image

Geheim EU rapport wil DNA en cameratoezicht met VS delen

maandag 11 augustus 2008, 14:30 door Redactie, 37 reacties

Onbemande vliegtuigjes, DNA-materiaal, camerabeelden en nog veel meer informatie moet de Europese Unie met de Verenigde Staten delen om 'vrijheid', 'veiligheid' en 'gerechtigheid' veilig te stellen, zo staat in een geheim Europees rapport. Het rapport, afkomstig van de Ministeries van Binnenlandse Zaken en Justitie van Duitsland, Frankrijk, Zweden, Portugal, Slovenië en Tsjechië, en stelt een Euro-Atlantische samenwerking voor om terrorisme te bestrijden.

Ook moeten de landen video-surveillance, onbemande vliegtuigjes en anti-terreur centra met elkaar delen. Tevens moet een coördinerend orgaan in Brussel meer macht en mogelijkheden krijgen.

"Europa zal falen"

Het rapport, dat inmiddels aan alle regeringen is uitgedeeld, stelt dat de Europese Unie terrorisme niet zal verslaan tenzij het met Washington samenwerkt. "De EU moet beslissen wat het wil als het gaat om het politieke doel van Euro-Atlantische samenwerking met de Verenigde Staten op het gebied van vrijheid, veiligheid en gerechtigheid."

The Guardian kreeg het rapport te zien en stelt dat de controversiële plannen voor de nodige discussie zullen zorgen. Zo wil de groep dat er een eenheid voor overzeese interventie komt, een soort Europese politie. De overeenkomst zou op z'n laatst in 2014 voltrokken moeten zijn, en bevat het uitwisselen van enorme hoeveelheid persoonsgegevens van Europese burgers en reizigers met de Amerikaanse autoriteiten. De VS eisen al een gedeelte van deze informatie en Duitsland stelt bijvoorbeeld de DNA en biometrische informatie van reizigers beschikbaar.

Om het uitwisselen mogelijk te maken wil men discrepanties in de privacywetgevingen rechttrekken, zodat men de overeenkomst dit of volgend jaar kan sluiten. Opmerkelijk genoeg stuurde de Amerikaanse burgerrechtenbeweging Europese politici vorige maand een brief waarin ze liet weten dat de privacywetgeving van de Verenigde Staten zwak is en haar burgers nauwelijks beschermt en dat er voor niet-Amerikanen helemaal geen bescherming is.

Zoals gezegd willen de auteurs van het rapport een grotere rol voor Sitcen, ook bekend als het Joint Situation Centre. Een schimmige inlichtingendienst in Brussel die zich in eerste instantie bezighield met analyses van buitenlands beleid en crisis, maar zich inmiddels richt op intern veiligheidsbeleid en de bestrijding van terrorisme.

Reacties (37)
11-08-2008, 14:40 door e.r.
Yay, nu maakt het niet meer uit of je vingerafdruk gecontroleerd wordt als je
naar Amerika gaat.
Ze hebben het toch al! (ok, vanaf 2014..)

Onze Europa gaat naar de knoppen. :(
Kan de EU 'top' niet gewoon verhuizen naar Amerika en daar de boel
afluisteren en documenteren in plaats van Europeanen te verkopen?

Laten we eens een keer open en eerlijke mensen aan de top zetten!
11-08-2008, 15:11 door Anoniem
Per direct Brussel opheffen en laat Whitehouse maar regeren.
Dan zijn wij van die schijnheilige vertoning af! Niet te
geloven, had ik maar de poppenkast uitgevonden!
11-08-2008, 15:48 door spatieman
och, tot de tijd, hebben we nieuw mekka.
klein maroco.
bidden we allemaal met onze aars verplicht naar het oosten.
heet onze god geitenhoeder..
etc..
en hebben we nog maar een paar weken te leven,
voordatdebomvalt..
11-08-2008, 15:55 door Anoniem
Het gevaar komt niet uit het (Midden-)Oosten, maar uit het Wilde Westen !
En Balkenende huppelt er wel achter aan.

