image

IT consultants lopen dit jaar binnen dankzij Microsoft

woensdag 2 januari 2008, 15:30 door Redactie, 13 reacties

Consultants die niet weten waar ze dit jaar hun geld moeten verdienen moeten zich volgens Paul Murphy met vulnerability en threat management bezighouden. Ook "security monitoring", "identity en access management", "bedrijfscontinuïteit" en "security awareness development" zijn goed voor voldoende uren.

Volgens Murphy zijn dit uiteindelijk verschillende benamingen voor dezelfde verzameling maatregelen, bestaand uit PC beveiliging, audits van gebruikers en dreigingen. "Elke CV kan worden aangepast om je expertise in een of alle van deze gebieden te tonen."

Ondanks het cynisme is het feit dat veel grote ondernemingen niet altijd de expertise in huis hebben, met alle gevolgen van dien. "Je succes als consultant bij dit soort zaken is afhankelijk van wat de aanvallers van plan zijn, niet van wat jij de klant laat doen. Slaan ze ergens anders hun slag, dan heb je het voor elkaar. Het klinkt misschien cynisch, maar het is echt zo eenvoudig. Ga dus je gang en waag het erop. Want je weet, zolang Microsoft er is zul je altijd nieuwe klanten vinden."

Reacties (13)
02-01-2008, 15:42 door Anoniem
Wat een onzin.. Echt een ongefundeerde sneer richting een grote
groep professionals die hun vak als IT consultant gelukkig wel serieus
nemen.
02-01-2008, 17:00 door Anoniem
Een nutteloos artikel van een MS basher. Jammer hoor.

Beweert ie in z'n artikel: "Microsoft networks can't be secured". Ach... had
ie beter van kunnen maken "networks can't be secured", dan komt ie meer
in de buurt.
02-01-2008, 18:38 door Anoniem
Heb enkele jaren in de IT wereld rondgelopen en zo veel
onzin gehoord dat de term 'consultant' geen betekenis meer
heeft. Het zijn gewoon resellers van software pakket X.
02-01-2008, 20:18 door Anoniem
Artikeltjes als dit van Paul Murphy en dat "Beveiliging
Windows Vista is lapmiddel" voegen zelf helemaal niets toe.
En de reacties daar op doen dat meestal ook niet.
Misschien is het een idee dity soort broodschrijverij in een
aparte rubriek onder te brengen, en in deze hoofdrubriek wat
serieuzere zaken te bespreken? Dat filtert de reacties
misschien ook meteen.

Overigens denk ik dat de 5 punten die Murphy noemt, alle
onderdelen zijn van een algehele beveiligingsaanpak. Dus dat
een echte consultant dat geheel moet kunnen behappen, en
specialisten inschakelen voor de details. De consultants
waar Murphy het over heeft, zijn meer van het type koning
Eenoog(klep). Die weten van een ding net iets meer dan de
massa. Dus in die zin heeft hij wel een beetje gelijk.
02-01-2008, 22:00 door Anoniem
"Het zijn gewoon resellers van software pakket X".
Mee eens. Tegenwoordig komt een consultant met een
oplossing; naar de vraag wordt nauwelijks gekeken.
03-01-2008, 09:05 door Anoniem
Een nieuw jaar en we gaan weer vrolijk verder met Microsof bashen.
Begint echt vervelend te worden. Hou nou toch eens op, dit wordt
belachelijk.

Ja, ik weet het nou wel, ik ben oerstom, want ik werk met Windows.
Maar ja, ik ben ook niet superintellingent, in tegenstelling tot
gebruikers van Apple of Linux. Verschil moet er zijn, denk ik dan maar.

Het begint zo echt op een soort discriminatie van Windowsgebruikers
te lijken. Ik voel me nou een stomme Marokkaan tussen die
intelligente blanke gebruikers van Apple en Linux. Kan dat nou effe
ophouden?
03-01-2008, 09:38 door Anoniem
Wat een onzin artikel. Alsof je je niet hoeft te verantwoorden wat je
doet, en je dus niet inhoudelijk op je werkzaamheden wordt beoordeeld.

Daarnaast vind ik het artikel lachwekkend. Wat is bijvoorbeeld een Wintel
network, draait dit op switches, routers en firewalls van het merk
Microsoft ? Er bestaat helemaal niets zoals een Wintel netwerk, en
meneer vergeet voor het gemak even dat security niet alleen op system
level wordt geregeld.

Daarnaast is het zeer goed mogelijk -met de juiste kennis- om ook op
systeem-niveau de boel aardig goed dicht te timmeren. En ja, ook op
Wintel. Ik vraag mij af welke expertise Murphy heeft, en ook welke
nieuwswaarde dit artikeltje heeft volgens de redactie.
03-01-2008, 10:03 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
03-01-2008, 11:15 door Anoniem
En iemand die Windows begrijpt kan gewoon met linux of unix
werken, daar hoef je echt geen wizzkid voor te 'wezen'
De meesten windows users zijn niet erg handig met de command line dus
daarom zal linux wel altijd voor nerds blijven.
03-01-2008, 11:29 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
04-01-2008, 10:17 door Anoniem
"security monitoring", "identity en access
management", "bedrijfscontinuïteit" en "security awareness development"
zijn goed voor voldoende uren.

Dan hebben we het hier over Security Consultants. IT consultants is wel
erg breed begrip!
04-01-2008, 16:54 door Ron66
Door rookie
Door Anoniem
En iemand die Windows begrijpt kan gewoon met linux
of unix
werken, daar hoef je echt geen wizzkid voor te 'wezen'
De meesten windows users zijn niet erg handig met de command
line dus
daarom zal linux wel altijd voor nerds blijven.

Als jij nog nooit in een auto gereden hebt, is het ook
moeilijk in het begin en dat geldt ook voor de commandline.
De commandline is alles behalve rocketscience.

Als je computert laten we zeggen vanaf win98 staat je wel gek te
kijken als je ineens met command line moet werken.
Plus dat het net lijkt of je 10 jaar in de tijd terug word geworpen.
Ik heb zelf Linux een echte kans gegeven suse 10.2 en ik heb het
goed werkend gekregen.Maar laten we eerlijk zijn gebruikers gemak is
anders.
Truus op de hoek zie ik echt niet met Linux aan de slag gaan belt ze
mij 20 keer op waarom haar kleinzoon dit spelletje niet kan spelen.
04-01-2008, 17:56 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.