mis eigenlijk de mededeling dat als de manager het
mailtje al leest dit meestal maar gedeeltelijk gelezen wordt.

Twee zinnen is wat een manager gemiddeld onthoud.

Ik heb bij meerdere bedrijven gewerkt, en met vele meerdere
managers in Aanraking gekomen, en eigenlijk is de ervaring
bijna altijd hetzelfde.

Schrijf het liefst met slechts 2 zinnen, en dan maar hopen
dat de manager er 1 van onthoud.

Het is jammer dat ik vind dat dit moet, maar net als Unomi
bewaar ik ook al mijn mailtjes, wel tot ruime een
andereneenhalfjaar terug. Dit vind ik helaas nodig omdat
mijn manager die mailtjes niet leest en ik op die manier in
ieder geval kan aantonen dat ik hem wel degelijk heb ingelicht.

Maar waag het niet om een mailtje van een manager niet te
lezen of gedeeltelijk te vergeten .....
20-11-2007, 21:09 door Constant
Op je zakelijke email account moet je nooit emailbrieven accepteren, krijg
je ze toch dan gelijk unsubscriben, dan houdt de boel overzichtelijk. Privé
email op eigen email adres, dan kun je je beter concentreren op de
zakelijke mail. Twee truuks, die schelen je 50% van je tijd aan email
afhandeling.
20-11-2007, 22:35 door Anoniem
Zijn managers volgens U ook al archivaris?
20-11-2007, 23:12 door Preddie
en dan komen komen alle onzin mailtje met .mpeg bestanden en
.pps nog niet voor in het verhaal over productiviteit!
21-11-2007, 09:17 door Anoniem
Sommigen nog nooit van de bewaarplicht gehoord?????????

gr. JJ
21-11-2007, 10:32 door Anoniem
"Ik persoonlijk, archiveer alles. Spam, virussen,
nieuwsbrieven, korte berichten, copy-carbon mail. Alles,
maar dan ook alles blijft minstens een half jaar tot een
jaar bewaard. "

Kan je ons dan de meerwaarde uitleggen van het archiveren van spam en
virussen ? Natuurlijk moet je =relevante= zaken bewaren en archiveren,
maar er zijn ook genoeg zaken die per direct weg kunnen (wel na ze te
bekijken).
21-11-2007, 10:47 door Anoniem
"De hoeveelheid mail die men krijgt zorgt voor "logistieke" problemen,
want 55% van de managers is elke week een half uur kwijt om bepaalde
belangrijke e-mails te vinden."

Is een half uur in de week lang dan ? Het lijkt me dat men voordat er
email was ook wel een half uur per week kwijt was met soortgelijke
informatie opzoeken in het papieren archief ;)

"Sommigen nog nooit van de bewaarplicht gehoord"

De bewaarplicht heeft hier niets mee van doen, tenzij je van mening bent
dat een manager een provider is van een openbaar netwerk...
21-11-2007, 13:38 door Anoniem
Door Anoniem
"De hoeveelheid mail die men krijgt zorgt voor "logistieke"
problemen,
want 55% van de managers is elke week een half uur kwijt om bepaalde
belangrijke e-mails te vinden."

Is een half uur in de week lang dan ? Het lijkt me dat men voordat er
email was ook wel een half uur per week kwijt was met soortgelijke
informatie opzoeken in het papieren archief ;)

"Sommigen nog nooit van de bewaarplicht gehoord"

De bewaarplicht heeft hier niets mee van doen, tenzij je van mening bent
dat een manager een provider is van een openbaar netwerk...


Managers kunnen financiele mail krijgen. ook de belastingdienst wil dit
soort data graag zien.
21-11-2007, 14:02 door Anoniem
"Managers kunnen financiele mail krijgen. ook de belastingdienst wil dit
soort data graag zien."

Sure, bepaalde zaken moeten bewaard worden, maar ik vind het nogal
lachwekkend wanneer mensen pretenderen dat ieder emailtje bewaart
moet worden, en men dus spam, virussen, nieuwsbrieven en meer van
dat soort onzin gaat archiveren.

Er bestaat dus ook geen generale bewaarplicht voor zakelijke email, enkel
een bewaarplicht voor providers van openbare netwerk m.b.t. de
verkeersgegevens.

Verder bestaat er natuurlijk wel specifieke wetgeving m.b.t. financiele
verantwoording en dat soort zaken.
23-11-2007, 15:29 door Anibal
Aparte cultuur he !! die managers ;-) die bakken meestal
niet erg veel, en ze voelden zich ook nog erg interessant en
deskundig. Bij mijn vorige werkgever hadden we zo eentje
die dus alleen reageerde als hij zin in had (bijna nooit
dus) als hij een reactie gaf dan ging het ook nergens over,
hij had meestal geen idee waarover het ging, maar hij kon
wel erg goede delegerend naar anderen (daar is ie voor
natuurlijk). De rest van de tijd stond ie over voetbal te
lullen met andere collega's of koffie te drinken voor uren
lang.. op die manier kan iedereen manager worden he ;-)
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.