Laat ons uit die EU stappen... geef me mijn gulden terug en doe de grenzen
dicht.
11-08-2008, 16:58 door Anoniem
Als Europa hierdoor niet gaat beseffen dat Amerika echt volledig de draad
kwijt is en een nieuwe Stasi aan het oprichten is dan verdienen ze de
gevolgen ook.
11-08-2008, 17:47 door Rene V
Door QCIC
NL is een provincie van europa, geen democratie.

Europa is U.S.E.

U.S.E. is Das dritte reich, volgens de orginele plannen.

De orginele plannen zijn geschreven door Rockefeller & Co.

--
als je dat onzin vind, dan mag je eens rustig de officiele
publike staats
documenten gaan lezen, als dat niet te veel moeite is.
--
als je 't niet wil geloven, dan mag je een secte beginnen en
snel rijk worden ;-)


Helemaal mee eens. De stappen naar een nieuwe wereld orde
zijn al gezet. De plannen waren er al voor 9/11 en 9/11
heeft het in werking gezet, precies zoals de bedoeling was.
Hetzelfde wat Hitler deed met de Reichstag voordat WWO II
begon. De V.S. is inmiddels al bezig met het North American
Union waarbij Canada, V.S en Mexico 1 macht zullen worden
zoals de E.U. dat hier is. Wat de bedoeling uiteindelijk is,
is om 1 wereldregering te gaan vormen (welke zelfs het
communisme aan de grondslag heeft liggen). Niet geloven?
Nee, wees maar blind en arrogant om te denken dat dat niet
zal gebeuren. Dat is nu juiste waar de "Elite" op hoopt!
11-08-2008, 18:47 door Anoniem
In mijn ogen zijn deze maatregelen allemaal het gevolg van
een onvermogen van welke regering dan ook om in te schatten
wat het volk nu echt interesseert.

Ze zitten er, dankzij ons, en nu willen ze er in mijn ogen
ondanks ons blijven, helaas komen er altijd weer die
verkiezingen.

Binnenkort hebben we misschien
wel een nieuwe koude oorlog om een landje als Georgië. Zal
iedereen hier dan achteraf om lachen? Of is het een
zoveelste afleidingsmanouvre?
11-08-2008, 21:38 door Paultje
Yeah....daar hebben we weer de anti-Amerikaanse stokers
weer. Wie bevrijdden jullie ook al weer 63 jaar geleden van
de Nazi"s? Vergeten??
11-08-2008, 23:00 door Anoniem
De belangen die hier spelen zijn veel groter dan de
zogenaamde veiligheid, vrijheid en gerechtigheid. Er zijn
hier partijen in Europa bezig de banden met de USA sterk aan
te halen op economisch en politiek machtgebied. Dat zijn
namelijk de directe gevolgen van zulke intense controlerende
samenwerking.

Zulke stromingen in Europa hebben geen enkel belang bij de
EU of de inwoners, die zijn voor zichzelf bezig. Men
probeert de Europese inwoners en haar politiek zodanig bang
te maken dat ze het kunnen doen lijken alsof de EU en
Europese landen nooit zelfstandig kunnen of zullen zijn. De
politiek en inwoners zitten nog in trauma na van de hulp na
WOII. De grote redder USA zien ze als heilige redder en men
is niet bereid en in staat de eigen kracht te zien en hoe
gevaarlijk de zogenaamde redder inmiddels is geworden voor
het zelfbehoud.
11-08-2008, 23:43 door Anoniem
Door Paultje
Yeah....daar hebben we weer de anti-Amerikaanse stokers
weer. Wie bevrijdden jullie ook al weer 63 jaar geleden van
de Nazi"s? Vergeten??

Van de Nazi's bevrijd??? Prescott Bush (de opa van de huidige president)
heeft Hitler gefinancieerd. Kijk eens verder dan je schoolboekjes. De Nazi's
zitten al lang en breed in het Witte Huis.
12-08-2008, 00:03 door Anoniem
Leefden we maar onder communisme, dan weet je tenminste waar
je aan toe bent. Nu word er maar van alles geheim gehouden
en worden er snode plannentjes bedacht achter onze ruggen en
gelooft ook meteen niemand het, nu hebben we media-censuur
en gelooft niemand het...
12-08-2008, 01:01 door Eerde
Paultje heeft zitten zzzlapen tijdens geachiedenisles !
12-08-2008, 02:42 door Anoniem
Door Paultje op maandag 11 augustus 2008 21:38


Yeah....daar hebben we weer de anti-Amerikaanse stokers
weer. Wie bevrijdden jullie ook al weer 63 jaar geleden van
de Nazi"s? Vergeten??

