image

Amerikaans warenhuis monitort surfgedrag klanten

woensdag 2 januari 2008, 09:41 door Redactie, 1 reacties

De Amerikaanse detailhandelsketens Kmart en Sears gebruiken spyware om het surfgedrag van hun klanten te monitoren, zo beweert een bekende spyware-onderzoeker. Klanten die zich voor de Sears Holdings Community aanmelden moeten het programma ComScore installeren. Nergens wordt gebruikers op een duidelijke manier kenbaar gemaakt dat de software hun surfgedrag monitort, aldus Ben Edelman.

De gebruikersovereenkomst is daardoor in strijd met de wetgeving van de Federal Trade Commission, die stelt dat software ontwikkelaars en verspreiders op een duidelijke en niet te missen manier de belangrijkste punten van de overeenkomst moeten communiceren, wat bij Sears niet het geval is. Naast de analyse maakte Edelman ook een video van de installatie.

Reacties (1)
02-01-2008, 12:57 door spatieman
lemiegess, tevens keyloggger voor de cr3d1tc@rd om onnodige
aankopen aan huis af te leveren.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.