Mijn vraag aan jou;
Wie heeft de nazi 's in eerste plaats gefinancierd?
Amerika natuurlijk!
12-08-2008, 02:56 door Anoniem
@Eerde
Helemaal mee eens.. Arm Paultje..
12-08-2008, 07:22 door Anoniem
Pauls, Nou dat waren de canadezen en polen .... Als ze niet
ware aangevallen door de japanners hadden de VS geen hand
uitgestoken.

Maar anyways het wordt steeds enger en alles lijkt mogelijk
met de war on terror.... kut zooi!
12-08-2008, 08:08 door Anoniem
Quote: Door Paultje op maandag 11 augustus 2008 21:38

Yeah....daar hebben we weer de anti-Amerikaanse stokers
weer. Wie bevrijdden jullie ook al weer 63 jaar geleden van
de Nazi"s? Vergeten??

Yeah, weet je wel dat banken in de U.S. de oorlog financieel steunde? (zie
vadertje Prescot Bush) dat vergeten we gemakshalve dan maar he?
12-08-2008, 08:40 door e.r.
@Paultje:

Hah, de Amerikanen doen niks dan hun eigenbelang dienen!

Steek jij je nek uit voor Zuid-Afrikanen of Oezbekistaners? Nee! Waarom niet?
Omdat het jou niet treft!

En waar was de Amerikaanse president? Echt niet in het oorlogsgebied.
Die zei gewoon: Jaa, ga jij maar lekker soldaatje spelen daar en een erg
pijnlijke dood sterven. Tenminste, als jij en je famillie nog wil eten hier.
12-08-2008, 08:54 door Anoniem
Even opletten dames!

...afkomstig van de Ministeries van Binnenlandse Zaken en
Justitie van Duitsland, Frankrijk, Zweden, Portugal,
Slovenië en Tsjechië...

Dit onzalige idee komt niet uit de VS.


Voor onze eigen bestwil zullen ook de volgende maatregelen
genomen moeten worden:
Zuigelingen wordt na 5 dagen bloed afgenomen, hiervan wordt
een DNA profiel gemaakt voor De Databank voor Vrijheid,
Veiligheid en Gerechtigheid.
Gelijkertijd kan een RFID chip worden ingebracht.
Van alle brugklassers worden vingerafdrukken genomen tbv De
Databank voor Vrijheid, Veiligheid en Gerechtigheid.
Nog iets vergeten? Oh ja! Papier wordt verboden omdat het
niet geautomatiseerd te tracen en te tappen valt terwijl er
diverse subversieve activiteiten mee uitgevoerd kunnen
worden die de voor Vrijheid, Veiligheid en Gerechtigheid in
de Verenigde Staten van Europa en Amerika kunnen ondermijnen.
Uiteindelijk zal ook niet gemonitorde spraak verboden worden
zodat de terroristen dit medium niet meer misbruikt kan worden.
12-08-2008, 08:55 door Nomen Nescio
Door spatieman
och, tot de tijd, hebben we nieuw mekka.
klein maroco.
bidden we allemaal met onze aars verplicht naar het oosten.
heet onze god geitenhoeder..
etc..
en hebben we nog maar een paar weken te leven,
voordatdebomvalt..
Je kunt niet schrijven, een zesjarige doet het al beter
Je snapt niks van het bericht, want je raaskalt
Enig fatsoen voor andersdenkenden heb je ook niet in je donder

Wanneer zijn de schoolvakanties weer afgelopen?
12-08-2008, 08:56 door Anoniem
"Yeah....daar hebben we weer de anti-Amerikaanse stokers
weer. Wie bevrijdden jullie ook al weer 63 jaar geleden van
de Nazi"s? Vergeten??"

Een hele hoop goede Amerikanen die inmiddels bejaard zijn, danwel zijn
overleden, beetje inhoudsloos argument om daarmee akties van de huidige
Amerikaanse regering goed te willen praten.
12-08-2008, 08:58 door Nomen Nescio
Door René V
Door QCIC
NL is een provincie van europa, geen democratie.

Europa is U.S.E.

U.S.E. is Das dritte reich, volgens de orginele plannen.

De orginele plannen zijn geschreven door Rockefeller & Co.

--
als je dat onzin vind, dan mag je eens rustig de officiele
publike staats
documenten gaan lezen, als dat niet te veel moeite is.
--
als je 't niet wil geloven, dan mag je een secte beginnen en
snel rijk worden ;-)


Helemaal mee eens. De stappen naar een nieuwe wereld orde
zijn al gezet. De plannen waren er al voor 9/11 en 9/11
heeft het in werking gezet, precies zoals de bedoeling was.
Hetzelfde wat Hitler deed met de Reichstag voordat WWO II
begon. De V.S. is inmiddels al bezig met het North American
Union waarbij Canada, V.S en Mexico 1 macht zullen worden
zoals de E.U. dat hier is. Wat de bedoeling uiteindelijk is,
is om 1 wereldregering te gaan vormen (welke zelfs het
communisme aan de grondslag heeft liggen). Niet geloven?
Nee, wees maar blind en arrogant om te denken dat dat niet
zal gebeuren. Dat is nu juiste waar de "Elite" op hoopt!
Vroeger was er een ijzeren gordijn in het oosten, nou in het westen. Als we
nou allemaal even al onze kennis en informatie, inclusief al onze winsten naar
Bush sturen, dan wordt het eindelijk vrede in de wereld. Dat denken ze daar
kennelijk.
12-08-2008, 08:59 door Nomen Nescio
Door e.r.
@Paultje:

Hah, de Amerikanen doen niks dan hun eigenbelang dienen!

Steek jij je nek uit voor Zuid-Afrikanen of Oezbekistaners? Nee! Waarom niet?
Omdat het jou niet treft!

En waar was de Amerikaanse president? Echt niet in het oorlogsgebied.
Die zei gewoon: Jaa, ga jij maar lekker soldaatje spelen daar en een erg
pijnlijke dood sterven. Tenminste, als jij en je famillie nog wil eten hier.
En zo is dat!
12-08-2008, 09:02 door Nomen Nescio
Door Paultje
Yeah....daar hebben we weer de anti-Amerikaanse stokers
weer. Wie bevrijdden jullie ook al weer 63 jaar geleden van
de Nazi"s? Vergeten??
Yeah! Daar hebben we de tweede wereldoorlog weer. Wat jij kennelijk niet
weet, is dat de zogenaamde Marshallhulp bijvoorbeeld, de Amerikanen heel
veel winst heeft bezorgd. Net als nou in Irak: alleen Amerikaanse bedrijven
mogen leveren, die kunnen daarna nog meer winst maken.

En waarom vertel je er niet meteen bij dat indertijd de Batavieren ons land
binnen kwamen? Het gaat om NU en Amerika moet zich NU de ogen uit hun
kop schamen voor wat ze de laatste jaren uitvreten.
12-08-2008, 09:33 door Anoniem
George Orwells 1984 werd, toen hij het schreef, horror genoemd.
12-08-2008, 10:00 door Anoniem
Door Paultje
Yeah....daar hebben we weer de anti-Amerikaanse stokers
weer. Wie bevrijdden jullie ook al weer 63 jaar geleden van
de Nazi"s? Vergeten??
Wil niet zeggen dat ik daar mijn bestaansrecht aan wil koppelen. En nee: ik
geloof al die theorien ook niet. Maar het is geen of - of.
12-08-2008, 12:16 door Arno Nimus
Dus... Naast de USA hebben we straks ook UESA? United
European States of America...?

Door Paultje
Yeah....daar hebben we weer de anti-Amerikaanse stokers
weer. Wie bevrijdden jullie ook al weer 63 jaar geleden van
de Nazi"s? Vergeten??
Dus... Als ik jou uit een benarde positie bevrijd geeft mij
dat het recht jou te terroriseren met alle mogelijke onzin
die ik me maar bedenken kan?
12-08-2008, 13:46 door Anoniem
Door Anoniem
Even opletten dames!

...afkomstig van de Ministeries van Binnenlandse Zaken en
Justitie van Duitsland, Frankrijk, Zweden, Portugal,
Slovenië en Tsjechië...

Dit onzalige idee komt niet uit de VS.


Voor onze eigen bestwil zullen ook de volgende maatregelen
genomen moeten worden:
Zuigelingen wordt na 5 dagen bloed afgenomen, hiervan wordt
een DNA profiel gemaakt voor De Databank voor Vrijheid,
Veiligheid en Gerechtigheid.
Gelijkertijd kan een RFID chip worden ingebracht.
Van alle brugklassers worden vingerafdrukken genomen tbv De
Databank voor Vrijheid, Veiligheid en Gerechtigheid.
Nog iets vergeten? Oh ja! Papier wordt verboden omdat het
niet geautomatiseerd te tracen en te tappen valt terwijl er
diverse subversieve activiteiten mee uitgevoerd kunnen
worden die de voor Vrijheid, Veiligheid en Gerechtigheid in
de Verenigde Staten van Europa en Amerika kunnen ondermijnen.
Uiteindelijk zal ook niet gemonitorde spraak verboden worden
zodat de terroristen dit medium niet meer misbruikt kan worden.
Papier kan wel degelijk getraceerd worden tot en met de machine waarvan
een print gemaakt wordt op dat papier....
12-08-2008, 16:12 door Nomen Nescio
Door Arno Nimus
Dus... Naast de USA hebben we straks ook UESA? United
European States of America...?

Door Paultje
Yeah....daar hebben we weer de anti-Amerikaanse stokers
weer. Wie bevrijdden jullie ook al weer 63 jaar geleden van
de Nazi"s? Vergeten??
Dus... Als ik jou uit een benarde positie bevrijd geeft mij
dat het recht jou te terroriseren met alle mogelijke onzin
die ik me maar bedenken kan?
Amen
12-08-2008, 16:22 door Rene V
Door Paultje
Yeah....daar hebben we weer de anti-Amerikaanse stokers
weer. Wie bevrijdden jullie ook al weer 63 jaar geleden van
de Nazi"s? Vergeten??


Oh please!!! Dat was niets meer en minder dan eigen belang!
Amerika vond het allemaal wel best. Het was de "ver van hun
bed show" totdat Pearl Harbor werd aangevallen. Vergeet niet
dat Opa Bush een nazi sympatisant was en de nazi's
onderdelen leverde. War is big business. Altijd al zo
geweest voor de Amerikanen.

Ik ben overigens niet Anti-Amerika, ik ben anti amerikaanse
elite! (banken, grote cooperaties, regering etc etc.).
Verder heb ik niets tegen Amerika, maar ik ben ook niet
blind voor wat er nu gaande is, zoals sommige van ons!
12-08-2008, 16:40 door Rotkop
Door Paultje
Yeah....daar hebben we weer de anti-Amerikaanse stokers
weer. Wie bevrijdden jullie ook al weer 63 jaar geleden van
de Nazi"s? Vergeten??

De mensen die ons hebben bevrijd van de Nazi´s zijn op een
enkeling na allemaal overleden ondertussen, en onze
dankbaarheid voor de offers die toen gemaakt zijn is groot!

Sidenote: Wanneer je niet critisch over je vrienden mag zijn
is er geen sprake van vriendschap maar van afhankelijkheid.
12-08-2008, 18:30 door Anoniem
Amerika zelf het grootste continent op deze hele aarde wat
niet te vertrouwen valt. Mensen word wakker, en zie dit niet
als \"dergelijke veiligheid\" in het mom van terrorisme.

Dit is puur dat ze steeds meer persoonlijke informatie
willen! Privé bestaat niet meer, op naar de DERDE wereld ORDE.
12-08-2008, 20:20 door Anoniem
Door Paultje
Yeah....daar hebben we weer de anti-Amerikaanse stokers
weer. Wie bevrijdden jullie ook al weer 63 jaar geleden van
de Nazi"s? Vergeten??
en wie betaalde die nazi's om die oorlog te kunnen voeren,
juist, diezelfde VS, als je zoiets wilt beweren ken dan ook
even alle feiten, en niet alleen de feiten die goed staan in
de geschiedenisboekjes ;)

zonder amerikaans geld via de tegenwoordige stad rotterdam
verzekeringen was er nooit een oorlog geweest, in ieder
geval niet zo'n grootschalige oorlog als er nu was...
12-08-2008, 22:42 door Anoniem
Door e.r.
Yay, nu maakt het niet meer uit of je vingerafdruk
gecontroleerd wordt als je
naar Amerika gaat.
Ze hebben het toch al! (ok, vanaf 2014..)

Onze Europa gaat naar de knoppen. :(
Kan de EU 'top' niet gewoon verhuizen naar Amerika en daar
de boel
afluisteren en documenteren in plaats van Europeanen te
verkopen?

Laten we eens een keer open en eerlijke mensen aan de top
zetten!

Sinds wanneer kunnen we de overheid vertrouwen?
En was is procentueel de kans dat wij getroffen worden door
een terroristische aanslag? De kans om onder een auto te
komen is misschien wel 10000x groter.
Han
14-08-2008, 12:19 door Anoniem
Door Paultje
Yeah....daar hebben we weer de anti-Amerikaanse stokers
weer. Wie bevrijdden jullie ook al weer 63 jaar geleden van
de Nazi"s? Vergeten??


Nee hoor
Dat waren de polen (die meer dan 60 jaar op erkenning hebben gewacht), de
russen (nog zo'n triest verhaal. Miljoenen dood), britten, canadezen, en de
rest van de wereld en dan natuurlijk ook dat amerika.
Ik denk dat je teveel naar die helden oorlogsfilms hebt gekeken.

Europa is al fout gegaan sinds europa werd opgedeeld door usa na de
wereldoorlog. Toen hebben wij onze ziel al verkocht en waren we niet meer
vrij. Denk aan het goede voorbeeld van de koude oorlog.
Onze rechten zijn dadelijk geheel verdwenen, zijn we 24 uur aan het werk,
worden we als machines met een nummertje die je kunt aanzetten
verwijderen anders programmeren.
19-08-2008, 11:52 door Anoniem
Door Paultje
Yeah....daar hebben we weer de anti-Amerikaanse stokers
weer. Wie bevrijdden jullie ook al weer 63 jaar geleden van
de Nazi"s? Vergeten??
ze hebben ons pas bevrijd nadat ze de wapenhandel en bankwezen geënterd
hebben. DE bevrijding is een masker om ons te laten slapen en slaven terwijl
de nieuwe machtsgreep al een feit is. jij denkt dat je bevrijd bent omdat je zelf
mag kiezen welke suikerproducten je eet en waar je je vakantie geld brengt.
De echte vrijheid zit van binnen en amerika laat ons leven van buiten, wat je
een slaaf maakt van je comsumptiedrang.
lieve groet
20-08-2008, 17:35 door Anoniem
Door Paultje
Yeah....daar hebben we weer de anti-Amerikaanse stokers
weer. Wie bevrijdden jullie ook al weer 63 jaar geleden van
de Nazi"s? Vergeten??

Wat een slecht geinformeerd figuur ben jij zeg.
Lees dit maar eens.

How Bush's grandfather helped Hitler's rise to power
http://www.guardian.co.uk/world/2004/sep/25/usa.secondworldwar
05-11-2010, 10:56 door Anoniem
Door René V:
Helemaal mee eens. De stappen naar een nieuwe wereld orde
zijn al gezet. De plannen waren er al voor 9/11 en 9/11
heeft het in werking gezet, precies zoals de bedoeling was.
Hetzelfde wat Hitler deed met de Reichstag voordat WWO II
begon.

Er is genoeg geschreven hoe de amerikaanse spelers [met behulp van wat nederlansche bankiers en overheid] Hitler aan de macht hebben geholpen met flinke financiele steun. Nederland had de hoop dat ze net als de 1e ronde ook WWO2 'neutraal' konden blijven. De officiele staats documenten daar over zijn gewoon beschikbaar. maar net als het nederlansch-indie verhaaltje word er natuurlijk verder zo veel mogelijk over gezwegen.........
Nu dat dus gewoon een fijt is, kan men ook op een paar vingers na tellen hoe de .nl gegevens verzamel gekte past in het complete plaatje. En waarom het EU Hof zo graag nog even de 'good cop' speeld om zieltjes te winnen voor het 3e rijk.

Ach ja... onze kinderen vinden het vast Vet Chill! om in licht blauwe uniformpjes te gaan lopen.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.